Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Oli kyllä hyvä video ja avaa tämän pelin ristiriitaisuuden. Jotkut vain haluavat fiilistellä tarinaa ja maailmaa, tämä puoli pelistä on kunnossa. Toiset taas haluavat hyvän pelimekaniikan ja sitä kautta hyvän pelin, tämä ei taas taida olla ihan yhtä hyvässä kuosissa. Loistava kokemus/elämys, keskinkertainen pelimekaniikka/peli.

Kyllähän sieltä löytyy paljon arvosteluja missä hehkutetaan että kaikki toimii ja lätkäistään 10, sitten löytyy niitä jotka sanoo että mikään ei toimi ja lätkäistään 3, sitten on myös niitä jotka sanoo että pelimekaniikka toimii mutta tarina on paska ja lätkäistään 8, tai että tarina on hyvä ja pelimekaniikka ei toimii.

Se on ihan pelaajasta kiinni että miten tämä itse kullekkin toimii, se selviää vain pelaamalla.
 
Kyllähän sieltä löytyy paljon arvosteluja missä hehkutetaan että kaikki toimii ja lätkäistään 10, sitten löytyy niitä jotka sanoo että mikään ei toimi ja lätkäistään 3, sitten on myös niitä jotka sanoo että pelimekaniikka toimii mutta tarina on paska ja lätkäistään 8, tai että tarina on hyvä ja pelimekaniikka ei toimii.

Se on ihan pelaajasta kiinni että miten tämä itse kullekkin toimii, se selviää vain pelaamalla.
Mutta tämä juuri kertoo siitä kuinka hankala tällaisen pelin kohdalla on muodostaa ostopäätöstä arvostelujen perusteella. Peli ei vaikuta missään nimessä täydelliseltä, mutta silti se saa kymppejä. Peli tuskin myöskään on sysipaska. Jos pelin sanotaan olevan tylsä, mutta lätkäistään ysi tai kymppi, niin se vaikuttaa vähän oudolta. Kuten RGT sanoo, saisiko samanlainen peli ilman Kojimaa näin korkeita pisteitä. Tuskinpa.
 
Tuskinpa Kojima näkyy sen suuremmin pelin pistekeskiarvossa, on siellä varmaan muutama arvostelija saattanut antaa pisteen enemmän Kojiman takia, mutta on siellä varmasti myös niitä jotka on antanut pisteen vähemmän Kojiman takia.
 
Monella tuntuu menevän ohi jotka täällä kritisoi peliä että Kojiman tarkoitus tämän pelin kohdalla on juuri se että ihminen kokee kaikki tunneskaalat läpi. myöskin turhautumisen, ahdistuksen ja muut negatiiviset tunteet. Itse olen kokenut nämä kaikki ja silti sanoisin 10h pelikokemuksella et pelikokemuksena tämä on ollut yksi parhaita kokemuksia tähän mennessä mitä ps4:lla on tullut pelattua. peli on visuaalisesti Stunning yksi hienoimpia pelejä mitä olen ps4 prollani pelannut. Tuo vuorovaikutus muiden pelaajien kanssa rakentamalla heille tikkaita ja muita on loistava idea ja toivon että joku muukin pelintekijä ottaa tästä kopin huomaanki että vilkuilen 5 minuutin välein logia että ovatko ihmiset käyttäneet minun luomiani apuvälineitä :).

Kojiman tarkoitus on selvästi myöski luoda jotain uniikkia ja muistettavaa meille kojima faneille ja huomaanki että Death Strandingin discordissa kaikki ylistävät peliä ja siellä on loistava meininki.
 
Monella tuntuu menevän ohi jotka täällä kritisoi peliä että Kojiman tarkoitus tämän pelin kohdalla on juuri se että ihminen kokee kaikki tunneskaalat läpi. myöskin turhautumisen, ahdistuksen ja muut negatiiviset tunteet. Itse olen kokenut nämä kaikki ja silti sanoisin 10h pelikokemuksella et pelikokemuksena tämä on ollut yksi parhaita kokemuksia tähän mennessä mitä ps4:lla on tullut pelattua. peli on visuaalisesti Stunning yksi hienoimpia pelejä mitä olen ps4 prollani pelannut. Tuo vuorovaikutus muiden pelaajien kanssa rakentamalla heille tikkaita ja muita on loistava idea ja toivon että joku muukin pelintekijä ottaa tästä kopin huomaanki että vilkuilen 5 minuutin välein logia että ovatko ihmiset käyttäneet minun luomiani apuvälineitä :).

Kojiman tarkoitus on selvästi myöski luoda jotain uniikkia ja muistettavaa meille kojima faneille ja huomaanki että Death Strandingin discordissa kaikki ylistävät peliä ja siellä on loistava meininki.

Ehkä tämä on se syy miksi ihmiset katsovat että tämä saa lisä pisteitä Kojiman takia. Peli joka on turhauttava katsotaan pelilliseksi saavutukseksi.

Kuten pelitin arvostelussa sanottiin: "Etenkään taistelukontrollit eivät tunnu millään iskostuvan lihasmuistiin. Kankeudesta kärsii myös pelin startti. Tarina avautuu aluksi todella hitaasti ja pääasiassa pitkien välivideoiden kautta. Ensimmäiset kolme iltaa Death Strandingin pelaaminen tuntui pääasiassa uuvuttavalta."
 
Ehkä tämä on se syy miksi ihmiset katsovat että tämä saa lisä pisteitä Kojiman takia. Peli joka on turhauttava katsotaan pelilliseksi saavutukseksi.

Kuten pelitin arvostelussa sanottiin: "Etenkään taistelukontrollit eivät tunnu millään iskostuvan lihasmuistiin. Kankeudesta kärsii myös pelin startti. Tarina avautuu aluksi todella hitaasti ja pääasiassa pitkien välivideoiden kautta. Ensimmäiset kolme iltaa Death Strandingin pelaaminen tuntui pääasiassa uuvuttavalta."

Pelin alku on ollut mitä parhain, pitkiä välivideoita on ilo seurata. Alussa olet aivan pihalla että mitä ihmettä ja näissä välivideoissa avataan sitten tarinaa ja syvennytään pelin hahmoihin. Ensimmäiset pari pelikertaa on tämän johdosta ollut erittäin nautittavaa, mielenkiintoista, peloittavaa, ahdistavaa ja surullista. Se että näin paljon tunteita peli pystyy herättämään ihmisessä ensimmäisen 2-3h aikana on kunnioitettava saavutus.
 
Tämä on ihan selvästi Postin ja Kojiman yhdessä kehittämä rekrytointityökalu, koska olen koukussa pakettien toimittamiseen :D

Onhan tämä aikalailla paikasta a paikkaan b juoksemista, mutta jostakin kumman syystä tämän parissa menee jokaisella pelikerralla monta tuntia putkeen.
 
Digital Foundryn testejä uudella 1.04 patchillä. Gameplay osioissa eivät onnistuneet pudottamaan frameja vaikka kuinka yrittivät, toki sanoivat että se voi olla mahdollista joissain kohdin. Cutscenet ovat taas asia erikseen ja niissä heilutaan 25-30 välillä jos on paljon tapahtumia ruudulla, jos haluaa lukitun 30 FPS myös cutsceneissä niin se on mahdollista kun pistää Pron 1080p tilaan.

Videossa on spoilereita ja asioita joita en muista nähneeni trailereissa tuli vastaan. Tosin ei mitään merkittävää.

 
En halua nyt mitenkään olla negatiivinen tms mutta itsellä kävi kovasti hehkuttamani Outer Worldsin kanssa nyt se, että alkanut hieman jo kyllästyttämään. Alussa tuntui pitkään parhaalta peliltä pitkään aikaan. Mikään pelissä ei varsinaisesti huonontunut vaan enemmänkin niin, ettei mitään erikoista uutta ole tullut vastaan pitkään aikaan.

Epäilen tämän kautta että ehkä se Death Strandinginkin hehkutus ainakin hieman laimenee kun on jokusen paketin saaneet ihmiset roudattua.

Loistava kuitenkin jos peli on hyvä ja pelaaminen maistuu. Tulee varmasti itsekin hommattua, sillä onhan se pakko kokea. Taidan itse kuitenkin ostaa seuraavaksi Fallen Orderin, joka vaikuttaisi paljastuvan hyväksi lisenssipeliksi. EA:lta hyvä yksinpeli, joka on vielä lisenssipeli - Star Warsista? Kuinka monta uskomatonta asiaa voi tapahtua kerralla? Death Stranding sitten myöhemmin pelaukseen sopivan hetken taikka tarjouksen voimin. Sekirokin piti ostaa heti kun on aikaa mutta eipä ole sitäkään ehtinyt/jaksanut/whateva hankkia vielä.
 
No tällee mulle käy melkein kaikkien pelien kanssa :D
Samoin itselleni, ellei ole sitten todellinen mestariteos omasta mielestäni. Souls-pelit on kaikki ahmittu nopeasti läpi Sekiroa lukuunottamatta, koska se vain alkoi puuduttaa erityisesti loppupuolella, enkä pitänyt joistain sen suunnitteluratkaisuista alunperinkään. Muita nopeasti ahmittuja pelejä ovat ainakin olleet Days Gone, uusin God of War ja Horizon Zero Dawn. Muitakin on varmasti ollut, mutta nuo tulivat viimeaikaisista parhaiten mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli kyllä hyvä mieli ku käynnistin pelin eilisen jälkeen ja huomasin että ihmiset on käyttäny noinki paljon meitsin apuvälineitä niitä merkkejä ei en oo vielä ehtiny edes laittamaan :) saati sitten mitään isompaa rakentamaan.
 

Liitetiedostot

  • this aspect.jpg
    this aspect.jpg
    20 KB · Lukukerrat: 39
Kyllä mitä enemmän videoita tästä katsoo niin sitä enemmän tulee fiilis, että tästä pelistä riittää kun kelaa tubessa walkthrough gameplay videot läpi ja katsoo vain välivideot. Tää on jo liian erikoinen peli jotenkin, mutta silti kiinnostaa nähdä nuo hyvin tehdyt välivideot.
 
Ilmeisesti tämä kelaus on jo ihan walkthrough tekijöidenkin puolelta käytössä tietyissä tapauksissa.
 
Se fiilis, kun juokset pelko perseessä karkuun keskellä metsää, BB huutaa, paketit tippuilee, käännyt takaisin noukkimaan, lisää ravia, huomaat jonkun toisen pelaajan jättäneen köyden, kiität ääneen ja kipuat karkuun. Hienoja hetkiä! Hitusen nousi kylmä hiki otsalle. :D
 
Mites se menee sitte ku tämän on jo kaikki ostanu ja jättäny tikapuita lojumaan ympäriinsä, ni tarviiko tässä ite joulun jälkeen pähkäillä ollenkaa mitä reittiä kulkee, vai miten peli valkkaa mitkä tikapuut näkyy pelaajalle
 
Mites se menee sitte ku tämän on jo kaikki ostanu ja jättäny tikapuita lojumaan ympäriinsä, ni tarviiko tässä ite joulun jälkeen pähkäillä ollenkaa mitä reittiä kulkee, vai miten peli valkkaa mitkä tikapuut näkyy pelaajalle
Ei siellä pelimaailma ole täynnä tikkaita vaan jotain rajoituksia tuossa tuntuu olevan ja tuo timefall sade vissiin ruostuttaa niitä pois vähitellen.
 
Pelin alku on ollut mitä parhain, pitkiä välivideoita on ilo seurata. Alussa olet aivan pihalla että mitä ihmettä ja näissä välivideoissa avataan sitten tarinaa ja syvennytään pelin hahmoihin. Ensimmäiset pari pelikertaa on tämän johdosta ollut erittäin nautittavaa, mielenkiintoista, peloittavaa, ahdistavaa ja surullista. Se että näin paljon tunteita peli pystyy herättämään ihmisessä ensimmäisen 2-3h aikana on kunnioitettava saavutus.

Muistan että myös Yakuza 6 sarjan keskustelussa sanoit jotain tunteiden vuoristorata juttua ja kyseinen peli oli pakkopulla itselle. Mutta kaikki pelit herättää eri ihmisissä eri juttuja.
 
Ei taida kaikki tykätä tuosta Ludens fanista, kun oli kauhea määrä sieniä sen mestan ympärillä, porukat käyny kuseksimassa siellä oikeen kunnolla :D
 
Ylös Bottom