Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kuulunut mitään tietoa, että onko sitä mikki tukea edes koskaan tulossa.
Nyet.

Ei luulisi sen mitenkään kovin vaikea olla toteuttaa...
Nimenomaan, niinhän sitä luulisi. Asiat harvoin vaan ovat niin yksinkertaisia. Oma veikkaus on, että ovat muistibudjetin äärirajoilla, joten voice chatin lisääminen ei ole lainkaan triviaalia.

Vastaus: Dead Nation [PSN]

Haluaisiko joku tulla pelaamaan minun kanssani co-oppia? Tarkoitus olisi vetää peli läpi "Ahdistavalla" ja "Karmealla". Ja vielä joku kenttä "Kalmankatkuisella", että saisi sen trophyn "Ne jyrää meitin".

Haluaisiko joku tulla pelaamaan minun kanssani co-oppia? Tarkoitus olisi vetää peli läpi "Ahdistavalla" ja "Karmealla". Ja vielä joku kenttä "Kalmankatkuisella", että saisi sen trophyn "Ne jyrää meitin".

Co-Op maistuu vielä, yksin en ole jaksanut yrittää. Lisää ihmeessä listalle, niin kerron milloin on aikaa.

Hyvä veikkaus muuten tuossa yllä, miksi mikkitukea ei ole vieläkään saapunut. Skype on onneksi olemassa, sillä on tullut hoidettua yhteydet parin pelikaverin kanssa. Ilmankin tosin pärjää, huitoo vaan sillä pelihahmon lampulla tarpeeksi, kun on jotain asiaa :)

Co-Op maistuu vielä, yksin en ole jaksanut yrittää. Lisää ihmeessä listalle, niin kerron milloin on aikaa.

Hyvä veikkaus muuten tuossa yllä, miksi mikkitukea ei ole vieläkään saapunut. Skype on onneksi olemassa, sillä on tullut hoidettua yhteydet parin pelikaverin kanssa. Ilmankin tosin pärjää, huitoo vaan sillä pelihahmon lampulla tarpeeksi, kun on jotain asiaa :)

Joo lisäilen sinut tämän päivän aikana listoilleni.

Do dii, vihdoin päästiin kaverin kanssa tätäkin kokeilemaan. Tai niin ainakin luultiin. Kerran päästiin samaan peliin, joka pätki hillittömästi ja loput kokeilut päättyivät erinäisiin "timed out", "disconnected" yms viesteihin. Verkon "pykälät" näyttivät lähinnä ykköstä, mitä nyt muutaman kerran 2-3:sta lyhyen aikaa.

Onko muilla toiminut online co-op hyvin viime aikoina? Vai ovatko mun äskeiset ongelmat jotain kotiperäistä?

PS. Pelille ei taida olla virallista tukiforumia tms? Tai Housemarque-forumia ollenkaan?

PS. Pelille ei taida olla virallista tukiforumia tms? Tai Housemarque-forumia ollenkaan?

FB-sivulla on jotain sen suuntaista häppeninkiä.

Ja tässä pikkujouluissa ensikertaa näytetty filkka, joka kuvaa syvällisesti mitään peittelemättä kehitystiimin vaikeaa, mutta antoisaa matkaa kohti valmista peliä.
[video=youtube;QJBpjPT4RLA]http://www.youtube.com/watch?v=QJBpjPT4RLA[/video]

Coop toiminut hyvin, ainoastaan kerran joutui pelaamaan pätkien, kun pelikaverin yhteys oli huono. Kokemusta kaikkiaan viiden eri pelikaverin kanssa pelaamisesta.

Dead Nation oli kyllä pitkän aikaa loistava peli, mutta nyt tuskin enää palaan sen pariin kuin ehkä joskus retromeiningeissä. Yksitoista läpipeluukertaa on vienyt mielenkiinnon. Loppupeleissä koetinkin vain parantaa viimeisen kentän tulosta Morbid-tasolla ja päästä sen ilman osumia, mutta en onnistunut.

Mukavia pelihetkiä kaikille niille, jotka saavat tästä vielä hupia itselleen. Ja linkitänpä vielä toistamiseen pelitulosten ketjun, mikäli joku haluaa niitä kertoa.

Ei taida mikkitukea tulla. Voisivat siitä virallisesti jossain ilmoittaa jos näin on. Tai voisivat siitä jossain ilmoittaa jos näin ei ole. Vaikka Facebookkiin tai Twitteriin joku lyhyt viesti jossa pahoiteltaisiin tai kannustettaisiin kärsivällisyyteen. Nyt peli on istunut hyllyllä kohta kolmisen kuukautta, epätietoisena tulevaisuudestaan, mikkipätsiä odotellen. Tämän piti olla Elämys minulle ja viralliselle co-op -ystävälleni Reimolle. Hän asuu Korsossa.

Pari ensimmäistä kenttää menimme joskus Skypen voimin ja hauskaa oli, mutta teknisten ongelmien vuoksi jouduimme lopettamaan ja päätimme jäädä odottelemaan mikkitukea, jota ei koskaan tullut.

Kyllä tämä yksinpelinäkin varmasti uppoaa, mutta mikillisiä kampanja-coop -pelejä ei kyllä koskaan ole liikaa.

Ei taida mikkitukea tulla. Voisivat siitä virallisesti jossain ilmoittaa jos näin on. Tai voisivat siitä jossain ilmoittaa jos näin ei ole.

Noh ei kai sellaista "ei tule koskaan" päätelmää vielä kannata tehdä, mutta jonkinlainen blogi tai virallinen forum pelille/firmalle olisi kyllä poikaa (ja luulisi että olisi ihan perusjuttu). Tuo Facebookin kautta viestittely on vähän niin ja näin - varsinkaan kun esim. en itse kuulu edes Facebookiin..

Housemarque, saataisiinko edes joku forum pystyyn koskien teidän pelejänne? Viimeisin Twitter-viesti taitaa sekin olla tyyliin "Happy holidays".. Pientä skarppausta tuohon osastoon toivoisin, vaikka pelien laadusta on paha valittaa.. :)

Pari ensimmäistä kenttää menimme joskus Skypen voimin ja hauskaa oli..

Siis ongelmia oli Skypen kanssa vai pelin? Meinaan ainakin itselle Skype on paljon rennompi tapa pelata co-op-pelejä kuin hikiset mikit/luurit yms..

Noh ei kai sellaista "ei tule koskaan" päätelmää vielä kannata tehdä, mutta jonkinlainen blogi tai virallinen forum pelille/firmalle olisi kyllä poikaa (ja luulisi että olisi ihan perusjuttu).
Päätin sitten itse lähestyä Housemarqueta asian tiimoilta ja kyselin tietoa aiheesta. Katsotaan, mitä vastaavat ja koska vastaavat.

Siis ongelmia oli Skypen kanssa vai pelin? Meinaan ainakin itselle Skype on paljon rennompi tapa pelata co-op-pelejä kuin hikiset mikit/luurit yms..

Onko rentoa pelata co-op pelejä viestittelemällä Skypen kautta? Luulisi esim. ircin/messengerin käyvän tohon tarkotukseen. Itse ainakin paljon mielummin juttelen kaverin kanssa.

Onko rentoa pelata co-op pelejä viestittelemällä Skypen kautta? Luulisi esim. ircin/messengerin käyvän tohon tarkotukseen. Itse ainakin paljon mielummin juttelen kaverin kanssa.

Skypehän on maksuton puhelinpalvelu, luurit päähän ja menoksi, onnistuu tosin vain jos PC on samassa tilassa kuin pleikkari. Peli rullaa jouhevasti jutustellessa ja eteneekin paljon nopeammin. Tekstichatit vain hidastavat menoa, tappavat pelin juoksevan temmon.

Skypehän on maksuton puhelinpalvelu, luurit päähän ja menoksi, onnistuu tosin vain jos PC on samassa tilassa kuin pleikkari.
Eikä tarvita edes PC:tä, vaan esim. iLaitteella tai jopa PSP:llä voi skypetellä. On silti köpöä, että käyttäjien pitää tuollaisiin virityksiin turvautua.

PS. Ei ole vielä ainakaan Housemarquelta vastattu.

Yritätkö nyt höynäyttää meikäläistä? Niin, siis läppäri/iPhone viereen, Skype auki ja sitten "jutellaan" sen co-op kaverin kanssa - kuvaa ei välttämättä tarvita..

TT: Niin, on se varmaan "köpöä" jos tuohon Skypeen ns. pakotetaan (jos on co-op, niin kai siihen mikkituki kuuluu automaattisesti - tai siis pitäisi). Mutta itse valitsen aina Skypen luurien/kuulokkeiden sijaan.

PS. Ei ole vielä ainakaan Housemarquelta vastattu.

Voi hyvin liittyä ihan siihen, että tietyt asiat pitää ensin sopia julkaisijan (eli tässä tapauksessa Sonyn kanssa) kanssa. Ihan jo milloin ja mitä tiedotetaan päivityksistä.

Meinaan ainakin itselle Skype on paljon rennompi tapa pelata co-op-pelejä kuin hikiset mikit/luurit yms..
Skype on toki helppo ja parempi tapa jutella, koska laatu on parempi kuin missään pleikkaripelissä (ehkä pleikkarin oma puhechat on samoilla linjoilla).
Ihmettelin vain, jos mielestäsi "ei ole rentoa pelata mikin kanssa".

PS. Lue lainatusta tummennettu kohta. Ristiriitaista.

EDIT: ei tarvitse vastata.

"Meinaan ainakin itselle Skype on paljon rennompi tapa pelata co-op-pelejä kuin hikiset mikit/luurit yms.." = Itse pidän siitä, ettei päässä tai korvassa ole mitään muovista kapistusta silloin kun pelaan. Siis se on ihan henk.koht. valinta. En oikein osaa katsella leffojakaan luurit päässä (en tosin pelaa tai katso leffoja sinänsä "öisin" muutenkaan).

Nyt tosiaan sain modeemin vaihtoon (ja parempaa liittymää muutenkin) ja Dead Nation oli tänään todella sujuvaa (vihreät palkit myös täysillä). Kerran toinen osapuoli lensi pois pelistä alussa, mutta muuten eka kenttä meni sujuvasti. Eli ehkä eiliset ongelmat johtuivat lopulta omasta nettiyhteydestä tms, mene ja tiedä.

Heh, hiukan "Lara Croft and the Guardian of Lightin" jälkeen oli tottumista ainakin tähtäykseen, koska täytyy jotenkin osua tarkemmin kuin Larassa. Ja Larassahan pääsi takaisin peliin aika nopeasti jos kuoli (Dead Nationissa kai checkpointin kautta). Mutta kyllä se tästä lähtee..

Miten siis Skype on parempi vaihtoehto?

Voihan pleikkariakin pelata silleen että roikottaa mikkiä vaikka paidankauluksesta tai vastaavaa, ja telkkarista äänet. (Näin siis pleikkarichatilla äänet ilman Skypeä ilman "hikisiä luureja")

ei tulis mieleenkään haudata :)

ite uskon että on vain ajan kysymys milloin TS kolahtaa tähän. Toivottavasti vaan ei tule liian myöhään.

Housemarquen Ilarilta saamani lyhyt vastaus koskien mahdollista voice chat -tukea:

Spekuloikaa vapaasti. :)

Tänään keskustelu meni suunnilleen näin:

Minä: Otetaanko illalla pari erää Dead Nationia
Ilari: Joo, luurit tuli just postissa, pääsee testaamaan
Minä: Ei siinä ole vielä voice chattiä :)
Ilari: ...

Siitä voi spekuloida lisää ;)

Ylös Bottom