Vastaus: Dead Space 2 [PS3]
Itse tein lopulta about samoin normal-vaikeustasolla. Tässä tosiaan pieni tipsi tuota loppua ajatellen (pyrin välttämään aitoja spoilereita, mutta varmuuden vuoksi).. Chapter 14 lopussa
Itsellä meni pelissä se noin 20h (normal) niin kuin ekan pelinkin kanssa. Tulee edettyä sen verran hitaammin, että aikaakin menee vähän enemmän. 9/10 -osastoa oli tämäkin peli ja todella mukavaa oli tietyissä kentissä mennä ihan hitaasti, ampua esim. parit miinat kauemmas eteen ja taakse, ja kytätä vihuja. Run&gun ei ainakaan mulle toimi tässä pelissä ollenkaan - se juttu on nimenomaan hiljaa ja supervarmasti eteneminen (tosin sitten liikutaan kun action alkaa).
Ehkä ihan viimeistä "lokaatiota" lukuunottamatta peli oli asteen helpompi (vähemmän vihuja, mutta vievät sitten hiukan enemmän energiaa?) kuin eka normaalilla - tai ainakaan sellaisia radikaaleja vaikeuspiikkejä ei ollut. Ja kuten sanoin aiemmin, niin sellaista pientä ykkösen "rosoisuutta" ja särmää olisi ehkä peliin toivonut hitusen enemmän. Nyt kaikki oli aika kliinistä ja "jatko-osamaista". Mutta todella laadukas peli kaikin puolin.
(loppu) Lukuisten kuolemien jälkeen oli pakko ottaa save aiemmasta chapterista ja pelata sinne uudestaan, paremmilla varusteilla. Sitten se meni heti ensiyrityksellä.
Itse tein lopulta about samoin normal-vaikeustasolla. Tässä tosiaan pieni tipsi tuota loppua ajatellen (pyrin välttämään aitoja spoilereita, mutta varmuuden vuoksi).. Chapter 14 lopussa
on huone, jossa kauppa ja save-paikka. Se on pelin viimeinen, joten kannattaa tässä vaiheessa hamstrata tarpeeksi pateja ja healthiä (enää ei tarvitse säästellä - JOS nyt sitten ei halua säästää jotenkin rahaa "New Game+" -kierrokseen tms).
Itse myös sanoisin, että pelissä muuten todella must Detonator (loistava tapa varmistella eri kentissä) kannattaa nyt ehkä jättää pois, sillä se ei ole kovin hyvä valinta loppua ajatellen. Mukaan ainakin parit aseet joissa paljon pateja ja nopea fire rate. Ja itsellä oli flamethrower "lähitaisteluun".
Nyt sitten itse (toisella kertaa) periaatteessa "juoksin" koko vikan kentän läpi ennen aivan loppua ja lähinnä vain hidastelin vihuja. Hittiä tuli silti jonkin verran, mutta pateja ei kulunut. Tämä "juoksu" ei välttämättä toimi kovemmilla vaikeustasoilla, mutta normaalilla se meni kun oli nopea stasisin kanssa. Ekalla yrittämällä tosiaan räiskin aivan liikaa "matkalla", jolloin patit vähissä lopussa (niitä pateja oli tosin alunperinkin varmaan liian vähän).
Jos haluaa vielä kikkailla, niin chapter 14 save-paikan jälkeen ampuu parit ekat (nopeat) chapter 15 vihut Detonatorin avustamana ja vasta sitten savettaa uudestaan ja vaihtaa aseen pois.
Itse myös sanoisin, että pelissä muuten todella must Detonator (loistava tapa varmistella eri kentissä) kannattaa nyt ehkä jättää pois, sillä se ei ole kovin hyvä valinta loppua ajatellen. Mukaan ainakin parit aseet joissa paljon pateja ja nopea fire rate. Ja itsellä oli flamethrower "lähitaisteluun".
Nyt sitten itse (toisella kertaa) periaatteessa "juoksin" koko vikan kentän läpi ennen aivan loppua ja lähinnä vain hidastelin vihuja. Hittiä tuli silti jonkin verran, mutta pateja ei kulunut. Tämä "juoksu" ei välttämättä toimi kovemmilla vaikeustasoilla, mutta normaalilla se meni kun oli nopea stasisin kanssa. Ekalla yrittämällä tosiaan räiskin aivan liikaa "matkalla", jolloin patit vähissä lopussa (niitä pateja oli tosin alunperinkin varmaan liian vähän).
Jos haluaa vielä kikkailla, niin chapter 14 save-paikan jälkeen ampuu parit ekat (nopeat) chapter 15 vihut Detonatorin avustamana ja vasta sitten savettaa uudestaan ja vaihtaa aseen pois.
Itsellä meni pelissä se noin 20h (normal) niin kuin ekan pelinkin kanssa. Tulee edettyä sen verran hitaammin, että aikaakin menee vähän enemmän. 9/10 -osastoa oli tämäkin peli ja todella mukavaa oli tietyissä kentissä mennä ihan hitaasti, ampua esim. parit miinat kauemmas eteen ja taakse, ja kytätä vihuja. Run&gun ei ainakaan mulle toimi tässä pelissä ollenkaan - se juttu on nimenomaan hiljaa ja supervarmasti eteneminen (tosin sitten liikutaan kun action alkaa).
Ehkä ihan viimeistä "lokaatiota" lukuunottamatta peli oli asteen helpompi (vähemmän vihuja, mutta vievät sitten hiukan enemmän energiaa?) kuin eka normaalilla - tai ainakaan sellaisia radikaaleja vaikeuspiikkejä ei ollut. Ja kuten sanoin aiemmin, niin sellaista pientä ykkösen "rosoisuutta" ja särmää olisi ehkä peliin toivonut hitusen enemmän. Nyt kaikki oli aika kliinistä ja "jatko-osamaista". Mutta todella laadukas peli kaikin puolin.
Viimeksi muokannut moderaattori: