Kotakun lyhyt opas (linkki) ("lyhyt" eli puoli tuntia -- otsikkona "stuff I wished I had figured out a little bit faster") vaikutti ihan toimivalta. Ei spoilaa mutta näyttää toki sisältöä vähän alkua pidemmältä.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Oli kyllä hyvä video ja avaa tämän pelin ristiriitaisuuden. Jotkut vain haluavat fiilistellä tarinaa ja maailmaa, tämä puoli pelistä on kunnossa. Toiset taas haluavat hyvän pelimekaniikan ja sitä kautta hyvän pelin, tämä ei taas taida olla ihan yhtä hyvässä kuosissa. Loistava kokemus/elämys, keskinkertainen pelimekaniikka/peli.
Mutta tämä juuri kertoo siitä kuinka hankala tällaisen pelin kohdalla on muodostaa ostopäätöstä arvostelujen perusteella. Peli ei vaikuta missään nimessä täydelliseltä, mutta silti se saa kymppejä. Peli tuskin myöskään on sysipaska. Jos pelin sanotaan olevan tylsä, mutta lätkäistään ysi tai kymppi, niin se vaikuttaa vähän oudolta. Kuten RGT sanoo, saisiko samanlainen peli ilman Kojimaa näin korkeita pisteitä. Tuskinpa.Kyllähän sieltä löytyy paljon arvosteluja missä hehkutetaan että kaikki toimii ja lätkäistään 10, sitten löytyy niitä jotka sanoo että mikään ei toimi ja lätkäistään 3, sitten on myös niitä jotka sanoo että pelimekaniikka toimii mutta tarina on paska ja lätkäistään 8, tai että tarina on hyvä ja pelimekaniikka ei toimii.
Se on ihan pelaajasta kiinni että miten tämä itse kullekkin toimii, se selviää vain pelaamalla.
Monella tuntuu menevän ohi jotka täällä kritisoi peliä että Kojiman tarkoitus tämän pelin kohdalla on juuri se että ihminen kokee kaikki tunneskaalat läpi. myöskin turhautumisen, ahdistuksen ja muut negatiiviset tunteet. Itse olen kokenut nämä kaikki ja silti sanoisin 10h pelikokemuksella et pelikokemuksena tämä on ollut yksi parhaita kokemuksia tähän mennessä mitä ps4:lla on tullut pelattua. peli on visuaalisesti Stunning yksi hienoimpia pelejä mitä olen ps4 prollani pelannut. Tuo vuorovaikutus muiden pelaajien kanssa rakentamalla heille tikkaita ja muita on loistava idea ja toivon että joku muukin pelintekijä ottaa tästä kopin huomaanki että vilkuilen 5 minuutin välein logia että ovatko ihmiset käyttäneet minun luomiani apuvälineitä .
Kojiman tarkoitus on selvästi myöski luoda jotain uniikkia ja muistettavaa meille kojima faneille ja huomaanki että Death Strandingin discordissa kaikki ylistävät peliä ja siellä on loistava meininki.
Ehkä tämä on se syy miksi ihmiset katsovat että tämä saa lisä pisteitä Kojiman takia. Peli joka on turhauttava katsotaan pelilliseksi saavutukseksi.
Kuten pelitin arvostelussa sanottiin: "Etenkään taistelukontrollit eivät tunnu millään iskostuvan lihasmuistiin. Kankeudesta kärsii myös pelin startti. Tarina avautuu aluksi todella hitaasti ja pääasiassa pitkien välivideoiden kautta. Ensimmäiset kolme iltaa Death Strandingin pelaaminen tuntui pääasiassa uuvuttavalta."
Nonii, tulipahan haettua. Saa nähdä käykö kuten Horizonin kans, että odotin kauan peliä ja en ole vieläkään pelannut loppuun.
Samoin itselleni, ellei ole sitten todellinen mestariteos omasta mielestäni. Souls-pelit on kaikki ahmittu nopeasti läpi Sekiroa lukuunottamatta, koska se vain alkoi puuduttaa erityisesti loppupuolella, enkä pitänyt joistain sen suunnitteluratkaisuista alunperinkään. Muita nopeasti ahmittuja pelejä ovat ainakin olleet Days Gone, uusin God of War ja Horizon Zero Dawn. Muitakin on varmasti ollut, mutta nuo tulivat viimeaikaisista parhaiten mieleen.No tällee mulle käy melkein kaikkien pelien kanssa
Ei siellä pelimaailma ole täynnä tikkaita vaan jotain rajoituksia tuossa tuntuu olevan ja tuo timefall sade vissiin ruostuttaa niitä pois vähitellen.Mites se menee sitte ku tämän on jo kaikki ostanu ja jättäny tikapuita lojumaan ympäriinsä, ni tarviiko tässä ite joulun jälkeen pähkäillä ollenkaa mitä reittiä kulkee, vai miten peli valkkaa mitkä tikapuut näkyy pelaajalle
Pelin alku on ollut mitä parhain, pitkiä välivideoita on ilo seurata. Alussa olet aivan pihalla että mitä ihmettä ja näissä välivideoissa avataan sitten tarinaa ja syvennytään pelin hahmoihin. Ensimmäiset pari pelikertaa on tämän johdosta ollut erittäin nautittavaa, mielenkiintoista, peloittavaa, ahdistavaa ja surullista. Se että näin paljon tunteita peli pystyy herättämään ihmisessä ensimmäisen 2-3h aikana on kunnioitettava saavutus.