Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Or Alive 3 ?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer


Olet kyllä oikeassa...mutta eihän peleissä ole tärkeintä läpipelaaminen tai jotkin piilojutut...ei ainakaan minusta...haluan että pelin pelaaminen on hauskaa ja juuri sen takia usein pelaan jotain tiettyä peliä. Kuten tiedämme että Doa peleissä on nykyään vaaaaltavat arenaat ja siitähän kunnon hupi syntyy...voi taistelun tuoksinnassa tutkia areenaa ja voi vaikka kokeilla montako kerrosta pääsee alas päin... meitä mätkintä fanaatikkoja on kahdenlaisia: on tosikko mätkijiä ja hupi mätkijiä...tosikot pelaa tekkeniä ja soul caliburia...hupi mätkijät street fightereitä, doa pelejä ja smash bros:eja...yhtä asiaa en ymmärrä...miksi tekken on niin suosittu...siis ettekö te ala jo kyllästyä siihen? Pleikkareille on todella monta (mielestäni) paljon parempaa mätkintää...kuten bloody roar:it, doa:t ja street fighterit...mutta eiväthän kaikki voi pitää samasta...eikun voivat...ainakin suurin osa mätkintä pelien "pelaajista" pelaa tekkeniä. Ja onko tekken noissa lisähahmoissa ja muissa järkeä koska pelin "pääsee" 100% läpi päivässä tai parissa...ainakin minä...
Ja jos luulet että tekkeneissä hahmot muistuttavat liikaa toisiaan (kaikki yhtä hyviä tai huonoja) hahmojen erot ovat loppujen lopuksi niin pieniä että pelihahmon valitseminen on usein hankalaa...ja hahmot ovat (mielestäni) muutenkin aika tylsiä (ja yoshimitsukin on lähinnä vain outo) Kun verrataan tekkenien hahmo valikoimaa vaikka jojo's bizarre adventureen niin huomataan että tekkenin hahmovalikoima on kaikkea koulutytöstä karhuun...kun taas jojo's bizarre adventure:sta löytyy kaikkea koirasta psykopaattiseen vamppyyriin...

Ja Doa2 on vieläkin loistava peli ja tulee aina olemaan...joten mihin tässä Doa3:sta tarvitaan?

Nimimerkillä "Tekkenneihin kyllästynyt"

Tekkenin hahmovalikoima on sikäli kesy, että tietty realismi koetetaan pitää yllä. Kaikki ihmishahmojen liikkeet ovat täysin realistisia (jos ei nyt gravitaatiota lasketa ;) ).
Hahmot todellakin eroavat toisistaan ja paljon. TTT:ssä esim. Kazuya ja Jin saattavat tuntua hyvin samanlaisista, mutta eliittipelaajat saavat jo hyödynnettyä senkin pienen eron, että Jinin rising uppercutin osumakohta on high, kun Kazuyalla se on mid. Eli Jinin rising uppercutin voi väistää menemällä kyykkyyn ja tehdä siitä suoraan vaikkapa heiton.
Kingitkin ovat täysin erilaisia. Kahta täysin samanlaista hahmoa ei pelistä löydy.

Tekken ei kyllästytä, koska siinä on niin paljon ulottuvuuksia, koskaan ei oppiminen lopu kesken.
Tekken on vain yksinkertaisesti niin laadukas mätkintä, ja sen elinikä on huomaava, etten keksi mitään syytä miksi se ei saisi olla niin suosittu.

Tekken 4 tulee olemaan jotain aivan uskomatonta, ainakin minunlaiselleni tekken-vouhottajalle :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
XBoxin Dead Or Alive 3:n ruudunpäivitys saatiin jo alkumetreillä hulppeaan 120 fps! Kun koodia alettiin sitten tosissaan vääntämään, saatiin ruudunpäivitykseksi uskomattomat 180fps!!! Tämä kyllä sitten näkyikin haastattelukuvan vieressä olleessa pelidemossa, jossa oli kyllä hypnoottinen sulavuus sekä taistelijoissa, että ympäristön interaktiivisuudessa.
No, ei nyt aivan noin kylläkään. Xboxin DOA3 ei pyöri tommosilla lukemilla, vaan ihan perus 60 freimiä sekunnissa. Nämä huisat 120/180 fps lukemat tulivat siitä, kun Tecmon kaverit porttasivat DOA2:n koodin PS2:lle ja Xboxille testimielessä. Siinä vaiheessa he vielä miettivät, että tekisivätkö he Dead Or Alive kolmosen DOA2:n moottorilla. Kun he huomasivat miten nopeasti Xbox pyörittää DOA2:ta, niin he päättivät rukata kokonaan uuden moottorin DOA3:lle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshimitsu


Tekkenin hahmovalikoima on sikäli kesy, että tietty realismi koetetaan pitää yllä. Kaikki ihmishahmojen liikkeet ovat täysin realistisia (jos ei nyt gravitaatiota lasketa ;) ).
Hahmot todellakin eroavat toisistaan ja paljon. TTT:ssä esim. Kazuya ja Jin saattavat tuntua hyvin samanlaisista, mutta eliittipelaajat saavat jo hyödynnettyä senkin pienen eron, että Jinin rising uppercutin osumakohta on high, kun Kazuyalla se on mid. Eli Jinin rising uppercutin voi väistää menemällä kyykkyyn ja tehdä siitä suoraan vaikkapa heiton.
Kingitkin ovat täysin erilaisia. Kahta täysin samanlaista hahmoa ei pelistä löydy.

Tekken ei kyllästytä, koska siinä on niin paljon ulottuvuuksia, koskaan ei oppiminen lopu kesken.
Tekken on vain yksinkertaisesti niin laadukas mätkintä, ja sen elinikä on huomaava, etten keksi mitään syytä miksi se ei saisi olla niin suosittu.

Tekken 4 tulee olemaan jotain aivan uskomatonta, ainakin minunlaiselleni tekken-vouhottajalle :)

Kuten sanoin...meitä mätkijiä on kahdenlaisia...ja realismi on (mielestäni liian) suosittua. Tekken on laadukas mätkintä peli sarja mutta onhan niitä muitakin laadukkaita mätkintöjä...ja millainen on oikeastaan hyvä mätkintä? Jokaisella on omat mielipiteensä...jotkut haluavat realismia...toiset spektaakkelimaisuutta jne.
Vielä tuosta tekkenin realistisuudesta...tekkeniä realistisempi mätkintä on tietysti virtua fighter...mutta koska segan konsolit ovat jääneet sonyn hypen alle niin eihän virtua fighter ole vielä voinut saada yhtä suurta kannattaja kuntaa kuin tekken...Namco tuntuu olevan jotenkin muita jäljessä...nyt vasta saa areenoihin seinät...mikseiköhän niitä ennemmin voinut tehdä...
Kunpa suomeen saataisiin mätkintä peli turnauksia...sais kokeilla kunnolla kuinka hyvä oikeasti on...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
No, ei nyt aivan noin kylläkään. Xboxin DOA3 ei pyöri tommosilla lukemilla, vaan ihan perus 60 freimiä sekunnissa. Nämä huisat 120/180 fps lukemat tulivat siitä, kun Tecmon kaverit porttasivat DOA2:n koodin PS2:lle ja Xboxille testimielessä. Siinä vaiheessa he vielä miettivät, että tekisivätkö he Dead Or Alive kolmosen DOA2:n moottorilla. Kun he huomasivat miten nopeasti Xbox pyörittää DOA2:ta, niin he päättivät rukata kokonaan uuden moottorin DOA3:lle.
Jassoo, ilmeisesti katsoin turhan innokkaasti ohjelman...itselle jäi selkeästi tuo kuva, anyway hyvä korjaus.
Onkos tuo 60fps "maksimi", eikös sitä saada nostettua vieläkin ylemmäs, jolloin "hypnoottinen sulavuus" saavutetaan?
 
Lyhyesti ja ytimekkäästi: EI
Se tulee vain Xbox:lle, mutta ei huolta. Ei siinä juttujen perusteella pitäis mitään muuta uutta olla kakkoseen verrattuna kuin muutama uusi ukko ja kenttä ja parempi grafiikka
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca


Onkos tuo 60fps "maksimi", eikös sitä saada nostettua vieläkin ylemmäs, jolloin "hypnoottinen sulavuus" saavutetaan?

Kyllä mun tietääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) timesplitters 2:ssa tulee olemaan jopa hurjat 130fps.
 
Jossainhan vihjailtiin (taisi olla MoonTV), että DoA3 tullaan näkemään ennemmin tai myöhemmin muilla koneillakin (ei kyllä mainittu onko Cube vai PS2 kyseessä). Toisaalta pelissä ei ole hirveästi uudistuksia DoA2:teen, joten ei kyllä haittaa jos ei tulisi. Olisi nyt ainakin parikytä muijaa saanu tulla lisää peliin, niin olisi ollut ihan jeesh ;) :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku


Kyllä mun tietääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) timesplitters 2:ssa tulee olemaan jopa hurjat 130fps.

Ei varmasti pidä paikkaansa, sillä ihmissilmä ei kykene käytännössä kykene huomaamaan mitään eroa 60fps:stä ylöspäin mentäessä, ja 130fps söisi niin paljon konetehoja ettei siinä ole yhtään mitään järkeä siitä saatavaan minimaaliseen hyötyyn nähden.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Ei varmasti pidä paikkaansa, sillä ihmissilmä ei kykene käytännössä kykene huomaamaan mitään eroa 60fps:stä ylöspäin mentäessä, ja 130fps söisi niin paljon konetehoja ettei siinä ole yhtään mitään järkeä siitä saatavaan minimaaliseen hyötyyn nähden.

Ja eihän PAL telkkari päivitä kuvaa kuin 50 kertaa sekunnissa (NTSC 60).
Eli jos fps ylittää virkistystaajuuden niin eihän siitä ole mitään hyötyä.
 
no...tuolta Moon TV:n peli sivulta (löytyy PS2fin:n "linkit" osiosta) on arvostelu DOA3sta ja siinä oli jotain että se on osa aikasesti pelkästään äkspoksilla mutta sitä saatetaan jalostaa tulevaisuudessa myös muille konsoleille.
 
Ylös Bottom