Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ReQ-77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Nare sanoi:
Miten tässä saa Hp:eet takaisin täyteen kun kuolee?
Pitäisi sen sillan yli onnistua juoksemaan, mutta kun lohikäärme syöksee aina tulta ja kuolen heti, koska Hp:eet ovat puolittuneet kuoltuani
Pelaat sielumuodossa kuoltuasi ja silloin HP puolittuu. Takaisin ruumismuotoon pääsee läpäisemällä kentän tai tietyillä esineillä.
Olet ilmeisesti vielä ensimmäisessä kentässä. Lohharin ohi pääsee, kun ajoittaa juoksunsa oikein. Käy sillalla niin, että se tappaa surimman osan vihuista. Sen jälkeen poistu hetkeksi kauemmaksi sillasta, jotta lohikäärme lähtee takaisin pesälleen. Tämän jälkeen pingo täysiä sillan yli. Riisu panssareita yms. jotta sankarisi juoksee kovempaa
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kenenkään muun mielestä kolmas maailma melko masentava? :D

Ahdistava olisi meikäläisen mielestä osuvampi sana. Kuitenkin suht helppo maailma ja aika helpot pomot, tosin 3-2 pomossa onnistuin kuolemaan kierähtämällä alas sillalta... :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Nyt on sellaiset vajaa 8h takana ja täytyy sanoa, että aivan mahtava arpg. Hidas eteneminen ja samojen paikkojen uudelleen ja uudelleen jauhaminen ottavat yllättävän vähän päähän. Kerättyjen sielujen menettämistä ja takaisin levelin alkuun joutumista on haukuttu liian armottomaksi, mutta mielestäni juuri se tekee tästä pelistä niin hyvän. Jokainen vastustaja on potentiaalisesti tappava, mikä pitää alati varpaillaan ja pakottaa keskittymään jokaiseen taisteluun. Huolimattomalla h&s-meiningillä saa välittömästi turpaansa. Kentät eivät onneksi ole järin massiivisia, joten kuolinpaikalleen pystyy palaamaan varsin nopeastikin. Kuolemalla on merkitystä vasta, jos ei selviydy verijäljelleen, joten maltti on valttia.

Pelihän olisi aivan naurettavan helppo(ja tylsä), jos kenttien varrella olisi tallennuspaikkoja tai checkpointteja. No ei nyt ehkä naurettavan helppo, koska taistelut ovat usein hyvin haastavia, mutta onnistumisen luoma tyydytyksen tunne on aivan toista luokkaa, kun koko kenttä on runtattava läpi loppubossia myöden ilman kuolemia.

Risuja en oikeastaan keksi antaa, kuin targeting-systeemistä. Pääosin se toimii oikein hyvin, mutta välillä se yllättää typeryyksillä. Toisinaan saattaa kohteeksi löytyä esim. ylilentävä lohhari, vaikka vieressä seisoo sotilas valmiina survaisemaan keihäällä kylkeen. Samoin isommasta joukkiosta kohteeksi löytyy harmittavan usein se pakan viimeinen vihu. Toki sitä kohdetta on melko vaivaton vaihtaa, mutta tuollaisissa tilanteissa olen koennut parhaaksi ottaa vain takapakkia ja hyvällä tuurilla muutama solttuu tulee perään viipaloitavaksi. Pelissä on myös turhan paljon paikkoja, joista voi pudota äkkikuolemaan. Vielä en onneksi ole pudonnut mihinkään, mutta on varmasti turhauttavin tapa kohdata kuolema.

Kaiken kaikkiaan mahtava kokemus tähän mennessä. Tarinankuljetus voisi olla syvällisempääkin, mutta siinä suhteessa en mitään Witcheriä odottanutkaan.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Vajaa parikymmentä pelituntia takana ei voi kun ihmetellä miksei tätä julkaistu jo aikaisemmin täälläkin päin planeettaa. Synti olla omistamatta kyseistä tekelettä jos PS3n hyllyssä lojuu.

Vaikeustaso on haastavan sopiva, eli välillä hammasta kiristää mutta syy on 97% tapauksista täysin oma (juuri tuo targetointi välillä vie miestä, mutta senkin kanssa elää kyllä). Omaa jääräpäisyyttäni saan syyttää useammin kuin peliä, tyhmä ei hevin opi vaan tahkon samoja virheitä kerta toisen jälkeen. :rolleyes:

Moninpelikin on niin perin outo, mutta peliin erittäin sopiva, jos joku vielä offlinenä pelaa niin ensin nurkkaan häpeämään ja heti sieltä PSN auki ja kokeilemaan sitä kummituksena olemista, niin sinisenä kuin mustanakin. Itsehän en muutamana black phantom kertanani ole saanut kuin nasevasti tukkaani ;)

Juuri sai iltamyöhään vielä vaihdettua pikkuruisen long swordin miehekkääseen great swordiin oli hymy herkässä. Ei se 2x miehen mittainen rautatanko ollutkaan ihan kevyimmästä päästä heiluteltavaksi, etenkään ahtaissa tiloissa. Ottakee muut pelitalot opiksi tästä tyylistä, kuinka erilaiset aseet oikeasti käyttäytyvät erilailla.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Jebajee. "Ensimmäinen kierros" (US-versiota 2 hahmoa ollut pohjalla) alkaa olla maagilla plakkarissa. Juonellisesti vain 1-4+ending jäljellä ja kasa pientä tekemistä mikä pakko saada hoidettua ennen NG+:aa. Black Phantom sisaruksina Vinlandit olisivat ehkä liiankin haastavia kun on vaihtoehto hoitaa nyt alta poies. Myös parit aseet pitää noutaa ja hoitaa Rydell ja Scrivirin haamu jaloista.

Itse tosissani pelasin tätä offlinessä ihan tarkiotuksella, saapahan helpommin leikittyä world tendencyllä ja näin pääsee käsiksi aukeaviin eventteihin paremmin. En sitten tiedä onko tuossa hävettävää kun aikaisemmilla hahmoilla tuli pelattua onlinessa mutta nyt haluaisin kovasti saada tehtyä mahdollisimman paljon erikoishommia alta pois eikä se nettipelin tendenssilaskuri helpota hommaa kovinkaan paljoa...
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Menee hermo tämän kanssa. Eikö tässä tosiaankaan ole minkäänlaista välitallennusta? Ärsyttää kun aina joutuu aloittamaan kentän alusta. Nyt on varmaan 5h pelattu ja olen vasta 1-2:sesssa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ei voi mitään. Kyllä tämä on Vuoden Peli -ainesta. Vaikka onhan tämä jo muualla julkaistu aikoja sitten...

Nare: kokeile muita maailmoja välissä tai keräile sieluja helpoista paikoista ja parantele hahmoa. Ei siinä muu auta :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

@Nare:
-Eli ei pelissä tosiaan ole välitallenteita eikä tavallista tallennussysteemiä muutenkaan. Peli itse tallentaa jatkuvasti muutokset, eli kun käytät tavaran, kuolet tai melkein mitä tahansa (lyöt vahingossa kauppiasta :D) niin nuo ovat peruuttamattomia. Ihan sama vaikka vetäisit piuhan koneesta niin ei auta, eli suht "ankara", mutta siinä oikeastaan onkin se pelin viehätys. Mitä tämä peli olisi quick save/quick load-pelleilyillä?

Monissa kartoissa saa tosin aktivoitua "shortcutteja" että jos kuolet vaikka pomossa niin ei tartte kaikkia portteja avata ja vipuja vedellä ym. vaan pääsee aika nopeasti asiaan.
1-2 on myös aika helppo kunhan vain ymmärtää lohikäärmeen syöksyjen välisien juoksujen ajoituksen, muurin sisällä vihollisten sijainnit ja miten toimia niitä vastaan, sinisilmäisten ritareiden tappamisen ja lopuksi Tower Knightin tappeluajatuksen. Siitä mielenkiintoinen mappi että ainoa "shortcut" mitä tulee mieleen on loharin tappaminen (oikeasti helpompi homma kuin miltä kuulostaa).

Sitten myös tiedoksi että jos ja kun läpäiset tason, 1-3 aukeaa vasta kun olet läpäissyt kokonaan (arkkidemonin niittaamalla world menee läpi) jonkun maailmoista 2-5, 2:n ollessa varmasti se helpoin vaihtoehto kun pääsee 2-2 Flamelurkerista läpi.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Mitä tämä peli olisi quick save/quick load-pelleilyillä?

..mutta koska pelaajat ovat erilaisia ja eritasoisia, niin siksi kai nämä eri vaikeustasot ovat keksitty?

Vaikka nostan hattua Demon's Soulsin tyylille ja itse pelille, niin en ihan ymmärrä miksi kaikki pakotetaan pelaamaan tuolla yhdellä vaikeustasolla. Mutta toki se pakottaa jokaisen pelaajan hieman miettimään mitä tekee, mikä tekee varmasti hyvää monelle pelaajalle.

Itse en ole vieläkään uskaltanut aloittaa tätä. Jos jotain inhoan peleissä, niin armotonta grindaamista ja uudelleenottamista. Tyhmistä virheistä ja "ramboilusta" kuolemisen yms ymmärrän kyllä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Aina kun kuolee lyö pelin kiinni, niin pääsee jatkaan siitä mihin viimeksi jäi :cool:
Nyt muutaman kerran kuollut tuossa Tower Knightissä, ja aina heti ennen kuin se latausruutu tulee , lyön pelin kiinni ja käynnistän uudelleen niin pääsee siihen Tower Knightin alkuun, ennen siihen sumuun menemistä ;)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

On pikkasen pimee peli. Juonta ei ainakaan nyt ekaan 4h ole ollut laisinkaan. Mitään ei kerrota et mitä pitäis tehdä, ei siis mitään tehtäviä. Missä ne rgp elementit on, siis tuleeko mitään suoranaisia leveleitä? Ja tähän mennes peli on enemmän ollut raivostuttava kuin palkitseva. En kertakaikkiaan tajua yhtään mitään koko pelistä, enkä saa mitään otetta. Olisko kenties jotain vinkkejä nuubil et ei menis 60e iha hukkaa :S.

Sit menin huitomaan sitä heppua nexusessa joka istuskelee yhden portaalin edessä, ja nyt se heppu lahtaa mut joka kerta ku menen sinne nexuseen :(. mut eniten vitutti ku meni 10000 soulia kadoksiin ku kuolin eka yhteen "välipahiksee" ja sit en enää päässykkää ehjin nahoin sinne asti mihi kuolin et oisin saanu mun bloodstainia kosketettua.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

On pikkasen pimee peli. Juonta ei ainakaan nyt ekaan 4h ole ollut laisinkaan. Mitään ei kerrota et mitä pitäis tehdä, ei siis mitään tehtäviä. Missä ne rgp elementit on, siis tuleeko mitään suoranaisia leveleitä? Ja tähän mennes peli on enemmän ollut raivostuttava kuin palkitseva. En kertakaikkiaan tajua yhtään mitään koko pelistä, enkä saa mitään otetta. Olisko kenties jotain vinkkejä nuubil et ei menis 60e iha hukkaa :S.

Sit menin huitomaan sitä heppua nexusessa joka istuskelee yhden portaalin edessä, ja nyt se heppu lahtaa mut joka kerta ku menen sinne nexuseen :(. mut eniten vitutti ku meni 10000 soulia kadoksiin ku kuolin eka yhteen "välipahiksee" ja sit en enää päässykkää ehjin nahoin sinne asti mihi kuolin et oisin saanu mun bloodstainia kosketettua.

Pelihän on todella vähäeleinen juonikuvioiden suhteen. Pohjatietoa ym. saa eri NPC:ltä pelin edetessä, hahmoja pelastaessa ja muutenkin juttelemalla mukavia. Olennainen mitä pitää tietää on että King Allant onnistui ahneuksissaan päästämään demonihirvitykset takaisin ihmissielujen makuun ja jotain olisi tehtävä. Käytännössä piestä kaikkien viiden maailman arkkidemonit ja tuudittaa Old One uneen.

Pelissä tapahtuu paljon peruuttamattomia asioita KUTEN jos lyöt NPC:tä se on sinulle koko loppupelin vihamielinen. Tuo hahmo ketä löit on kuitenkin suht turha, ei pilaa peliäsi vaikka tappaisitkin hänet.

Levelit (Soul level) tarkoittavat sitä kun maksaa Black Maidenille omien kykyjen parannuksista ja samalla myös yleinen puolustuskyky hahmolla kasvaa. Tosin hahmon kasvattaminen on mahdollista vasta ensimmäisen pomon niittaamisen jälkeen, 1-1 Phalanx. Tämä on onneksi helppo vastustaja ja sanotaan nyt tässäkin että on arka tulelle.

Sitten kai sinä ostit EU-painoksen? Siinä olisi vähän kattavammat peliohjeet mukana kuin US-importissa. Ja DSwiki on myös hyvä paikka etsiä apua ongelmiin. Suosittelen myös käyttämään peliapuketjua erikseen pelissä etenemiseen ja suurempiin ongelmiin liittyen. Hyvän pelin ostit, sisäänpääseminen voi tosin kestää hieman totuttelemista. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Sitten kai sinä ostit EU-painoksen? Siinä olisi vähän kattavammat peliohjeet mukana kuin US-importissa. Ja DSwiki on myös hyvä paikka etsiä apua ongelmiin. Suosittelen myös käyttämään peliapuketjua erikseen pelissä etenemiseen ja suurempiin ongelmiin liittyen. Hyvän pelin ostit, sisäänpääseminen voi tosin kestää hieman totuttelemista. :)

Kiitos vastauksesta! tätä threadia lueskellessani mielenkiinto alko enemmä herää, ja tuli melkosesti parempi käsitys mikä tässä pelissä oikein on se homman nimi. Ostin pelin siis täysin tietämättä pelistä yhtään mitään. Ostin juu EU painoksen, jonku mikälie special editionin, vaikkei mitään normi versiota ollut edes tarjolla prismassa. Tässä tuli siis mukana strategy guide ja artwork book+soundtrack. täytyyki varmaa tuo strategy guide vilkasta nyt ennenku jatkaa peliä enempää, tai melkee alotan vaa alusta enkä mee peeloilee enää niite npc heppujen kans.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Jos jotain inhoan peleissä, niin armotonta grindaamista ja uudelleenottamista. Tyhmistä virheistä ja "ramboilusta" kuolemisen yms ymmärrän kyllä.

Melkein uskaltaisin väittää, että peli on mahdollista pelata lävitse ilmaan yhtään leveliä, mutta en näin kuitenkaan tee (oletettavasti näitä pitää olla jokunen kymmenen alla, ainakin näin reilun kymppitunnin perusteella). Kun homman jujun tajuaa, on Demon's Souls kyllä aivan pirun loistava peli.

Pelin RPG-osuutta on suitsutettu liikaa, mikä johtaa mielestäni harhaan. Mielestäni olisi parempi mainostaa peliä ensimmäisenä onnistuneena inkarnaationa siirtää Diablo 3D-maailmaan. Mikä kaikkein parasta, suunnittelu on tehty vielä kakkososan parhaimman annin, Hardcore-tason pohjalta, vaikkei aivan yhtä armottomaan menoon ole lähdetty (Diablo 2 HC-moodissa kuolema tiesi tosiaankin kuolemaa ja uuden hahmon aloittamista. Sen level 60+ assassinin kuoleminen omaan tyhmyyteen vitutti, ja pahasti :D ). Toiminta on tehty äärimmäisen onnistuneesti, eri aseet oikeasti tuntuvat erilaisilta ja jokainen vastus on oma tosissaan otettava haaste ja mahdollinen menolippu kuolemaan. Tyly soulsien menettäminen myös tietää, että pelaaja ottaa kohtaamansa tuttavuudet tosissaan.

Tosiaan kymppitunti takana ja pari maailmaa läpipelattuna ei voi kuin todeta, että nautinto nousee, mitä edemmälle on päässyt. Vähän harmittaa vain oma selkärangattomuus tiirailla mukana tullutta strategy guidea vähän väliä, kun pitäisi vain rohkeasti opettaa kantapään kautta pelin ja sen maailmojen tavoille. Eihän tästä missään nimessä myyntihittiä tule koskaan tulemaan, mutta oman yleisönsä tämä löytää ja on jo löytänytkin. Revikkaa pukkaa, kun pelitunteja on kellossa tarvittavat lukemat.

Diablo 3:sta odotellessa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Melkein uskaltaisin väittää, että peli on mahdollista pelata lävitse ilmaan yhtään leveliä, mutta en näin kuitenkaan tee (oletettavasti näitä pitää olla jokunen kymmenen alla, ainakin näin reilun kymppitunnin perusteella).

Useammat pelaajat ovat vetäneet pelin läpi Soul Levelillä 1, eli se on mahdollista - mutta täytyy todella tietää mitä tekee.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tosiaan kymppitunti takana ja pari maailmaa läpipelattuna ei voi kuin todeta, että nautinto nousee, mitä edemmälle on päässyt. Vähän harmittaa vain oma selkärangattomuus tiirailla mukana tullutta strategy guidea vähän väliä, kun pitäisi vain rohkeasti opettaa kantapään kautta pelin ja sen maailmojen tavoille.
Aika vähän hyötyä tuosta strategy guidesta on loppujen lopuksi, ellei pelaa Royaltilla. Pahempia vihuja ja bosseja vastaan esitellyt taktiikat kun eivät toimi käyttämälläni ritarilla. Kuvittelisin, että Royalty + strategy guide on aika tylsä ja turhan helppo yhdistelmä. Iso osa pelin palkitsevuutta on juuri tuntemattoman tutkiminen ja omien valintojen kautta viisastuminen.

Ottaahan se vähän otsalohkoon, kun kolmatta kertaa kuolee samaan loppubossiin ja joutuu TAAS grindaamaan levelin alusta saakka. Homma on silti reilua. Aina tietää, missä tuli tyrittyä ja hermojen mentyä liiaksi on tauon paikka. Muuten alkaa tulla perusvihuiltakin takkiin ja arvokkaalle sielukokoelmalle saa heittää hyvästit.

Kyllä jokaisen, jota tämä peli edes jollain tasolla kiinnostaa, tulisi ainakin kokeilla. Vaikeustasoa ei kannata pelätä, se on osa koko pelin ideaa. Nykypäivän kädestä piteleviä pullamussupelejä pelaillessa on unohtanut, miten vaikeita pelit joskus junnuaikoina olivatkaan. Nykypäivän energiajuomanörteillä tulee äitiä ikävä, kun niille täräyttää NESin eteen. :p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Joo tämä ei missään nimessä ole vaikea peli vaan pikemminkin pitkästä aikaa peli jota pitää pelata sen sijaan, että luodaan illuusio pelaamisesta.
Hitto, että onki hyvä peli!
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Niin, tuohon guidejen käyttöön liittyen. Eli itse käytän näitä tietopankkeja ainakin lähinnä siihen että tiedän miten mikäkin uniikki ase saadaan, avataan erikoiseventtejä ym. special-settiin johon en muuten melkein ikinä tulisi muuten törmäämään.
Kohta myös aikaa itse paukutella peli läpi (1-4+erikoiseventtejä jokunen) kun koulu alkaa parin kuukauden päästä ja tällä päivämäärällä TJ2! (360/362 ;) )

Sitten kun aiemmin joku puhui noista tallentamisista ja loadeista niin tuli hetki pohdiskeltua vaikutusta peliin. Miten moninpeli toimisi noilla asetuksilla?

Tuohon alla olevaan EvilBeaverin viestiin:
-Kuten jo sanottiin, eri servut käytössä ja Euro-julkaisu=Black Phantom edition. Sisältää Guiden, artboockin ja soundtrackin. Guide sisältää hyvää tietoa etenkin NPC-hahmoista ja niiden "avaamisesta", erikoisista esineistä ja niiden teosta sekä maailmaeventeistä. Itse ainakin pidän tuosta ettei summamutikassa käytä kallisarvoisia demonien sieluja huonompiin spelleihin tai itselle hyödyttömiin aseisiin,- ainakaan näin ensimmäisten pelikierrosten aikana (1+NG+).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Mitäs eroja on tällä euroopan versiolla ja "vanhemmalla" USA- versiolla?
Koitin googlata ja hakea ketjusta, muttei löytynyt :confused: ehkä oli väärät hakusanat.
 
Ylös Bottom