Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

Vastaus: Dead Space [X360]

Ja pitääpä mainita vielä erikseen siitä miten yllättävän hyvin vaikuttaa tunnelmaan noi mukana kulkevat valikot ja videopätkät ja ovien avaamiseen piilotetut lataamiset. Kyllähän noistakin arvosteluissa hehkutusta oli mutta eipä arvannut että olis kuitenkin näinkin suuri vaikutus omiin fiiliksiin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Eilen tuli 2 ekaa chapteria pelattua ja erittäin hyvältä tuntui. No itseasiassa aivan ensimmäisistä promokuvista lähtien oli jotenkin sellainen fiilis, että tässä on hieno tapaus tulossa. Valo ja varjo - ja ne äänet. Tässä on kyllä tosiaan tunnelma kohdillaan.

Pienen pieni pettymys sinänsä, että odotin enemmän kauhu fiiliksiä. Ainoa peli, joka tässä on kunnolla onnistunut on Silent Hill 2 ja alun pimeä talo. No toivottavasti jännitystä saadaan enemmän peliin.

Btw Hardilla menee ja tuntuu aika sopivalta vaikeusasteelta ainakin parin ekan kentän perusteella.

Ja tosiaan pakko vielä myös kehua noita itse peliin upotettuja "hudeja" ja latauksia. Toimii!
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Btw Hardilla menee ja tuntuu aika sopivalta vaikeusasteelta ainakin parin ekan kentän perusteella.

Tähän johtopäätökseen olen itsekin tullut 4 chapterin jälkeen. Normal on naurettavan helppo ja tavaraa jaetaan kaksin käsin. Sain 4. chapterissa avattua jopa kaikki aseetkin, eli credittejäkin pusketaan ihan riittävästi. Toinen pelikerta sitten vaikeimmalla mitä löytyy niin saa kunnolla riittävää ankeutta peliin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

No medium sopii itselle paljon paremmin. Mukavampi pelata kuin ei jokaista kohtaa tarvitse yrittää niin älyttömän monta kertaa. Katoaa osa immersiosta jos joutuu puskemaan kohdat suorittamalla läpi.

Mutta näillä näkymin peli tulee pelattua(tai ainakin yritettyä) myös hardilla läpi. Kunhan olen ensin fiilistellyt vähän helpomalla vaikeusasteella.

Tai ehkä en vaan osaa... :eek::)

Edit: Niin tuli pelattua tyttöystävän mentyä nukkumaan kuulokkeet päässä pimeässä huoneessa silmät väsymyksestä verestäen. Tunnelma on huikea. Löysät huosussa puristaa ohjainta ja pakko vaan muistaa tarkistaa jokainen nurkka.

OT: Tuli sitten tämän yöpelailun seurauksena tänä aamuna nukuttua junassa työmatkalla hieman pommiin; Jokelasta siis lähdin 6:30 junalla Helsinkiin päin tarkoituksena jäädä Pasilassa pois. No tuli ajeltua Helsinkiin asti, kukaan ei herättänyt edes päätepysäkillä ja hetken seisottuaan juna lähti ajelemaan takaisin päin. Olin aika kysymysmerkkinä herätässeni ja todetessani että liikutaan "väärään suuntaan" ja sitten kuuluukin jo kuulutus: Tikkurila. Tuli siis ajeltua Pasilan ohi kahteen kertaan ja näin myöhästyttyä tunnin töistä....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [X360]

Hehe, ehkä sen takia, kun tuo kuulostaa aikas oudolta systeemiltä. :)

Juu, kyllä tuo tietysti hieman oudolta kuullostaa, mutta kaikki sympatiat Piben suuntaan. Voin vain kuvitella kuinka ärsyttävää se on kun on jollain tietyllä tyylillä oppinut pelaamaan ja sitten sitä ei tueta peleissä. Eikös tuo Piben tyyli ole se "vasurien" tyyli pelata ja sitten on vielä se old school tyyli, jossa toisella tatilla strafetetaan ja katsotaan ylös ja alas, ja toisella katsotaan sivuille ja liikutaan eteen ja taakse. Tuota en itse tajua ollenkaan :eek:
 
Vastaus: Dead Space [X360]

:)Tätäkin tuli eilen testattua. Tunnin suunnilleen tätä pelasin ja tuli kyllä hyvä fiilis tästä. Ihan niin paljoa ei ole tullut sitä "paskat housuissa" reaktioo pelistä mutta jokusen kerran oon kyllä säpsähtänyt :) Siitä huomaa itsekin että vähän varuillaan on koko ajan kun ei "uskalla" sitä juoksunappia niin paljoa käyttään. Ja äänet ja tunnelma on kyllä selkeästi mukavan painostavat. Panoksia ja healt packeja on tässä vaiheessa riittänyt ihan hyvin mutta toisaalta en ole vielä edes ekaa chapteria mennyt joten liian vaikea ei mielestäni alku saakkaan olla.. Raajojen ampuminen on hyvä keksintö, saa vaihtelua siihen headshottien jatkuvaan hakemiseen..

Todella hyvin tehdyltä tämä peli kyllä vaikuttaa, mikä on harvinaista EA:n peleissä. Niissä on yleensä aina vähän turhan viimeistelemätön tunnelma. Mutta tämä on mukava poikkeus.

Vielä tosin ei voi tähän sen enempää keskittyä kun tuli samaan aikaan Far Cry 2:en, enkä halua pilata tämän pelin tunnelmaa sillä että pelaan liian montaa peliä samaan aikaan. Näiden kahden MAHTAVAN pelin takia Fallout 3 aloittaminen varmaan siirtyy jouluun :)
Kauhea tätä liian monen hyvän pelin sumaa (aikaa on pelata joka ilta noin 2-4 tuntia)...
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Hehe, ehkä sen takia, kun tuo kuulostaa aikas oudolta systeemiltä. :)

Vasureille ei raittien ohjaustyylit ole niin itsestäänselviä. Kaikkein parashan vasurien olisi yrittää opetella pelaamaan raittien perusohjaustavalla, muttei sekään kauhean miellyttävältä vaihtoehdolta varmasti kuulosta. Onneksi pibe on keksinyt omaan tilanteeseensa ratkaisun, niin eipähän ainakaan jää DS:n huikeus kokematta.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

OT: Tuli sitten tämän yöpelailun seurauksena tänä aamuna nukuttua junassa työmatkalla hieman pommiin; Jokelasta siis lähdin 6:30 junalla Helsinkiin päin tarkoituksena jäädä Pasilassa pois. No tuli ajeltua Helsinkiin asti, kukaan ei herättänyt edes päätepysäkillä ja hetken seisottuaan juna lähti ajelemaan takaisin päin. Olin aika kysymysmerkkinä herätässeni ja todetessani että liikutaan "väärään suuntaan" ja sitten kuuluukin jo kuulutus: Tikkurila. Tuli siis ajeltua Pasilan ohi kahteen kertaan ja näin myöhästyttyä tunnin töistä....

Repesin. Sitä se hyvä peli teettää :p
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Onneksi pibe on keksinyt omaan tilanteeseensa ratkaisun, niin eipähän ainakaan jää DS:n huikeus kokematta.

Ei ole vaan kovin halpaa tämä tattien kääntely... Ilmeisesti todella raivostuttavaa näpertämistä, koska se maksaa n. 50/ohjain... Eli ohjain +50 että saa yhden ohjaimen millä pelata.

Dead Spacea olen nyt nähnyt jo vähän pleikkarilla ja vaikuttaa todellakin tekeleeltä, mitä ei voi missata. Uskomattoman komea, tunnelmallinen ja varmasti muutenkin hyvä peli.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Vasureille ei raittien ohjaustyylit ole niin itsestäänselviä. Kaikkein parashan vasurien olisi yrittää opetella pelaamaan raittien perusohjaustavalla, muttei sekään kauhean miellyttävältä vaihtoehdolta varmasti kuulosta. Onneksi pibe on keksinyt omaan tilanteeseensa ratkaisun, niin eipähän ainakaan jää DS:n huikeus kokematta.

Itse olen alusta asti (Halo 1 nyt oli ensimmäinen mitä tosissaan väännettiin) pelannut tällä perusohjaustavalla ja ihan hyvin se on iskostunut selkärankaan. Olen siis vasenkätinen. En usko että tässä on kätisyydellä mitään merkitystä, pikemminkin se vaikuttaa millä tyylillä on ensimmäiset räiskinnät konsoleilla pelannut ja sitä kautta johonkin tottunut.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Vasureille ei raittien ohjaustyylit ole niin itsestäänselviä. Kaikkein parashan vasurien olisi yrittää opetella pelaamaan raittien perusohjaustavalla, muttei sekään kauhean miellyttävältä vaihtoehdolta varmasti kuulosta. Onneksi pibe on keksinyt omaan tilanteeseensa ratkaisun, niin eipähän ainakaan jää DS:n huikeus kokematta.

Jees, musta tuntuu, että vasenkätisyydellä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Yksi tuttu on vasenkätinen ja eikä sillä ole mitään ongelmia pelata "normaalilla" tyylillä. Tämä on vähän sama asia vähän kuin jääkiekossa, kummalta puolelta pitää mailaa tai kummalla kädellä heittää palloa. Se vaan ihmetyttää, että eikö olisi helpompaa totutella pelaamaan toisella tavalla, kuin esimerkiksi muokata ohjainta. Itse ainakin opin aika helposti uudet controllit, oli se sitten peli mikä tahansa tai kontrollimekanismi mikä tahansa. :)

Mutta jos ei nyt ihan offtopic. Niin peli on kieltämättä iha jees. Vihulaiset saisivat olla pelottavamman näköisiä. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [X360]

Tämä on vähän sama asia vähän kuin jääkiekossa, kummalta puolelta pitää mailaa tai kummalla kädellä heittää palloa.

Nimenomaan ja siksi..

Se vaan ihmetyttää, että eikö olisi helpompaa totutella pelaamaan toisella tavalla, kuin esimerkiksi muokata ohjainta.

tällasten "ohjeiden" jakaminen on turhaa, koska se on ihan sama kuin että menisi sanomaan kenelle tahansa, että mikset opettele kirjottamaan ja tekemään kaikkea vastakkaisella kädellä kuin millä nyt teet. Jos joku asia tulee luonnostaan, ei siitä niin vain opetella pois. Sama asia invertin kanssa, en ikinä edes tuhannen vuoden harjoittelulla pystyisi pelaamaan ilman invertiä.

Kaikki järkevät kehittäjät kyllä lisää vasurin ohjaukset (Bungie, Infinity Ward jne.), mutta aika perhanan monella ne jää peliin lisäämättä ja ne pelit jää sitten aina ostamatta.

Mulla on sama ongelma ku Pibellä, mutta Dead Spacen joutu ostamaan, kun peli on vähän hidastemposempi ja sitä kautta pelaaminen ei ole niin mahdotonta, vaikka vähän kömpelöä onkin. Alun perusteella peli vaikuttaa ihan mahtavalta, joten pakko oli ostaa itsekin. Tätä ei voi missata.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kuusi chapteria takana, ja kyllä maistuu. Viitonen jätti sellaisen jälkimaun, että toivottavasti tuohon osaan alusta ei tarvitse mennä enää uudestaan pelin aikana, mutta jotenkin epäilen toiveen toteutumista...

Edelleen kyllä vakuuttaa valtavasti tämä peli. Rahaa paloi vähän liikaakin, mutta sitä ehtii sitten murehtia myöhemmin. Erittäin tunnelmallista menoa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Eilen alottelin itsekin pelaamaan ja taidan olla vitos chapterissa tällä hetkellä. Hyvältä maistuu, ja erityisesti äänet ovat tehneet suuren vaikutuksen. Tunnelma on kohtuullisen ahdistava, mutta mörköjä hyppii ilmastointiputkista liian paljon silmille. Toi on se helppo tapa säikytellä pelaajaa, mutta tässä sitä on käytetty hiukan liikaa. Toinen mistä oon tässä tykänny on pelin kautta linjan jatkuva armoton meininki. Väkivalta on fyysista ja kukaan ei saa armoa sillä veri ja raajat lentävät niin pelihahmolta kun vihuiltakin. Tätä korostaa vielä Iisacin erinomainen animaatio. Pakokauhu välittyy erinomaisesti kun Iisac riuhtoo mörköä itsestään irti kaikin voimin ja lopuksi talloo otuksen raajat muhjuksi. Kukkahattujen hätääntyminen on helppo ymmärtää kun katsoo miten etäisesti ihmistä muistuttavat otukset saavat isän kädestä.

Nimenomaan ja siksi tällasten "ohjeiden" jakaminen on turhaa, koska se on ihan sama kuin että menisi sanomaan kenelle tahansa, että mikset opettele kirjottamaan ja tekemään kaikkea vastakkaisella kädellä kuin millä nyt teet. Jos joku asia tulee luonnostaan, ei siitä niin vain opetella pois. Sama asia invertin kanssa, en ikinä edes tuhannen vuoden harjoittelulla pystyisi pelaamaan ilman invertiä.

Roskaa. Tietenkään se ei ole sama asia, koska elämä onnistuu hyvin riippumatta siitä, että kirjottaako vasemmalla vai oikealla kädellä. Jos pelit jää pelaamatta tällasen käsiongelman vuoksi, niin ehkä sille kannattas tehdä jotain. Näin siis jos kokee ongelmaksi sen, että pelit jää pelaamatta.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Roskaa. Tietenkään se ei ole sama asia, koska elämä onnistuu hyvin riippumatta siitä, että kirjottaako vasemmalla vai oikealla kädellä. Jos pelit jää pelaamatta tällasen käsiongelman vuoksi, niin ehkä sille kannattas tehdä jotain. Näin siis jos kokee ongelmaksi sen, että pelit jää pelaamatta.

Samalla tavalla jätän pelit pelaamatta/ostamatta ja samalla kömpelöstä ohjauksesta kärsimisen pois kuin jätän vasemmalla kädellä kirjoittamisenkin opettelemisen pois. Pointtini oli, että siitä mikä tulee luonnostaan, on lähes tai täysin mahdotonta opetella pois. Olen minäkin yrittäny opetella pelaamaan oikean käden asetuksilla, mutta kun en opi, niin en opi. Enkä usko, että Selänne vetäisi kymmenen vuoden treeninkään jälkeen samalla tavalla leftyltä.

Haluaisin nähdä sen reaktion pelaajien keskuudessa, kun pelien default-asetuksena alettaisiinkin pitämään lefty-asetuksia ilman mitään kustomointia. Samalla voitaisiin jättää invert pois ja kaikki muutkin kontrollien kustomoinnit, koska eihän niistä ole mitään hyötyä, kun pelaamaan oppii ihan samalla tavalla ihan millä kontrolleilla hyvänsä. Pääsisi sanomaan, että "opettele nyt ne defaultit, ihan helppoahan se on".
 
Vastaus: Dead Space [X360]

no nyt on tullu kateltuu varmaan joku 4 tuntii kun veli on pelannu Dead Spacea ps3:lla ja peli näyttää ihan perkeleen hyvältä:)
hienot kraffat pelissä ainakin on, enkä pelistä varmaan mitään huonoa voi sanoa... pakko kai toi peli on joskus itekkin jostain hommata :rolleyes:
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Odotin oikeaa hetkeä korkatakseni tämän pelin. Yö, pimeää. Pelihuoneessa vain minä kuulokkeet päässä ja tykin heijastama kuva.

En pettynyt. Päinvastoin. Foorumilaisten kehujen perusteella osasin odottaa hyvää peliä, mutta en osannut odottaa NÄIN HYVÄÄ PELIÄ. En haluaisi toistaa kaikkea aiemmin kuultua, mutta tämän pelin kohdalla vaan ei voi muuta.

Upeat grafiikat, aivan loistava äänimaailma ja munakkaat aseet. Maassa kituvien vihujen polkaisu tuntuu TODELLAKIN polkaisulta. Immersio on parasta mitä olen ikinä peleissä kokenut. Valikot upotettuna itse pelitilanteisiin toimivat erittäin hyvin.

Käsittämättömän hyvän pelin on EA luonut. Tunnen sääliä, mutta samalla ylpeyttä sitä pelaajaa kohtaan, joka uskaltautuu Ishimuran käytäville.

dismember limbs
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Joo en ois kyllä minäkään uskonu et EA olis heti tälläistä peliä tehny. Aikaisemmin EA on merkannu minulle pelkästän tyhjänpäiväisiä urheilupelejä, mutta osakkeet kohosi vähä tämän pelin myötä. Eilen latasin sen ilmasen puvun tolle jätkälle ja viel sen maksullisen ku oli spoivasti 200 pistettä tilillä.
 
Ylös Bottom