Vastaus: Dead Nation [PSN]
Kiitos videolinkistä! Kylmiä väreitä, tätä on odotettu. Nyt dlc latautumaan ja sitten pieni testi ennen nukkumaanmenoa. Odotukset ovat kyllä korkealla ja ei ole todellakaan hinnalla pilattu.
Tulihan tuota testattua, viidenteen kierrokseen loppui matka - kuinkas muuten kuin ahneuden vuoksi. Muutama ranskalainen lisäosasta:
- Hyvin piirrettyjä alueita, vaikka osa niistä onkin ahdettu turhan täyteen - viholliset erottaa silti hyvin kentällä
- Rahat kertyvät "tilille" nyt reilussa sekunnissa, enää ei tarvitse odotella 30k kirstun kilinää maailmanloppuun asti
- Kita, jota itse kutsun "huutajaksi" on paisunut moninkertaisesti isommaksi, eikä hätkähdä enää ampumisesta - manaa vihulauman paikalle ja käy päälle jos menee viereen murjomaan
- Ainakin yksi uusi vihollinen on tehty, kasvustossa piileskelevä vihreä zombi. Muistuttavat tosin paljon "huutajan" manaamia zombeja
- Kertoimen kasvattaminen on tehty haastavammaksi, nyt bonukset kertyvät ns. massatapoista ja kentän lopussa tarpeeksi suuri tappokeskiarvo minuuttia kohden antaa avattavaksi neljä lukittua arkkua (aukeavat vain jos keskiarvo on 10 / 20 / 40 ja 80 tappoa minuutissa). 10-keskiarvon arkusta saat pienen ensiapupaketin, 20:sta 10 000 krediittiä, 40:sta kertoimeen +50 ja 80:aa en saanut vielä auki. Arkuista saatavat jutut näyttäisivät olevan samoja joka kierroksen jälkeen.
Kerrottakoon pelistä yleisesti jotain, eli ideana on selvitä useamman alueen läpi niin monta kertaa kuin mahdollista. Jokaisen kierroksen jälkeen saat päivittää aseita ja täydentää ammusvarastoasi, ennen kuin valitset uuden reitin. Reittejä on alussa kolme: Rahan ja kunnon (terveyden) tie, aseiden ja tarvikkeiden tie ja kolmatta en tullut vielä kokeilleeksi, se taisi olla varusteiden ja pisteiden tie. Jokainen kolmesta päätiestä on vielä jaettu kahteen eri alueeseen, eli muistaakseni pystyt valitsemaan kahdesta päätien vaihtoehdosta, minne haluat mennä. Samaa tietä ei pysty valitsemaan kahta kertaa peräkkäin, joten et halua palata uudelle kierrokselle esim. rahan ja kunnon tieltä energiat aivan surkeina, et nimittäin parane ennen uutta kierrosta. Sen verran on armoa annettu, että palaudut n. 25%:iin, jos mittarisi on alle sen ja alueilta löytyy toki muutama limuautomaatti. Kertaakaan en sen sijaan nähnyt zombien pudottamaa ensiapupakettia, varusteita sentään napsui silloin tällöin.
Ja loppuun vielä: Se on kerrasta poikki, eli yksi kuolema päättää pelin ja saat arvostelut suorituksestasi kirjainarvosanan muodossa. Sitä en osaa sanoa, herääkö toinen henkiin kierroksen alkaessa co-opin aikana, mutta tämäkin selviää myöhemmin. Saa lisätä listalle, jos joku haluaa DN-peliseuraa co-opia varten.