Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 3

Peli: Dead Space 3
Alustat: PS3, Xbox 360, PC
Lajityyppi: Kauhu
Valmistaja: Viceral Games
Julkaisija: Electronic Arts (EA)
Julkaisupäivämäärä: 5.2.2013

Pelaat Isaac Clark nimisellä henkilöllä, tuhoten Nechromorph-vihollisia. Varmastikin tuttua huttua sarjan faneille. :)

Näytä liitetiedosto 10358
Pelin uudet ominaisuudet:
- Drop in - Drop out CO-OP: Pelissä on mukana ensimmäistä kertaa Isaacin rinnalla uhkaa vastaan taisteleva toinen henkilö; John Carver. Pelin voi siis pelata läpi myös kaksinpelinä ja toinen pelaaja saa hypätä mukaan ja pois milloin vaan tykkää. (Jos lego-sarjan pelit on tuttuja niin tämä toimii siis samalla periaatteella :D) Kaksin pelattaessa peli puuttuu hieman. Pelissä tulee mm. muutamia uusia videopätkiä, joita ei yksin pelattaessa näe. Pelissä on muutamia elementtejä, kuten aseiden kerättäviä osia ja kulkureittejä, jotka vain Carver pystyy paikantamaan.

- Uusia vihollisia: Näitä ei ole enempää paljastettu. Nechromorphit eivät vain enää ole ainoa uhka!

- Uusi planeetta: Siinä missä ennen mentiin avaruusaluksessa ja avaruusasemalla, niin nyt lähdetään planeetalle; Tau Volantikselle. Hyytävä lumiplaneetta, josta Isaac lähtee etsimään lähdettä Necromorphien synnylle.

- Aseiden rakentaminen: Aikaisemmissa osissa Isaac osti valmiita aseita. Nyt sen LISÄKSI voit rakentaa omasi... ja vaikka jakaa sen netissä. Kaikki lähtee liikkeelle siitä, että Isaacin pitää löytää osia Tau Volantikselta. Sarjan aikaisempia osia pelanneille: Nyt voit vaikka lyödä Force Gunin kiinni Plasma Cutteriin tai Flamethrowerin kiinni Javelin Guniin. Ja nämä ovat vain esimerkkejä. Aseen voi valmistaa myös täysin nollasta liikkeelle lähtien.

Videoita:
Virallinen julkistamistraileri:
[video=youtube;71MZlPqChX4]http://www.youtube.com/watch?v=71MZlPqChX4&feature=plcp[/video]

Ensimmäinen virallinen peluuvideo:
[video=youtube;ImFplpcXIIU]http://www.youtube.com/watch?v=ImFplpcXIIU&feature=plcp[/video]

Aseen rakentaminen:
[video=youtube;bvBhCCNi_u4]http://www.youtube.com/watch?v=bvBhCCNi_u4&feature=plcp[/video]

Kotisivut: Dead Space 3 Official Website
YouTube: Dead Space - YouTube
Twitter: https://twitter.com/deadspace
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 Hype 5.2.2013]

E3:sta sai sellaisen kuvan, että tätäkin sarjaa halutaan viedä enemmän casuaali-pelaajien mieltymysten suuntaan. Muistaakseni co-op:a tuodaan mukaan sillä verukkeella, että peli ei ole niin pelottava, kun on kaveri mukana. Eli nyt kaikilla on syytä hankkia Dead Space. Tämähän sai taas suurimman osan sarjan faneista nostamaan nyrkkinsä pystyyn. Luettuani seuraavan haastattelun(linkki) sanoisin, että ei se niin pahalta kuulosta. Tietysti vähän selittelyn makuakin tuottajan vastauksissa on, kun E3:ssa co-op ja tätä kautta casuaali-pelaajien kalastelu oli niin keskiössä(so obvious).
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 Hype 5.2.2013]

Jossain haastattelussa joku puhemis tuotantotiimistä kertoili että oli kuulemma osalle liian pelottava peli ennen, joten yritetään nyt viedä toiminnallisempaan ja casuaalimpaan makuun sopivaan suuntaan. Tottahan toki sitä haluaisi myydä peliään mahdollisimman suurelle massalle, mutta onko ainoa tapa laajentaa asiakaskuntaa viemällä pelistä sen suuren tekijän, joka siitä on tehnyt kulttisuosikin?
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 Hype 5.2.2013]

Henk. koht. en pidä lainkaan siitä mihin suuntaan Dead space - sarja on menossa. Ykkönen oli aivan loistava! Paras kauhu mitä ikinä on tullut pelattua! Kakkonen meni jo huomattavasti enemmän ihan vaan räiskinnän puolelle. Tässä osassa aletaan kohdata vastustajina jo ihan vaan ihmisiäkin. Ympäristönä toimii suurimman osan pelistä lumenvalkoinen valaistu paikka...

Verrataan tekijöiden video logeja ja trailereita. Ykkösen trailereissa tekijät painottavat karmivia ääniä ja rumia olentoja jotka syäksyvät pimeydestä. Tässä kolmososassa tuo jätkä videolla hehkuttaa pyörivää poraa, jota pitää vaistellä. siis hetkonen... minkä genren peliä nyt pelattiinkaan?!?

Mutta en voi silti sanoa, etten tätä osta... katsoin tänään videon youtubessa, jossa esiteltiin pelin synkkiä hetkiä. Toivottavasti ne hieman paikkaavat peliä menemään sinne kauhun suuntaan.

Silti en saa ajatusta pois päästä: Miksi tehdä pelistä ''nössömpi'', jos voi pitää koko ajan kaverin rinnalla? Sinänsä ristiriitaista :confused:
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Samaa mieltä, että DS1 on ehkä paras kauhupeli ikinä. Toivottavasti tätä nyt ei olla viemässä ihan eri suuntaan. Tossa ensimmäisessä gameplayssä näyttäisi olevan semmoinen Resistance -tyylinen ilmapiiri (= örkkejä löytyy ja ne yllättää, mutta mikään ei pelota). Anyway, tätä pääsee sitten inttilomilla pelailemaan.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Näihän siinä käy. Ensin tehdään peli "uudella" konseptilla ja katotaan miten se lähtee. Kun peli myy hyvin mutta ei suuria määriä niin tietysti sitä haluaa myydä enemmän. Ja silloin pitää tehdä kompromissejä aika monessa asiassa. Itse pidin ykkösestä ja kakkosesta molemmista mutta täytyy sanoa että kolmas peli samalla konseptilla vois käydä jo vähän tylsäksi. Varsinkin kun noi necrot ja pimeät käytävät tuli nähtyä kahdessa edellisessä osassa aika pitkälti. Ei tää kolmonen kyllä mitään suuria odotuksia anna, toi kauhu ja ahdistavuus tuli pitkälti juuri noista ahtaista tiloista ja pimeydestä. Aika räiskinnältä vaikuttaa ja vastustajat isompia. Toi aseiden teko on hyvä lisä, muutenkin Dead Spacen aseet ovat olleet mukavalla tavalla vähän persoonallisempia perus haulikon ja rynkyn sijaan ja nyt kun aseita pääsee väsäilee itse niin aika mielenkiintoisia yhtälöitä voi saada aikaan.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Kun peli myy hyvin mutta ei suuria määriä niin tietysti sitä haluaa myydä enemmän. Ja silloin pitää tehdä kompromissejä aika monessa asiassa.

Dead Space on käsittääkseni myynyt varsin ok (olikohan 2+ miljoonaa/peli tms), mutta varmaan EA haluaa saada lukuihin mijoonan tai pari lisää (mikä on tietysti aika paljon). Ja niinhän näissä usein käy, että silloin halutaan viedä pelisarjaa enemmän "massojen" suuntaan. Sekin tietysti vaikuttaa mikä trendi on päällä ja nyt se on "CoD", "co-op", "online" jne.

Itse pidin ykkösestä ja kakkosesta molemmista mutta täytyy sanoa että kolmas peli samalla konseptilla vois käydä jo vähän tylsäksi. Varsinkin kun noi necrot ja pimeät käytävät tuli nähtyä kahdessa edellisessä osassa aika pitkälti.

Aivan sama konsepti voisi tosiaan olla hieman jo "toistoa" (vaikkakin varmaan toimivaa toistoa sinänsä) eikä minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan että ollaan välillä esim. jäisellä mystisellä planeetalla tai jotain sellaista (onhan sielläkin luolia tai rakennelmia missä on sitä alk per Dead Space -meininkiä). Mutta se huolettaa että peli on rakennettu co-opille, siinä on selkeästi "ihmisvihuja" (lue: kasvottomia sotilaita joita on ziljoonassa pelissä) ja muutenkin ollaan jossain suojassa räiskimässä ilman sen kummempaa jännitystä tai kauhua.

Ehkä kyse on lopulta kuitenkin eri osioiden tasapainosta ja rytmityksestä. Voihan siellä olla iso pora jota väistellään ja sotilaita joita listitään jos taas sopivin väliajoin palataan kauhuun ja sen odotukseen. Pelien rytmitys on asia josta puhutaan mielestäni edelleenkin liian vähän. Se on todella tärkeää kun kokonaisuutta katsotaan.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Periaatteessa ärsyttää tälläinen massojen mielyttäminen ja pelin venyttäminen niin että se sopisi kaikille ja mukailisi suosituimpia teoksia. Toisaalta DS1 ja 2 olivat minulle aika ristiriitaisia kokemuksia. Eläytymisen taidon omaavana henkilönä koin molemmissa peleissä todellisia kauhun hetkiä, eikä enää tehnyt mieli edetä koska oli liian jännää:D. Toisaalta olihan se kivaa, eikä muut pelit ole saaneet minussa yhtä vahvaa reaktiota aikaan.
Siinä mielessä nämä hieman kevyemmät räiskintäosuudet kuulostavat ihan kivalta vastapainolta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Mutta se huolettaa että peli on rakennettu co-opille, siinä on selkeästi "ihmisvihuja" (lue: kasvottomia sotilaita joita on ziljoonassa pelissä) ja muutenkin ollaan jossain suojassa räiskimässä ilman sen kummempaa jännitystä tai kauhua.

Joo itse asiassa toi muutos että tässäkin voi nyt mennä napin painalluksesta suojaan ja räiskiä sieltä turvallisesti ei kyllä lupaa hyvää. Dead Spacen koko juttuhan on just se että noi necrot vaan juoksee sun päälle eikä ole mitään mihin mennä karkuun. Ripper esiin ja pakko vaan yrittää selviytyä tilanteesta hengissä. Suojasta räiskiminen vesittää ton koko jutun.

Dead Space 4:ssa Necroilla on varmaan jo Plasma Cutterit kädessä.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Dead Space 3 - Limited Edition tarjoaa pelaajille ensipääsyn kahteen tavarapakettiin: "First Contact" ja "Witness the Truth" - joista kumpikin sisältää kehittyneen puvun ja uuden tuhotyökalun.


"First Contact" Bundle

First Contact -puku: SCAF (Sovereign Colonies Armed Forces) kehitti tämän uniikin EVA (Extra-Vehicular Activity) puvun "tuntemattomien olentojen" -kohtaamisia varten. Siinä on kultainen viimeistely, joka suojaa pitkäaikaiselta avaruusoleskelulta ja paksu panssari... määrittämättömä syitä varten. Puvun tehneet tiedemiehet antoivat sille lempinimen "First Contact".
Negotiator -ase: Vaikka SCAF määritteleekin tämän kultapäällysteisen "Negotiatorin" tieteelliseksi instrumentiksi, niin se sisältää monia yllättävänkin aggressiivisia toimintoja. Aseen yläosassa sijaitseva ylikellotettu Tesla Beam pystyy räjäyttämään miehenkokoiset organismit pieniksi palasiksi vain yhdellä säteellä. Aseen alaosassa oleva Linegun on ilmeisesti tehty vain yhtä tarkoitusta varten: irroittamaan orgaanisesta materiaalista koostuvia ulokkeita sopivan välimatkan päästä.


"Witness the Truth" Bundle

Witness -puku: SCAF on käyttänyt näitä hyvin eristettyjä pukuja syväkaivaustiimillä, joka tutki Tau Volantiksen salaisuuksia. Mitä he sitten löysivätkään jäähän lukittuna muutti heidät lopullisesti. Viikkoja myöhemmin palatessaan miehet olivat päästä varpaisiin outojen graffitien peittämiä ja väittivät olevansa "Totuuden Todistajia."
Evangelizer Weapon: Muokattu versio Sovereign Colonies Legionariesin käyttämästä standardista AL-2 -aseesta. Yhdistää AL-2g rynnäkkökivääriin taktisen Emerson 2100 "Big Boy" -haulikon. SCAF syväkaivaustiimin eloonjääneet "Totuuden Todistajat" ovat koristaneet aseet oudoilla symboleilla.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tässä erittäin hyvä video niille jotka hyppäävät tämän tarinan kyytiin vasta kolmososan merkeissä :)

[video=youtube;aEVmDaDM5xw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aEVmDaDM5xw#at=40[/video]

Tavallisen version ennakkotilaajille tarjolla ylimääräinen ase:

1. Jos ennakkotilaat GameStopista, saat EG-900 SMG:n
2. Jos ennakkotilaat Amazonista, saat Enevator:in

Pelistä on myös tulossa DEMO! Tällä hetkellä demo on varma vain Xbox360-alustalle, sillä kotisivusto lupaa rekisteröityville Xbox-360-pelaajille pääsyn demoon jo 15.1.2013. Muista alustoista ei siis vielä tietoa.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Pelistä on myös tulossa DEMO! Tällä hetkellä demo on varma vain Xbox360-alustalle, sillä kotisivusto lupaa rekisteröityville Xbox-360-pelaajille pääsyn demoon jo 15.1.2013. Muista alustoista ei siis vielä tietoa.

Tänään on se päivä! Itse en valitettavasti boxia omista, mutta nyt kaikki box-pelaajat jotka tuonne aikaiseen demoon liittyivät niin kokemuksia tänne :)
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tässä demo läpipeluuni yksinpelinä: [video=youtube;8vwlgfA3q7M]http://www.youtube.com/watch?v=8vwlgfA3q7M[/video]
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Toi suojassa kykkiminen näytti kyllä aika ankealta. Kyl tää varmasti parempi tulee olemaan kun Resident Evil 6 mutta en usko että kahden ekan tasolle päästään. Toi konsepti tuli jo nähtyä kahdessa pelissä ja tuskinpa tässä mitään ihmeempää muutosta on muuta kun enemmän räiskintää ja aseita voi modata ite. Mutta voihan sitä tietty aina yllättyä positiivisesti, toivotaan et on hyvä peli :)
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Jotenkin tuo suojan takaa räiskiminen on mielestäni turha lisäys tähän pelisarjaan. Kaksi ensimmäistä Gearssia kun on pelannut läpi niin tuo kykkiminen tulee jo korvista ulos. Jotenkin se on tullut jo niin suureksi osaksi 3rd person shoottereita, että kaikkien gameplay tuntuu liikaa samalta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Pienet toiveet heräsi kun pelissä on tuo co-op,.. sitten saapui demo. Teknisesti näyttävä, kaikki on kaunista, maisemat, lumessa tarpomisen jäljet jne. Mutta sitten se mutta, demon perusteella kenttä on jaettu käsittämättömän pieniin palasiin, huoneita huoneiden perään ja huoneiden välissä toki ladataan. Sitten on se jumalaton sähellys noiden örkkien kanssa,.. ukkelin liikkuminen on raskasta kuten olettaa sopii mutta se sopii huonosti hirveällä vauhdilla tuleviin örkkeihin,.. nappiasetukset on sekavat joten kun vihu pääsee lähelle niin kontrollit on yhtä sählinkiä, pakoon ei pääse ja sata kutia ei tee mitään örvelöön, yritin ampua niitä ihmismuodossa olevia jalkoihin mutta mitään feedbackkiä ei tule siitäkään että tehoaako..ilmeisesti ei.
Hitaaseen "kauhu" liikkumiseen pitäs myös vastustajien olla hitaita että kerkeää tehdä jotain eikä säheltää turhautumiseen asti.
Demon perusteella jää hyllyyn vaikka uudelle co-op pelille olisi kyllä tarvetta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Aloitin ykkösen toista kertaa Hardilla. Peli oli kaverilla lainassa useita kuukausia ja kyllä taas maistuu. Kova peli kyllä edelleen, paljon parempi kuin kakkonen. Tosin tää Hard:kin tuntuu kyllä vähän helpolta nyt, kakkonen oli mun mielestä paljon vaikeampi peli kun siinä örkkiä tuli joka kulmalta. Tässä meno vähän iisimpää mutta tunnelma ja ympäristö sitäkin hienompia.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Hieman harmittaa ettei demoa tullut PC:lle. no onneksi omistan PS3:sen. Latasin demon tosiaan. En ole vielä testannut. Päätin, että pelaan sen uutena kokemuksena kaverin kanssa viikonloppuna, ihan co-oppina. Meinaan eikös demossa ole co-op?
 
Ylös Bottom