Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ensimmäinen pelipäivä pulkassa ja ihan hyvältä on vaikuttanut. Beta-testiä en kokeillut, mutta ei ole menoa juuri haitannut. Olen aloittanut pelin alkuperäisen suunnitelmani mukaisesti titaanilla, joka on nyt level 17. Aluksi tehtäviä ja noin 8 levelin jälkeen pelkkää PvP:tä. Ei ole paljon defender-titaaneja vielä näkynyt, että tuntee itsensä aika pioneeriksi :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Taitaa jäädä peli hankkimatta. Kuulemma todella itseään toistavaa ja vihollislajit vaan kopioita toisistaan.

Ristus mikä arvailija ynnä ihme mököttäjä :D Taalat tiskiin ja peli kotiin! Kokeilemalla se selviää niinku sulle jo neuvottiin.
Ei siinä mitään, missaa vain Vuoden Peli ;)

Alffaa ja beettaa olen pelannut ja onhan tää edelleen yhtä hieno.
Tärkeimmät prinsiipit:
!) toimii teknisesti moiteetta
2) erittäin pelattava
3) kaverit
4) nätti
5) mielenkiintoinen tarina&ympäristö
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ristus mikä arvailija ynnä ihme mököttäjä :D Taalat tiskiin ja peli kotiin! Kokeilemalla se selviää niinku sulle jo neuvottiin.
Ei siinä mitään, missaa vain Vuoden Peli ;)

Ei siinä nyt mitään dramaattista ole jos on epäilyksiä, niin on minullakin (peli tosin ostettu ja latautumassa). Minulle ei koskaan kolahtanut Halojen "hernepyssy" gunplay (en tarkoita että olisi huono, en vain tykkää henk.koht.), tämä on hyvin samoilla linjoilla. Lisäksi tosiaan kaikki video mitä olen katsonut antaa ymmärtää että pelillä on suuri mahdollisuus alkaa toistaa itseään. Vaikuttaisi myös siltä, että ne syyt miksi Halot kolahti vaikka en kaikesta pitänyt, eivät tätä kanna samalla tavalla. Joten ei, älkää kertoko minulle että teen jotain väärin jos minulla on epäilyksiä Destinyn suhteen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Taitaa jäädä peli hankkimatta. Kuulemma todella itseään toistava ja vihollislajit vaan kopioita toisistaan.

Tällä verukkeella jäisi aika moni muukin peli hankkimatta. Ensimmäisen päivän perusteella ei peliä ole vielä kukaan nähnyt. Jotain varovaisia maistiaisia vasta otettu.

Tiimipelaajalle ollut täyttä kultaa. Jatkuvan puheensorinan ylitse tulee väliin huutoja kun kuolo meinaa korjata ja taas pyyntöjä tulla nostamaan takaisin riviin. Kovan taistelun ohella kerätään Ghosteja ja etsitään arkkuja. Paremmat varusteet lootin muodossa ovat kuin pieniä trophyja joita satelee kaiken aikaa. Palkitsevaa, hauskaa ja tiimin yhteen sitoavaa. Juuri sitä mitä odotti.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tällä verukkeella jäisi aika moni muukin peli hankkimatta. Ensimmäisen päivän perusteella ei peliä ole vielä kukaan nähnyt. Jotain varovaisia maistiaisia vasta otettu.

Tiimipelaajalle ollut täyttä kultaa. Jatkuvan puheensorinan ylitse tulee väliin huutoja kun kuolo meinaa korjata ja taas pyyntöjä tulla nostamaan takaisin riviin. Kovan taistelun ohella kerätään Ghosteja ja etsitään arkkuja. Paremmat varusteet lootin muodossa ovat kuin pieniä trophyja joita satelee kaiken aikaa. Palkitsevaa, hauskaa ja tiimin yhteen sitoavaa. Juuri sitä mitä odotti.


Tiimin pitää olla miltei samalla tasolla, muuten se on ylijuoksua ja se hauskuus vähenee. Tarinasta en ole saanut mitään selvää kun on chatissa ollut juurikin sitä mölyä, mutta tuskin se mikään ihmeellinen on.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tiimin pitää olla miltei samalla tasolla, muuten se on ylijuoksua ja se hauskuus vähenee. Tarinasta en ole saanut mitään selvää kun on chatissa ollut juurikin sitä mölyä, mutta tuskin se mikään ihmeellinen on.

Samalla tasolla? Tarkoitatko samaa leveliä? Aloitimme eilen samalla sekunnin lyömällä ja samalla tasolla mennään. Pelitaidolliset erot ovat tietysti sitten toinen asia. Hahmoluokan "mukainen pelaaminen" on vähän niin ja näin kun täysi anarkia pyörii ympärillä. Toisaalta subclassit ovat vasta edessäpäin, joten ehkä tämä on tarkoitettukin vasta alun lämmittelyksi ensimmäiset 15 lvl.

Tuo chatin äänentaso on kyllä ihan totta. Täytyy tarina käydä varmaan lukemassa jossain vielä erikseen tai lyödä nöyrästi tekstitys takaisin päälle. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tiimin pitää olla miltei samalla tasolla, muuten se on ylijuoksua ja se hauskuus vähenee. Tarinasta en ole saanut mitään selvää kun on chatissa ollut juurikin sitä mölyä, mutta tuskin se mikään ihmeellinen on.

Mä en ole sit taas huomannut että korkeamman tason tyypit juoksis mitenkään alempitasoisten monsujen yli, lv10 pystyy toki paremmin vahingoittamaan lv9+ vihollisia kuin lv7 hahmo joten onko kyse mahdollisesti tästä? Ootteko ehkä ollu jossain alueella missä sun hahmo ei vielä pärjää mutta korkeamman tason hahmot pärjää, ja tällöin on tullut illuusio siitä että isommat vie ja pikkaset seuraa perästä?

Itse ainakin huomasin eilen kun oltiin ihan Patrolissa niin itse olin lv8 ja muut tiimin jäsenet oli lv10+, saman verran kaikki teki damagea, yhtä nopeasti minä tapoin monsuja kuin tiimikaverit. Kun taas mentiin lv12 strikeen, olin itse silloin lv10 miltein lv11, tiimikaverit jotka olivat lv12 ja 13 pudottivat vihuja normaaliin tapaansa ja minä en saanut juurikaan vahinkoa aikaiseksi, mutta heti kun tuli lv up, niin etumatka kuroutui umpeen ja vihuja alkoi tippumaan ihan eri tahtia.

Jotenkin tämä peli osaa skaalata sen ympäristön niin että se haaste pysyy edes vähän siellä taustalla, tietty Patrolissa ne vihut ei voi olla mitään tankkeja kaikki, koska muuten siitä ei tulisi mitään, mutta tehtävissä ja strikeissa meno on ollut aika hyvää huolimatta tasoeroista.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ensimmäinen ilta pelin ääressä koettu ja todella positiivisinen kuva jäi. :) Pelin tarina vaikutti ainakin sopivan haastavalta ja 2 hengen fireteami oli välillä kovassakin pulassa. Lvl 7 ja kuun puoleen väliin tuli testattua. Jos tänään neljän jälkeen on innokkaita niin fireteamissa on yksi paikka vapaana. Arkipäivät taitaa mennä vielä tarinan parissa ja maistellaan pvptä sitten viikonloppuna.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Metacritic User Score:

XOne 4.5
PS4 5.7

Ei ainakaan vielä hyvältä näytä vuoden peliksi.

Hei joku luulee, että olet oikeasti tosissasi jos noita tänne laitat näkyville...
Metacritic user score :D

Siellä jengi itkee kun luvatut DLC:t ei toimi tai kun peli ei olekkaan aivan eri kuin beta.

Mutta tosiaan, ei tästä kaikkien tarvi tykätä. Jos alfa ja beta ei toimineet, niin tuskin toimii koko versiokaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Eka tunti? nyt takana. Heti heräsi yksi todella iso ärsytys. Nimittäin tatin herkkyys. Aivan äärimmäisen rasittavaa kun kääntyminen tuntuu niin tuskaiselta, mutta tähtäimiä varten senssit on heti kohdillaan. Voin olla puusilmä mutta minun mielestä siellä oli vain yleinen sensitivity säätö eikä erikseen? Peli vaikuttaa kyllä olevan ihan taattua Bungie laatua, vähän häiritsee että pomojen haaste tulee lähinnä siitä että kestää hemmetisti osumaa, mutta odotettavissahan tuo oli. Ellei tuo sensitivity aja mua hulluksi, niin kyllähän tätä pelailee.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pelin "tarina" pelattu eilen läpi ja otettu vähän tyyppausta pvp:stä taas ensiksi lv14 hunter gunslingerin kanssa Controllissa ja sitten aamulla näin Hunter Bladedancerilla Clashia (6v6 all out tdm)
Control oli hauskempi ainakin näin kahden matsin perusteella.
Nyt alkaa vanguard strike hinkutus.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mä en ole sit taas huomannut että korkeamman tason tyypit juoksis mitenkään alempitasoisten monsujen yli, lv10 pystyy toki paremmin vahingoittamaan lv9+ vihollisia kuin lv7 hahmo joten onko kyse mahdollisesti tästä? Ootteko ehkä ollu jossain alueella missä sun hahmo ei vielä pärjää mutta korkeamman tason hahmot pärjää, ja tällöin on tullut illuusio siitä että isommat vie ja pikkaset seuraa perästä?

Itse ainakin huomasin eilen kun oltiin ihan Patrolissa niin itse olin lv8 ja muut tiimin jäsenet oli lv10+, saman verran kaikki teki damagea, yhtä nopeasti minä tapoin monsuja kuin tiimikaverit. Kun taas mentiin lv12 strikeen, olin itse silloin lv10 miltein lv11, tiimikaverit jotka olivat lv12 ja 13 pudottivat vihuja normaaliin tapaansa ja minä en saanut juurikaan vahinkoa aikaiseksi, mutta heti kun tuli lv up, niin etumatka kuroutui umpeen ja vihuja alkoi tippumaan ihan eri tahtia.

Jotenkin tämä peli osaa skaalata sen ympäristön niin että se haaste pysyy edes vähän siellä taustalla, tietty Patrolissa ne vihut ei voi olla mitään tankkeja kaikki, koska muuten siitä ei tulisi mitään, mutta tehtävissä ja strikeissa meno on ollut aika hyvää huolimatta tasoeroista.

Isompi ero kuin 2-3tasoa. Peli ei skaalaa viisaasti niin että porukka voisi olla eritasoissa ryhmissä. Toiset ei saa tehtyä vahinko, kun samalla toiset juoksee vihollisten läpi ilman ongelmaa. Ja tässä tehtiin saman tason tehtäviä mitä heikoin kaveri teki, eli ihan pelin alkua mentiin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Eilen tuli kaverin kanssa väännettyä 6h putkeen ja lähes level 11 tuli dingattua.

Muutamia mietteitä pelistä ranskalaisin viivoin:

- Questaaminen saman toistoa, joskin kaverin kanssa pelatessa hard-tason kentillä noissa riittää tekemistä. Kuolema on korjannut aina välillä jos on liian yolo-asenteella.
- Latausajat aivan hanurista. Mihin tahansa alueelle menet, saat odottaa noin 30-60 sekuntia. Oikeasti, eihän tämä edes ole MMO ja latausajat avain tolkuttomia.
- Pelattavuus yleisesti loistavaa. Heti ekat tatin käännöt kirosin jo sitä 30fps, mutta kyllä se pelatessa ihan sulavalta tuntuu. Tähän vain pitää tyytyä.
- The Tower oli pettymys, odotin jotain isoa ja tyylikästä mestaa ja paljon eri vendoreita, mut pahasti sai pettyä. Varsinkin kun sinne kestää päästä se 30-60 sekuntia Orbitilta niin tän quest/item-hubin olis voinut paremminkin hoitaa.
- Normal-vaikeustaso on aivan liian helppo kahdestaan pelatessa, hardilla (3-4 leveliä isompi omaa leveliä) niin saa jo oikeasti miettiä mitä tekee. Suosittelen siis ehdottomasti hardia, saa siitä pienen xp-bonuksenkin.
- Hand cannon, raketinheitin & Titan, aivan tajuttoman nautittava yhdistelmä.
- Musiikki luo hyvin tunnelmaa.
- Pelissä on grindaamisen tuntua heti alusta asti, mutta itse tykkään siitä. Lootharakka 4ever.

Saa nähdä mitä end game on, vähän huokuu sellainen fiilis pelistä ettei siellä ole hirveästi sisältöä. Kenties tästä tulee se ESO vol. 2, kivaa pelata niin kauan kuin leveleitä riittää mut sitten tyssää tekemisen puutteeseen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Isompi ero kuin 2-3tasoa. Peli ei skaalaa viisaasti niin että porukka voisi olla eritasoissa ryhmissä. Toiset ei saa tehtyä vahinko, kun samalla toiset juoksee vihollisten läpi ilman ongelmaa. Ja tässä tehtiin saman tason tehtäviä mitä heikoin kaveri teki, eli ihan pelin alkua mentiin.

No ei tuossa pitäisi olla ongelmaa, toki korkean tason hahmot voi saada pienet boonukset alempitasoisia vihuja vastaan, mutta jos siinä mentiin tehtävää joka oli sopiva ryhmän heikoimmalle hahmolle niin kaikkien pitäisi olla suhkot samalla viivalla. Isompitasoisilla on tietty käytössään enemmän skillejä jotka boostaavat esim supereita.

Jos taas joku ei saa vahinkoa aikaiseksi niin silloin on siellä kyseisellä alueella liian alhaisella tasolla, ei siinä muuta ole. Tai sitten ampuu esim. lv10 vihuja lv4 aseella jolloin ei myöskään saa vahinkoa, niillä aseillakin kun on ne tasot ja sillä alkupään vihreällä pyssyllä ei kovin pitkälle pötkitä, huomasin tämän itse eilen vähän liian myöhään, elämä helpottui huimasti kun tajusi että niin.. uuden tehokkaan aseen voikin ostaa, lv 3:n kivääri vaihtui lv10 magnumiin ;)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pelin "tarina" pelattu eilen läpi ja otettu vähän tyyppausta pvp:stä taas ensiksi lv14 hunter gunslingerin kanssa Controllissa ja sitten aamulla näin Hunter Bladedancerilla Clashia (6v6 all out tdm)
Control oli hauskempi ainakin näin kahden matsin perusteella.
Nyt alkaa vanguard strike hinkutus.
Noh, piti varmaan paikkansa että oli copy-paste tehtäviä kaikki...tapa kaikki, odottele ghostia, tapa lisää, returning to lobby in 20s [emoji13] ?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Eilen pelasin pari tuntia illalla ja vaikkei siitä nyt hirveitä käsityksiä vielä saannut, niin muutamin ranskalaisin pelikokemusta ylös:

- Tarina ja tunnelma pohjustetaan ihan hyvin, vaikka tällaisissa peleissä sillä nyt ei ole juuri relevanttia merkitystä, koska moni kohta juostaan porukan kanssa raidatessa yli
- Pelattavuus on samanlaista kuin Halossa, joten se ei ole mitään mullistavaa. Spray and pray toimii hyvin, eikä juurikaan "taktikoimaan" pääse, koska questeissa viholliset spaawnaavat uusien tulijoiden mukaan
- Vaatii ehdottomasti peliseuraa jo sen takia, että vaikeusaste nousee ja myös siksi, että pelikokemus jää yksin juostessa melko valjuksi juurikin sen takia, että mitään taktisia hienouksia ei juuri löydy
- Latausajat ovat hurjia, vaikka kyse ei ole edes MMO:sta. Kentät ovat rosoisia, eivätkä mitenkään järin eeppisiä.
- Vuoden peli? Alun perusteella ei, mutta potentiaalinen pohja hyvällekkin rooliräiskinnälle on luotu.


Jatketaan pelailua ja toivotaan, että homma alkaa luistamaan. Toivottavasti löytyy peliseuraa myös näin kasuaalimmalle pelaajalle, eilen illalla ei oikein meinannut löytyä ja mentiin sitten vähän sooloillen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olen jo vanha jäärä ja en tajua oikein noita lyhenteitä...mmo..massive multiplayer online tai jotain...no destiny ei ole sitä, muutama äijä siellä juoksee ja se ei ole mitään massiivista, kentätkin on rajattuja joten ei sekään massiivista, ei koossa tai määrässä.
Sitten tämä Rpg..en tajuu, tässä on ihan normipelin tavalla aseenosat ja kiinteitä perkkejä tai kykyjä mitä tulee leveloinnissa yms. ei sen kummemmin kuin missä tahansa tps tai fps peleissä.
Jos pitäisi kiteyttää niin "online fps" olisi määritelmäni..jossa lisukkeena yksin & coop campanja (huom. Ei tarina tai juoni sellainen)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Vaikka tarinan pohjustus on hyvä, niin se ei todennäköisesti siitä parane, koska mitenkään asioita ei pohjusteta muuten kuin Tyrion Lannisterin monotoonisella äänellä. Tehtävät nyt taitavat kaikki olla mene paikasta a) paikkaan b) ja tapa kaikki. Se oikein toimi, jos halutaan tarinaltaan hyvä peli. Vähän tuntuu, että peli ei tiedä oikein mikä se on?

Jatketaan huomenna pelailua, tänään ei kerkeä, jospa se mulle aukeisi.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olen jo vanha jäärä ja en tajua oikein noita lyhenteitä...mmo..massive multiplayer online tai jotain...no destiny ei ole sitä, muutama äijä siellä juoksee ja se ei ole mitään massiivista, kentätkin on rajattuja joten ei sekään massiivista, ei koossa tai määrässä.
Sitten tämä Rpg..en tajuu, tässä on ihan normipelin tavalla aseenosat ja kiinteitä perkkejä tai kykyjä mitä tulee leveloinnissa yms. ei sen kummemmin kuin missä tahansa tps tai fps peleissä.
Jos pitäisi kiteyttää niin "online fps" olisi määritelmäni..jossa lisukkeena yksin & coop campanja (huom. Ei tarina tai juoni sellainen)
Mimmosia rpg-pelejä oot pelaillut? Itse olen lähinnä wow, witcher, swtor, skyrim/eso. Näissä peleissä kehitetään omaa hahmoa ja avataan perkkejä/kykyjä ja hankitaan aseita/varusteita. Destinyssä ei näitä kirjoituksesi mukaan ole. Mmo käsityksenä ei tarkoita että 500m×500m alueella on 15 miljoonaa pelaajaa, vaan se että iso yhteisö pelaa peliä. Destiny kyllä täyttää mmorpg kriteerit.
 
Ylös Bottom