Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Itse ainakin tykkään enemmän, kun pelissä on kunnolla haastetta - siinä DN on onnistunut vuoden sisällä ostamistani peleistä kaikkein parhaiten. Monelle voi silti tulla yllätyksenä, että jo normal-tasolla peli on yllättävän haastava muutamassa kohdassa. Tässä vinkki kaikille:

Kehittäkää aseita vain yksi kerrallaan ja säästäkää samalla enemmän kuin tuhlaatte. Ette voi tietää, mikä ase toimisi missäkin tilanteessa hyvin ja kuolon korjatessa palaatte taas kaupan luokse ja voitte käyttää säästöt ennen pahaan kohtaan palaamista - hyökkäätte tällä kertaa vain sillä toisella aseella. Niitä pahoja kohtia (lue: isoja alueita, joissa on läjäpäin vihollisia) kun harvemmin tulee kahta peräkkäin ilman kauppaa siinä välissä.

Tärkeintä tietty osata penkoa jokainen pimeä nurkkaus ja osata etsiä sitä rahaa, muuten ei pärjää - ja kun ammutte vihollisia, niin pysykää vihollislauman lähellä saadaksenne rahat heti haltuun, rahojen arvo puolittuu kahdessa sekunnissa, jos ei kerää heti.

Niin ja se kivääri on oikeasti todella hyvä ase jos osaa ampua tarkasti. Ampumanappi pohjaan ja teholaukaus virittyy hieman alle kahden sekunnin. Se laukaus vastaa viittä tavallista ammusta. Eikä penniäkään kiväärin lipaskokoon, ase on todella nopea ladata uudestaan. Kaikki rahat tehoon ja ampumisnopeutta suuremmaksi.

Ylläolevaan kysymykseen vastaus: Harmi kyllä vaikeustasoa ei voi muuttaa kesken tarinapelin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Niin ja se kivääri on oikeasti todella hyvä ase jos osaa ampua tarkasti. Ampumanappi pohjaan ja teholaukaus virittyy hieman alle kahden sekunnin. Se laukaus vastaa viittä tavallista ammusta. Eikä penniäkään kiväärin lipaskokoon, ase on todella nopea ladata uudestaan. Kaikki rahat tehoon ja ampumisnopeutta suuremmaksi.

Aseteho ja ampumisnopeus on kyllä prioriteetteinä ensimmäisinä peruskiväärillä, mutta ainakin ahdistava-vaikeusasteella se lipaskin kannattaa täyteen hankkia. Siihen konepistooliin jokainen kulutettu penni on kyllä liikaa. Totaalisen turha ja kallis ase, jonka ainoa funktio oli hidastaa aseenvaihtovalikossa toimintaa. Myöhemmin saatava "sähköpyssy" (en muista nimeä) sen sijaan on tiukoissa paikoissa todellinen pelastus, kun heikoimmat zombiet kuolevat pienestä klikkauksesta. Tuohon lisättynä nopea 360 asteen pyörähdys, niin ruutu on kerralla tyhjä. Liekinheitin on vähän vastaava, paitsi että kertaakaan en onnistunut sitä käyttämään ilman, että olisin itsekin palanut sen jälkeen.

Haulikko on täyteen kehitettynä isompia körmyjä vastaan todella nuts. Silppurit ja muut elävät kuolleet ovat kuolleita kuolleita ennen kuin ehtii mutanttikissaa sanoa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Itse pelasin kaverin kanssa ihan normaalilla, mutta aika hyvin toimi kun toinen keskittyi ehkä vähän enemmän "pommi-osastoon" ja toinen enemmän aseisiin. Siis toki molemmat lahtasivat zombeja minkä ehtivät, mutta pientä jakoa ainakin meillä tapahtui (kaverilla ehkä vain parempi "sihti" - mutta oli se nuorempikin.. ;) ).
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

"Dead Nation patch version 1.05 is now live! The patch fixes online game related connectivity issues and super fast zombies bug."
Lähde: Dead Nation facebook sivu. Viesti lähetetty n. 1h sitten.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mahtava patchi, ennen oli pelikelvoton tekele nettiongelmien takia, mutta nyt toimii täydellisesti.

Pari tuntia tuli pelattua online cooppia ilman minkäänlaista lagia. :)
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mahtava patchi, ennen oli pelikelvoton tekele nettiongelmien takia, mutta nyt toimii täydellisesti.

Housemarqueen syystä "pelikelvoton"? Kuten aiemmin raportoin, niin itsellä oli alkuun ongelmia vanhan modeemin kanssa, mutta ei käytännössä mitään se jälkeen kun vaihdoin sen uuteen (oli jo aikakin - omaa tyhmyyttä). Pelattiin siis online co-oppia kaverin kanssa.

Mutta varmasti jotain on viime aikoina ollut jos patchi on julkaistu.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Eipä meillä kössin eikä Leewisen kanssa kummempaa ongelmaa ollut, huomasin vaan että kummankin kanssa tokassa mapissa jos lähti juoksemaan alaspäin (no ei siitä pitkälle pääse), yhteys katkesi aina. Muuten toiminut moitteetta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Housemarqueen syystä "pelikelvoton"? Kuten aiemmin raportoin, niin itsellä oli alkuun ongelmia vanhan modeemin kanssa, mutta ei käytännössä mitään se jälkeen kun vaihdoin sen uuteen (oli jo aikakin - omaa tyhmyyttä). Pelattiin siis online co-oppia kaverin kanssa.

Laajakaistalla toki ei ongelmia varmaan paljoa ennen patchia ollutkaan, mutta tällähetkellä ainut vaihtoehto on nettitikun 3G verkko niin online coop oli pelikelvoton ennen patchia, nyt toimii tosiaan paremmin kuin hyvin.

Tiedä sitten mitä korjasivat, mutta samaa odottaisi muiltakin pelitaloilta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tänään tuli päästyä läpi aivokuollut vaikeusasteella. Battlefieldin takia ei tullut niin usein pelattua. Kaikkiaan ihan hyvä peli. Juoni oli ihan hyvä ja piti ihan mukavasti otteessaan. Tasoista suosikkini oli puisto ja satama. Oli kyllä aikamoinen vihollisarmeija viimeisessä kenttässä :D
Peli on kyllä oiva esimerkki suomalaisesta peliosaamisesta :)

Sellainen kysymys että jos pelaan peliä co-opina netin välityksellä Herra A:n kanssa pari leveliä. Myöhemmin Herra A ei ole paikalla joten Herra B tulee kanssani pelaamaan co-opia netin väityksellä. Jatkuuko peli siitä kohtaa mihin Herra A:n kanssa jäin?

Ja semmoinen kysymys että miten suomea saa nostettua tilastossa? Onko ainoa keino tuo läpipelaaminen?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sellainen kysymys että jos pelaan peliä co-opina netin välityksellä Herra A:n kanssa pari leveliä. Myöhemmin Herra A ei ole paikalla joten Herra B tulee kanssani pelaamaan co-opia netin väityksellä. Jatkuuko peli siitä kohtaa mihin Herra A:n kanssa jäin?

Muistelisin näin, että jokaiseen "pelimuotoon" on yksi tallennus. Eli Yksinpeli, local coop ja online coop. Eli ei taida pystyä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ja semmoinen kysymys että miten suomea saa nostettua tilastossa? Onko ainoa keino tuo läpipelaaminen?

Tilastoihin lasketaan jokainen tapettu zombie, eli jos haluat vaan nostaa Suomea listalla, tehokkain tapa on pelata viimeistä kenttää uudestaan ja uudestaan... :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sellainen kysymys että jos pelaan peliä co-opina netin välityksellä Herra A:n kanssa pari leveliä. Myöhemmin Herra A ei ole paikalla joten Herra B tulee kanssani pelaamaan co-opia netin väityksellä. Jatkuuko peli siitä kohtaa mihin Herra A:n kanssa jäin?
Ja semmoinen kysymys että miten suomea saa nostettua tilastossa? Onko ainoa keino tuo läpipelaaminen?

Jos lopetat A:n kanssa esim. kenttä numero 4:ään (tuskien tornitalot), niin voit jatkaa B:n kanssa samasta kohtaa vain siinä tapauksessa, että B:n tarinapeli on keskeytynyt juuri tuohon mappiin. On kyllä melkoista hakuammuntaa jos meinaa löytää samaan kohtaan keskenjääneen tarinapelin pelaajan. Ja huomaa, että jos pelasit A:n kanssa esim. Morbid (Karmea) -tasolla, niin B:llä pitää olla myös sama vaikeustaso avattuna, eli Grim (Ahdistava) täytyy olla läpäistynä, muuten kenttää valitessa näkyy lukko kuvan kohdalla.

Käsittääkseni peli huomioi tilastoissa kaikki pelaajat, eli jos joukossa on liikaa inaktiivisia pelaajia, jotka ovat vain kokeilleet Dead Nationia, niin prosenttiluku nousee paljon hitaammin. Tehokkain tapa on siis houkutella vähiten pelanneet mukaan kovan pelaamisen lisäksi. En tiedä miten tuo on toteutettu, mutta näinhän se on järkevintä tehdä, maiden väkiluvut ovat niin erilaisia.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sadistinen vaikeustaso tuossa Morbid-vaikeusasteella, varsinkin siinä kohdassa jossa pitää saada se hissi toimimaan että pääsee sinne katolle, zombeja joka tuutista ja paljon, co-oppina pelailen ja kerran päästiin siihen itse hissiin mutta mukaan hypänneet zombit sitten korjasivat onnistumisemme.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sadistinen vaikeustaso tuossa Morbid-vaikeusasteella, varsinkin siinä kohdassa jossa pitää saada se hissi toimimaan että pääsee sinne katolle, zombeja joka tuutista ja paljon, co-oppina pelailen ja kerran päästiin siihen itse hissiin mutta mukaan hypänneet zombit sitten korjasivat onnistumisemme.

Ei muuta kuin miinoja hissin sivuille ja eteen ja tietenkin ite olette hississä. Miinoja kannattaa käydä välillä lisäämässä, eikä koko ajan vedellä siitä vivusta. Terätykistä on myös suuri apu..
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ei muuta kuin miinoja hissin sivuille ja eteen ja tietenkin ite olette hississä. Miinoja kannattaa käydä välillä lisäämässä, eikä koko ajan vedellä siitä vivusta. Terätykistä on myös suuri apu..

Tuo olikin Grim vaikeustasolla, nyt Morbidilla mentiin jo kentän läpi ekalla yrittämällä ja olisi vielä viimeinen kenttä jäljellä jonka jälkeen kerätään kaikki aarteet ja lahdataan zombeja.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kuin zombi yössä, ilmestyy Dead Nationiin Road Of Devastion -lisäosa lähes tyhjästä ja ennakkoon varoittamatta.

We hereby announce exciting news for Dead Nation players around the globe! We’ve been hard at work creating a new downloadable expansion called “Road of Devastation”!
Devastaation Tie jatkaa Dead Nationin juonta ja tuo mukanaan tietysti uusia aseita, ennen näkemättömiä vihulaisia ja muuta semmottista niinku pelottavaa.

In addition to the range of enemies and weapons you’re already familiar with from the original game, Road of Devastation will present you with a variety of new tools and equipment to dispose of enemies with, while also introducing new enemies and obstacles you’ll encounter in unique new environments.
Hinta ja julkaisupäivä piileskelevät edelleen varjoissa.

Lähde: PS.Blog (EU)
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kuin zombi yössä, ilmestyy Dead Nationiin Road Of Devastion -lisäosa lähes tyhjästä ja ennakkoon varoittamatta.

Ohhoh, tämäpä yllätys! Toivottavasti tuon saisi kohtuuhintaisena. 350 000+ zombieta lahdattu ja loppua ei näy ainakaan tämän myötä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ohhoh, tämäpä yllätys! Toivottavasti tuon saisi kohtuuhintaisena. 350 000+ zombieta lahdattu ja loppua ei näy ainakaan tämän myötä.

Kyllä oli yllätys ja mukava sellainen. Voisi olettaa ettei tämän lisäosan hinta ole kovin paha, kun ei itse pääpelikään kauhian paljon maksanut.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Vasta vajaa 60k lahdattu, mutta silti jaksaa peli erelleenkin innostaa. Nyt vain kun meinasin aloottaa karmealla pelin onlines, niin eihän sieltä ole löytynyt peliseuraa edes ulkomaanelävistä. Johonkin oli tääläkin peliseura ketju kadonnut, joten hakusassa olisi lahtari kaveri.
Ennemmin itte tuli harrastettua toisella masiinalla local cooppia, kun ei vielä chätti-äänet toiminu, mutta niiren myötä on pitänyt vetää jonkin verran onlinea.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Vasta vajaa 60k lahdattu, mutta silti jaksaa peli erelleenkin innostaa. Nyt vain kun meinasin aloottaa karmealla pelin onlines, niin eihän sieltä ole löytynyt peliseuraa edes ulkomaanelävistä. Johonkin oli tääläkin peliseura ketju kadonnut, joten hakusassa olisi lahtari kaveri.
Ennemmin itte tuli harrastettua toisella masiinalla local cooppia, kun ei vielä chätti-äänet toiminu, mutta niiren myötä on pitänyt vetää jonkin verran onlinea.

Riippuu ihan siitä mihin aikoihin pelailet? Itselle sopii hyvin arkisin kello 21-22 jälkeen. Viikonloppuna voisi olla ehkä aamut. Mikkikin löytyy.
 
Ylös Bottom