Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Rising 2 [X360]

Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Peli meni hetki sitten läpi.
Ei se nyt ensimmäinen läpipeluu ihan nappiin mennyt. Lopetukseksi sain arvosanan D. Pääjuoni kusahti siinä kun pitää mennä sinne discoon sen reportterin tykö ja tapella niitä kahta akkaa vastaan. En osannut odottaa niin hankalaa taistelua joten olin aika huonosti varustautunut. Aikaakin oli jäljellä niin vähän ettei siinä ehtinyt hakemaan parempia aseita tai evästä. Muutaman kerran sitä yritin ja lopulta päätin, että antaa olla. Eiköhän tuosta toisella kierroksella pääse sitten helposti kun osaa varautua ja leveleitäkin on tullut lisää.
Peli oli kyllä mielestäni todella hyvä. Tekemistä löytyy vaikka kuinka paljon, kuten myös huumoria ja mielenkiintoisia hahmoja. Paljon jäi vielä kokematta toisellekin läpipeluulle.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Discosta:
Kyseinen kahakka muuttuu paljon helpommaksi kun keskittyy pelkästään toisen akan lahtaamiseen ;)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

No mun mielestä pitkän matkan päässä toisistaan olevat vessatalletukset ei ole nykypäivää. *snip*

Allekirjoitan tämän ja loputkin Jogin mainiosta viestistä.

Ensimmäinen pelikerta takana DR2:ta ja fiilikset pohjamudissa. Mitään ensimmäisen pelin vikoja ei ole korjattu. Tallennus systeemi on edelleen viime vuosituhannelta, kontrollit takkuiset, aikarajat infernaaliset ja pelaamisesta menee kaikki maku kun huomaa, että yksi tehtävä jatkuukin jumalattoman pitkään ja aika loppuu vaikka mikä tulisi kesken, joten pitää ladata muutaman tunnin takainen tallennus jostain alkupäästä laajaa pelialuetta.

Muutenkin tuntuu siltä, ettei Capcom ole osannut loikata uudelle pelien vuosituhannelle mitenkään. Tämä ja Resident Evil 5 ovat molemmat niin kankeita ja vanhentuneita tekeleitä, ettei voisi uskoa niiden olleen vain vahinkoa. Molemmat kärsivät samoista ammottavissa suunnitteluvirheistä, jotka olisivat menneet läpi vielä 15 vuotta sitten koska emme vaan tienneet paremmasta.

Graafisestikaan peli ei enää vakuuta samalla tavalla kuin ensimmäisen Dead Risingin aikaan. Kloonityökalulla tehdyt laumat ovat tympeitä kopioita toisistaan, eivätkä aseet ole muuttuneet tarpeeksi ensimmäisestä että lahtaus jaksaisi innostaa. Muokkaaminen on hauska lisä, mutta rajoitettu inventaario (toinen aikansa elänyt keksintö) ja vain aniharvat toimivat yhdistelmät vievät mehut tästäkin. On lopensa kyllästyttävää ravata ympäri Vegasia kantaen vaan paria tiettyä työkalua ja mukanaan ja toivoa, että sattuu törmäämään juuri oikealle rakennuspisteelle tai vessalle ennen kuolemista. Tämä ei lisää pelin lohduttomuutta tai ahdistavaa tunnelmaa zombien valtaamassa maailmassa, ainoastaan turhautumista ja uskoa siihen etteivät pelintekijät osaa avata silmiään ja huomata, etteivät heidän pelinsä ole nykystandardien tasolla.

Kuitenkin tänään tulee vielä annettua pelille toinen mahdollisuus yllättää, mutta jos fiilikset jatkuvat samana päätyy Rising suoraan kiertoon ja luokitukseen "vuoden huonoimmat pelit".
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Mitään ensimmäisen pelin vikoja ei ole korjattu.

Ei pidä paikkaansa.
Mielestäni parannusta edelliseen ovat tuoneet ainakin:
- Selviytyjät ovat omatoimisempia. Anna jollekin haulikko niin lähelle uskaltautuvat zombit ovat äkkiä hakkelusta, osaavat myös parantaa itsensä ruualla jos sellaista antaa. En muista oliko näin edellisessä.
- Selviytyjät osaavat liikkua = eivät jumita ensimmäiseen zombiin vaan puikkelehtivat perässä aivan yhtä hyvin kuin pelaajakin
- kontrollit tuntuvat paremmilta. Tosin ykkösen pelaamisesta on aikaa, joten tässä mennään muistin varassa.
- valokuvaaminen on jätetty pois

Lisäksi jäin miettimään onko tässä tallennuspisteet tiuhemmassa kuin ensimmäisessä osassa? Ja oliko siinäkin niin, että kone kysyy juonitehtävän suorittamisen jälkeen halutaanko tallentaa?

Combo-aseita on 50 erilaista ja yleensä pajahuoneissa tai niiden välittömässä läheisyydessä on yhdisteltäviä välineitä. Kyllä noilla mielestäni pääsee jo pitkälle.

Jos nyt lähtisin pelaamaan peliä alusta jättäisin juonitehtävät ja psykopaatit suosiolla väliin ja keskittyisin selviytyjien pelastamiseen. Niistä saaduilla leveleillä onkin sitten hyvä suoritella seuraavalla rundilla juoni + zombrexit. Kolmannella sitten voi koittaa yhdistää soppaan vielä psykot. Alun muutaman itemin inventorilla on aivan turha lähteä kovin suuriin sotiin. Leveliä lisää koneeseen niin mahtuu taas tavaraakin mukaan.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Ei pidä paikkaansa.
Mielestäni parannusta edelliseen ovat tuoneet ainakin:
- Selviytyjät ovat omatoimisempia. Anna jollekin haulikko niin lähelle uskaltautuvat zombit ovat äkkiä hakkelusta, osaavat myös parantaa itsensä ruualla jos sellaista antaa. En muista oliko näin edellisessä.

Ei ainakaan minusta; yhtä typeriä juntteja ne tuntuvat edelleen olevan. Korjataan kuitenkin sen verran, että tuo "opastaminen" on parempaa, sillä hahmot voi komentaa suuntaan tai toiseen, mutta se on täysin eri juttu osaavatko ne totella. Itsellä seurattava hahmo lähti minun juostua portaita ylös kiertämään toiselle puolelle hallia noustakseen vastapuolen portaikkoa yläkertaan. DERP!

- Selviytyjät osaavat liikkua = eivät jumita ensimmäiseen zombiin vaan puikkelehtivat perässä aivan yhtä hyvin kuin pelaajakin

See above.

- kontrollit tuntuvat paremmilta. Tosin ykkösen pelaamisesta on aikaa, joten tässä mennään muistin varassa.

Juuri ykköstä testanneena ennen tätä voin todeta että ihan yhtä tönkköjä ne ovat. Hahmo on kaiken huipuksi uskomattoman hidas liikkeissään - juokseminen paikasta toiseen on kuin katsoisi ylipainoisten coopperia.

- valokuvaaminen on jätetty pois

Ei tämä ole parannus.

Ja oliko siinäkin niin, että kone kysyy juonitehtävän suorittamisen jälkeen halutaanko tallentaa?

Muistaakseni oli ekassa myös.

Combo-aseita on 50 erilaista ja yleensä pajahuoneissa tai niiden välittömässä läheisyydessä on yhdisteltäviä välineitä. Kyllä noilla mielestäni pääsee jo pitkälle.

Kuten totesin, vaikka combot ovat kivoja niin niiden toteuttaminen on pitkäpiimaista tuskaa huonon inventaarion ja rajoitettujen yhdistelmien takia.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Ei ainakaan minusta; yhtä typeriä juntteja ne tuntuvat edelleen olevan. Korjataan kuitenkin sen verran, että tuo "opastaminen" on parempaa, sillä hahmot voi komentaa suuntaan tai toiseen, mutta se on täysin eri juttu osaavatko ne totella. Itsellä seurattava hahmo lähti minun juostua portaita ylös kiertämään toiselle puolelle hallia noustakseen vastapuolen portaikkoa yläkertaan. DERP!

Joskus voi näköjään käydä noinkin. Pelikellossa on 35h ja yhtäkään selviytyjää ei ole tarvinnut paimentaa vaan ovat tulleet kiltisti perässä. Opastaminen onkin sitten kätevä kun selviytyjät voi laittaa työpajaan sisään seisoskelemaan ja ovi kiinni siksi aikaa kun käy hakemassa aseita tai energiaa lähistöltä.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Jos nyt lähtisin pelaamaan peliä alusta jättäisin juonitehtävät ja psykopaatit suosiolla väliin ja keskittyisin selviytyjien pelastamiseen. Niistä saaduilla leveleillä onkin sitten hyvä suoritella seuraavalla rundilla juoni + zombrexit. Kolmannella sitten voi koittaa yhdistää soppaan vielä psykot. Alun muutaman itemin inventorilla on aivan turha lähteä kovin suuriin sotiin. Leveliä lisää koneeseen niin mahtuu taas tavaraakin mukaan.

Tämä ehkäpä juuri on huonoin puoli pelissä. Experience pisteet rajoittavat mitä voit tehdä ja juontakaan ei voi heti läpäistä vaan pitää "rampata". Aika rajoite sille mitä ehdit tekemään on ihan hyvä jo itsessään, jos siis haluaa rajoittaa pelaajia. Ykkösessä tosin ei haitannut vaikka ei seurannut sitä juonta, mutta tässä kakkosessa se on hieman henkilökohtaisempi juoni, joten sitä ei haluaisi katsoa kun hahmon tytär kuolee ja hän joutuu vankilaan.

Mutta onhan tätä peliä parannettu ykkösestä. Sen pelin nimittäin laitoin aika nopeasti myyntiin huonojen kontrollien ja todella tyhmän tekoälyn takia.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Sen verran haluan kommentoida, notta ekalla läpimenokerralla (case zeron 5 lvlä pohjalla) onnistuin suorittamaan pääjuonen, kaikki psykot ja pelastamaan kaikki radiopuhelimella ilmoitetut selviytyjät + muutamat muut. Ja aikaa jäi vielä pikkusen muuhunkin puuhailuun.

Kyse on vaan asioiden priorisoinnista.

Ehkä juuri sen takia että nuo pelastettavat on ykköstä helpompi saattaa turvaan, on tässä helpompi kerätä lvleitä ilman sen suurempaa grindausta.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Sen verran haluan kommentoida, notta ekalla läpimenokerralla (case zeron 5 lvlä pohjalla) onnistuin suorittamaan pääjuonen, kaikki psykot ja pelastamaan kaikki radiopuhelimella ilmoitetut selviytyjät + muutamat muut. Ja aikaa jäi vielä pikkusen muuhunkin puuhailuun.

Minäkin yhdyn tähän, vaikka ei lävitte vielä olekaan. Jos peli ei vaikeudu infernaalisesti jossain vaiheessa loppua, niin toistaiseksi sanoisin tätä helpommaksi kuin ensimmäistä Dead Risingia. Itselläni ei ole ollut ainakaan mitään ongelmaa pelastaa kaikkia ilmoitettuja tyyppejä, hoidella psykot ja kruisailla juonitehtävien välissä. Mielestäni ykkösen mentaliteetti, jossa oikeasti piti valita (tai sitten en tuohon aikaan vain osannut pelata), mitä tehdä, olisi saanut jatkua tässäkin. Kaikkea ei voi saada. Henkilökohtaisen aspektin (tytär) vuoksi se olisi sopinut erinomaisesti DR2:een.

Ja tallennuksen puutteesta en sikäli ymmärrä, sillä zombbareiden välissä puikkelehtiminen on tehty niin helposti (hostageiden seivaus etenkin), etten edes ymmärrä miten joku voi sinne kuolla. Psykot ja muut ovatkin sitten kokonaan oma asiansa. Hossujen kanssa asia on tietty kivempi, mutta vielä vähän tiristetympi (=pakokauhua) vaikeustaso ois voinut olla vaikka bonuksena hc-zombie-faneille :)

edit: varaan perumispuheen itselleni, jos vaikeustaso pomppaa jossain välissä taivaaseen ja hajotan konsolini.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

edit: varaan perumispuheen itselleni, jos vaikeustaso pomppaa jossain välissä taivaaseen ja hajotan konsolini.

Ei tule olemaan tarpeen. Peli on helpompi kuin eka osa. Eikä vaikeudu loppu kohden juurikaan.

Vaikeudesta:
Ainoastaan vähän aggressiivisempia zombeja ilmaantuu loppupuolella.

Kaiken pystyy hoitamaan yhdellä läpipeluulla, mutta silloin ei kyllä jää kovin paljon aikaa itse hauskanpitoon ja paikkojen tutkimiseen.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Kaiken pystyy hoitamaan yhdellä läpipeluulla, mutta silloin ei kyllä jää kovin paljon aikaa itse hauskanpitoon ja paikkojen tutkimiseen.

Hyvä uutinen, olen tuossa ekalla läpipeluulla odotellut kusi sukassa, että koska loppuu juonen seuraaminen umpikujaan :) Kuitenkin DR2 on peli, jonka tulen pelaamaan pariinkin otteeseen läpi vain tutkiskellen, niin hyvä saada tuo juoni ensin läpi.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

En tiedä onko tämä "juju" jo keksitty, mutta laitetaan kuiteskin tänne. Eli jos olet kironnut sitä, että menetät kaikki tavarat liittyessäsi co-op sessioon niin tähän on simppeli ratkaisu. Älä liity alkuvalikon kautta peliin vaan aloita eka oma pelisi, jossa sulla on kamat mukana tai kerää haluamasi tavarat ja liity vasta sen jälkeen kaverisi peliin. Tadaa! Tavarat mukana! Ei enää epätoivosta tilanneta, kun liityt peliin jossa on juuri meneillään ikävä bossitaistelu :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

En tiedä onko tämä "juju" jo keksitty, mutta laitetaan kuiteskin tänne. Eli jos olet kironnut sitä, että menetät kaikki tavarat liittyessäsi co-op sessioon niin tähän on simppeli ratkaisu. Älä liity alkuvalikon kautta peliin vaan aloita eka oma pelisi, jossa sulla on kamat mukana tai kerää haluamasi tavarat ja liity vasta sen jälkeen kaverisi peliin. Tadaa! Tavarat mukana! Ei enää epätoivosta tilanneta, kun liityt peliin jossa on juuri meneillään ikävä bossitaistelu :D

Pitääpä kokeillakin tuota!
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Niin kauan jaksoi naurattaa, kunnes psykopaatteihin törmäsi. Ykkönen jäi aikanaan täysin alkutekijöihinsä suhteellisen turhauttavan tallentamisen, pelastettavien ja vaikeustasonsa takia, joita onneksi on höllätty kakkosessa parempaan suuntaan. Silti erityisesti Chuckin verkkaisesti löllyvän massan ohjastaminen ja pomomatsien häilyvä raja tuurin ja taidon välillä pistävät edelleenkin itseni siihen pisteeseen, ettei edellisestä tallennuksesta jaksa löntystää takaisin hot spottiin ottamaan selkäänsä.
Lopulta aseilla leikkiminenkään ei enää ihmeemmin huvita ykkösen jälkeen, eikä combo-systeemikään ole lähelläkään älyvapaan keksimisen intoa. Aikarajat, tai pikemminkin niiden umpeutumisen odottaminen, nipotuttavat myöskin, mutta niistä pääsee helpolla yli kunhan tajuaa omat rajansa ja mitä haluaakaan tehdä.

Hassunhauskaa ja kivaa, mutta oikeastaan sitä samaa. Co-op vielä testaamatta.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tunnin pelaamisen jälkeen tämä teos jää tähän, ainoastaan autosaven puutteen takia, jos tulee jatko-osa jossa tämä on niin saatan pelata, meni hermo.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tunnin pelaamisen jälkeen tämä teos jää tähän, ainoastaan autosaven puutteen takia, jos tulee jatko-osa jossa tämä on niin saatan pelata, meni hermo.

Itsellä oli samoja ajatuksia pitkälti. Coppina en pelaillut (niinpä niin, oma vika ja peliseuran puutteen), ja tuskin itekään pelasit niin ymmärtää. Koko homma aika pirun vaikeeta silloin... Ja noista tehtävistä kun ei ikinä tiennyt ennen pelanneena/tietoisena, että mikä on psyko ja mikä ei. Tietysti niiltä pääsi pakoon yleensä mut silti.

Paljon jäi kaikkea tekemättä kun oli kerran todennut kankeuden ja ylitsepääsettömän vaikeuden jossain tehtävässä. Tietysti aina olis pitänyt savea ennen kuin mihinkään meni, mut ei niitäkään saveja niin tiheästi ollut.

Hemmetin hauskaa oli yksinkin, ja psykot hauskimpia. Se possu tietysti oli melkonen. :D
Here comes the groom!
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Onkos kukaan kokeillut tuota Case Westiä (800msp)?
Tuli ladattua ja alkua vähän testattua, mutta syvällisempi testailu taitaa jäädä siihen aikaan kun on pelihyllyssä sopiva aukko. Kyseessähän ei ole varsinaisesti mikään DLC-lisäri vaan ihan erillinen XBLA-peli. Tästä johtuen ei vaadi DR2:n pelilevyä toimiakseen.

Sisältöä olisi kuulemma paljon enemmän kuin Case Zerossa (400msp). Tosin hintaakin on enemmän...
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Läpipeluita taitaa nytten olla takana 7 tai 8, metsästänyt melkein kaikki achievementit paitsi co-op achievementit, yks moninpeliachievement ja 72,000 tappoa. Lyhyesti sanottuna, todella nautittava kokemus, kunhan pääsee autosaven puutteen yli. Komboaseita on mukava väsäillä ja osa niistä on todella hauskoja ilmestyksiä (Freedom Bear ja Blitzkrieg), Chuckin vaatetuksen muokkaaminen tekee zombien teurastamisesta vielä humoristisemman näköistä (Borat-mankinit :3) ja tarinakin, vaikka aika perustavaraa olikin, piti otteessaan loppuun asti. Ainoina ärsyttävinä puolina jäi mieleen tuo autosaven puute ja aikarajat , mutta kumpikaan eivät pysäyttäneet peliä missään vaiheessa täysin.

Täytyypä metsästää jostain tuo ensimmäinen Dead Rising, jäi ketuttamaan pelin kömpelyyden takia kesken jäänyt tarina, mutta jos nyt vaikka menisi jopa läpikin koko tarinan. Seuraavan kerran, kun pojoja ostan, täytyypä ostaa Case Zero ja Case West. :p
 
Ylös Bottom