Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mullekin tuli tuossa ensimmäisellä läpipeluukerralla tosiaan muutamassa vaikeammassa kohdassa melkein tippa linssiin (:p), kun tuntui niin ylitsepääsemättömän vaikealta. Jatkoin kuitenkin yrittämistä ja aina jollain konstilla pääsin eteenpäin ja peli taas maistui.

Pelin edetessä muutenkin huomasin ainakin omalla kohdallani sen, että DN:ssä ei kannata hätäillä. Monet vaikeelta tuntuvat kohdat selvitin lopulta melko helposti: vähän pakkia ja miinaa tai nadea eteenpäin ja taas vähän pakkia. Useamman kerran kuolin vain siihen, että lähdin rushimaan suutuspäissäni isomman lauman läpi sen enempää ajattelematta.

Nyt toinen läpipeluu normalilla menossa ja huomaa ihan selkeesti, että pelissä olen kehittynyt huomattavasti. Tasolla 7 menossa ja käyttänyt tähän mennessä vain itemejä ja rifleä. 3. läpipeluu sitten astetta vaikeammalla, pikkuhiljaa eteenpäin ;).
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

YouTube - Käyttäjän PtiLudo kanava

Siinä ois videot joka tasoon Morbid-vaikeusasteella (co-op).

Höh, mitähän järkeä tuossa rahan hamstraamisessa on, kun ei kuitenkaan käytetä? Saa ampua ikuisuuden pelkällä kiväärillä. Tylsää pelaamista tollanen, vaikka pääseehän sillä läpi, kun tarpeeksi pitkään juoksee karkuun ja ampuu. Tuolla rahamäärällä olisi saanut täyteen viritetyt terätykit molemmille, yhdellä laakilla kymmeniä tappoja.

Pikku vinkki lopputaisteluun: Ota täyteen viritetty terätykki ja juokse sitä isoa massaa kohti oikealle. Ammu massan läpi, ota spurtti ja laita dynamiitti kasan keskelle. Sitten vetäydyt oikeaan reunaan (hihnan yläpuolelle) ja torjut hyökkäysaaltoja molotoveilla, kranaatinheittimellä ja shokkitykillä. Ensimmäisen alueen pääsee naurettavan helposti läpi tuolla tyylillä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kiitoksia vinkeistä, tuli päästyä tuo vaikea 'horjuvat tornit' kenttä läpi. Oli muuten pikkasen kuumottava tunne siinä hississä kun about 5 pullukka zombia hyppää kyytiin mukaan eikä itsellä ollut yhtään mitään kranaattia/flarea ja sitten energiat oli lähes nollilla. Onnistuin kuitenkin välttämään ne kiertämällä ympyrää ja spurttailemalla läpi.. Siihen kun ois ryssiny niin aijjai..

On nää jotkut kohdat kyl niin älyttömän haastavia ettei mitää rajaa.. Aina jostai pimeästä nurkasta pääsee yks pien zombi huitoo ja energiat tippuu nopeasti alas. Ja kun jää vielä kiinni esim. katulamppuun jumiin niin siinä on sitte äkkiä 10 zombii mätkimässä turpaa. Vaatii kyllä taktikointia paljon.

Alkaa jo ahistaa valmiiks kun ajattelee sitä viimeisen kentän viimeisintä kohtaa.. :o
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

On se kumma, imua riittää edelleen, vaikka pelitunteja on varmasti jo pitkälle toista sataa.

Cyrukselle erityiskiitokset tuosta pikalataus-vinkistä, se on ollut kovassa käytössä. Tuli pelattua muutaman kerran tuota viimeistä tehtävää Karmea-tasolla ja sai jonkunnäköisen tuloksenkin aikaan. Tehtävä on nyt niin hyvin mielessä, että laitanpa taktiikat tähän:

EDIT: Kaikki ei mene aina niin kuin elokuvissa, tilanteet vaihtelevat joskus. Kannattaa varautua vihollisten aikaisempaan tuloon. Joten aivan yksiselitteinen tuo teksti ei ole.

Valtatie helvettiin - Taso: Karmea

Mene kauppaan ja päivitä Terätykki maksimiin (terän koko ja ammukset), osta myös Shokkitykkiin maksimiteho, 2 pykälää kantamaa ja 2 pykälää maksimimäärää + lopuksi ammukset täyteen. Rahaa jää n. 20 000.

Lähde checkpointista, valitse SMG aseeksi ja kierrä vasenta reunaa. Vastaan tulee zombeja, ryntää niiden ohi kohti tien reunalla roikkuvaa autoa ja avaa takakontti. Ammu pieni sarja autoon, siinä on joka kerta hälytin. Pysy räjähdyksen reunalla ja kerää rahat, niittaa SMG:llä jäljelle jääneet rippeet. Mene alas ja sillan yli, vaihda haulikkoon ja teilaa Gorilla-zombie. Kaksi laukausta riittää jos ammut aivan sen nenän edestä. Vaihda sitten nopeasti SMG ja ammu takaa tulevat heikot zombiet.

Vaihda terätykkiin ja flareen. Mene varovasti (hitaasti!) eteenpäin, kunnes armeija-zombiet älähtävät ja alkavat tulla sinua kohti. Peräänny hieman ja heitä flare maahan. 1-2 hyvin tähdättyä kutia putsaa koko joukon. Vaihda sitten haulikkoon ja etene hieman, kunnes kuulet Cutterin askeleet. Samanaikaisesti takaasi ryntää nopeita zombeja, niittaa ne haulikolla. Odota Cutterin spurttia ja käy kimppuun heti kun juoksu loppuu. 4-5 kutia tappaa, kun ammut tarpeeksi läheltä.

Jatka eteenpäin ja hoitele mahdollisesti jäljelle jääneet armeija-zombien rippeet. Väistä Gorilla-zombien hyökkäys ja ammu haulikolla. Läheltä onnistut kahdella kudilla. Ota rahat autosta ja vaihda SMG + kranaatti. Heitä yksi kranu puusiltojen yli niin, että suurin osa myrkkyä sylkevistä zombeista kuolee.

Ylitä puusillat mahdollisimman läheltä vasenta reunaa ja juokse alas bussin taakse, avaa iso arkku. Bussin takana saattaa olla 1-2 armeija-zombieta piilossa, joten ole varovainen. Varo etenemästä oikealle vielä tässä vaiheessa! Otettuasi lootin, valitse haulikko + miina. Heitä miina keskelle ja etene oikealle kunnes kuulet Gorilla-zombien äänet takaa (punaisen bussin päällä). Varo miinan räjähdyksiä ja väistä Gorillan hyppy ryntäämällä sen tulosuuntaan. Niittaa se lopuksi haulikolla ja mahdollisesti muut jäljelle jääneet vihut.

Pidä haulikko + miina valittuna ja heitä vielä toinen miina maahan (toinen miina ei ole pakollinen, mutta se turvaa selustasi). Oikealla näet kasoittain zombeja, mutta älä ammu niitä. Etene askel kerrallaan zombeja kohti, kunnes kuulet Cutterin rymistelyn. Peräänny ja ammuskele haulikolla. Jos menet liian pitkälle, niin pienet zombiet rynnivät laumana päällesi ja Cutterin hoiteleminen on paljon vaikeampaa.

Cutterin jälkeen valitse flare + terätykki. Rahan kerääminen ei ole pakollista, mutta lopputaistelu tulee olemaan paljon helpompi tehokkaammilla aseilla. Heitä siis flare ja ammu syntyvään kasaan terä tai pari. Koeta napata suurin osa rahoista ja ryntää taaksepäin. Puhdistettuasi alueen, heitä miina maahan ja etene taas terätykki + flare kourassa. Varo etenemästä liikaa, muuten allaoleva tapahtuu aikaisemmin! Eli mieluummin otat vähän pakkia ja annat armeija-zombilauman tulla lähemmäs ennen kuin listit ne.

Seuraava taistelu on vaikeampi, takaasi ryntää iso lauma heikkoja zombeja, miina hoitelee niistä suurimman osan. Heikot zombiet eivät anna rahaa, joten jatka mieluummin eteenpäin flare + terätykki -taktiikalla. Putsattuasi suurimman osan zombeista, vaihda SMG + kranaatti. Sinulla on 15 terätykin ammusta alussa, joten voit ampua niitä useamminkin, riittävät kyllä.

Tultuasi puisen sillan luokse, jatka sen ohi eteenpäin ja ota rahat isosta arkusta. Takaasi ryntää heikkoja zombeja, hoitele ne SMG:llä. Astu sillalle ja peräänny heti! iso lauma heikkoja zombeja ryntää takaasi, joten hoitele ne SMG:llä tai yhdellä kranaatilla. Sillalle hyppää Gorilla-zombie, joka listii puolestasi muutaman pienemmän. Vaihda haulikkoon, tapa Gorilla ja heitä sitten yksi kranaatti sillan yli. Yleensä tässä kohtaa silta on myrkkyjen peitossa, joten odota niiden haihtumista.

--Checkpoint--

Jos sinulla on tässä kohtaa rahaa n. 150 000, niin se on ok. Parhaimmillaan voi olla lähes 200 000, se helpottaa jatkoa. Osta kaikki aseiden ammukset täyteen ja suosittelen päivittämään Shokkitykin maksimiammukset täyteen ja kranaatinheittimen vaikutusaluetta yhdellä pykälällä paremmaksi. Jos rahat riittävät, niin osta myös Shokkitykin lipasta isommaksi. 170 000:lla saat Shokkitykin täyteen ja mainitun päivityksen heittimeen (summa voi vaihdella jos olet tuhlannut paljon ammuksia).

Poistu checkpointista, mutta valitse ensin terätykki + miina. Ota muutama askel oikealle ja heitä miina maahan. Bombie-zombeja ryntää 3kpl oikealta ja 3kpl ylhäältä. Miina hoitelee yleensä kaikki alhaalta tulevat ja terätykillä poksautat ylhäältä tulevat. Pidä asemasi ja ammu terätykillä myös alas, jos joku Bombie pääsee läpi. Tavallisesti yksi Bombie jää auton ja kaiteen väliin jumiin, joten tässä kohtaa voit säästää ammuksia ja ampua sitä auton takaa kiväärin teholaukauksella. Yksi osuma terätykistä räjäyttää Bombien, joten tarkkoja laukauksia!

Vaihda haulikko käteen ja iske toinen miina maahan + vaihda flare käyttöön. Etene vasenta puolta ensimmäiselle autonromulle ja kuulet Cutterin lähestyvän. Samanaikaisesti alhaalta ryntää lauma heikompia zombeja, miina hoitelee ne. Varo etenemästä liian pitkälle Cutteria kohti! Tuttu taktiikka, odota Cutterin juoksua ja käy kimppuun sen pysähdyttyä. Jos joudut pakenemaan Cutteria liian kauas (toiselle rampille), niin heitä heti flare maahan! Koska allaolevan tekstin mukainen hyökkäys saattaa pilata suunnitelmat. EDIT: Joskus heikompien zombien lauma tulee takaasi samanaikaisesti Cutterin kanssa, tällöin SMG käyttöön ja tarvittaessa kranua kehiin. Cutterilla kestää päästä luoksesi autojen välistä, mutta ole silti nopea heikompien listimisen kanssa!

Vaihda SMG:hen. Lähde oikealle rampille, mutta älä etene vielä siellä olevia armeija-zombeja kohti. Hoitele sen sijaan yläpuoleltasi ryntäävä heikkojen zombien lauma ja varo oikean rampin takaa tulevia zombeja, niittaa ne SMG:llä. Älä epäröi käyttää flarea jos tilanne näyttää uhkaavalta. oikean rampin takana (josta zombeja tuli) on auto + arkku. Kerää rahat parempaan talteen. Lataa aseet täyteen, kun rahat kilisevät isosta arkusta.

Ota oikealla rampilla olevasta autosta rahat ja lähde vasemmalle. Vaihda flare + terätykki. Vastaasi tulee auto, ota siitä rahat. Peräänny hieman ja heitä flare maahan, kuulet myös Cutterin lähestyvän. Niittaa armeija-zombiet 1-2 terällä ja vaihda kranaatinheittimeen. Voit tietty hoitaa Cutterin myös haulikolla, mutta tässä kohtaa kaikki armeija-zombiet eivät ole yleensä kaatuneita, joten turvallisempaa ampua heittimellä. Neljä kutia riittää jos osut tarpeeksi lähelle. Vaihda nopeasti haulikkoon, jos Cutter sattuu olemaan vielä hengissä, turha tuhlata heittimen kranaatteja enempää kuin 4.

Vaihda shokkitykki + kranaatti. Etene vasenta puolta, keskellä tietä on kuorma-auto poikittain. Päästyäsi sen viereen, kuulet zombien älähdyksen. Heitä taaksesi yksi kranaatti ja vetäydy hieman, lahtaa armeija-zombiet shokkitykillä. Pieniä bursteja, tarvitset ammuksia. Läheltä ammuttuna 2-4 kutia teilaa yhden.

Vaihda haulikkoon. Etene puusillalle asti, varo ylhäältä loikkaavaa Gorilla-zombieta. Väistäminen on vaikeaa, mutta ryntäys oikealla ajoituksella säästää sinut vahingoilta. Älä kuitenkaan ryntää päin lihavia zombeja väistäessäsi (tulevat takanasi olevasta autosta). Lihavien zombien joukossa on myös muutama heikompi, käytä kranaattia jos tilanne sitä vaatii. Tähän kohtaan voi tuhlata myös miinan, jolloin saat tapella rauhassa Gorillan kanssa. EDIT: Joskus Gorilla ei tule heti kimppuusi ja tällöin kannattaa lahdata lihavat zombiet esim. Shokkitykillä.

Vaihda SMG ja palaa takaisin oikealle rampille. Lataa aseet. Matkalla saattaa juosta vastaan heikompia zombeja, sen takia on hyvä olla nopea ase kädessä. Päästyäsi rampille vaihda shokkitykkiin ja niittaa jäljellä olevat armeija-zombiet. Pidä flare tai kranaatti valmiina. Tien halkeamassa on auto, Gorilla-zombie yrittää hypätä päällesi ohitettuasi sen. Väistä ryntäämällä, vaihda haulikkoon ja lahtaa Gorilla. Lataa haulikko täyteen, tarvitset sitä seuraavassa.

Iske miina maahan ja jatka varovasti eteenpäin. Varo autoa, jonka päältä Gorilla hyppäsi. Ovi aukeaa ja saat lauman nopeita ja kestäviä zombeja kimppuusi. Ota taka-askelia ja ammu ne. Vaihda SMG ja ammu takaa tulevat heikot zombiet, jotka eivät kuolleet miinaan.

Seuraava kohta on hieman hankala ja taktiikoita on useita, mutta tässä ainakin yksi. Vaihda flare + terätykki. Nakkaa flare zombilaumaan ja putsaa alue terätykillä. Huom. zombeja on niin paljon, ettei yksi flare sido niitä kaikkia, joten kannattaa varoa! Terätykkiä voi käyttää tavallista enemmän. Ole erityisen varovainen Gorilla-zombien kanssa, joka hyppää kimppuusi yleensä juuri rahoja kerätessäsi (kun etenet rampilla). Vaihda haulikkoon ja vetäydy, käytä flarea jos armeija-zombeja on vielä jäljellä, niin saat rauhassa ampua Gorillan. Jos vetäydyt ramppia taaksepäin, niin saat kimppuusi nopeita ja kestäviä zombeja. Tätä tilannetta kannattaa välttää, jos Gorilla on hengissä. Taistele sen kanssa mieluummin puusillan luona (josta kävelet seuraavaksi yli). EDIT: Tässäkin kohdassa saattaa tulla takaa niitä nopeita ja kestäviä zombeja ennen kuin menet alueelle tai pahimmassa tapauksessa samaan aikaan.

Kasa armeija-zombeja odottaa alapuolellasi. Voit listiä ne parilla kranaatilla tai hypätä alas ja ampua ne shokkitykillä. Ammu myös toisen (vasemmalla olevan) puusillan luona olevat zombiet, etteivät tule selkään. Vaihda haulikkoon, etene hieman ja Gorilla hyppää auton päältä. Väistä ja ammu. Nouse puusiltaa pitkin ylös ja saat energiat täyteen.

--Checkpoint--

Muutama zombie levittelee myrkkyä tielle alapuolellasi. Voit tuhlata niihin yhden kranaatin jos haluat, mutta ei ole pakko. Vaihda haulikko + flare ja hyppää vasta sitten tasolta alas. Mene heti bussien väliin (alas), koska sieltä juoksee viisi nopeaa ja kestävää zombieta. Jatka perälle asti ja löydät ammuksia. Varo, yksi zombie voi joskus olla piilossa bussin takana. Jos et tappanut vielä myrkkyzombeja, niin tee se SMG:llä. Tavallisimmin saat ammuslaatikosta flaren, kranaatin ja heittimen kranaatteja. Jos kuolet, niin yleensä arkun sisältö vaihtuu seuraavaan kertaan.

Vaihda terätykki + flare. Jos flaret ovat loppu, niin sitten vain terätykkiä ahkeraan käyttöön. Voit myös vaihtoehtoisesti tuhlata yhden dynamiitin armeija-zombien kasaan. Muista kerätä rahaa! Parhaiten ne saa talteen juuri flare + terätykki -yhdistelmällä, kun ei tarvitse pelätä räjähdyksiä, siksi olisi suotavaa pitää flareja varastossa isompia kasoja varten.

Jatka eteenpäin ja tulen keskeltä juoksee iso lauma palomiehiä (?). Lahtaa ne vaikkapa shokkitykillä. Juokse tulen läpi ja kerää rahat isosta arkusta. Palaa takaisin ja valmistaudu erittäin haastavaan kohtaan.

Sinulla pitäisi olla ainakin yksi miina jäljellä. Varmista, ettei lähistöllä ole enää zombeja tuhlaamassa miinan räjähteitä. Iske miina lähelle tulimerta (jos sinulla on kaksi miinaa, niin aina parempi, käytä molemmat). Jos käytit jo miinat, niin sitten pitää luottaa muihin varusteisiin (kranaatit ja flaret etusijalla). Valitse aseeksi shokkitykki ja dynamiittia. Mene kahden auton välistä, saat kimppuusi Cutterin, "huutajan" ja takaasi juoksee Bombie, joka menee miinoihin. Iske heti hyökkäyksen aluksi dynamiitti autojen väliin ja vetäydy. Pienempiä zombeja juoksee jaloissa, ne kuolevat dynamiittiin ja asettamiisi miinoihin. EDIT: Huutaja saattaa kutsua paikalle lisävoimia joka tapauksessa, joten varaudu takaa tulevaan hyökyyn. Jos haluat ottaa riskin, niin käy iskemässä dynamiitti aivan Cutterin ja huutajan eteen ja sitten äkkiä karkuun!

Joukossa on myös yksi Gorilla, mutta tärkeämpää on saada Cutter hengiltä. Jos hyvä tuuri käy, niin Cutter kuolee asettamaasi dynamiittiin. Ongelmallisen tilanteesta tekee huutaja. Jos se pääsee huutamaan, niin pienemmät zombiet tulevat häiritsemään ja tilanne voi olla hyvinkin vaikea. Tällöin paras ratkaisu on vetäytyä SMG:n suojaamana, tappaa Cutter (ja mahdollisesti Gorilla) tilaisuuden tullen ja palata vasta sitten tappamaan huutaja. Pysy kaukana huutajasta - jos et ole tarpeeksi lähellä, niin se pysyy hiljaa. Tässä taistelussa voi huoletta tuhlata ammuksia, sen jälkeen on vain yksi pieni alue putsattavana ennen kauppaa.

Mene hissillä alas ja hae ammuslaatikko takaa, laatikoiden välistä. Lahtaa autosta tulevat zombiet ja etene, tapa Gorilla matkalta ja sitten kauppaan. Osta ensin ammukset täyteen. Viritä haulikon tehokkuus maksimiin. Osta miinoihin yksi ekstralatinki, kasvata myös kranaatin räjähdysaluetta ja soihdun kestoa. Jos jää rahaa, niin voit myös kasvattaa haulikon kokonaisammusten määrää.

--Checkpoint--

Alku on tässä kaikkein haastavin. Parhaiten siitä taitaa selvitä, kun heität kaksi miinaa edessä olevien konttien luokse (peräkkäin, ei vierekkäin tai päällekkäin) ja ammuskelet heittimellä Cutterin hyökätessä, Gorilla tulee myös kimppuusi, joten koeta väistää sen hyppyä ahtaassa tilassa autojen luona. Napsi rahat autoista heti alussa, jälkikäteen se ei välttämättä ole mahdollista. Jos Cutter pääsee liian lähelle, niin haulikko on paras turvasi. Yleensä kaksi miinaa tekee kyllä selvää jälkeä, mutta joskus pikkuzombiet ehtivät räjäyttää liikaa miinan panoksia.

Cutterin ja Gorillan hoideltuasi saat ison kasan zombeja kimppuusi. Ammu SMG:llä niin kauan kuin rahkeet riittävät ja käytä myös kranaatteja, kun käy liian ahtaaksi. Saat hyvin usein lisää kranaatteja alempana olevista ammuslaatikoista, joten niitä kannattaa käyttää.

Selvittyäsi ota haulikko ja mene oikealle alas, kapeaa tietä pitkin. Varo, vastaan juoksee niitä isoja ja kestäviä zombeja. Haulikko on niitä vastaan paras ase. Alue on todella pimeä, joten tähyile joka suuntaan. Perässäsi saattaa tulla vielä lisää porukkaa. SMG on tähän tilanteeseen paras vaihtoehto. Ota rahat ja ammukset ja palaa takaisin.

Edessäsi on pitkä tie, vieressä olevalta katolta (?) valuu zombeja alas. Vaihda haulikko ja miinat, yhden miinan jätettyäsi flaret käyttöön. Ensimmäisen aallon tukena tulee myös Cutter suoraan edestä. Jätä yksi miina matkalle ja ammu Cutteria haulikolla pari kertaa. Et ehdi tappaa sitä ennen juoksua, joten peräänny, varo miinasi räjähdyksiä (todennäköisesti siinä on jo porukkaa). Muista spurtata räjähdysten läpi, selviät naarmuitta. Jos muita zombeja on vieläkin paljon, niin ammu Cutter heittimellä, voit käyttää myös haulikkoa. Pidä flaret varalla, ettet jää jumiin pienempien vihollisten kanssa.

Selvittyäsi suorasta näet auton, ota rahat talteen. Pidä shokkitykki tai haulikko valmiina, zombeja tulee tipoittain kimppuusi. Suoran päässä on kapea kohta, siinä yksi kontti aukeaa ja pieni lauma tulee kimppuusi. Haulikko toimii parhaiten. Jos autossa on hälytin, niin käytä se saman tien. Oikealla konttien välissä on ammuksia, mutta unohda ne toistaiseksi.

Pidä shokkitykki valmiina ja valitse viimeinen käytössäsi oleva miina. Kun kuulet Bombien äänen, iske miina maahan ja vetäydy. Voit käyttää tässä myös dynamiittia, tällöin edestä tuleva Cutterikin saattaa tipahtaa sen voimasta. Tosin autot saattavat olla vaarassa dynamiitin räjähtäessä, jos himoitset rahaa. Oikealla on myös pieni aitaus, josta saat rahaa ja ammuksia. Muista hakea myös konttien välissä aiemmin mainittu ammuslaatikko, säästät rahaa edessä olevassa kaupassa. EDIT: Tilanteessa on mukana myös Gorilla (tai kaksikin!), jotka tulevat edestäsi. Dynamiitin käyttö enemmän kuin suositeltavaa, että Cutter saadaan hengiltä. Suosituksena iskeä molemmat dynamiittilatingit maahan ja suojautua autojen luokse. Käytä itseäsi houkuttimena ja naaraa vihut räjähdyksiin.

Lopputaisteluun kannattaa ostaa ainakin maksimikranaatit heittimeen, samaten lisää kuteja SMG:hen ja haulikkoon + suuremmat lipaskoot aseisiin. Tärkeintä kuitenkin ostaa ammukset täyteen ennen päivityksiä. Tuhlaa aseittesi panoksia tasaisesti, koska et voi olla varma mitä saat laatikoista. Ammuslaatikoita on peräti 8kpl lopputaistelun alueella ja ensiapupakkauksiakin neljä (saat täydet voimat).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kiitoksia vaan täältäkin vinkkeistä kaikille niitä kirjoittaneille. Pahusvaan kun tuntuu, ettei mun kannata normilta hypätä vaikeampaan. Peli on ihan nautittavaa vaikeammallakin, mutta olen kokoajan kuoleman kielissä. Näyttää myös siltä, että vaikeustason nostosta huolimatta en pysty korottamaan normilla tehtyä ennätystäni.

No, pitää vaan harjoitella lissää. Ongelmanani on edelleen se, etten käytä tarpeeksi erikoisvempaimia. Säästelen niitä ihan turhaa. Nopeuden ja bonareitten kannalta olisi parasta, jos kaikki tarvikkeet olisi lopussa chekpointissa, josta ne ostetaan taas täyteen.

Vois varmaan olla aika laittaa jotain KFIN-Scoreboardia pystyyn, kuten stardustissa konsanaan. Kenellä olis aikaa päivitellä sitä? (Ketjun tekijä voi päivittää aloitusviestiään, kun muut ilmoittelee tuloksiaan). Mäkin voin siinä autella, mutta jokavälissä en ehdi.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Vois varmaan olla aika laittaa jotain KFIN-Scoreboardia pystyyn, kuten stardustissa konsanaan. Kenellä olis aikaa päivitellä sitä? (Ketjun tekijä voi päivittää aloitusviestiään, kun muut ilmoittelee tuloksiaan). Mäkin voin siinä autella, mutta jokavälissä en ehdi.

Stardustissa listat olivat erittäin kysyttyjä, joten kyllä kiitos. Itse käyn täällä melkeinpä päivittäin, joten voin olla vapaaehtoinen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Stardustissa listat olivat erittäin kysyttyjä, joten kyllä kiitos. Itse käyn täällä melkeinpä päivittäin, joten voin olla vapaaehtoinen.

Anna mennä vaan. Muokataan yhdessä aloitusviesti sitten kuntoon. Ja jos muillekkin tulee parannusehdotuksia ketjua varten, niin heitelkää sitten tehtävään tuloslista-ketjuun ehdotuksia. Poistelen sitten pois kun saadaan ketju kohdilleen.

SSHD:ssä homma pelasi ihan perus listauksella jossa ekassa viestissä oli ilmoittaneiden tulokset paremmuus järjestyksessä. Me voitas listata itse pääpeli ja yksittäisten kenttien pelit omiksi listoikseen. Tulos ilmoituksiin vaan pelimuoto, PSN-nimmari, pisteet ja vaikeustaso.

En tiedä kuinka aktiivisia muut yllikset on tätä pelailemaan, mutta ainakin minä voin autella, kun pystyn aloitusviestejä muokkailemaan. Mutta jos Eliminaattori sinä pistäisit ketjun pystyyn, niin sinäkin pääset sitä muokkailemaan. Näin meitä olisi ainakin kaksi ylläpitämässä ketjua. Suosittelisin tuonne turnaukset ja peliseura alueelle kyseistä ketjua. Eikai aloitusviestiin muuta tartte, kuin listat ja ohjeet tulosten ilmoittamiseen.

Nimiehdotus: Dead Nation - KonsoliFIN-pelaajien pistetilastot // Pistin yhdyssanat kuntoon. T: pilkunviilaaja nimeltään TT-2k
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Huhhuh!!! Nyt tuli karmealla päästyä peli läpi ja voi hemmetti että kädet tärisee vieläki.. Oli kyllä hermot sen verran koetuksella ettei mitään rajaa. Mun mielestä se viimeisin osio pitäis olla jaettu esim kahtee checkpointiin, se on ihan liian pitkä kohta jotta sen pääsis ensimmäisellä kerralla.

Itse käytin taktiikkana sitä (cooppina), että ensimmäisessä kohdassa tapettii kaikki zombit, 1-2 dynamiittia ja molotoveil pistettii suojavalli kun mentiin nurkkaan. Olin käytännössä koko ajan siinä ensimmäisellä aluella, ja hoitelin sillä alueella ne kaikki zombit mitä sillä seuraavalla alueella oli. Houkuttelin sinne Cutterit, bombiet, jumperit, sotilaszombit, palomiehet, kaikki. Oli aika hubaa kun ei mitään terätykkejä, heittimiä, liekinheitintä tai sähkötykkiäkään ollut koko sen tarinan aikana. Ainoastaan haulikko, kivääri ja pommeja. Johtuu siitä etten monessa mapissa tehnyt muuta kuin rushasin läpi, joten rahat riitti käytännössä aina vain pommeihin ja ammuksiin + välillä päivityksiin..

Säästelin haulikkoa koko sen viimeisen kohdan ajan eli riflellä piti tappaa käytännössä kaikki. Hidasta oli ja erittäin rasittavaa mutta ohi on. Kyllä ne hemmetin armeijazombit on ihan törkeen sitkeitä.. Kranaattia, toinenki - eikä meinaa kuolla. Rifellä vaatii sen 4-5 superlaukausta (ei tainnut se kiväärikään olla ihan tappiin asti viritetty).

Tuntui loppua kohden vaan siltä että niitä armeijazombeja spawnaa loputtomasti.. Huomasin et siitä ihmeen ilmastointiluukusta tais tulla niitä.. Aina kun kävin siellä alhaalla ja tulin takaisin, oli zombeja tullut niille paikoille josta just ne hoitelin. Luojan kiitos että niitä laatikoita oli runsaasti sekä ensiapupakkauksia.. Sain niitä monelta zombiltakin. Säästelin dynamiittia koko sen matkan ajan kun ei tienny milloin se pahin iskee.. Kun sitte saavuin ihan loppuun eli kopterille, oli kaikki tapettu (pari hujoppi zombia hyppäs viel esiin) ja portti aukes.. VAPAUS!! Lopuks kaikki jäljellä olevat pommit tulille ja kopterille.
Tavoiteaika about 28min ja yli meni 111min.. :D

Semmonen kuumotus päällä ettei moista ole vähään aikaan ollut. Kenties haastavin kohtaus mitä olen koskaan joutunut kokemaan.. Ei tuu mielee heti mikä olis ollut vaikeampaa. Toki ois helpottanu jos olis ollut kaikkia aseita käytössä, mutta kun ei ollut.. Pikkuveljen kanssa kun pelas niin siinä käytännössä kaikki hommat jäi mun harteille.

Loistava peli, ei voi muuta sanoa. Haastetta riittää aivan varmasti monelle. Onneks ei tarvitse sitä helvettiä enää kokea ikinä.. Niin paljon mentiin tuurilla!

Vielä kun sais yhden tehtävän hoidettua kalmankatkuisella niin olis platina pytty taskussa. Hirveä romaani tuli mut oli ihan pakko tulla avautumaan fiilareista. Hauskaa mättöä tämä on mutta paikoitellen tosiaa hermot tässä on kovilla kun niitä erittäin vaikeitakin kohtia on.. Pääsin esm. hautausmaa kohdan läpi karmealla ekalla kerralla mutta monta muuta kohtaaa tuli hakattua välillä useita tunteja.

Pieni paussi Dead Nationista ei tekis kyllä pahitteeks.. Eipä oo suomikaan enään top1. mutta riittää että joskus oltiin :p Hyvää työtä Housemarquelta! :)


btw. miksi tämän Dead Nation tallennustiedostoa ei voi kopioida? Yritin ottaa varmuuskopiota USB-tikulle mutta alko valittamaan jotain että "tämä tiedoston kopiointi ei sallittua" tjsp.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Täytyy itselläkin tulla hehkuttamaan, että on kyllä kerrassaan mainio peli! Jotenkin vaan edelleen jaksaa innostua pelaamaan vaikka kaikki trophyt on hommattu ja morbidilla pelattu läpi kaverin kanssa samalta sohvalta. Alkuviikosta alotettiin undeadilla pelailu ja siinä kyllä saa jo taktikoida, että selviää eteenpäin :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mitäs mieltä olette pelistä yksinpelinä? Itse odotin tätä kuin kuuta nousevaa, mutta arvosteluiden tultua jätin pelin hommaamatta. Varsinkin Pelaaja-lehden lytättyä sen yksinpelinä. Silti täällä kaikki hehkuttaa peliä suunnattomasti, vaikkakin co-oppina kylläkin. Onko siitä yksinpelikokemukseksì?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mitäs mieltä olette pelistä yksinpelinä? Itse odotin tätä kuin kuuta nousevaa, mutta arvosteluiden tultua jätin pelin hommaamatta. Varsinkin Pelaaja-lehden lytättyä sen yksinpelinä. Silti täällä kaikki hehkuttaa peliä suunnattomasti, vaikkakin co-oppina kylläkin. Onko siitä yksinpelikokemukseksì?

Tämä jakaa varmasti mielipiteitä. Vaikka kyseessä jonkinsorttinen arcade-peli, ei se nykypäivän standardien mukaisesti omaa tuohon sanaan liitettävää helpoutta. Toki helpollakin voi pelata ja sillä tavallakin voi päästä korkealle pistetilastoissa, mutta ajoittain helppokin voi pistää pahasti hanttiin. Ei kuitenkaan missään nimessä liikaa.

Tämä peli määritteleekin sanan "arcade" sen mukaisesti, mitä se oli joskus kolikkopelien aikaan. Eli vaikea, helposti omaksuttava, hyvät pisteet vaatii pitkän pelaamisen harjoittelun ja pelaajalla on mahdollisuus kehittyä paremmaksi useiden tuntien pelaamisenkin jälkeen, pelin syvyys ei tule sisällön määrästä (tosin tässä sitäkin on riittävästi) vaan pelimekaniikan huippuun hiotusta toimivuudesta ja peli-idean toimivuudesta.

Yksinpelin koukuttavuudessa on monia tekijöitä, jotka ikävä kyllä jäävät huomaamatta useimmilta arvostelijoilta. Tällaiset oldschool-arcade-scoreboard -pelit vaativat genretuntemusta, jotta lyhyt vilkaisu tai läpäisy selvittäisi pelin todellisen ytimen. Peliin pääsee kyllä sisään ilmankin genretuntemusta ja varsinkin Dead Nation onnistuu koukuttamaan ensipelaajia siihen asti, että kyvyt kasvavat riittävästi pelin haasteista nauttimiseen.

Tämän genren peleistä Dead Nation on koko maailman kärkikastia ja voidaan lähes sanoa, ettei yksikään muu pelintekijä ole onnistunut luomaan yhtä hiottuja laatuviihde pommeja tähän kategoriaan, kuin Housemarquee. Itse uskallan suositella tätä pelia kaikille ilman mitään varauksia. Uskon jujun löytyvän helposti ja jopa helpommin kuin SSHD:ssä. Vielä kun ottaa puntariin hinnan, niin kyllä PSN-pelit alkavat näyttämään aika kuralta tämän rinnalla.

Tällä hinnalla en suosittele peliä missattavaksi. Nykypäivisin tähän genreen, jota ei edes enää osata määritellä, ei löydy kuin kaksi vaihtoehtoa ja toinen niistä on Dead Nation. Toinen taas taitaakin olla yksi PSN:än ostetuimmista peleistä. (Arvatkaa vaan rauhassa, että mikä:p). Kannattaa ihmeessä kokeilla, jos vaikka scoreboard kärpänen pääsee puremaan.

Pahoittelen pitkää paatosta. Olisin tietysti voinut vain todeta, että totta hemmetissä tästä on yksinpeliksi. No, käyhän se näinkin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ei haittaa pitkä paatos. Sait ainakin minut ostamaan tämän pelin. Ihan hyvä, kun otit esille tuon arvostelija pointin. Itse ihmettelin sitä, että porukka joka on tehnyt sshd:n voisi ryssiä näin pahasti näin hyvältä näyttävän idean. Hyvä, että ei ryssinyt.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pelaaja-lehden arvostelussahan sanottin jotakuinkin niin, että yksinpeli on liian helppo, siinä ei kuulemma tarvitse erityisemmin taktikoida jne. Co-op taas toimii siksi paremmin, että siinä on enemmän vihuja, joten se on vaikeampi ja vaatii enemmän taktikointia ja pakokauhun fiilistä on myös siksi enemmän.

Kuitenkin arvostelija jättää kertomatta, millä vaikeusasteella on pelannut. Jos normal tai grim oli liian helppoja arvostelijalle, niin olisi voinut testata sitten vielä korkeampia vaikeustasoja, vai olivatko nekin liian helppoja? Vaikea tietää, kun ei mainita, kuten ei koskaan arvosteluissa missään julkaisussa. Ja siksihän ne vaikeusasteet siellä pelissä kuitenkin on, että eritasoisille pelaajille saataisiin hyviä kokemuksia.

Lisäksi ei muistaakseni lainkaan puhunut siitä, pelasiko enemmän "päästäkseen läpi" vai highscore-mielessä. Highscoreen tarvii jo helpommillakin vaikeusasteilla hyväkin pelaaja taktiikoita. Saati ne, jotka ovat valittaneet normalinkin olevan aivan liian vaikea ja tämän vuoksi paska peli. Ja kuitenkin tämä highscore-pelaaminen tai läpipelaaminen pitäisi mielestäni ottaa arvosteluissa huomioon. Ei SSDHD:kaan kovin kummoinen peli ole, jos sen haluaa vain päästä läpi, highscorea tavoitellessa siitä vasta kuoriutuu se mestariteos, joka se on.

Peli toimii aivan loistavasti yksin ja co-opissa. Ei pelkästään yksin, ei pelkästään co-opina, vaan molemmat osuudet ovat todella viihdyttäviä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Itse en yhtään innostunut SSDH:sta, syynä etten ikinä sisäistänyt yhtään mitä siinä pitäisi tehdä (kuolin siis aina vähänkään vaikeammassa kohdassa) eikä muutenkaan ollut kiinnostava peli. Zombit, selkeät päämäärät ja vaikeustasot jokaiselle pelaajalle teki itteeni vaikutuksen. Vedin ekan kerran helpoimmalla, kun Alien Breed: Impact Elitellä läpipeluut eivät aluksi riittäneet edes normaaliin vaikeutasoon (turhautti kuolla satakertaa samassa kohdassa kun ei osannut painaa oikeita näppäimiä). Seuraavaksi alotinkin Grimillä, joka oli aikamoinen hyppäys vaikeustasoissa, silti nelos- vai vitoskentässä mennään. :)

Co-oppina oli toki kivempaa pelata, mutta yksinpelinäkin hyvä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Dead Nationin pistelista-ketju julkaistu tuloksia varten. Lisätkää omanne, tätä kautta voi löytää peliseuraakin sitä mukaa, kun listaa päivitetään.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Nyt on eka taso takana normal vaikeustasolla. Täytyy sanoa, että kyllähän tämä iski kovaa. Onneksi peli kysyi, oletko varma, ettö jatketaan seuraavalle tasolle. Siihen oli hyvä lopettaa eka testi. Tänä iltana sitten jatkuu. Tuntui, että noista räjähdyksistä ei vain saanut tarpeeksi. Aivan mieletön fiilis saatu auton pamahuksiin, niin graafisesti kuin muutenkin. Kerran tuli kuoltua, kun iski paniikki ja meni napit sekaisin, enkä saanut soihtua esiin :) Tuli ihan vanhat kunnon gauntlet ajat mieleen tästä. Onneksi tuli luettua tätä foorumia ja ladattua. Kuinhakan paljon tätä peliä on ladattu? Toivottavasti menestyy.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Joo alottelin toista läpipeluut Undeadilla, mutta nyt täytyy sanoa, että hermot menee ja pakko pitää pidempi tauko pelistä. Highscorea oikeasti metsästäessä tuollainen yksittäinen jostain vaeltava pikkuinen nahkiaiszombi, joka vie kerralla näkymättömistä, ilman mitään äänimerkkiäkään antamatta tullessaan puolet kertoimista, alkaa vituttaa liikaa. Ei kestä pää nyt pelata.

Tuo on ehkäpä ensimmäinen isompi jonkinasteinen suunnitteluvirheeltä tuntuva seikka pelissä. Jollain tapaa pitäisi olla alueilla jotain skaalautumista tuon kertoimen riiston kanssa. Esim. niin, että näillä koordinaateilla on tuhat vihua, jos olet jo tappanut niistä 998, niin ne loput, jotka jostain pimeästä ruumiskasan keskeltä paikaltaan yhtäkkiä hyökkäävät, eivät enää riistäisikään kuin vaikka 10 kerrointa, eikä jotain 150 heti ekalla hipaisulla.

Nyt on tauko paikallaan. Varmaan sitten voice chat patchin aikaan tulee palattua pelin ääreen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Samoilla linjoilla Cyruksen kanssa, niin loistava peli kuin DN onkin.

Headset-tukea saanee vielä odotella, joten otetaan uusi alku co-opin muodossa sen tulon myötä. Pisteitä voi tietty aina takoa, mutta jotenkin olen kyllästynyt yrittämään ns. täydellistä rundia yhteen mappiin (lukuisia yrityksiä viimeisessä kentässä), pisteet eivät tuo tarpeeksi mielenkiintoa, vaikka olisikin kiva nähdä itsensä korkealla ladderissa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ottipas koville toi toiseksi vaikein. Tässä pohdin, että kannattaako edes aloittaa vaikeinta. Muutenkin tuolla suomilistalla on kovimmat pelaajat vetäisseet pisteensä tavallisella vaikeustasolla. Silti toi tavallinen ei oikein houkuttele, kun niitä zombeja saa hengiltä ilman teholaukausta, ja just se teholaukaus on melkoinen suola tässä pelissä.

Koitin kyllä aloittaa speedrunia tavallisella. Alku näytti lupaavalta kun kertoimet oli katossa ja aika bonukset oli yli 20% per kenttä (+4-6min). Sitten tuli sössittyä ihan tyhmillä mokilla helpoissa kohdissa rapiat tuhat kertoimista pois.

Jotenkin tuntuu, että noi loputtomat elämät on melkolailla räkäistä naurua pistekerääjille. Olis meinaan pikkuisen enemmän hermoja jäljellä, jos peli antaisi kertoimet ja ajan takaisin vaikka kolmisen kertaa ja sitten tarjoilisi sen iki ihanan "game over":in. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin jatkaa jonkun totaali sössinnän jälkeen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onko kuulunut mitään tietoa, että onko sitä mikki tukea edes koskaan tulossa. Onko pojat heittänyt jo hanskat nurkkaan? Ei luulisi sen mitenkään kovin vaikea olla toteuttaa...
 
Ylös Bottom