Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onhan tämä erinomainen peli! Ensin ajateltiin kaverin kanssa että surkea peli varmaan, mutta sitten kun päästiin pelaamaan niin vaihtui ajatukset kertaheitolla. Minun suosikkini näistä viidestä ilmaispelistä ja onlinekin toimi oikein hyvin, mitä nyt kerran pätkäs tunnin pelailun jälkeen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tuli taas kerran kirottua tuota omaa yhteyttä kun kerta toisensa jälkeen tuo mainitsemasi ilmiö vain toistui. Kai se sitten onkin online puolella se häiriö? Tai ainakin pari tuntia sitten oli vielä, kun viimeksi verkossa pelaamista yritin.

Hmm... Kaverilla käytössä nettitikku mulla taas laajakaista käytössä, kaikki muut online co-op pelit ovat toimineet lähes ongelmitta, mutta tämä ei sitten vaan toimi mitenkään.

Capcomin pelit kuten RE5 ja Lost planet 2 toimivat aivan täydellisesti samoilla nettiasetuksilla, kaikki käyttävät kuitenkin samaa hostaus menetelmää (korjatkaa jos olen väärässä) niin tiedä sitten että mikä tässä kusee.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kaksi ekaa kenttää tuli pelattua soolona läpi, ja vaikutti sen perusteella oikein mainiolta seurapeliltä kavereiden kanssa kuppia ottaessa. Ei mitenkään maailmaa mullistava, mutta toimivaa ajantappoviihdettä.

Latautuminen kestää vain pirun kauan (päävalikkoon asti siis). Ilmeisesti tämä ottaa heti yhteyden verkkoon ja hakee sieltä statsit sun muut? Se ainakin selittäisi tuon viiveen käynnistyksessä, tulin ilmaispelit imuttaneeksi sopivan lagiseen aikaan jolloin Store heitti välillä erroria, välillä tiedonsiirtonopeus vaihteli välillä 1KB/sec - 1MB/sec (karkeasti arvioiden). Toisaalta tämä käyttänee omia dedikoituja servuja, joten Storen tukkoisuus tuskin on vaikuttanut asiaan?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Todella hyvä co-op-kokemus tämä Dead Nation. Selkeästi aliarvostettu tapaus lajissaan. Toivottavasti jatkoa seuraa peliin jossain vaiheessa..
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pelasin eilen online co-oppina vitoschapteriin, niin pystynkö jatkamaan samasta kohtaa jonkun toisen kanssa joka on päässyt pelin läpi?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pelasin eilen online co-oppina vitoschapteriin, niin pystynkö jatkamaan samasta kohtaa jonkun toisen kanssa joka on päässyt pelin läpi?

Pelikaveria ei voi vaihtaa kesken tarinapelin.

Käsittääkseni pelisessioita voi olla (yhtä nimimerkkiä kohden) käynnissä kaikkiaan kolme:

- Tarinayksinpeli
- Tarinapeli Co-oppina verkon yli
- Tarinapeli Co-oppina samalta pelikoneelta

Yksittäisiä tehtäviä voi paukuttaa co-oppina verkon yli jos kentät ovat auki. Aina kun aloitat uuden tarinapelin, niin kyseinen tarinapeli (keskeneräisistä peleistä) pyyhkiytyy pois.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muistaisin, että demossa oli aikoinaan jonkinlainen "perinteinen" pelimoodi, jossa tuli niitä waveja, eli onko tässä sellaista tarinan lisäksi? Voihan olla että olen sekottanut johonkin toiseenkin saman näköiseen, mutta tällainen on muistikuva jostain demosta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muistaisin, että demossa oli aikoinaan jonkinlainen "perinteinen" pelimoodi, jossa tuli niitä waveja, eli onko tässä sellaista tarinan lisäksi? Voihan olla että olen sekottanut johonkin toiseenkin saman näköiseen, mutta tällainen on muistikuva jostain demosta.

Taidat sekoittaa Zombie Apocalypsen tähän peliin... Vaikkakin melko samanlaisia tyyliltään (yläviistokuva + muuta...), Dead nationissa ei ole waweja = aaltoja.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Olipas mukava huomata, että peli tukee omien biisien soittoa. Nick Caven Death is not the End on mitä mahtavinta taustamuzakkia Goblinin Zombin ohella :D

Harmi vain, että musiikin äänenvoimakkuutta ei pelin kautta voinut säätää. Pieni murhehan tuo on, mutta silti..
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onhan tämä erinomainen peli! Ensin ajateltiin kaverin kanssa että surkea peli varmaan, mutta sitten kun päästiin pelaamaan niin vaihtui ajatukset kertaheitolla.
Sama fiilis täällä! Sitä trialia tuli kokeiltua eikä iskenyt yhtään, nyt ilmaisena sitten pitkin hampain kun imutti (ei muutakaan keksinyt) niin tämähän onkin hyvä. Ei mielestäni tuo demo tee oikeutta tälle lainkaan, tuli semmoinen kuva että tässä on jostain "tapa mörköjä about samassa screenissä niin monta kuin ehdit ennen kuin kuolet".

Pelästyin tossa alussa, että koko peli kattui kun tuo "DEAD NATION(tm)" oli niin pitkään tuolla nurkassa eikä mitään tapahtunut. Tupakin mittainen tauko auttoi... :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tänään saatiin kaverin kanssa pelattua co-opina Ahdistava-vaikeusasteella läpi, ja loppufiiliksenä jäi kyllä todella maukas maku suuhun. Vaikeusaste oli juuri täydellinen, sillä koko ajan oli nimensä mukaisesti ahdistava fiilis ja veren maku suussa taistellessa kymmeniä zombeja vastaan yhtä aikaa. Mutta silti kuolemat johtuivat vain ja ainoastaan omasta kädettömyydestä, tai mahdollisesti myös kaverin suolaamisesta. Juonikyhäelmä oli juuri niin laadukasta kuin vain saattoi odottaakin, mutta toisaalta hyvät naurut siitäkin tuli saatua. Nyt vain täytyy pohdiskella josko vielä astetta vaikeammalla jaksaisi pelin läpäistä.

Aikavaatimukset olivat oikeastaan ainoa todellinen kysymysmerkki. Ei päästy kertaakaan edes lähelle tavoitetta. Keskimääräinen ylitys oli varmaan jossain 20-30min sisällä, maksimin käydessä kertaalleen 58min päällä.

Kokonaisuutena erinomainen peli, jota kyllä kelpaa suositella. Etenkin kaverin kanssa samalla sohvalla on kyllä enemmän kuin hintansa väärti, sillä harva asia nauratti yhtä paljoa kuin liekkimuureilla toisen suolaaminen muutaman ison körmyn kanssa lähinkontaktiin. Ja tietysti health packeille syöksyminen toisen nenän edestä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Totta vie onpi Dead Nation erinomainen henkiinjäämispyssyttely Housemarquelta.

Vaikka täällä moni jo kehunutkin, niin yllätyksenä tuli kuinka tyylikkäältä maailmanlopun kujanjuoksu audiovisuaalisesti todella näyttää ja kuulostaa. Synkät, äärimmäisen yksityiskohtaiset urbaanimaisemat ja örinätunnelmaa tihkuvat äänitaustoitukset ovat kerrassaan herkkua lajityypin ystäville. Päälle napakka pelattavuus, persoonalliset zombiet, aseiden ja varusteiden modaus, kentiltä keräiltävät sivubonukset (energia/kertoimet/raha/tarvikkeet) ja ympäristön hyödyntäminen tuovat oivaa lisäväriä lerppahuulien lahtaamiseen.

Marrow Hospitalia aloitellaan eli läpipeluu vielä vaiheessa, eikä verkkopuoltakaan ole testailtu, mutta enpä malttanut olla ketjuun vuodattelematta ennen verikaaren jatkumista kutsuvassa sairaalakehyksessä. Suosikkiaseina tähän saakka tappiin asti paranneltuina peruskivääri, haulikko ja miinat. Nuilla sujuu elähtäneen biomassan silpominen omissa räpylöissä parhaiten. Eksoottisten pyssyköiden kanssa on vielä vähän hakemista, vaikka mm. Blade Cannon näkyy toimivan komeasti ultratehokkaana niittosirkkelinä ja sähköä paimentava Shocker tappavana etälamauttimena. Noh, uusista teknoleluista on varmasti apua myöhemmin päälle vyöryviin pulmatilanteisiin.

Plussat ja miinukset so far:

+ Upeat audiovisuaalit, mallinnukset ja fysiikat
+ Rautainen pelattavuus ja tunnelma
+ Kirjava zombie-katras
+ Yhteistyöpeli
+ Weapon Shop

- Vain yksi pelitallennuspaikka per pelimuoto
- Pitkähköt latausajat
- Aikatavoitteet brutaaleja. Seikkailija jää automaattisesti jälkeen.

----------
Dead Nation on omaan makuun Sonylta tervetulokampanjan ylivoimaisesti coolein (ja mikä parasta: kotimaisin) latausvalinta. Niille, jotka missaavat ilmaislahjan ja diggailevat hurmeisesta zombie-genrestä, niin ehdottomasti kannattaa laittaa maksullinen kakku latauksen alle.

Just..can't...stop...killing...those damn zombies!
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Dead Nationin parissa tullut vieläkin vietettyä aikaa aina silloin tällöin, osasyynä ainakin pelin löytyminen kovalevyltä - sen pariin pääsee helposti.

Corcan kanssa olen hieman eri mieltä latausajoista, kauan siinä kestää vain pelin käynnistyessä. Pelissäkään ei kauaa nokka tuhise, tuli huvikseen testattua, miten nopeasti pelin saa juostua läpi ja aikaa meni n. 50min lataustaukoineen (videot skippasin). Vaikeustasona tietty Aivokuollut, Normaalilla joutuisi jo hieman kehittämään aseita. Nyt pärjäsi täyteen viritetyllä terätykillä ja lopussa tuli käytettyä myös dynamiittia + raketinheitintä.

Lootit keräten tuossa menikin hieman kauemmin, eli 2h15min - ja kolmesta kentästä ei tullut täyttä saalista muutaman mokan vuoksi.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

- Vain yksi pelitallennuspaikka per pelimuoto

Tuohon liittyen: Minusta vähintäänkin pitäisi pystyä ennen tallennuksen lataamista näkemään, mihin kenttään sitä on tullut jäätyä.

Olen myös sitä mieltä, että Tuskien tornitaloissa vaikeusaste hyppäsee turhan huomiota herättävästi. Joko sitä edeltävien kenttien pitäisi olla hitusen haastavampia tai tuon vähemmän. Muuten peli on kokonaisuutena aika sulava.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

...

Olen myös sitä mieltä, että Tuskien tornitaloissa vaikeusaste hyppäsee turhan huomiota herättävästi. Joko sitä edeltävien kenttien pitäisi olla hitusen haastavampia tai tuon vähemmän. Muuten peli on kokonaisuutena aika sulava.

Mikähän tuon kentän nimi on englanniksi? Tai siis mones kenttä? Liekö kyseessä se, jossa edetään kohti sitä sairaalaa (oisko 4. kenttä..)?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mikähän tuon kentän nimi on englanniksi? Tai siis mones kenttä? Liekö kyseessä se, jossa edetään kohti sitä sairaalaa (oisko 4. kenttä..)?
Neljäs kenttä (Grieving Towers) kyseessä. Ei ole vielä se, jossa mennään sairaalaa kohti. Minä en tuossa vaikeustason nousua erityisemmin huomannut, mutta hautuumaan loppukohtaus, jossa tulee jokaista erikoiszombia useampi kerrallaan ja lisäksi kymmeniä tavallisia... Siinä on vähintään pelin toiseksi vaikein kohta (tiukka kilpailu lopun kanssa), vaikka pelistä on vielä kolme kenttää jäljellä. Voisin jopa lyödä vetoa, että kyseessä on pelin ainoa kohta, jota ei voi päästä karmealla (Morbid) läpi tietämättä etukäteen mitä pitää tehdä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pitääkö alottaa koko tarina alusta kun haluisin tota vaikeustasoo helpommalle.

Ärsyttävää kumminkin kun kaverin kaa co-oppii pelattiin, checkpoint, ei kauppaa, kranut loppu, miinat loppu, konekivääris lipallinen. Siihen se sitte jäoki, siirryin takas bc2 puolelle.

Vois kyllä uskoo 10vuotta vanhemmaks jos resoluutio vaan ois vähän pienempi. En tykkää. :/
 
Ylös Bottom