Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead or Alive 4

Corca

KonsoliFIN Alumni
Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Pieni E3 2005 -uutispäivitys etusivu-uutisena:
E3 2005: Dead or Alive 4 -kuvia ja pelivideo

Tecmon Xbox 360 -yksinoikeuspelistä Dead or Alive 4 on ilmestynyt uusia ruutukaappauksia, joista alla muutama Gametrailerin tarjoaman pelivideon lisäksi. Kehitystiimi Team Ninjan työstämä mätkintäpeli jatkaa edellisosiensa tapaan graafisesti erittäin näyttävällä toteutuslinjalla, tarjoten samalla tukun uusia taistelijoita sekä laajennettuja, monitasoisia ja osin tuhoutuvia areenoita.

Aseettoman martial arts -turpajaisen neljännen osan odotetaan ilmestyväksi Xbox 360:n kanssa rinnan tai pian sen jälkeen.
Microsoftin pressivideo oli odotetun tyylikäs ja visuaalisesti jälleen erittäin korkeatasoinen. Kunnolla tuhoutuvia taustaympäristöjä areenojen osalta olisi toivonut, mutta kelpoa ryskettä näkyy nykyiselläänkin olevan.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Saa nähdä, minkälaisen vastaanoton peli saa. Toisin kuin DOA3:n kohdalla neljä vuotta sitten, DOA4:ää ei voi sanoa maailman komeimmaksi peliksi. Tarkkuutta on aiempaa enemmän ja kentät ovat suurempia, mutta silti peli näyttää liikaa DOA3:lta. Tämä on ehdottomasti suuri pettymys ottaen huomioon pelin taustalla vaikuttavan tiimin. Toivottavasti DOA4 sisältää jotain pelillistä uutta.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Jaa-a... vai että wrestlingiä DOA:ssa. Toivottavasti tekevät sen sitten kunnolla sääntöineen päivineen, ettei se ole vain perusmätkintää köysien sisällä.

Corca sanoi:
Aseettoman martial arts -turpajaisen neljännen osan odotetaan ilmestyväksi Xbox 360:n kanssa rinnan tai pian sen jälkeen.
Tänään tuli sekin selväksi, että kyseessä on "launch title" eli peli ilmestyy koneen kanssa samaan aikaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Uutisissa on kuusi uutta kuvaa, joissa näkyy tuo uusi blur-efekti. Itagakin mukaan sitä käytetään sellaisten liikkeiden näyttämiseen, jotka eivät muuten toimisi hyvin 60 ruudun ruudunpäivityksellä.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Varsin näpsältä näyttää ruutukaappauksissa tuo sumennusefekti. Mikäli homma toimii yhtä hyvin liikkkeessä, tuolla tehosteella saadaan perusmukilointiin mukavasti visuaalista lisäpotkua.

Toivottavasti Tecmo yllättää ja tekee myös näkyviä lisäuudistuksia / hienosäätöjä DOA4:n taistelumekaniikkaan, sillä kehitysvaraa entistä dynaamisempaan ja sähäkämpään lähitaistelutoteutukseen DOA-sarjassa löytyy kyllä.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

IGN:ssä jotain uutta DOA4:sta.
Lyhyesti:
- Camera mode
- The blur effect is something that won't be a part of the game when you're fighting
- somewhere around 10 or so costumes per character
- hoping to add downloadable costumes in the future
- Characters how have individual holds, with Team Ninja also working to revive the offensive hold system (Dead or Alive 4's Lei Fan has a total of fourteen holds!)

Kikizossa uusi Itagakin haastattelu.
Kikizo: Are there plans to expand the game with mini quests or story modes or things like that?
Itagaki: Yes, there will be a lot.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Videokuvaa DOA4:n taisteluareenoista

GameSpot on julkaissut videon taistelupeli Dead or Alive 4:n päävalikon taustalla pyörivistä areenoista. Lähes kolmiminuuttisen videon voi ladata joko korkearesoluutioisena GameSpotin sivuilta (172 Mt, 720p, 60 fps) tai pakattuna KonsoliFINin mediaserveriltä (71 Mt, 856 x 480, 30 fps).

Team Ninjan Xbox 360:lle kehittämän Dead or Alive 4:n on tarkoitus viedä DOA-sarjaa eteenpäin monilla eri saroilla. GameSpotin ennakon mukaan Team Ninja on muun muassa päättänyt solmia pelisarjan taustatarinan avoimia lenkkejä yhteen. Sarjan kolme uutta kasvoa vapaapainija La Mariposa, Gen Fun manttelinperijä Elliot ja DOATEC-järjestön perustajahahmo Fame Douglasiin sidoksissa oleva Kokoro ovat ilmeisesti merkittävässä roolissa DOA4:n tarinan kannalta. Oman kortensa kekoon kantavat myös DOATECille kostoa hautovat ninjat.

Pelin tempoa on nopeutettu ja taistelut ovat aiempaa aggressiivisempia. GameSpotin pelitestin perusteella DOA-sarjan tavaramerkkinä toimineet vastaiskut eivät ole enää yhtä helposti toteutettavissa kuin aiemmin. Lisää syvyyttä peliin tuovat myös uudet ympäristöt, joita voi tehokkaasti käyttää hyväkseen taistelussa. Esimerkiksi Las Vegasissa vastustajansa voi paiskata suoraan kadulla liikkuvien autojen eteen.

Dead or Alive Ultimatessa hyvin toiminutta Live-moninpeliäkin on kehitelty edelleen. DOA4:ssä esimerkiksi perinteinen aulajärjestelmä on korvattu host-kohtaisilla leikkikentillä, joissa peliin liittyvät pelaajat voivat liikkua ja keskustella haluamallaan avatar-hahmolla (esimerkiksi robotilla, ninjalla tai pandalla). Omaa kenttäänsä tai avatariaan voi muokata törsäämällä verkkopeleistä ansaittavia pistetä Zackin kaupassa. Leikkikentälleen voi ostaa muun muassa eritasoisia televisiopäätteitä, jotka Team Ninjan suunnitelmien mukaan lähettävät tosiaikaista kuvaa käynnissä olevasta taistelusta.

Dead or Alive 4:n on määrä ilmestyä vuoden lopulla.

(GameSpotin videoista kyseessä on siis se ylempi!)

Hyvältä näyttää DOA4. Ero Xboxin Dead or Aliveen ei alkuunsa tunnu kovin suurelta, mutta kun vertaa resoluutioita (DOA4 tukee 1920x1080i:tä), tehosteita, materiaalifysiikoita ja kenttien/yksityiskohtaisten alueiden laajuutta, Team Ninja on viemässä sarjaa visuaalisesti uudelle tasolle. Ei sillä, kyllä varmaan parempaankin pystytään, mikäli puheet Xbox 360:n potentiaalin vaikeasta hyödynnettävyydestä pitävät paikkansa.

Pohdiskelen kuumeisesti, että jos Las Vegasissa saa vastustajan tuupattua auton eteen, saako viidakossa kaverin vipattua Rexin kitaan. :rolleyes:
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Muutamia kuvia uutisissa... Ei mitään järisyttävän erilaista ja uutta, mutta ihan kivaltahan nuokin näyttävät.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Rocky_Balboa sanoi:

Mikäli PC ei ole aivan viimeistä huutoa ja tuon teräväpiirtovideon pyörittämisessä on ongelmia, videosta voi ladata myös resoluution ja ruudunpäivityksen puolesta pakatun version KonsoliFINin mediaserveriltä (silti varsin tarkkaa kamaa): http://62.73.33.36/~konsolifin/xboxfin/doa4/DOA4_1UP_gameplay.wmv
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Tuon katsomalla näyttäisi siltä, että liikevalikoima on taas vähän uudistunut ainakin niillä hahmoilla keitä tuossa näkyi. Pitääpä sitten opetella uusia liikesarjoja ja torjuntoja, jos vaikka saisi jotain hienoa kehiteltyä :cool:
Sen näkee sitten myöhemmin.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Ehh... :confused:

Just. No nyt sitten näyttää että Team Ninja päätti valita lisähahmoksi jonkun Halon hahmoista.
http://www.bungie.net/News/TopStory.aspx?story=doaversushalo&p=4949519

Ja nyt huhut saivat taas vaihteeksi lisää vauhtia. Koska Halo sijoittui kauas tulevaisuuteen, taitaa Team Ninjan pojilla olla aika v****mainen homma saada taustatarinat kohdalleen.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin vain lätkäistä hahmo mukaan arcadeen/moninpeliin unohtaen turhat tarinanpätkät.

Joka tapauksessa, suhteellisen outo valinta. Ja periaattessa yhtäkään hahmoa ei mielestäni saa mukaan ilman useampaa epäkohtaa.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Onhan tuo peli nätti, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa se ei ole kovinkaan kummoinen tappelupelinä.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Minusta DOA4:n ulkoasu on vähän pettymys. Vanhat Xbox versiot näyttivät jo nin hyviltä, että tämä näyttää lähinnä aika samalta, mutta 720p-tarkkuudella. Kentät tietysti paranevat ja efektiä riittää, mutta koneen tehot olisivat kyllä mahdollistaneet realistisemman näköiset hahmot. Ilmeisesti haluttiin säilyttää DOA-look, joka on tuollainen siloiteltu eikä turhan realistinen.

DOA4 on varmasti hauskaa ihmisvastusta vastaan, kun pelaajat eivät ole alan harrastajia tai peliä opetelleet. Tuohon tarkoitukseen DOA ja Soul Calibur -sarjat ovat edelleen parempia kuin Tekkenit ja Virtua Fighterit. Siksi minusta DOA:a ei kannata vähätellä. Sitä opeteltavaakin tietysti löytyy ja kuinka moni oikeasti pelaa sillä turnaustasolla, johon sarja ei kelpaa?

Itse taidan DOA4:n hankkia vasta tarjouksesta. Ei se "vanha peli HD-kuvalla" niin hieno juttu ole.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Hex sanoi:
Ei se "vanha peli HD-kuvalla" niin hieno juttu ole.

No jaa, DOA4 tuo enemmän uutta kuin DOA2 -> DOA3 -hyppäys. Perusteet ovat toki samat, mutta jo pelkästään taistelu tuntuu nopeammalta ja haastavammalta. Tähän kun vielä lisätään uusia liikkeitä, tukku uusia hahmoja, uudet kentät (joissa voi paiskoa vastustajaa esimerkiksi liikenteen eteen tai lentoliskon kitaan) ja uudet moninpeliominaisuudet, pelin pitäisi olla varma nakki aiemmista osista pitäneille. Ja viehän peli tietysti DOA:n tarinaa eteenpäin ja mukana on pala Haloakin. ;)
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Hakkiz sanoi:
No jaa, DOA4 tuo enemmän uutta kuin DOA2 -> DOA3 -hyppäys. Perusteet ovat toki samat, mutta jo pelkästään taistelu tuntuu nopeammalta ja haastavammalta. Tähän kun vielä lisätään uusia liikkeitä, tukku uusia hahmoja, uudet kentät (joissa voi paiskoa vastustajaa esimerkiksi liikenteen eteen tai lentoliskon kitaan) ja uudet moninpeliominaisuudet, pelin pitäisi olla varma nakki aiemmista osista pitäneille. Ja viehän peli tietysti DOA:n tarinaa eteenpäin ja mukana on pala Haloakin. ;)
Joo.... täytyy tietysti katsoa minkälaista se itse pelaaminen loppujen lopuksi on.

Lisähahmojen sijasta kaipaisin aikalailla erilaista tyyliä kaikilta hahmoilta. Muijat ovat isotissisiä Barbeja ja äijät vasta persoonattomia ovatkin! Tekkenit, VF:t ja Soul Caliburin hahmot ovat paljon persoonallisempia.
 
Vastaus: Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Hex sanoi:
DOA4 on varmasti hauskaa ihmisvastusta vastaan, kun pelaajat eivät ole alan harrastajia tai peliä opetelleet. Tuohon tarkoitukseen DOA ja Soul Calibur -sarjat ovat edelleen parempia kuin Tekkenit ja Virtua Fighterit. Siksi minusta DOA:a ei kannata vähätellä. Sitä opeteltavaakin tietysti löytyy ja kuinka moni oikeasti pelaa sillä turnaustasolla, johon sarja ei kelpaa?
Niin, tuohan on se suurin ongeelma pelisarjan kanssa. Ihmiset kovasti mieltää sarjaa vertailtavaksi esim. juuri Tekkenin kanssa, vaikka pelisarja on selkeästi enemmän "satunnaisille pelaajille" kuin hardcore mättäjille joille pari kuukautta liikkeiden opetteluun ei tunnu missään.

Todennäköisesti juuri tästä syystä sarja ei ole niin arvostettu vaikkakin se sopii hyvin myös niille jotka eivät tappelupelejä juurikaan "harrasta".
 
Vastaus: Dead or Alive 4

Bungie julkaisi DOA4-Spartanin tiedot ja taustatarinan.

Profile: Petty Officer 2nd Class - "Nicole" SPARTAN-458

Nationality Martian
Gender Female
Birthday/Age December 19/21
Blood Type O
Height/Weight 6' 8" /370 lbs (in Mjolnir Mark VI armor: 7' 2" /980 lbs)
Body Size B49" W30" H41"
Fighting Style CQB (Close Quarters Battle)
Occupation Commando
Likes Halo-halo (Filipino dessert)
Hobbies Watching Anime, Competition Shooting

Lisää: http://www.bungie.net/News/TopStory.aspx?story=slugfestorigin
 
Ylös Bottom