Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dante2582
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

(loppu) Lukuisten kuolemien jälkeen oli pakko ottaa save aiemmasta chapterista ja pelata sinne uudestaan, paremmilla varusteilla. Sitten se meni heti ensiyrityksellä.

Itse tein lopulta about samoin normal-vaikeustasolla. Tässä tosiaan pieni tipsi tuota loppua ajatellen (pyrin välttämään aitoja spoilereita, mutta varmuuden vuoksi).. Chapter 14 lopussa
on huone, jossa kauppa ja save-paikka. Se on pelin viimeinen, joten kannattaa tässä vaiheessa hamstrata tarpeeksi pateja ja healthiä (enää ei tarvitse säästellä - JOS nyt sitten ei halua säästää jotenkin rahaa "New Game+" -kierrokseen tms).

Itse myös sanoisin, että pelissä muuten todella must Detonator (loistava tapa varmistella eri kentissä) kannattaa nyt ehkä jättää pois, sillä se ei ole kovin hyvä valinta loppua ajatellen. Mukaan ainakin parit aseet joissa paljon pateja ja nopea fire rate. Ja itsellä oli flamethrower "lähitaisteluun".

Nyt sitten itse (toisella kertaa) periaatteessa "juoksin" koko vikan kentän läpi ennen aivan loppua ja lähinnä vain hidastelin vihuja. Hittiä tuli silti jonkin verran, mutta pateja ei kulunut. Tämä "juoksu" ei välttämättä toimi kovemmilla vaikeustasoilla, mutta normaalilla se meni kun oli nopea stasisin kanssa. Ekalla yrittämällä tosiaan räiskin aivan liikaa "matkalla", jolloin patit vähissä lopussa (niitä pateja oli tosin alunperinkin varmaan liian vähän).

Jos haluaa vielä kikkailla, niin chapter 14 save-paikan jälkeen ampuu parit ekat (nopeat) chapter 15 vihut Detonatorin avustamana ja vasta sitten savettaa uudestaan ja vaihtaa aseen pois.

Itsellä meni pelissä se noin 20h (normal) niin kuin ekan pelinkin kanssa. Tulee edettyä sen verran hitaammin, että aikaakin menee vähän enemmän. 9/10 -osastoa oli tämäkin peli ja todella mukavaa oli tietyissä kentissä mennä ihan hitaasti, ampua esim. parit miinat kauemmas eteen ja taakse, ja kytätä vihuja. Run&gun ei ainakaan mulle toimi tässä pelissä ollenkaan - se juttu on nimenomaan hiljaa ja supervarmasti eteneminen (tosin sitten liikutaan kun action alkaa).

Ehkä ihan viimeistä "lokaatiota" lukuunottamatta peli oli asteen helpompi (vähemmän vihuja, mutta vievät sitten hiukan enemmän energiaa?) kuin eka normaalilla - tai ainakaan sellaisia radikaaleja vaikeuspiikkejä ei ollut. Ja kuten sanoin aiemmin, niin sellaista pientä ykkösen "rosoisuutta" ja särmää olisi ehkä peliin toivonut hitusen enemmän. Nyt kaikki oli aika kliinistä ja "jatko-osamaista". Mutta todella laadukas peli kaikin puolin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Peli kaatuilee jostain syystä aina välillä. Varmaan kolmesti kaatunut moninpelissä ja pari kertaa yksinpelissä. Ja peli todellakin kaatuu, koko konsoli menee niin lukkoon, että ei auta kuin ottaa virrat poikkeen ja käynnistää koko musta torni uudestaan.

Viimeisin kaatuminen tuli kun pelasin peliä läpi survivalist-vaikeustasolla hand cannonin kanssa. En hirveesti tallennellut edetessäni kun en kuollut kertaakaan koko pelin aikana, on se hand cannon vaan niin ylivoimainen :) Harmitti vain siinä vaiheessa kun peli kaatui chapter 13:ssa ja edellinen tallennus taisi olla jossain ennen ishimuraa :mad: Tosin eipä tuohon koko pelin läpäisemiseen hand cannonin kanssa mennyt kuin n. 3,5h ellei tuota kaatumisesta johtuvaa uudelleenpelaamista lasketa mukaan.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Peli kaatuilee jostain syystä aina välillä. Varmaan kolmesti kaatunut moninpelissä ja pari kertaa yksinpelissä. Ja peli todellakin kaatuu, koko konsoli menee niin lukkoon, että ei auta kuin ottaa virrat poikkeen ja käynnistää koko musta torni uudestaan.

Olin juuri tulossa kommentoimaan samaa. Peli pysähtelee puoleksi sekunniksi aina silloin tällöin ja nyt se sitten löi pleikan jumiin ensimmäistä kertaa. Olin juuri ampumassa Contact Beamilla erästä isoa mörökölliä chapter 9:n aikana, en nyt muista mikä otus lienee. Kestävä pirulainen yhtäkaikki, kahdella viritetyllä kudilla ei suostunut vielä kuolemaan.

Ärsyttävää kuitenkin, siinä meni parin chapterin savet hukkaan Zealot-tasolla. Zealot onkin ollut nimensä veroinen, mutta kuolemat ovat silti olleet suht harvassa verrattuna ensimmäiseen pelikierrokseen, tosin pelaan new game+ :lla ja viritetyistä aseista on ollut luonnollisesti iso apu. Hardcoressa jumiutumista ei toivon mukaan tapahdu, se onkin tämän jälkeen vuorossa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

"Dead Space 2: Severed" tulossa myös PS3:lle. Mukavaa, että tulee yksinpelimatskua ainaisten online-pakettien sijaan. RespeK.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tulossa 1.3 :D

Dead Space 2 Severed DLC Trailer Will Make You Scream
Written Wednesday, February 23, 2011 by Richard Walker

Dead Space 2 is getting its first dose of DLC soon, expanding the single-player story with a new narrative strand that runs in tandem with the events of Isaac's portion of the game.

Picking up with security officer Gabe Weller from Dead Space: Extraction, as he embarks upon his own terrifying adventure, you'll be packing a more powerful assault rifle to help blast through monsters including the Twitcher returning from Dead Space 1.

As well as his upgraded Pulse Rifle, Weller also has a one-of-a-kind security suit, which looks a little different to Isaac's classic engineering outfit, with a unique glowing orange eyepiece

Check out the new trailer for the Dead Space 2 Severed DLC, which is due to release on March 1st for £5.49/$6.99.

traileri löytyy täältä...

PS3Trophies.org - Dead Space 2 Severed DLC Trailer Will Make You Scream
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Huhhuh... pääsin äsken pelin ''vihdoinkin'' läpi zealot vaikeus asteella ilman new game +
Täytyy sanoa että ei tuottanut paljon ongelmaa tuo vaikeusaste muutakun lopussa päin peliä oli panokset vähissä ja viimeistä vastusta tuli yritettä varmaan 100 kertaa. 8.5 h meni tuolla vaikeusasteella. No nyt sitten hard corella yrittämään :D:D
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

saako muuten tuon hardcore trophyn jos tuon hardcoren moden menee läpi new game plussalla?
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Zealot NG+ on nyt menossa loppumetreillä, ja vaikeaksi on käynyt. Pelistä olen nauttinut kauttaaltaan. Riittävästi omaan makuun siistejä juttuja tuntuu olevan, enkä keksi kummempia puutteita. Miellyttää miten pelin tekniikka, sekä aseiden ja vihollisten kirjo tarjoaa edellisosaa enemmän kikkailumahdollisuuksia.

n00b kun näissä PS3/PSN-asioissa olen, askarruttaakin onko Severed maksullinen DLC?
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Severed pelattu läpi. Tuommonen reilun tunnin rykäisy tuo on. Ihan hyvin siinä on minusta rahoille vastinetta. Jostain syystä "pelottavampi" tuo minusta oli kuin itse pääpeli.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Pakko sanoa että Dead Space 2 on kyllä ollut yks parhaista ostoksista pitkiin aikoihin.
Tullu pelattua se läpi jo normalilla, survivalistilla ja zealotilla.. nyt Dead Space 1 vaikeammalla tasolla ja sit Dead Space 2 hardcore.

Todella harvoin pelaan kaikkia vaikeusasteita läpi... Tai no, easy nyt jäi välistä. Mutta kuitenkin. Sais tulla mun puolesta joku isompikin DLC. Mikä kertoo vaikkapa jonkun kokonaan toisen ryhmän vinkkelistä sprawlin juttuja. Tosin sitähän Severed juurikin kai(?) on mutta kuulemma harmittavan lyhyt :(

Tällähetkellä on PSN tilillä vaan 5 euroa rahaa ja rahat finaalissa, eikä saa Severediä :D Syö miestä kun tyyliin eurosta kiinni.

Mutta noh, jos pelais eilen luukusta tipahtaneen KillZone 3:n edes tässävälissä... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Voi että! Ainakin meikäläinen sai makiat naurut!
[video=youtube;rSjL44d7WOQ]http://www.youtube.com/watch?v=rSjL44d7WOQ[/video]

Ja behind the scenes:

[video=youtube;jri8LFci4xQ]http://www.youtube.com/watch?v=jri8LFci4xQ&feature=mfu_in_order&list=UL[/video]
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tallensin 5. chapterin alkuun ja sitten piti lopetella. Tarkalleen vain 2 tuntia ja 2 minuuttia kului tuohon pääsyyn (joten chapterit ovat kyllä todella lyhyitä verrattuna DS1:een). Tähän mennessä ollut aivan mahtavaa settiä. Todella vaihtelevaa, miellyttävää, sekä upean näköistä ja kuuloista(!!) menoa.

Nuo äänet tuntuu vielä DS1:täkin paremmilta. Kun laitto ääniä vähän kovemmalle, sai aina säikkyä, kun nuo äänierot on sen verran suuret. Eli siis volyymi oli kajareissa 7:lla (normaalisti 5-6), niin esim. askeleet ja ammuskelu kuullosti ihan sopivalta, mutta sitten kaikki säikäytykset ym. tuntui kuuluvan paljon kovemmalla, mikä on hieno juttu. :P

DS1 ei onnistunut säikäyttämään oikeastaan kertaakaan kunnolla (välillä vain oli pientä pakokauhun tunnetta esim. siellä "Kinesis-sokkelossa" sen kuolemattoman Necromorphin kanssa), mutta nyt jo DS2:ssa heti alussa sain pienen sätkyn, kun kesken hiljaisuuden meni vieressä joku näyttölaite päälle, josta kuului tietenkin kauhea käynnistymisääni. Nuo "tavallisten laitteiden" äänet onkin kaikista pelottavimpia. Hauska, kun ensin säikähtää ja sitten huomaakin, että ne on vain jotain päälle meneviä suihkuja, jne. :D

Huomenna jatkuu. Mielenkiinnolla odotellaan mihin juoni lähtee kulkemaan. (Alla spekulointia juonesta.)

Tuo Stross vaikuttaa kyllä ihan terveeltä, vaikka väittävät mielisairaaksi. Liekö taas joku huijari tuo Daina... (Ja ei, en halua tähän vastausta keneltäkään, pelaan itse. :D)

EDIT: Täytyy vielä mainita pelin alusta:

Pelin aloitus oli kyllä erittäin siisti. Isaac juoksee avuttomana pakkopaidassa pakoon örvelöitä. Ja se yks veitsityyppi (jola Isaac pyysi leikkaamaan pakkopaidan auki) osas kans yllättää. Näytti ja kuullosti ihan kuin se olis iskenyt Iisakkia mahaan. Hyvin toteutettu kohtaus ja hieno aloitus. :P
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tallensin 5. chapterin alkuun ja sitten piti lopetella. Tarkalleen vain 2 tuntia ja 2 minuuttia kului tuohon pääsyyn

Melkoisesti vaihtelee peliajat, kun itse olen nyt chapter 7:n puolivälissä (arviolta) ja peliaikaa mennyt reilut 9 tuntia. Omalla tahdillani yhteen chapteriin on mennyt jotain 1-2 tunnin väliltä ja omasta mielestäni kentät ovat tuntuneet ehkä jopa hieman ykköstä pidemmiltä. Tiedä sitten. Kaikki paikat kuitenkin nysvään tarkkaan ja peli on tosiaan hienoa katseltavaa joten onhan grafiikkaakin pakko jäädä toisinaan ihastelemaan:D

Edit: Niin ja medium -vaikeustasolla mennään.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jep, ajat vaihtelevat kyllä. Mulla meni koko peliin n. 20 h, vaikka osa ilmeisesti pelannut tämän(kin) huomattavasti nopeammin.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Itse olen tällä hetkellä chapter 7:ssa ja peliaikaa kulunut arviolta joku 4h, eli aika lyhyeltä peliltä vaikuttaa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Aaargh!
Pelailin pari kertaa normilla läpi ja ajattelin yrittää HC:lla.
No kuolemahan se korjasi jo ensimmäisessä chapterissa, kun pääsi yksi vihu yllättämään. Laaki ja vainaa, vaikka oli elämämittari täysissä... puuh...
Huomenna uudestaan. Vissiin pakko pelata ihan yber varovaisesti, kun tuntuu tuo henki olevan aika höllässä. Voih...
 
Ylös Bottom