Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Huomasinpa tuossa että pelatessa New Game+ kertaa niin puvuista löytyy mukavat Elite versiot.

Elite Engineer Suit on samassa huoneessa kuin ensimmäinen kauppakin.
Elite Vintage Suit löytyy Transport Hub:iin ensimmäistä kertaa mentäessä, eli vähän ennen Solar Arrayhin menoa.

Ja Elite Advanced Suit löytyy chapter 11 heti sen hissitaistelun jälkeen kielekkeeltä hissin takaa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Uusi yksinpelikampanja "Severed" DLC:
[video=youtube;AWeF2EllDYE]http://www.youtube.com/watch?v=AWeF2EllDYE&feature=related[/video] - ilmestyy 1. Maaliskuuta.

Eli uusi yksinpelikampanja hieman eri näkökulmasta (Gabe Weller - Dead Space Extraction pelistä).
Onkohan hintaa sen 600ms pistettä tjsp.

Minulle tämä on hieno uutinen! Olen ehdoton Dead Space fani ja odotan tulevaa Huhtikuuta innolla sillä tämä menee lataukseen heti ensimmäisenä päivänä.

Edit: Piti vain mainita että Severed on siis jatkoa Extractionille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Kymmenen chapteria takana, ja ihan ok-menoahan tämä on. Todella nähdyn oloinen kylläkin, kun vaikka ykkösestä pidinkin enemmän niin en faniksi itseäni lue mitenkään. Muutamia kohtia,

- Kuoleminen. Ei todellakaan kiinnosta puolta minuuttia viettää katsoen kuinka oma äijä kuolee, pitkä huoh. - Vihut spawnaa selkään, aina (Esim. joku kohta, jossa kuolet, ja tiedät että pian vihuja tulee. missä ikinä oletkaan, ni aina ne tulee selkään)
- Dead SHIP oli kivempi kuin Dead SPACE - ahtaat käytävät olivat parempia ja hiukan edes kauhua
- Juoni turha
- Liikkuminen "selvästi" sulavampaa joka suuntaan, etenkin juosten.
- Taistelukohtaukset näkee aina etukäteen liian selvästi, "decontamination in progress" - > ÖRR! :D
- A- näppäimen rämpyttäminen (esim. cutscenessä, tai ilman eri tilanteissa)

Ei tuosta huonoa peliä saa, mutta parempaankin olis edellytykset. Vaikka jotkut rutisikin Dead SHIPISTÄ, ni ennemmin se olisi saanut "jatkaa" teemana. Kauhua tuohon ei jää yhtään, ja meneekin aika lailla pelkkään räiskimiseen. Nettipeliä en ole vielä testannut, mut ens osaan vois vaikka panostaa pelkkään yksinpeliin.

Ai miten nii ens osaan? Kannessa lukee EA. :D Nähdään varmaan jo vuoden päästä.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Ai miten nii ens osaan? Kannessa lukee EA. :D Nähdään varmaan jo vuoden päästä.

No, äläs nyt :D Kyllä siinä ainakin pari vuotta menee, että kolmonen tulee..

Moninpelin voisi kyllä jättää kolmosesta pois, kun on jo tässä semmosta sontaa, ettei sitä edes pysty pelata..
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

- Vihut spawnaa selkään, aina (Esim. joku kohta, jossa kuolet, ja tiedät että pian vihuja tulee. missä ikinä oletkaan, ni aina ne tulee selkään)

En ymmärrä niitä muutamaa kommenttia tuosta "Spawnaa selkään". Niitä kohtauksia ei ole kuin kourallinen. Ei lähelläkään mitä esimerkiksi Doom 3 oli.
Kun tarkemmin muistelen niin tuollaisissa kohtauksissa kaiken lisäksi annettiin siitä yleensä jonkin sortin merkki hyvissä ajoin; ritilä räsähtää, ulinaa yms. (äänillä leikittiin muutenkin välillä erinomaisesti).
Jännityksen kannalta tuo on kuitenkin hyvä tehdä, jotta pelaaja pysyy varpaillaan.

Peli ei tosiaankaan ole enää kauhua sillä moni tietää mikä homman nimi on. Ei enää ykkösen kaltaista mysteeriä selvitettävänä. Tahtia nostettu joten peli on nyt enemmänkin jännäri. Vertaa: Alien ja Aliens; Ensimmäinen pelotti, toinen jännitti.

Juoni on myönnettäköön yksinkertainen selviytymistarina. Mutta oli se sitä ensimmäisessäkin osassa. Ykkösessä mystiikka Markerin sekä Unitologian ympärillä oli kiinnostavinta, ei niinkään se perusjuoni.
Dead Space-sarjan juonen kiinnostavuus on siinä että mitä taustalla tapahtuu, miksi asiat tapahtuu.
En halua pilata kakkosen taustajuonta, pelaajien tulee itse se kokea.

Hienon sarjan hieno jatko-osa.

Edit: Saisivat muuten julkaista tuon Extractionin X0'llekkin... Vaikka Kinect versiona. Sillä sekin on prologuena tärkeä osa Dead Space jatkumoa ja alustaa sopivasti Severed lisäriä.
Ykkösen kannessa leijuva irtokäsi on Extraction pelin päähahmon Nathanin käsi jonka tuo itse hakkasi irti Extractionin lopussa.
Severed lisärin päähahmo on kuitenkin Gabe koska Nathan lopulta muuttui myös itse necromorphiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Ykkösen kannessa leijuva irtokäsi on Extraction pelin päähahmon Nathanin käsi jonka tuo itse hakkasi irti Extractionin lopussa.
Severed lisärin päähahmo on kuitenkin Gabe koska Nathan lopulta muuttui myös itse necromorphiksi.

[video=youtube;3P2yGdWrCig]http://www.youtube.com/watch?v=3P2yGdWrCig[/video]

Katopa tuo ihan loppuun asti ;)
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Huippupeli, mutta kärsii ehdottomasti arvattavuudesta. Olisikohan se ollut hankala tehdä peli, jossa viholliset näennäisesti liikkuvat mestoilla, eivätkä odota pelaajaa triggeröimään tilanteet.

Meni hermo. Zealotilla aloittelin suoraan ja huone jossa näitä isoja läskimahoja tulee kai ensimmäistä kertaa salin eri päistä, plus sitten näitä hyppiviä jalattomia ja sellasia perushippiäisiä. Kuolin varmaan parikymmentä kertaa niihin hyppiviin paskoihin, vaikka muut saa askarreltua ilman mitään vaikeuksia. Ei ole pariin päivään jaksanut pelailla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Tuon Easter Egg:in hanska on erillainen (johtuu puvusta). Alkuperäisen käden hanskassa oli paljaat sormet ja peitetty kämmen osa, kuten Extractionin Nathanin puvussakin. Toisekseen tuo tapahtuu Titan asemalla siinä Saturnuksen läheisyydessä kun Extraction prologi tapahtui Ishimuralla joten Nathanin käsi sopii täten muutenkin ensimmäisen Dead Spacen kanteen.
Edit: Toisaalta Extractionin Wii tason grafiikat jättävät kyllä hieman mielikuvitukselle varaa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Kyllähän tämä maistuu, fiilikseltään vaan jotenkin todella eri tavaraa ykköseen verrattuna.
Ehkä asiaan vaikuttaa uutuuden viehätyksen puute, onhan nämä örkit jo kertaalleen koettu... :D

Osaako joku sanoa miten paljon helpotusta nuo Dead Space Ignition:sta aukeavat bonukset tuo esim. HC läpipeluuseen?
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Huippupeli, mutta kärsii ehdottomasti arvattavuudesta. Olisikohan se ollut hankala tehdä peli, jossa viholliset näennäisesti liikkuvat mestoilla, eivätkä odota pelaajaa triggeröimään tilanteet.

Välillä noitakin on, että ihan "triggeröimättä" juoksee vastaan vihuja. Mut kaikki muu onkin juuri sitä, tai paikalleen liimattuja "cystia".

Se siinä olikin, että päädyin mieluummin juuri "gun&run"- tyyliin. Ei hirveästi innostanut, kun on taktikoinut miinoja ja sitten hiippailusta huolimatta kutitellaan selkään aina.

Plussaa Severistä, joka ladattavissa vihdoin ja ketun viimein. Loistohomma, että juurikin yksinpeliin tuli matskua lisää. Jos seuraavaa dlc:tä veikkaa ihan intuitiolla, tulevan moninpeli-matskua, joka innostaa pelaajia myös sinnekin suuntaan. Pari mäppiä, ja veikkaan et achejakin, ni alkaa online-passit aktivoitumaan... ;)

Onpa muuten korkkaamatta vieläkin koko nettipeli. Noh, ei kai hirveä menetys.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Latasin tuon Severedin, mutta itsellä ei ainakaan löydy starttinappulaa mistään ainakaan vielä. 250 gamerscorea lisää, yksi on että läpäisee tuon Zealotilla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Latasin tuon Severedin, mutta itsellä ei ainakaan löydy starttinappulaa mistään ainakaan vielä.

Kokeileppa NEW GAME valikosta.

Jösses että latas hitaasti tän paketin.:eek:

EDIT: Ilmeisesti kannattaa odotella vielä hetki tuon lisärin pelailua ainakin achi mielessä, ite pisteet kun noissa näköjään vielä bugaavat.
Eli siis achi aukeaa mutta scorea ei tule profiiliin. Sama homma oli Resident Evil 5 lisäreiden kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

EDIT: Ilmeisesti kannattaa odotella vielä hetki tuon lisärin pelailua ainakin achi mielessä, ite pisteet kun noissa näköjään vielä bugaavat.
Eli siis achi aukeaa mutta scorea ei tule profiiliin. Sama homma oli Resident Evil 5 lisäreiden kanssa.

Latasi ainakin viisi tuntia valehtelematta, hävetköön ja mädätköön johonkin maanrakoon ne jotka tykkäis tulevaisuudessa ladata kaiken digitaalisesti... :rolleyes:

Löytyipä Peng-treasurekin ihan sattumalta. Achit bugaa, listassa näkyy kyllä. Aloittaessa näkyi tuttu -/58 achievementsia, mutta enää perus -/50. Voiko olla liikaa vaadittu et joskus kaikki jopa toimisi.

Loppupuolelta juttua, editoitu,

Mitä helvettiä tuossa tod.näk. lopussa pitää tehdä? Eka kerta menossa, ja hienosti casuaalilla. :D Alkaa vähän kyrpimään oikeesti kun ei mitään hajua ja lahtaan vihuja mitä nyt tulee. Ukko vaan valuu kuiviin ja mä jotain missaan, mut kuten tavallista, mulla ei välähdä paskan vertaakaan.

E: Noniin, hetken tauon jälkeen tajusin ekalla. :D Eli tottakai se hackkaus liittyi siihen, mitä pitää tehdä. Ammutaan ne neljä punaista paskaa. Hävettää edes hiukan! Achinkin lukien ja omalla päätelmällä kuvittelin jotain Halo Reach- tyylistä loppua missä vaan suditaan mitä ehditään.

Noh. Mitäpä tosta kirjottaisi. Ihan mukavaa matskua, ja oikeassa muodossa eli yksinpeliin. Speissijuttuja ei ollut, josta mun mielestä plussaa. Zealotilla pian testiä.

Alussa tosiaan saadaan Pulse rifle, ja vähän heikosti tuo omaan käyttöön tuntui sopivan. Heikkokin jopa, verrattuna vaikeusasteeseen. Muutama node siinä ja rigissä/stasiksessa, täytyy koittaa taktikoida ja katsoa saako tuota jatkettua. Vähän epäilen mutta... Ihan peukku täältä lisärille. Youtubesta löytyi jotain ilmaiskonsteja, mut eipä tuo paha hinta tuosta ole. Alan Wakenkin lisäri samanhintainen, ja suht samanpituinen, joten noita netin satunnaisia itkuja hinnasta en ihan heti tajua. Aikaa kului vähän yli tunti, joten vaikeammalla varmasti tunti lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Niiden achien täytyy päivittyä Xbox.comiin ennen kuin workkivat kunnolla. Eli niitä ei virallisesti ollut olemassa ennen sitä. Joutuu recoveroimaan profiilin ja pelaamaan uusiksi jos haluaa saada ne näkyviin. Itse odotin nyt iltaan että saa pimeässä mukeltaa läpi.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Niiden achien täytyy päivittyä Xbox.comiin ennen kuin workkivat kunnolla. Eli niitä ei virallisesti ollut olemassa ennen sitä. Joutuu recoveroimaan profiilin ja pelaamaan uusiksi jos haluaa saada ne näkyviin. Itse odotin nyt iltaan että saa pimeässä mukeltaa läpi.

Eipäs lähtis kuin yli puolet offline-acheista tuon takia. :rolleyes: Eikö tohon muuta keinoa ole? Tai no tietty varmaan nuo muutamat puuttuvat voisi saada, esim. zealot-vaikeusaste. Mitä nuo pari muuta on, puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, jos joku tietää? Grindroom ja king of the hill?

Onko tuo hirveen yleistäkin, että ei päivity samaan aikaan xbox.comiin? Kyselenkö liikaa? :D
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Taitaa olla lähinnä Microsoftin failausta etteivät päivittäneet niitä saman tien. Grindroom tehdään siinä alussa kun tullaan siihen huoneeseen jossa on se silppurikone. Töytäisee vihun force gunilla sinne. King of the hillistä en ole ihan satavarma. Jossain vaiheessa pitäisi olla joku platform jonka päällä seistä riittävän kauan.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Hohhoijjaa. Jotenkin kun tuota yhtä aikaisemmin mainitsemaani kohtaa hieroi, alkoi oikeasti täyttyä siitä, että monsterit tulee ns. selkään. Tuon jälkeen oli pian kohta, jossa oli näitä seinälörtsyjä. Ennen sitä jotain pakollista lastentarhaosuutta.

Salin perälle päästessä havahduin kun selkään iski pari monsteria. Olivat hiipineet ääntä päästämättä. Jotenkin väsynyttä paskaa tämmönen epäreilustelu. Pakko laittaa vaikeusaste normaalille ja alkaa vaan meleellä pistämään monsterit paskaks. Tjoo.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

- monsterit tulee ns. selkään.
- jotain pakollista lastentarhaosuutta.
- hiipineet ääntä päästämättä.

- Sitä mää koitin kirjottaa. On ihan sama, hukkaako tämän läpipelaamiseen parikymmentä tuntia "hiiviten tilanteisiin", kun sillä ei ole merkitystä. Hyökkäävät selkään jos hyökkäävät. Eikä edes sellaisissa paikoissa, joissa on selvästi useita teitä - esim. se hemmetin metelihuone jossain chapterissa 4-6. Noissa se nyt on selvää, mutta muuten ei jossain umpinaisessa putkessa.

- Mulla meni tuo osuus pelistä kyllä ohi aika lailla. Olisi varmaan pitänyt jotain tunteita herättää?

- Niin. Munkin mielestä noiden elukoiden pitäis pitää ääntä hyökätessään aina, tai viimeistään sillon kun ne tunkee ilmastoinnista/seinästä/katosta pelaajan selustaan. Aika meteliähän luulis olevan. Ja kyse siis taas jostain umpinaisesta osuudesta, eivätkä kiipeä mistään tms.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

En ole ihan varma kumpi se pääongelma on: Paikoin "selustasta ilman ääntä" hönkivät örkit vai se, että on valittu ehkä asteen liian kova vaikeustaso (joka v-tuttaa välillä)?

DS2 oli ainakin minusta varsin lineaarinen kokemus, eikä siinä varsinaisesti "hiivitä tilanteisiin". Mutta siinähän on koko ajan varpaillaan (hyvä juttu), liikkuu varovasti (hyvä juttu) ja säikähtää kun örkit sitten ilmaantuvat (hyvä juttu). Pieni paniikki saattaa sitten vallata mielen jos örkkejä tulee enemmän (hyvä juttu). Kauhupelinä se siis toimii.

Ei se mitenkään "epäreilulta" peliltä vaikuttanut ja minusta eka peli oli asteen vaikeampi ainakin "normaalilla". TÄYSIN eri asia tietenkin, jos olisin pelannut DS2:sta sillä hardcorella.. Mutta silloinhan olisin oman tieni valinnut (vain kolme save-paikkaahan on "epäreilua" jo alkuun, mutta se on ko. vaikeustason idea).
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

- DS2 oli ainakin minusta varsin lineaarinen kokemus, eikä siinä varsinaisesti "hiivitä tilanteisiin".
- Pieni paniikki saattaa sitten vallata mielen jos örkkejä tulee enemmän (hyvä juttu).

- Ei se mitenkään "epäreilulta" peliltä vaikuttanut

- Otinkin kantaa muutamaa postia sitten kirjoittaneeseen. Kertoi käyttävänsä parikyt tuntia, en mä muuten keksi tuota käyttöä perusteltavan kuin kyttäämisellä ja hiipimisellä. Omaan läpipeluuseen meni vajaat 10h, ja täysin jokaikisen nurkan kävin läpi. Että sillee. Tietty pari tuntia tulee vaikeammalla maksimissaan lisää varmaan.

- Totkaike. Vähän siinä mielessä mentiin tässä osassa takapakkia, että tuo selkään kutittelu oli tosi nähty nopeesti tässä kakkosessa ja se kikka käytettiin pelin aikana yhtä loppuun kuin Guitar Heron myyminen teineille. Satunnaiset, nimenomaan yksittäiset örkit oli tosi minimissä. Siksi peli ei aiheuttanut kaivattua kauhua oikeen missään kohtaa. Viholliset oli pirullisia aaltoja mitkä hyökkäsi milloin äänettä katosta ja milloin mistäkin.

Aina oli selviä "latausalueita" pelissä, joissa jo etukäteen tiesi ettei tässä tule ketään häiritsemään, enkä meinaa nyt pelkkää "saveshopbench- huonetta". Esim. yksi vihollisaalto nujerrettu, niin tietää et seuraavat viis minsaa saa olla taas rauhassa. Miinusta siitä. Vähän liian lineaarinen.

- Ei munkaan mielestä, kun tuohon tottui. Aina tuli kateltua selkään, kuului ääntä tai ei. Noitten nekrojen tapaanhan kuuluu tulla milloin mistäkin paikasta kauhun takia tietty, mut kuten mainittua ei ihan toiminut nyt. Nuo takaapäin hyökkäykset kun tosiaan jäävät joskus kutitteluiksi. Eli tekee damakea vaan, ja tyyliin töytäisee. Veeteeäf? Kukas siäl?

Hissi ja ilmastointi pelottelut jäi yhteen, ja jälkimmäisessä sekin tarkoituksella vajaa. Ahtaan paikan pellenä mulle ainakin olis tullut paskat housuun :D, kun olis jotain viritetty noihin putkiryömimisiin. Jotain pelottelua edes, vaikea varmaan muuten toteuttaa muuta.

Pääasiassa koko pleississä meteli on niin infernaalista, että pelottavaa tunnelmaa jää kaipaamaan, kun koko aika joku mouruaa jossain. "Sweet silence, theres no such thing"

Nevöthöles, hyvä peli ja hieno shuutteri kaikesta mun ulinasta huolimatta. Paino sanalla shuutteri, tuossa hitusen sarkasmia ja toisaalta taas ei. Oli kiva testailla toisella läpipeluulla muitakin aseita kun plasmacutteria. Esim. 2500limbsia oli kiva tehtailla erityisesti RIPPERILLÄ, Line Gunilla (pirun kova vehje) ja miksei muillakin. Flamethrower oli taas ihan kiva mun mielestä, vaikka joku taisi moittia sitä. Forcegun taas oli kuten totuttua ihan kaamea vehje, ellei jopa pahempi kuin ykösessä (olisi pitänyt upgradeta...), kuten pulse riflekin - vaikkakin päivitettynäkin.
 
Ylös Bottom