Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Joku diablohan ei toista itseään, mutta siitä nörtit tykkää kuin hullu puurosta.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pelistä ei tarvitse jokaisen tykätä, Jogi.

Eniveis, tarina tuntui olevankin enemmän sellainen että tää oli vaan "ensimmäinen" kerta kun tuut pelastamaan maailman muttei todellakaan viimeinen. Ei päätetty legendaa mutta tuntuu että legenda vasta alkoi tästä. Tarinan "juonen" kuljetus oli kuitenkin samanlaista mitä päättömän kanan pomppiminen edestakaisin kanalassa eli ihan päätöntä :)

Itselle ei kuitenkaan toi tarina oo tässä pelissä niin "just" kuten ei ollut Diablo 3:ssakaan jossa tarina oli ihan yhtä.. Tyhjentävä :)
Pelin pelimekaniikat on hiottu hyvin yhteen ja loot metsästys ja exp/reputation grindaus on pelin isompi luu ja ne onkin ihan mukavaa puuhaa. Tämän pelin kanssa menee vielä monta, monta vuorokautta.

Edit: Tarkennetaan nyt vielä että on pelissä vikoja, kuten juurikin tarinan olemattomuus tai sen huonous ja se että siinä ei luoda mihinkään vihollisiin mitään emotionaalista sidettä muuta kuin että ne on pahoja ja ne pitää niitata. Enemmänkin ihmettelen jollei tätä kaikki huomaa. Mutta.. Silti haluan pelata lisää ja ostan lisärit ymsyms :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pelailtiin eilen kahden kaverin kanssa 3 hengen Fireteamissa ja olihan se menoa. Nostettiin heti aluksi vaikeusaste Hardiksi, mikä osoittautui viisaaksi valinnaksi ja suosittelen sitä kaikille.
Destiny herää henkiin korkeammalla vaikeusasteella, kun normal-tasolla kampanja on vain läpijuoksua.

Hardilla pelatessa meille tuli välillä railakkaastikin pataan, kun taktiikka unohtui pelaamisesta ja erehdyttiin sooloilemaan. Hienoimpia hetkiä tarjosivat kuitenkin ne tiukimmat taistelut, joissa henki oli höllässä ja jokainen tappo oli tiukan väännön tulosta. Kuvitelkaa tilanne, jossa kolme Guardianai juoksee kohti pimeyden edustajia aseet laulaen. Hieman ennen kohtaamista he jakautuvat erilleen, jolloin kaksi guardiania kiertää sivuille yhden vähentäessä laumaa edestä päin. Kahden Guardianin iskeässä sivuista vihulaiset yrittävät hakeutua parempiin suojiin, mutta ajautuvat vain kaikkien ristituleen ja vaihtavat hiippakuntaa nopealla tahdilla.

Ensimmäinen Halo oli parhaimmillaan Co-oppina ja niin myös tämäkin peli. Olen vieläkin innoissani kuin pieni lapsi eilisestä sessiosta ja mielestäni Destiny on pitkästä aikaa peli, jota on oikeasti hauska pelata. Moni muu peli ei ole pystynyt tuomaan tätä hauskuuden tunnetta, vaikka laatu viihdettä tarjoavatkin.

Tuskin maltan odottaa seuraavaa sessiotamme.

Edit.
Pelasin myös moninpeliä eilen ilman kavereita ja se jätti hyvin kaksijakoiset tunnelmat. Vaikka moninpelin pitäisi tasata pelaajien eroaja, mutta ainakin itse koin että kovemmalla levelillä olevilla pelaajilla oli paremmat aseet ja varusteet. Moninpelissä tuntuivat parhaimmiten pärjäämään pelaajat joilla oli assault riflet + snipu + kk, joita en ollut vielä lvl. 5 tyypillä ollut saanut.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mmo käsityksenä ei tarkoita että 500m×500m alueella on 15 miljoonaa pelaajaa, vaan se että iso yhteisö pelaa peliä. Destiny kyllä täyttää mmorpg kriteerit.

Ok eli Cod ja battlefield pelit on myös mmorpg pelejä. No hyvä tietää termit kun keskustelee noista jonkun kanssa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Minulle ei vielä selvinnyt, että kuuleeko fireteam-toverit mun höpinät mikkiin ilman mitään tsättiryhmän avaamista? Iltaisin tulee pelattua Pleikkarin 2.0 headsetillä ja kuiskittua aika varovasti, ettei vaimo/lapset häiriinny. Ainakin pieni kaiutinlogo pelin sisällä reagoi mun puheeseen, mutta eilisellä peliseuralla ei ilmeisesti ollut mikkiä, joten keskustelu oli aika yksipuolista.
 
Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Joku diablohan ei toista itseään, mutta siitä nörtit tykkää kuin hullu puurosta.

Diablossa on myös hitosti enempi variaatiota hahmoissa ja kyvyissä. Koko rpg vertaus ei mielestäni sovi Destinyyn ylipäätään. Destiny on ensisijaisesti co-op fps lievillä rpg mausteilla, eikä muuksi muutu. Ihan hyvää perustason räimettä kaiken näkemäni perusteella.

Edit: lisätääs vielä että tässä pelissä on kaikki mausteet tulla yhtä hauskaksi kfin elämykseksi kuin MAG oli aikanaan. Toki pienemmällä porukalla kerrallaan mutta en odota yhtään vähempää hupia tältäkään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ok eli Cod ja battlefield pelit on myös mmorpg pelejä. No hyvä tietää termit kun keskustelee noista jonkun kanssa.
Huh huh, sitähän tulikin tarkoitettua. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game tosta kannattaa käydä lukemassa rpg:stä lisää jos ei ole tuttu aihe. Itse kutsut Destinyä online-fps peliksi joita on nuo sinun mainitsemat bf ja cod. Eli mielestäsi ovat samanlaisia kuin destiny? Ja määritätkö minulle mmorpg käsitteen ja mielellään esimerkki pelin niin tarkastelen näkemystäni mieluusti uudelleen. Koska tässä ei ole kysymys mielipiteestä onko tämä mmorpg vaan ihan kriteerien täyttymisestä käsitteeseen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Minulle ei vielä selvinnyt, että kuuleeko fireteam-toverit mun höpinät mikkiin ilman mitään tsättiryhmän avaamista? Iltaisin tulee pelattua Pleikkarin 2.0 headsetillä ja kuiskittua aika varovasti, ettei vaimo/lapset häiriinny. Ainakin pieni kaiutinlogo pelin sisällä reagoi mun puheeseen, mutta eilisellä peliseuralla ei ilmeisesti ollut mikkiä, joten keskustelu oli aika yksipuolista.

Kavereiden kanssa pelattiin nimenomaan Fireteamin sisäisellä chatilla, eli kyllä heidän pitäisi kuulla. Jostain syystä PSN-partista alkoi porukkaa lennellä pois ja takaisin, minkä vuoksi siirryimme Fireteamin kanavalle.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Minulle ei vielä selvinnyt, että kuuleeko fireteam-toverit mun höpinät mikkiin ilman mitään tsättiryhmän avaamista? Iltaisin tulee pelattua Pleikkarin 2.0 headsetillä ja kuiskittua aika varovasti, ettei vaimo/lapset häiriinny. Ainakin pieni kaiutinlogo pelin sisällä reagoi mun puheeseen, mutta eilisellä peliseuralla ei ilmeisesti ollut mikkiä, joten keskustelu oli aika yksipuolista.

Kyllä kuulevat ja juuri kyseisiä kuulokkeita käytän itsekkin.

E: tähän vastattiinkin jo. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Huh huh, sitähän tulikin tarkoitettua. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game tosta kannattaa käydä lukemassa rpg:stä lisää jos ei ole tuttu aihe. Itse kutsut Destinyä online-fps peliksi joita on nuo sinun mainitsemat bf ja cod. Eli mielestäsi ovat samanlaisia kuin destiny? Ja määritätkö minulle mmorpg käsitteen ja mielellään esimerkki pelin niin tarkastelen näkemystäni mieluusti uudelleen. Koska tässä ei ole kysymys mielipiteestä onko tämä mmorpg vaan ihan kriteerien täyttymisestä käsitteeseen.

Pelintekijäthän ei ole koskaan kait käyttäny tästä pelistä mmo sanontaa vaan pelaajat jotka erehtyy luulemaan tätä mmo peliksi



Pelistä riippuen MMOssa voi olla mukana satoja tai tuhansia samanaikaisia osallistujia, jotka toimivat samassa pelimaailmassa ja serverillä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_role-playing_game
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mimmosia rpg-pelejä oot pelaillut? Itse olen lähinnä wow, witcher, swtor, skyrim/eso. Näissä peleissä kehitetään omaa hahmoa ja avataan perkkejä/kykyjä ja hankitaan aseita/varusteita. Destinyssä ei näitä kirjoituksesi mukaan ole. Mmo käsityksenä ei tarkoita että 500m×500m alueella on 15 miljoonaa pelaajaa, vaan se että iso yhteisö pelaa peliä. Destiny kyllä täyttää mmorpg kriteerit.

Jos itse kategorisoit Destinyn MMORPG, niin se on ehkä sitten genren suppein. MMO = ehkä Towerissa on 20-30 ihmispelaajaa kerralla sulle näkyvillä, itse kentällä sitten näet ehkä max. 10 per alue. Yleensä jos MMO:sta puhutaan niin voisi olettaa sen meinaavan satoja pelaajia, ei muutamia kymmeniä. RPG:n elementtejä tässä on, mutta ei kyllä ihan siinä "normalien rpg:n" mittakaavassa. Muutamat skillit ja xp-palkki.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Edit: lisätääs vielä että tässä pelissä on kaikki mausteet tulla yhtä hauskaksi kfin elämykseksi kuin MAG oli aikanaan. Toki pienemmällä porukalla kerrallaan mutta en odota yhtään vähempää hupia tältäkään.

Pienemmällä porukalla todellakin (Max 6,kun MAGissa sai yhteen aulaan jo 32 kaveria ja tiimit oli sen 8hengen kokoisia, niin ei olla edes samalla linjalla. Varsinkaan kun puuttuu proxy chat täysin.) , mutta ei tästä saa lähellekään samaa irti mitä MAG tarjosi, ei vaikka kuinka yrittäisi.

Destiny on coop fps huonolla multiplayerillä varustettuna. Ihmetyttää miten porukka jaksaa tota cod tyylistä adhd hippaa ja uskottelevat itselleen sen olevan tiimipohjaista räiskintää.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Voihan tuo yhtä hauskaa hyvässä porukassa olla jos tykkää. Tosin MAG 2 kun joskus saataisiin.. Voi vaan haaveilla. :(
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Jos itse kategorisoit Destinyn MMORPG, niin se on ehkä sitten genren suppein. MMO = ehkä Towerissa on 20-30 ihmispelaajaa kerralla sulle näkyvillä, itse kentällä sitten näet ehkä max. 10 per alue. Yleensä jos MMO:sta puhutaan niin voisi olettaa sen meinaavan satoja pelaajia, ei muutamia kymmeniä. RPG:n elementtejä tässä on, mutta ei kyllä ihan siinä "normalien rpg:n" mittakaavassa. Muutamat skillit ja xp-palkki.
Eli peli on mikä? Ei mmo eikä rpg? Vai on? Rpg kriteerit nyt kai täyttyy? MMO tämä ei ole? En tiedä kyllä paljonko noi serverit vetää. En kyllä muista esim. Old republic :issäkään hirveästi väkeä nähneeni.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Onko noilla Grimoire jutuilla jotain hyötyä, vai mitä ne tarkoittaa/mitä ne on?
Entäs kuolleet aaveet joita herätetään henkiin?
Saako jossain vaiheessa suojia joiden värin voi itse päättää tai kustomoida niitä?

Alphaa, Betaa ja eilen valmista peliä pelanneena on vähän pettyneet fiilikset.
Jotenkin tuntuu että jotain tästä puuttuu. Pelialueilla pitäisi tapahtua "jotain" enemmän tai olla elämää. Nyt yhden alueen nähneenä tietää mitä odottaa. Viholliset jumittaa samoissa paikoissa ja pelaaminen on vähän semmosta maalitauluihin ampumista.
Onhan toi story ihan kivaa kaverin kanssa ja jonkun aikaa vapaa häröily, mutta jotenkin se joku tietty fiilis jää uupumaan. Onneksi on Crucible, vaikka siinä menee hermot aika nopeesti :D
Public eventit on hyvä juttu, ne tuo vähän eloa tuonne maailmaan.

Kyllä tätä pelailee, varsinkin kaverin kanssa, mutta potentiaalia olisi paljon paremmaksi.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Ihmetyttää miten porukka jaksaa tota cod tyylistä adhd hippaa ja uskottelevat itselleen sen olevan tiimipohjaista räiskintää.

Henkilökohtaisesti tykkään kaikkein eniten juuri tommosesta pvp-mätöstä :rolleyes:
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Toivottavasti Bungie pitää sanansa ja jatkaa pelin kehitystä myös teknisellä puolella eikä pelkästään uusilla planeetoilla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mulla jäi tarinasta vähän vaisu fiilis. Vaikka eeppisyyttä yritetään kuinka rakentaa, se lässähtää mielestäni siihen, että kartalla saa hyppiä miten saattuu grindaamassa tehtäviä samoissa maisemissa. Halomainen putki, vaikka leveä olisikin, toimisi minusta paremmin.

Eli Destinyssä on vähän sama ongelmaa kuin Titanfallissa, johon kiinnostus loppui liian vähän vaihtelevuuden takia parissa viikossa. Saa nähdä, miten hahmonkehitys jaksaa pitää innostusta yllä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Kavereiden kanssa pelattiin nimenomaan Fireteamin sisäisellä chatilla, eli kyllä heidän pitäisi kuulla. Jostain syystä PSN-partista alkoi porukkaa lennellä pois ja takaisin, minkä vuoksi siirryimme Fireteamin kanavalle.
Kyllä kuulevat ja juuri kyseisiä kuulokkeita käytän itsekkin.
No pitääpä sitten jatkaa kuiskimista.

Oli sitten MMO tai ei, oli kyllä kivaa vaihtelua putkijuoksuräiskintään muut satunnaisesti kohdatut ihmispelaajat ja täältä foorumilta hankitut fireteam-kaverit. Hienoa, että vähän koitettu jotain innovoida tälläkin saralla. Tietty tuo konsepti, jossa pelaajat kohtaavat toisiaan avoimessa maailmassa voi tuottaa vaikeuksia luoda saumatonta juonellista tarinapeliä, mutta eipä minua häirinnyt. Maailma sekä yleinen lähtöasetelma oli hieno ja nousi kultaiset Diablo 1/2 -ajat mieleen, jolloin juoneksi riitti porukassa hauskanpito ja romppeen keräys.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mutta tosiaan, ei tästä kaikkien tarvi tykätä. Jos alfa ja beta ei toimineet, niin tuskin toimii koko versiokaan.

Tällä asenteella pelistä todella saadaan aikaan "vuoden peli". :D
 
Ylös Bottom