Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [X360]

Paras äänimaailma mitä peleistä löytyy. Näin on.

Pelottavuudessa ja tunnelmassa tää peli kamppailee varsin tasaväkisesti System Shock -sarjan kanssa. Erityisesti vitos chapteri oli jotain aivan kamalaa. Siis hyvällä tavalla :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Paras äänimaailma mitä peleistä löytyy. Näin on.

Pelottavuudessa ja tunnelmassa tää peli kamppailee varsin tasaväkisesti System Shock -sarjan kanssa. Erityisesti vitos chapteri oli jotain aivan kamalaa. Siis hyvällä tavalla :)

Koska System Shock kakkosessa oli kusisin ja paras tunnelma koskaan, niin selvähän tämä on. Ajattelin tämän muutenkin hankkia, mutta jos edes yksi ihminen maapallolla vertaa System Shockeihin, niin se sitten vaan vauhdittaa köyhtymistä.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Koska System Shock kakkosessa oli kusisin ja paras tunnelma koskaan, niin selvähän tämä on. Ajattelin tämän muutenkin hankkia, mutta jos edes yksi ihminen maapallolla vertaa System Shockeihin, niin se sitten vaan vauhdittaa köyhtymistä.

Suurin osa muistakin System Shockeja aikanaan pelanneista kyllä vertaa. :)

On varsin mielenkiintoista, kuinka vähän mitään omaa Dead Spacessa loppujen lopuksi on. Silti, ainakaan itseäni se ei haittaa niin tippaakaan. Koko ajan lainataan jostain, SS2:sta hyvinkin paljon, mutta silti kokemus tuntuu hienolta ja tuoreelta. DS on System Shockien henkinen perillinen paljon enemmän kuin Bioshock, joka sekin on hyvä peli omalla sarallaan.

Yhdeksän chapteria takana, ja SS2:sta tuttuja juttuja on joutunut tekemään vaikka kuinka paljon. En viitsi pistää edes spoilereihin tarkalleen, että mitä, mutta kuitenkin, "ahaa!" -elämyksiä tulee runsaasti.

Aiemmin jo kehutun (kirotun?) vitoschapterin lisäksi etenkin seiskan jälkeen meno tuntuu jatkuvasti vain paranevan. Erilaisia läheltä piti -tilanteita on ollut vaikka kuinka paljon ja erilaisia, ja niistä selviäminen on kyllä aiheuttanut melkoista onnistumisen ja selviytymisen iloa sekä älyttömiä adrenaliiniaaltoja.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Hyvä homma, hyvähyvä. Heti kun pystyy niin ostan varmasti.

SS2:sta tulee kyllä muisteltua niin lämmöllä ja pissa housunkankaassa useinkin.

Muistan aikoinaan kun ensimmäisen kerran kuulin tästä Dead Spacesta jotain ja näin pari kuvaa, niin lyttäsin jo valmiiksi että "perhana, tuonkin pilaavat varmasti vielä vaikka potentiaalia olisi mihin vaan". Pitää siis tästäkin lähtien lytätä kaikki mielessään jos siitä kerran on jotain hyötyä.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Nyt hujahti läpi ja hommaan kului 12,5h medium tasolla.

Pelin erinomaisuus on varmaan tullut tässäkin ketjussa jo selväksi, joten kitistään hiukan.

1. Pelin juonessa väännetään ihan liikaa rautalankaa. Miksi kaikki pitää kertoa sanomalla se pelaajalle? Miksei mielikuvitukselle jätetä enemmän varaa? Juoni viihdytti kyllä ihan kivasti, mutta lopussa sattui kyllä pari juttua mitkä itse olisin tehny eri tavalla.
2. Mörköjä ammutaan liikaa. Otuksia pitäis olla vähemmän ja niiden tulis olla vaarallisempia. Tämä peli on melkein parhaimmillaan kun näköpiirissä ei ole yhtään vihamielistä otusta vaan pelaajaa pidetään varpaillaan sillä tiedolla, että jossain lähellä on mutantti joka on valmiina repimään Iisacin kappaleiksi heti kun siihen koittaa tilaisuus. Ja tätä ajatusta pidetään pelaajan päässä loistavalla äänimaailmalla. Nämä pelit menee liian usein räiskinnäksi. Saisivat pelintekijätkin jo huomata sen, että pelottavaa ei ole se mitä näkee vaan se mitä ei näe. Mielikuvitus tekee tässäkin ihmiselle temput :)

Omalla listallani tämä kamppailee kyllä silti vuoden pelin tittelistä. 5/5.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Nyt rupesin tätä kunnolla pelaamaan ja pääsin chapter 3:een asti. Ai että on kyllä häiriintynyt peli, siis hyvässä mielessä :)
Huomaa kyllä että koko ajan on todella jännittynyt olo kun tätä pelaa. Aika vähän tulee käytettyä sitä juoksunappia kun koko ajan on valmiina ampumaan :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tuli tänään vedettyä nuo viimeisetkin chapterit läpi. Aikaa kului n. 11h medium-tasolla. Erinomainen peli kuten ketjussa onkin käynyt jo monesti ilmi. Haasteen vuoksi ajattelin aloittaa seuraavaksi impossiblella ja yrittää samalla hankkia "one gun" achievementia. Epäilen kuitenkin että se jääkin vain yritykseksi :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Viime yön pimeinä tunteina tuli tahkottua 1 chapteri läpi ja vielä hieman eteenpäin. En oikein osaa sanoa, äänimaailma on ihan jees ja tunnelma ihan kohdillaan, mutta ei Dead Space silti oikein pelota. Psykologinen kauhu tehoo paljon enemmän meikäläiseen, eikä tällainen ylenpalttinen pelästyttely. Mörrejäkin tulee vähän liian kovalla tahdilla vastaan ja peli muuttuu aika ajoin vaan perus räiskinnäksi. Mukavan brutaali peli ainakin on, siitä plussaa.

Eiköhän meno tästä vielä parane, alussahan tässä vasta ollaan :).
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Viime yön pimeinä tunteina tuli tahkottua 1 chapteri läpi ja vielä hieman eteenpäin. En oikein osaa sanoa, äänimaailma on ihan jees ja tunnelma ihan kohdillaan, mutta ei Dead Space silti oikein pelota. Psykologinen kauhu tehoo paljon enemmän meikäläiseen, eikä tällainen ylenpalttinen pelästyttely. Mörrejäkin tulee vähän liian kovalla tahdilla vastaan ja peli muuttuu aika ajoin vaan perus räiskinnäksi. Mukavan brutaali peli ainakin on, siitä plussaa.

Eiköhän meno tästä vielä parane, alussahan tässä vasta ollaan :).

Itse pelasin eilen 2 chapterin läpi ja meno kyllä parani heti reilusti 1 chapterin jälkeen.. Tokassa osiossa alkoi jo tulla melko ahdistavan oloisia paikkoja vastaan, mitä ollenkaan tulee vielä eteen kun pääsen pidemmälle.... :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Samalla tavalla jätän pelit pelaamatta/ostamatta ja samalla kömpelöstä ohjauksesta kärsimisen pois kuin jätän vasemmalla kädellä kirjoittamisenkin opettelemisen pois. Pointtini oli, että siitä mikä tulee luonnostaan, on lähes tai täysin mahdotonta opetella pois. Olen minäkin yrittäny opetella pelaamaan oikean käden asetuksilla, mutta kun en opi, niin en opi. Enkä usko, että Selänne vetäisi kymmenen vuoden treeninkään jälkeen samalla tavalla leftyltä.

Haluaisin nähdä sen reaktion pelaajien keskuudessa, kun pelien default-asetuksena alettaisiinkin pitämään lefty-asetuksia ilman mitään kustomointia. Samalla voitaisiin jättää invert pois ja kaikki muutkin kontrollien kustomoinnit, koska eihän niistä ole mitään hyötyä, kun pelaamaan oppii ihan samalla tavalla ihan millä kontrolleilla hyvänsä. Pääsisi sanomaan, että "opettele nyt ne defaultit, ihan helppoahan se on".

Pelit missä ei ole invert aimia jäävät kyllä minulta väliin. Se ei haittaa jos kamerassa ei ole invert vaihtoehtoa, mutta jos pitää ruveta tähtäilemään ilman invertiä niin ei siitä tule mitään. Joten aivan totta puhut.

Olisi myös kiva jos jokaisessa pelissä olisi vaihtoehtona ne klassiset "Halon näppäin-asetukset". Hieman harmitti CoD4:sessa ja Turokissa kun näppäimet oltiin läiskitty toisella tavalla kuin on 90% muissa peleissä. Mutta onneksi CoD4sessa oli aika lähellä yksi button-mappaus.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

En kyllä tiedä te mistä on lähteny toi et pitää invert olla päällä. Tai mä en ainakaan osaa silleen pelata, mutta eipä tässä tätäkään vähään aikaan pelailla bu boxi hajos :)

Kolmos chapteriin asti pääsin, no muutaman viikon päästä taas pääsen tän pariin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

En kyllä tiedä te mistä on lähteny toi et pitää invert olla päällä. Tai mä en ainakaan osaa silleen pelata, mutta eipä tässä tätäkään vähään aikaan pelailla bu boxi hajos :)

Kolmos chapteriin asti pääsin, no muutaman viikon päästä taas pääsen tän pariin.

Pelasin lentokone pelejä aluks, sitten Duke Nukemissa aloin pelaamaan hiiri-ohjauksella ja invert tuntui luontevimmalta. Luulen että johtui noista simulaattoreista. :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

En kyllä tiedä te mistä on lähteny toi et pitää invert olla päällä. Tai mä en ainakaan osaa silleen pelata, mutta eipä tässä tätäkään vähään aikaan pelailla bu boxi hajos :)
.

Kuvitteles jos toiselle ilman inverttiä pelaaminen tunutuu samalta kuin sinulle invertillä pelaaminen niin huomaat kyllä mistä asia kiikastaa :)

(Ja kyllä miekin olen invertti, aina säädöt uuskiski jos kavereilla pelaillaan jaetuilla ruuduilla...)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

ARGH!
Hyviä pelejä pursuaa, ja mahdollisuus on hankkia 1-2 jouluun mennessä. Tämäkin kuulostaa kommenttien perusteella niiiin hyvältä.. Sitten olisi Fable. Ja Fallout. Ja Far Cry. Ja.... :(

Nostaako kukaan Dead Spacea Fable 2:n yläpuolelle? :cool:
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Hyviä pelejä pursuaa, ja mahdollisuus on hankkia 1-2 jouluun mennessä. Nostaako kukaan Dead Spacea Fable 2:n yläpuolelle? :cool:
Dead Spacen hain viime torstaina ja perjantaina se oli tahkottu ekaa kertaa läpi, tänään meni jo toisen kerran :p Mainiota räimettä tuo on kyllä, audiovisuaalisesti mahtava elämys. Pelikerrat erosivat mukavasti toisistaan kun ensimmäinen meni tuolin reunalla jännätessä ja eteneminen oli varovaista, ja toisessa taas rynnittiin vauhdilla eteenpäin aseet laulaen.

Fable 2:sta aloittelin tuossa äsken vähän, pelistä jäi ensimmäisen kahden tunnin ajalta jotenkin vähän halpa fiilis, hahmo leijuu hölmön näköisesti eteenpäin ja grafiikka muutenkin oli jotenkin laimeaa, ja käyttöliittymä vaikutti kankealta. Mutta eiköhän se siitä kun peli lähtee kunnolla liikkeelle. Veikkaisin kuitenkin arvosteluja lukeneena että Fablesta riittää iloa pidemmäksi aikaa... miten olisi vaikka Fable 2 ja Fallout 3? Seikkailua ja räiskintää sopivassa suhteessa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Dead Spacen hain viime torstaina ja perjantaina se oli tahkottu ekaa kertaa läpi, tänään meni jo toisen kerran :p Mainiota räimettä tuo on kyllä, audiovisuaalisesti mahtava elämys. Pelikerrat erosivat mukavasti toisistaan kun ensimmäinen meni tuolin reunalla jännätessä ja eteneminen oli varovaista, ja toisessa taas rynnittiin vauhdilla eteenpäin aseet laulaen.

Fable 2:sta aloittelin tuossa äsken vähän, pelistä jäi ensimmäisen kahden tunnin ajalta jotenkin vähän halpa fiilis, hahmo leijuu hölmön näköisesti eteenpäin ja grafiikka muutenkin oli jotenkin laimeaa, ja käyttöliittymä vaikutti kankealta. Mutta eiköhän se siitä kun peli lähtee kunnolla liikkeelle. Veikkaisin kuitenkin arvosteluja lukeneena että Fablesta riittää iloa pidemmäksi aikaa... miten olisi vaikka Fable 2 ja Fallout 3? Seikkailua ja räiskintää sopivassa suhteessa.

Khyll! Pystynkin hankkimaan useamman pelin, kun vihdoin sain minäkin tietää GS:n salatarjouksesta :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tiistaina heilahti läpi, ja loppu oli kyllä eeppinen. 11. kappaleen juonenkäännettä en osannut ainakaan itse odottaa yhtään, siitä plussat. Mahtava kokemus kaikenkaikkiaan, ja mukavaa, kun pelillä oli oikea loppuratkaisu. Kuten IGN:n arvostelijakin totesi, tämä alkaa olla aika harvinaista nykypeleissä...

Toisaalta, mulle tämä oli silkkaa kertakäyttöviihdettä. Backstory logit kävin vielä lopputekstien jälkeen lukemassa, mutta uudestaan en lähtisi pelaamaan, sillä yhdellä läpipeluulla kuitenkin näkee aivan kaiken. Tulinkin jo vaihtaneeksi pelin pois miltei saman tien ja hain Fablen tilalle. DS on todella intensiivinen ja viihdyttävä, mutta eivät nuo saamatta jääneet achievementit ole mulle läheskään riittävä syy vetäistä peliä uusiksi. Helppo tätä on suositella, mutta mielestäni vain yhden pelikerran tiukkana viihteenä.

Jos (kun?) jatkoa tulee, niin se sitten hankitaan taas varmasti.

Ainiin, ja loppuun vielä PAHA spoileri, älkää siis kurkatko ellette ole peliä jo läpäisseet. Herättää mukavasti kysymyksiä siitä, että mitä on oikein tapahtunut.

Moni on varmaan huomannut, että mitä chapterien nimien ensimmäiset kirjaimet paljastavat.

Chapter 1: New Arrivals
Chapter 2: Intensive Care
Chapter 3: Course Correction
Chapter 4: Obliteration Imminent
Chapter 5: Lethal Devotion
Chapter 6: Environmental Hazard
Chapter 7: Into the Void
Chapter 8: Search and Rescue
Chapter 9: Dead on Arrival
Chapter 10: End of Days
Chapter 11: Alternate Solutions
Chapter 12: Dead Space
 
Vastaus: Dead Space [X360]

semmonen kysymys että kannattaako tuo dead space: downfall animaatio katsoa ennen tämän pelaamista vai jälkeen.

jos se spoilaa jtn yllätyksiä niin sitten en katso ennen kuin peli on läpi.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

semmonen kysymys että kannattaako tuo dead space: downfall animaatio katsoa ennen tämän pelaamista vai jälkeen.

jos se spoilaa jtn yllätyksiä niin sitten en katso ennen kuin peli on läpi.

Sehän juuri olisi tarkoituksin katsoa ennen pelin pelaamista, koska avartaa Ishimuran tapahtumia ennen Issacin saapumista sinne.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tuli itsekin viikonlopun aikana pelattua peli läpi. Tykkäsin tosi paljon. Tällaiset pelit ovat tässä sukupolvessa olleet harvassa, ja vielä kun peli toimii kaikilla osa-alueilla näin hyvin, niin ei voi muuta kuin suositella.
 
Ylös Bottom