Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Todettava että destinyn dlc ja erityisesti sen olennaisin osa eli moon raid maksoi minulle jo hintansa takaisin. Moon raidia jouduttiin lykkäämään ryhmän kanssa aina lauantaille ja täysi työ väistellä muiden toverien spoilailuja ensikokemuksista. Kuitenkin tuli päästyä moonin raidiin ilman googletuksiaja pääteemana tutkia ja oivaltaa kaiken itse. Lauantai vierähti ryhmällä kuusi tuntiseksi selvittää tie loppuvastukseen ja sunnuntaina läpi. Pitkän hieromisen jälkeen kirkkaasti läpi. Ryhmälle raid sinkoa, primary exotic snipua ja armoria. Hieno elämys, alkaen alun taistelusta trolliarmeijaa vastaan, tietä eteenpäin raivaten.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kertokaapa Vitan omistajat miten Destinyn hankaaminen käytännössä toimii kyseisellä alustalla? Ilmeisesti pystyy "jatkamaan" PS4:n hahmolla pelaamista Vitan kautta? Mitä kaikkea tarvitaan? Käsikonsoli, wifi, itse peli uudelleen ostettuna Vitalle?

Mä pelaan kotona television lähellä Vitalla, yleensä telkku on muussa kuin pelikäytössä. En ole testannut juurikaan Wifin yli vaan käytän direct connectionia (jossa etäisyys ei saa olla kovin iso vrt bluetooth). Vita tarvitsee ehdottomasti Gripin, ilman sitä pelaamisesta ei tule mitään. Veikkaisin että noin puolet peliajasta olen pelannut Vitalla. Toki ilman kiertotietä tuohon ei saa mikkiä joten pitää ottaa huomioon pelatessa ettei paljon puhuta.


Viimeviikko haulikonkuoressa...

Keskiviikko:
NF30lvl.PNG


Torstaina HM VoG Gorgonarkulta vanha versio UR:sta

Perjantai:
4horseman.PNG


Sunnuntai:
2tomorgue.PNG

Exohaulikot täysin turhakkeita, sen sijaan toi legu on pätevä peli kun noi perkit sattuivat osumaan nappiin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mä pelaan kotona television lähellä Vitalla, yleensä telkku on muussa kuin pelikäytössä. En ole testannut juurikaan Wifin yli vaan käytän direct connectionia (jossa etäisyys ei saa olla kovin iso vrt bluetooth). Vita tarvitsee ehdottomasti Gripin, ilman sitä pelaamisesta ei tule mitään. Veikkaisin että noin puolet peliajasta olen pelannut Vitalla. Toki ilman kiertotietä tuohon ei saa mikkiä joten pitää ottaa huomioon pelatessa ettei paljon puhuta.


Viimeviikko haulikonkuoressa...

Sullapa ollu hyvä säkä, itselle tullu pelkkää sinistä roskaa pitkin viikkoa, alkaa mennä usko taas kerran tähänkin peliin. Kiusaavat vielä Bungien twitterissä että toivottavasti jouluna kaikki toiveet toteutuu ja kuvassa Cryptarch purppuran engrammilahjan kera..

Niistä harvoista legendaarisista engrameista mitä on löytynyt on tullu shardia ja sinistä, prkl :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mä pelaan kotona television lähellä Vitalla, yleensä telkku on muussa kuin pelikäytössä. En ole testannut juurikaan Wifin yli vaan käytän direct connectionia (jossa etäisyys ei saa olla kovin iso vrt bluetooth). Vita tarvitsee ehdottomasti Gripin, ilman sitä pelaamisesta ei tule mitään. Veikkaisin että noin puolet peliajasta olen pelannut Vitalla. Toki ilman kiertotietä tuohon ei saa mikkiä joten pitää ottaa huomioon pelatessa ettei paljon puhuta.

Djaa, vaikuttaapa epäkäytännölliseltä turhakkeelta. Tuskin tuohon sitten jaksaa rahaa laittaa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Djaa, vaikuttaapa epäkäytännölliseltä turhakkeelta. Tuskin tuohon sitten jaksaa rahaa laittaa.

Siis kyllähän toi Wifin yli toimii, minulla ei ole tarvetta sille. Toki siihen käy myös Z3 puhelimet / tabletti.
Redditin ketju aiheesta

Sullapa ollu hyvä säkä, itselle tullu pelkkää sinistä roskaa pitkin viikkoa, alkaa mennä usko taas kerran tähänkin peliin. Kiusaavat vielä Bungien twitterissä että toivottavasti jouluna kaikki toiveet toteutuu ja kuvassa Cryptarch purppuran engrammilahjan kera..

Niistä harvoista legendaarisista engrameista mitä on löytynyt on tullu shardia ja sinistä, prkl :D

Nojoo, 3 haulikkoa mille ei ole mitään käyttöä, saa niistä shardeja toki.
Toivoisin itselle toista legendaarista raketinheitintä. Unfriendly Giant löytyy solar versiona 300 damagella, sitten on toi Truth muttakun pääaseena on joko Vex tai MIDA niin ei paljon muita exoja käytellä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Siinä on ollu tuuri kohillaan 2parasta raid asetta kerrallaan kuin gjalla ja kuin icebreakker :D

Totta nämä kaksi on sairaan kovia aseita ja jättää exo slotin auki primarylle. Itselläkin kävi kauhee säkä ja putosi nämä kaksi asetta. Armoreide puolella ei sit ole tullut kun huntterille kengät jotka on toki iha oivat pelit tohon crotan pudotukseen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Siis kyllähän toi Wifin yli toimii, minulla ei ole tarvetta sille. Toki siihen käy myös Z3 puhelimet / tabletti.
Redditin ketju aiheesta

Vieläkin jäi hieman epäselväksi että voinko ottaa Vitan matkalle mukaan, etsiä wifispotin ja päästä pelaamaan Destinyä jollain tavalla vai onko Vita pelkästään PS4-konsolin "kauko-ohjain?"
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Vieläkin jäi hieman epäselväksi että voinko ottaa Vitan matkalle mukaan, etsiä wifispotin ja päästä pelaamaan Destinyä jollain tavalla vai onko Vita pelkästään PS4-konsolin "kauko-ohjain?"

Juu voit, mutta yhteyden toimivuus ei ole taattua. Voi olla lagia tai ei välttämättä yhdisty lainkaan. Kannattaa muistaa ennen matkalle lähtöä jättää PS4 Rest modeen tai muuten Vitalla ei PS4:sta saa käynnistettyä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tulikin täs mieleen, että nyt kun on raidi snipu ja sinko pullatettu ja ois mahollista käyttää exo asetta primaryssä. toimisikohan Red deathin parannus crotan kaadossa?Red Death: Each kill heals you and speeds up reloads.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tulikin täs mieleen, että nyt kun on raidi snipu ja sinko pullatettu ja ois mahollista käyttää exo asetta primaryssä. toimisikohan Red deathin parannus crotan kaadossa?Red Death: Each kill heals you and speeds up reloads.

Muistan lukeneeni että toimii. Tai sitten kyse oli jostain muusta samalla ominaisuudella varustetusta aseesta.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Juu voit, mutta yhteyden toimivuus ei ole taattua. Voi olla lagia tai ei välttämättä yhdisty lainkaan. Kannattaa muistaa ennen matkalle lähtöä jättää PS4 Rest modeen tai muuten Vitalla ei PS4:sta saa käynnistettyä.

Tämäpä selvä, täytynee miettiä vielä onko tuo investoinnin arvoinen temppu... Hieman kyllä kuulostaa purkkaviritykseltä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Viime viikkoina on ollut ilmassa jo jonkinlaista Destiny-kyllästymistä ja viimein eilen illalla iski seinä vastaan. Mainittakoon heti alkuun, että aplha- ja beta -testien jälkeen aloin pelata Destinyä PS3:lla ja Titan tulikin nostettua lvl 29. Tuossa taannoin aloitin urakan alusta XB1:lla ja peli jaksoi vielä innostaa. Pelasin läpi ja aloin keskittyä taas hahmon kehittämiseen. Ensimmäinen surua aiheuttanut asia oli, että aiemmin PS3:lla Queens Bountyilla ansaittu rosegold-haarniskaväritystä ei ole enää mahdollista saavuttaa - omaan silmään tuo oli ainoa jokseenkin järkevä/tyylikäs värivaihtoehto hahmolle. No, sen kanssa vielä oppi elämään.

Seuraavaksi Bungie päätti poistaa mahdollisuuden vaihtaa materiaaleja vanguard markseihin. Tämä oli perseestä, sillä keräsin materiaaleja muun toiminnan ohessa valtavat määrät juuri siksi, että saa noita markseja, jos ei satu olemaan aikaa tahkota strikejä. No, nyt minulla on sitten paljon materiaalia ilman mitään järkevää käyttöä.

Tässä vaiheessa alkoi ärsyttää myös monet muut pienet asiat, kuten samojen tehtävien kierrätys dailyssa: tuntuu, että siellä pyörii tasan viisi tehtävää, joita on tullut jauhettua kahdella konsolilla kyllästymiseen asti. En edes jaksa yrittää laskea niitä kertoja, kun olen mennyt Archiveen, Chamber of Nightiin tai Black Gardeniin turhautumista tuntien. Lisäksi joku päivitys (oliko juuri tuo sama, joka muutti tuon materiaali/marks -vaihdon perseelleen) tuntui vaikeuttavan weekly-strikeja. Ennen ne pystyi sooloamaan yksin vaikeimmallakin tasolla, kun taas päivityksen jälkeen weeklyä ei yksin enää kovin helposti tehtykään, nightfallista puhumattakaan. Kyllähän niitä weeklyjä toki on sen jälkeen tullut vielä tahkottua, mutta se ei enää ole hauskaa.

Sitten tuli tämä lisäri. Ihan kiva, että sooloajatkin pääsevät nyt kehittämään hahmoa eteenpäin, mutta alkaa herätä kysymys, että miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä? Jotta voisi jauhaa noita samoja dailyja ja weeklyja maailman tappiin asti? Ei oikein houkuttele. Samoin ei houkuta PvP:kään. Nuo dlc:n kolme tarinatehtävää olivat lähinnä vitsi, eivätkä todellakaan iske mitään uutta innostusta peliä kohtaan.

Eilen sitten taas kerran käynnistin Destinyn, käväisin Towerissa ja sen jälkeen valitsin kohteekseni dailyn. Tuijotin hetken aikaa vanhaa tuttua tehtäväkuvausta ja yhtäkkiä se vain: Mikä hiton järki? Destinyn käynnistäminen tuntuu nykyään lähinnä siltä kuin lähtisi töihin sellaiseen työpaikkaan, jota kohtaan into on laantunut täydellisesti. Homma toimii sinänsä hyvin ja itse kokee osaavansa homman, mutta se vain on joka ikinen päivä sitä ihan samaa suorittamista täysin samoissa maisemissa ja tehtävissä. Esim. Raid ei tuo minulle mitään iloa, kun peliaika on sen verran epäsäännöllistä, että randomien kanssa pelaaminen ei tunnu mielekkäältä (saatikka random-seuran järjestäminen), ja tällä hetkellä omassa kaveripiirissä Destinyä pelataan vielä vanhalla raudalla.

Destinyssä on paljon hyviä ideoita ja potentiaalia, puhumattakaan täydellisyyttä hipovasta pelattavuudesta. Valitettavasti tuo hyvä pelattavuus ei korvaa sitä tosiasiaa, että peli alkaa toistaa itseään ja varsinkaan sooloilijalle ei ole tarpeeksi vaihtelevaa ja mielekästä tekemistä, jotta sen parissa oikeasti viihtyisi - minusta suorittaminen ei todellakaan ole viihtymistä. Harmi, että tuli nuo lisärit ostettua samassa paketissa, sillä epäilen, että se seuraava on sooloilijalle ihan samanlaista roskaa. Ja mahdollisesti sitä ennen saadaan vielä nippu uusia päivityksiä, jotka muuttavat hahmon ja varusteiden kehittämisen, sun muun puuhastelun entistä työläämmäksi ja hitaammaksi.

Bungien pitäisi ehkä hieman tarkastaa näkemyksiään Destinystä ja miettiä, että onko tässä oikeasti ajatuksena luoda mielekäs pelimaailma, jossa pelaaja oikeasti viihtyy ja kokee olevansa osa maailman tapahtumia, vai orjuuttaa pelaajat tekemään valtavat määrät paskaduunia, joka ei juuri palkitse. Ehkä tiettyjä arkielämän realiteetteja ei yksinkertaisesti kannattaisi pakottaa mukaan pelimaailmaan. Muutenkin tuo pelimaailman muuttuminen on ollut lähinnä vain yksi iso vitsi. Public eventien ilmestymisaikojen muuttaminen lähinnä tuntuu samalta kuin paikallisbussien aikataulun muutos, eikä nuo crota-rituaalit ole sen innostavampia. Jos nämä kaikki muutokset ja kehitys ovat oikeasti tätä luokkaa, niin odotukset pelimaailman tulevaisuutta ajatellen ovat kyllä tehokkaasti murentuneet. Elämä avaruuden korpimailla on todellakin kovaa, mutta valitettavasti vain täysin vääristä syistä.

Mutta hei, onneksi Destiny 2 on jo kehitteillä ja siinä kaikki tulee olemaan sitten niin paljon paremmin.

Hyvä yritys, Bungie, hyvä yritys.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Itse sain innon pysymään ihan vaan aseiden vaihdolla. Ennen pistooli ja auto rifle. Nyt scout ja pulse. Noita taas hetki päivitellään.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Itse sain innon pysymään ihan vaan aseiden vaihdolla. Ennen pistooli ja auto rifle. Nyt scout ja pulse. Noita taas hetki päivitellään.

Aseiden vaihtoakin on tullut kokeiltua, eikä se pelasta siltä tosiasialta, että samoja juttuja joutuu koluamaan päivästä toiseen. Edes eri taktiikat tilanteita lähestyessä eivät tuo samaa vaihtelua taisteluihin kuin vaikkapa Halossa, joissa tekoäly reagoi huomattavasti paremmin muuttuviin tilanteisiin.

Suoraan sanottuna en kyllä enää edes tiedä, että haluanko tuohon peliin mitään muutoksia, jotka motivoisivat palaamaan sen pariin uudestaan. Tässä parhaillaan mietin, että viitsinkö nostaa tuon hahmon vielä tappiin ennen sitä seuraavaa lisäriä, mutta saapa nähdä. Lisäri varmaan tulee sitten ilmestyessään vielä pelattua, kun sen on kerta jo maksanut, mutta vahvasti epäilen, että se todellakin tarjoaa vain tuota samaa tauhkaa samoissa samoissa kierrätetyissä maisemissa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tulipa tahkottua strikelistaa, farmattua venuksessa ja maassa. Päivän saalis 11 sinistä engramia 2 violettia + 1 postista, kun kryptorankki nousi. Mitä niillä sitten sain... 6 ascedant shardia pari mote lightiä ja lopuilla sinistä tussaria ja kampetta.

Kai sen tussarin joutuu vanguardilta ostaan, että pääsee kokeileen jotain erilaista,,,tai miksei niitä vois kokeilla sinisillä lvl20 aseillakin :-)

hmmmm ruukku bountyyn 100 örkkiä ja void damagella. Ei ole kuin sinko :-)

Löyty vaultista onneksi sniper. Aika turhauttava tehtävä siitä huolimatta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tuo meni atheons epiloguella ihan ku itsestään :D tänää sain uudesta raidista swordbreaker haulikon!
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllä itse näen Destinyn ennen kaikkea kehitystarinana kohti Raideja. Seuraavissa osissa voisivat keskittyä tähän puoleen vielä selkeämmin. Antaa motivaation viedä hahmoaan kohti korkeuksia. Rinnalla kulkee hyvin nämä Striket, joita voi vetää matchmakingin kautta tai ihan sooloten.

Soolottajille: rohkeasti raidaamaan muiden kanssa. Ensimmäinen kierros on jotain niin upeaa, minkä takia kannattaa se kaikki vaiva nähdä. Maksaa nopeasti lisärin takaisin ja on hyvä syy palata takaisin riviin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mietin tässä tuleeko huomenna weekly strikeksi se uusi Marsin Vex-strike, mutta sehän on PS-yksinoikeus, joten se ei taida sinne onneksi joutua. Sen mitä sitä normaalilla pelasin, tuntui ainakin sille etten sitä Nightfallina haluaisi pelata väärällä burnilla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Soolottajille: rohkeasti raidaamaan muiden kanssa. Ensimmäinen kierros on jotain niin upeaa, minkä takia kannattaa se kaikki vaiva nähdä. Maksaa nopeasti lisärin takaisin ja on hyvä syy palata takaisin riviin.

Riippuu todella paljon porukasta, haluaako enää samanlaiseen joutua, voi helposti pilata kokemuksen. Ite oon pelannut niin monen eri porukan kanssa, että oppinut jo välttelemään tiettyjä, joiden mukaan en lähtis enää hevillä. Ainut huono puoli tässä on, että hyvät ja fiksut pelaajat ovat jo sitoutuneet tiettyyn porukkaan. Me muut saamme tyytyä paskoihin "random" porukoihin, joissa menee vähintäänkin hermot, kun ei viitsitä kuunnella ohjeita ja perseillään minkä keretään. En ymmärrä miksi joillekin pitää rautalangasta vääntää hyvin yksinkertainen asia, ei tämä nyt niin vaikeaa ole..
 
Ylös Bottom