Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Peli tuli ennakkoon tilattua. Betaa en kokeillut, mutta 30 fps huolimatta oliko meno sulavaa? Ei haitannut 30fps?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kummallista miten väki on nyt takertunut siihen ajatukseen että jos pelaa porukalla niin pitää olla tiettynä kellonaikana linjoilla. Tämä ei pidä paikkaansa ja tästä ei edelleenkään kannata murehtia. Pelaat milloin pelaat, kukaan ei edelleenkään ole laittamassa mitään aikataulua kenenkään pelailuille.

Se on sitten eri asia jos haluaa vain ja ainoastaan pelata Pertin kanssa ja Pertti pelaa vain tiistai-iltaisin klo 23 eteenpäin, ja silloin jättää oman pelin väliin koska jos Pertti ei pelaa niin ei itsekään pääse mukamas pelaamaan, mutta kukin tavallaan. Tuollaisia kannattanee kuitenkin välttää, niistä voi äkkiä muodostua elitistisiä kuppikuntia jos sovitaan että nyt edetään ryhmässä eikä sooloilla saa. Niihin porukoihin ei ole menemistä.

Kuppikunnat pilaa koko yhteisön merkityksen.

Kävinpä nyt pistämässä puumerkit tuonne Destiny PS4 kaveriosastolle. Jos se tämä 2000-luvun yhteisöllisyys tästä avautuisi minullekin. Vähän olen jämähtänyt ehkä aikaan, jolloin nettipelit pistivät lankapuhelinlinjat poikki ja etukäteen piti sopia aina "Pertin" kanssa milloin pelataan.

Sinänsä kyllä hienon kuuloinen ajatus, että satunnaisesti voisi muiden samanhenkisten foorumilaisten kanssa pelailla kimpassa ilman kuppikuntia.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Peli tuli ennakkoon tilattua. Betaa en kokeillut, mutta 30 fps huolimatta oliko meno sulavaa? Ei haitannut 30fps?

Haluan sanoa ensin, että pidän 60 fps-peleistä. Tämän sanottuani rakastan Halo-pelejä ja ne on olleet aina 30 fps (ja joissain kohdissa valitettavasti diashowta). Noihin peleihin ja niiden ohjaustuntumaan on aina liittynyt olennaisesti sellainen "hitaus" ja oon tykänny siitä. Samanlaista fiilistä on tässä Destinyssäkin. Kyllä ne Bungiella tietää mitä tekevät, ja heidän pelinsä ovat teknisesti olleet aina erittäin hyviä. Nytkin Destinyn betaa vääntäessä ei kertaakaan tullut mieleen "höh tää on vaan 30fps". Oli vaan sellainen kotoinen olo pelatessa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Peli tuli ennakkoon tilattua. Betaa en kokeillut, mutta 30 fps huolimatta oliko meno sulavaa? Ei haitannut 30fps?
Noh, minun mielestä jos uuden sukupolven peli on 30fps niin siihen tulee laittaa kunnon liikepehmennykset (eli motion blur) että kääntymiset yms ei olisi "nykivän näköistä"...betassa sitä motion bluria ei juurikaan ollut hahmon kääntyillessä :(
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kiitos vastauksista. Kun Battlefront tulee, hankin sen Multiplayerin vuoksi. Kun Destiny tulee pelkään että Multiplayer ei ole niin tärkeässä osassa ja siksi 90% tekele. Kun olen katsonut YouTube videoita Multiplayer BETAsta niin vaikea sanoa toimiiko homma, kartat, pelimuodot jne.

Juuri Multiplayer + Suomi pelit kiinnostaisivat. On yksinäistä pelata tekoälyä vastaan...
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Noh, minun mielestä jos uuden sukupolven peli on 30fps niin siihen tulee laittaa kunnon liikepehmennykset (eli motion blur) että kääntymiset yms ei olisi "nykivän näköistä"...betassa sitä motion bluria ei juurikaan ollut hahmon kääntyillessä :(
Ei kuulosta kauheen hyvältä kyllä sitten. Ostoon nyt meni joka tapauksessa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Sinänsä kyllä hienon kuuloinen ajatus, että satunnaisesti voisi muiden samanhenkisten foorumilaisten kanssa pelailla kimpassa ilman kuppikuntia.

Tottakai, jos näet HuttuFIN:in juoksevan jossain niin tervetuloa Fireteamiin jos haluat cooppailla :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Destiny Multiplayer pilalla - 30 fps ei riitä: https://www.youtube.com/watch?v=8W2ZJg35rTQ

Heh, heti kun uudet konsolit pystyvät osassa peleistä korkeampaan ruudunpäivitysnopeuteen, ei vanha 30fps standardi enää kelpaa...

Cod on tosin ollut 60fps aina, ja Destiny on huomattavasti nopeatempoisempaa kuin vanha 30fps kilparäiskintä Halo. Bungie menee mielestäni hieman liian pitkälle halussaan saada sama pelikokemus uusille ja vanhoille laitteille, jolloin edes PS4:llä ei nähdä 60fps Destinyä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Olen käsittänyt niin että 30fps johtuu nimen omaan massiivisesta yksinpelistä, jossa mukana useita vihollisia ja ihmispelaajia, kranaatit lentelee jne. Olen hieman pettynyt siihen että näyttää siltä että Destiny Multiplayer on floppi ja koko peli perustuu Halon tapaan kampanjan ympärille.

..eli yksinpelaamiseen.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Olen käsittänyt niin että 30fps johtuu nimen omaan massiivisesta yksinpelistä, jossa mukana useita vihollisia ja ihmispelaajia, kranaatit lentelee jne. Olen hieman pettynyt siihen että näyttää siltä että Destiny Multiplayer on floppi ja koko peli perustuu Halon tapaan kampanjan ympärille.

..eli yksinpelaamiseen.

Bungie Explains Why Destiny Will Run At 30FPS And Not 60FPS

We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience

Mistään flopista lienee tässä vaiheessa vielä turha puhua, peliä ei ole edes julkaistu ja sillä on kuitenkin jo nyt ennakkotilausten takaama laaja pelaajakunta. X360-kaudella Halo ei ole, ehkä ODST:tä lukuun ottamatta, missään vaiheessa perustunut pelkkään kampanjaan. Väittäisin että moninpeli on ollut enemmän Haloa määrittävä tekijä kuin kampanja.

Lisäksi Haloa on aina voinut pelata co-oppina, mikä on viety vielä toiseen potenssiin Destinyssä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Yritän sanoa että on suuri ero ampua ihmisiä kuin koneita. Ja tähän kun lisätään 30 fps niin harmi. Itse en usko selityksiin että pidetään xbox360 & xboxone, ps3 & ps4 versiot samalla tasolla. Ompa todella typerä peruste, mutta läpi näyttää menevän. Luulen että jo pelkästään tuo huikea Destiny grafiikka on jo yksi suuri syy.

...toisaalta yhdessä koettu kampanja saattaa olla monille uusi ja ennen kokematon juttu, jonka arvo on paljon luultua suurempi. Eli se onkin Destinyn sydän ja syy miksi pelaajat peliin ovat niin rakastuneita.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

On yksinäistä pelata tekoälyä vastaan...

koko peli perustuu Halon tapaan kampanjan ympärille.

..eli yksinpelaamiseen.

Destinyssähän ei nimenomaan koskaan pelata yksin (toki mahdollista). Tekoälyä mennään vetämään turpaan kavereiden ja satunnaisten pelaajien kanssa tarinan kamppanja tehtävissä, raideissa ja avoimen maailman vapaan tutkinnan ohella.

Destiny Multiplayer pilalla - 30 fps ei riitä: https://www.youtube.com/watch?v=8W2ZJg35rTQ

30 fps on kaikille sama, joten ei PVP pilalla fpssän takia ole.
Älä vielä flopiksi tuomitse. Destiny on ennakkotilatuin peli kautta aikain ja ainakin itseni beta vakuutti myös PVP:n osalta.

Bungie menee mielestäni hieman liian pitkälle halussaan saada sama pelikokemus uusille ja vanhoille laitteille, jolloin edes PS4:llä ei nähdä 60fps Destinyä.

Jep tuohan on se syy. Täyttä hevonpaskaa tuo saman kokemuksen tavoittelu molemmilla sukupolvilla. Eikö uusien konsoleiden tarkoitus ole, että pelit ovat parempia kuin vanhoilla.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Olisivat voineet jopa jättää tekemättä vanhoille konsoleille, olisi voitu keksittyä enemmän uuden raudan tehoihin. Tietysti hyvä että mahdollisimman monen saataville tulee, mutta tässä tapauksessa olisi voitu tähdätä kunnon next-gen kokemukseen.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Niin kauan kun pelintekijät suunittelee peliä nykygenrelle sekä last genrelle, tulee peli väkisinkin kärsimään jollain tapaa. Tällähetkellä saadaan vain nauttia hieman paremmasta grafiikasta kun mitä nähdään PS3/XBox360. Valitettava totuus on kuitenkin se, että vanhojen konsoleiden omistajia on vielä niin paljon että tottakai siihen vielä halutaan tehää pelejä. Toki saisivat tehää niin että nämä cross gen pelit olisivat sitten semmosia, että esim next gen laitteella kyseinen peli on jo huomattavasti parempi tekele.

Tosin ei sekään nyt kauheen hyvältä näytä markkinoilla jos ne kyhäis vaa jonkun kikkareen kasaan last genille et noh tässä se nyt on, kärsikää! Vanhoja laitteita nyt tuetaan vielä ainaki se vuosi ehkä pari riippuen pelistä. Siinä vaiheessa kun siitä ollaan päästy eroon, aletaan jo näkemään enemmän näitä uskomattomia teoksia mitä ei ole mahdollista tehää vanhoille laitteille. Sitä päivää odotellessa, nyt mennään näillä mitä on.

Toki 60fps on aina parempaa, mutta 30fps tuskin tulee mun pelikokemusta pilaamaan millään tapaa. Noi FPS jutut on muutenkin semmosia, joita minä edes tuskin huomaan, eri asia sit nämä PC nerot ja insinöörit ja kovan luokan kilpailullisen pelaamisen mestarit, huomaa joka ikisen pienen FPS pudotuksen jne. Josta ne sitten saa raivokohtauksia ja manaa kuinka PEEEEEEEEECEEEEEEEEEEEE on se kova juttu ja konsoleille vaan nauretaan. 30fps on suuri vitsi ja siitä jauhetaan vitsejä PC saunailloissa kaljahuuruissa kovaan ääneen!
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Miksi hankin Destinyn:
+ upea kampanja
+ co-op kampanja
+ hahmokehitys & roolipelien aatelia

(huom! tämä on oma veikkaukseni mitä 90% foorumisteista sanoo).
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Itseäni ei 30fps haitannut betassa yhtään, en kertaakaan kiinnittänyt koko asiaan edes huomiota, moninpeli ja itse peli muutenkin pyöri ihan tarpeeksi sulavasti ja peliä oli hauska pelailla suomiporukalla, niin moninpelissä kuin muutenkin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

En itsekään pahempaa tahmaamista huomannut, ehkä isommissa rytäköissä, kuten monipelissä. Mutta pääosin oli sulavaa meininkiä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Olisivat voineet jopa jättää tekemättä vanhoille konsoleille, olisi voitu keksittyä enemmän uuden raudan tehoihin.

Näinpä näin. Uudet pelit uusille laitteille ja roikotetaan niitä vanhoja sitten elossa vielä vaikka urheilupeleillä ja muilla vastaavilla. On hyvin todennäköistä, että esim. Destinykin olisi saatu pyörimään 1080@60fps erittäin paljolla silmäkarkilla, jos olisi vaan päätetty, että "nyt tehdään uudelle sukupolvelle niin hienoa jälkeä kuin mahdollista ja olkoot noi vanhat versiot sitten vaikka 720@30fps ja sillä siisti".

Nyt tulee vähän PS4:n omistajana sellainen "sorrettu olo", kun tuntuu siltä, että uuden, hienon ja "kalliin" laitteeni ominaisuuksia ei käytetä kunnolla hyödyksi, koska cross gen-pelintekijät haluavat tarjota "saman kokemuksen" sille naapurin Antillekin, joka vasta sai pari vuotta sitten PS3:n.

Nätiltähän tuo Destiny näyttää näinkin ja tuskin 30 fps mitään isoa ongelmaa tuo, mutta väkisin tulee tällaisten pelien kohdalla mieleen se ajatus, että "mitäs olisivatkaan voineet saada aikaan, jos nuo vanhat laitteet olisi jätetty pienempään osaan". Tietysti ymmärtäähän sen, että vanhat laitteetkin kiinnostaa pelintekijöitä, kun siellä on tuota käyttäjäkuntaa kuitenkin vielä enemmän ja money talks kuitenkin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom