Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mielenkiinnosta kysyn, koska en ole pelannut Diabloa konsoleilla, että oliko peli julkaisussa yhtä hehkeä ominaisuuksien osalta joita täällä hehkutetaan?

On tässä jo tullut eräiden nimimerkkien osalta selväksi, että hypekakku lässähti oikein kunnolla Destinyn osalta. Itse tiesin minkämoisen paketin saan julkaisussa alphan ja betan jälkeen. Eipä kaduta vaikka satkun maksoikin. Päinvastoin. Tekisi mieli pelata enemmänkin.

En toki sano, että Destiny ja sen yhteisötuokalut olisi täydelliset. Esimerkiksi companion appilla ei saa hyväksyttyä uusia jäseniä klaaniin. Grimoire-korttien käyttöliittymä puuttuu pelin sisältä kokonaan ja se ärsyttää ehkä eniten näin erinäisten Lorejen ystävänä. Minua tuppaa kiinnostamaan miksi pelissä tapahtuu mitäkin ja miten siihen tilanteeseen ollaan jouduttu yms.

Jokaisella pelillä on omat pettyjänsä. Pelistä kuin pelistä loppuu tekeminen jos pelaat sitä yötä päivää. Sisältöä ei ole ikinä tarpeeksi kaikille ja jotkut kyllästyvät nopeammin kuin toiset. Kaikkia ei vaan voi miellyttää ja jotkin päätökset tuntuvat näin maallikon ja pelaajan silmissä typeriltä ja turhauttavilta. Sitä peppukipeyttä ei kuitenkaan tarvitse toitottaa joka viestissä. Saa toki harmittaa ja itkettää, en minä sitä sano, mutta ihmisellä on yleensä tapana päästä asioista yli.

Ja nyt joku Destinyyn pettynyt toteaa tähän, että "LOL jäbä ei tiedä paremmasta". PC-verkkopelaaminen aloitettu joskus 1993-94 taitteessa, erinäisiä yhteisöjä on tullut pyöritettyä siitä asti. Isoimpana ehkä reilun parin sadan henkilön (vaihteleva aktiivisuus, mutta aina sen satakunta aktiivia raidaajaa) WoW-klaania jenkkien ja euro-betojen läpi aina retailiin. Jonkin verran on siis kokemusta.

Tulikin jo niin paljon tekstiä, että taitaa kadota kohta se punainen lanka... :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mielenkiinnosta kysyn, koska en ole pelannut Diabloa konsoleilla, että oliko peli julkaisussa yhtä hehkeä ominaisuuksien osalta joita täällä hehkutetaan?
Jatkot menee varmaan Diabloketjuun, mutta kuitenkin: Coopin osalta oli kuosissa, samat toiminnot on ollut alusta asti (pl. adventure mode joka taidettiin lisätä päivityksessä)

Lootin osalta: PS4:n julkaisuversio oli kunnossa. PC:llä oli vähän ankeampaa, kun julkaisuversion Loot 1.0 olikin samaa paskaa mitä Destinyssä, eli loottia arvottiin sen verran kovin että kamat olivat joko todella alitehoisia omaan tasoon nähden tai sitten ihan eri hahmoluokalle tarkoitettuja. Ongelmat oli käytännössä aivan samat mitä Destinyn cryptarchin kanssa oli ja valitukset 1:1 sen kanssa mitä Diablossa valitettiin. Blizzardilla kuunneltiinkin käyttäjien valituksia ja ongelmat korjattiin, joka teki pelistä kuin uuden. Tässä vaan mietin sitä, että miten Bungielta jäi huomaamatta noi Destinyn yhtäläisyydet Diablon loottisysteemin ja siitä koituneiden valitusten kanssa.

Eiköhän Bungie tuon joskus saa oikeasti korjattua ja laitettua peliin sitä sisältöä mitä sinne odotettiinkin. Viimeisimmät päivitykset tekivät cryptarchin arvonnoista huomattavasti järkevämpiä, joten hiljaa hyvä tulee.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Ei se Diablon loottisysteemi mikään täydellinen sekään ole. Samaa tuplaRNG:tä kuin cryptarchin touhuissa. Jos saat juuri sen esineen jota olet himoinnut pidemmän aikaa ja sitten esine rollaakin jotain gold pickup perkkejä tms paskaa niin eipä tuolla tee mitään.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Ei se Diablon loottisysteemi mikään täydellinen sekään ole. Samaa tuplaRNG:tä kuin cryptarchin touhuissa. Jos saat juuri sen esineen jota olet himoinnut pidemmän aikaa ja sitten esine rollaakin jotain gold pickup perkkejä tms paskaa niin eipä tuolla tee mitään.
Noh, onneks on sit ne muut kustomointioptiot millä saa nämäkin pelastettua. Pääasiassa lootti on kyllä ollut just omalle hahmoluokalle ja yleensä vielä spekseiltään parempaa kuin mitä on just silloin käytössä. Tulee sellanen "etenemisen" tunne, vaikka pelais vain tunnin, vaikka damagea tekeekin sit vaan jonkun prosentin enemmän kuin ennen session aloittamista.

Destinyssä taas saat hakata tuntikaupalla strikejä ja lopputuloksena arvonnasta tulee aina ne Rustburner 1.5 lv20 hanskat joilla ei tee yhtään mitään, kun päällä on jo legendaryt. Ja sit taas se haarniska olis kiva, mutta sitä ei vaan tipu (tai sit tulee se sama Rustburner 1.5 joka on jo päällä). Tai jos jotain hyvää tippuu (lue: ei tipu), niin se onkin sit ihan eri hahmoluokalle.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Täällä on käyty paljon keskustelua mm. onko oikein, että Ice Breakeria ja muita huippu aseita saa ostettua Xurilta vai ei. Itse näkisin, että ongelma Destinyssä ei ole perimmiltään se, saako Xurilta ostettua huippu aseita vai ei, vaan pikemminkin se, että peli tarjoaa todella niukasti erillaista tavaraa.

Kuinka helppoa olisi ollut tehdä läjäpäin esimerkiksi uusia aseita? Otetaan käsittelyyn vaikkapa tuo kyseinen Ice Breaker. Xur myy level 20 exotic Ice Breakerin, joka on pirun hyvä pyssy, joka tyydyttää ostajiaan. Raidista olisi kuitenkin mahdollista saada Ice Breaker - Raid versiona. Erona tavalliseen olisi joku nimellinen hyöty, esimerksi hieman parempi impact tai reload time. Toki myös Raidista voisi saada erilaisia versioita kyseisestä masiinasta. Tottakai omat versionsa löytyisi myös Crucicible/Iron Bannerista sekä Strikeistä ym.

Bungien olisi tarvinnut tehdä toteuttaakseen tämän vain seuraavat
- Keksiä aseille luovat versionimet
- Pientä luovuutta aseiden teksteihin / tarinoihin
- Pientä muokkausta aseen konffi-tiedostoon / luokkaan
- Pientä muokkausta aseen profiilikuvaan
- Pientä grafiikkamanipulaatiota aseen grafikoihin

Ymmärrän, että kaikki muokkaus maksaa rahaa, mutta näin vahvasti lootti - systeemiin nojaavaan peliin tulisi ehdottomasti saada enemmän aseita, armoreita ym. Tottakai täysin uudet aseet on mitä kansa haluaa eniten, mutta jo yllä mainitsevalla tavalla aseitten määrän olisi saatu 3-4 kertaistettua todella nopeasti.

Leveleillä 1-20 uutta tavaraa tuli mukavasti ja tuntui hyvältä saada täysin sama pyssy jo mikä itsellä oli, mutta vain parempana versiona (korkeampi levelisenä). Levelin 20 jälkeen tulee kuitenkin niin valtava seinä vastaan uuden tavaran saannin kannalta, että minä ainakin ymmärrän pelaajia, jota homma potuttaa.

Silti itse jaksan nautiskella pelistä näinkin, mutta kaarrun mielipiteessäni sille linjalle, että kyllä Bungie nyt oikaisi vähän turhan monessa kohdassa. Kaikki tosin on vielä korjattavissa / parannettavissa. DLC:hin en itse usko, joko hommat korjaantuu tähän peliin kaikille tai sitten vasta Destiny 2:een. Mikä sitten ikinä onkaan tämä 10 - vuoden suunnitelma.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Herää kyllä kysymys, että mitä nää tyypit on oikein tehneet? Olisivat vaikka pelanneet päivän jokaista näistä ja katsoneet miksi näissä homma toimii ja poimineet sieltä ne asiat mitkä on tehty hyvin:

- Diablo 3 (Loot 2.0 vs. Loot 1.0, netistä löytyy tiivistelmät mikä meni pieleen)
- Mass Effect 1/2/3 (tarinankuljetus, erikoisvoimien synergiat taistelussa yms)
- Borderlands 1 ja 2 (hahmoluokat ja loot, erityisesti lootin käytännössä loputtomien aseiden permutaatioiden generointi)

On jotenkin vaikea uskoa, että kukaan ei ole pelin kehitysvaiheessa ottanut esille noita nyt jo miljoonaan kertaan toistettuja selviä puutteita. Joko kehitys on hoidettu todella ylimielisesti ("tiedetään mitä tehdään"), tai sitten on aika loppunut kesken ja asioita on virtaviivaistettu todella paljon. Ilmeisesti ainakin tarinasta leikattiin isoin osa pois, onneksi "Become Legend" punchline jäi sentään muistuttamaan siitä miten eeppistä meno olisi voinutkaan olla.
 
Mitä noilla Class Armoreilla tekee, onko niistä jotain hyötyäkin. Kun niitä tuppaa tuleen vähän väliä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Meikä diggailee vaikka toistoa onkin pelissä roimasti. Tai siis pelkästään. Coop vie ja muut pelit jäivät vikisemään. 150 pelituntia takana ja raid läpi toisen kerran juuri äsken. Mulle aivan sama onko strike vai raid vai crucible työn alla, kunhan party on täynnä hyvää porukkaa. Destinyn myötä vahvasti lätkäorientoitunut frendilista on saanut jo kymmenkunta uutta tuttavuutta.

Maistuu vaikkei maailmaa mullistakaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Yhä tulee melkein päivittäin joku co-op tehtävä, strike tai raidi käytyä pelaamassa, kun eipä tässä muitakaan co-op -pelejä ole. Toivottavasti tulee...

Kannattaa suunnata katseet kohti tulevaa Assassin's Creed: Unityä. Siinä taitaa olla seuraava vähän merkittävämpi yhteistyökokemus tiedossa. Julkaisu kuukauden päässä. Neljään pekkaan veljeskunnan tehtäviä parin sadan vuoden takaisessa Pariisissa.

Koko viikonloppu meni Destinyn parissa. Kiitos kaikille osallisille. Tiistaina jatketaan taas Raidin merkeissä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllä minä tämän voin allekirjoittaa. Vai onko tässä ollut joku muukin co-op -peli, jota voi suhteellisen näppärästi pelata muiden kanssa ilman että tarvitsee pelata samaa vauhtia jonkun tietyn kaverin kanssa? Tietty jotta sai peliseuraa ja mikrofonille käyttöä, piti nähdä se vaiva että foorumin kautta hankkia pelikavereita, mutta onnistuihan se näinkin. Yhä tulee melkein päivittäin joku co-op tehtävä, strike tai raidi käytyä pelaamassa, kun eipä tässä muitakaan co-op -pelejä ole. Toivottavasti tulee...

Killzone Shadow fall - Cooppia en ole testannut mutta moninpelissä voi hyppiä hyvin klaanilaisten ja ystävälistalla olevien peliin ja kerta kaikki aseet on auki niin kaikki todellakin voivat pelata samaan aikaan ilman että joutuu tarpomaan muiden perässä.
FF14 - löytää halutessaan peliseuraa vaikka täysin randomeista monella helpolla tavalla.
Diablo 3 - bungien olisi pitänyt ottaa mallia miten blizzard tekee laatua.
Onhan noita pelejä jotka tekee sen paremmin kuin bungien destiny.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Minkälaista sinistä (Rare) asetta teillä on damageltaan ? Itsellä on Autorifle isoin 242 ja muut siinä 210-230 välillä. Mietin että kuinka isoja siniset on maksimissaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Minkälaista sinistä (Rare) asetta teillä on damageltaan ? Itsellä on Autorifle isoin 242 ja muut siinä 210-230 välillä. Mietin että kuinka isoja siniset on maksimissaan.
Siniset on maksimissaan 267 mutta ainoat siihen damageen kykenevät siniset pystyy ostamaan ainoastaan Queen's Wrath eventin aikana Queen's ambassadorilta kun on rank 3 Queenille. Kaikki muut lvl 20 siniset on 242.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Meni eilen tämä läpi kai vähä vahingossa, ku en ollu edes marsissa käyny storyä yksin tekemässä ja vedin jonku tehtävä läpi mikä oli jääny kesken dailyssa ja oli kai sit vika tehtävä. Tuli vaan mieleen et tässäkö tämä tarina oli? Ei sillä kovin juhlittu. Mikäs järki tolla Reef paikalla oli kaks kertaa siellä käytiin jotain välivideoa katsomassa. Mietittyy vaan että kenen taskuun tosta 500 miljoona taalan budjetista on rahaa laitettu. Vai onko mainoskuluihin ja muuhun hömppään menny tosta 90%
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Meni eilen tämä läpi kai vähä vahingossa, ku en ollu edes marsissa käyny storyä yksin tekemässä ja vedin jonku tehtävä läpi mikä oli jääny kesken dailyssa ja oli kai sit vika tehtävä. Tuli vaan mieleen et tässäkö tämä tarina oli? Ei sillä kovin juhlittu. Mikäs järki tolla Reef paikalla oli kaks kertaa siellä käytiin jotain välivideoa katsomassa. Mietittyy vaan että kenen taskuun tosta 500 miljoona taalan budjetista on rahaa laitettu. Vai onko mainoskuluihin ja muuhun hömppään menny tosta 90%
Jossain oli minun mielestä et mainostukseen käytettiin pelkästään 200 miljoonaa, voin toki olla väärässä / muistaa väärin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mitään tarinaa tai juontahan tässä ei ole. Aihe on loistava johon olisi todella helppo rakentaa uskomattoman hieno scifi tarina. Nyt siellä on ollut 2 10v lasta tarinaa tekemässä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Killzone Shadow fall - Cooppia en ole testannut mutta moninpelissä voi hyppiä hyvin klaanilaisten ja ystävälistalla olevien peliin ja kerta kaikki aseet on auki niin kaikki todellakin voivat pelata samaan aikaan ilman että joutuu tarpomaan muiden perässä.
FF14 - löytää halutessaan peliseuraa vaikka täysin randomeista monella helpolla tavalla.
Diablo 3 - bungien olisi pitänyt ottaa mallia miten blizzard tekee laatua.
Onhan noita pelejä jotka tekee sen paremmin kuin bungien destiny.

Killzonen putki tuli juostua yksin läpi. Scifi maistuu lähes poikkeuksetta, joten maistui tuokin. En tosin oikein löytänyt itselle co-op -mahiksia tästä. Lähti huuto.netin kautta seuraavalle lopputekstien jälkeen.
FF:t eivät oikein kuulosta meikäläisen jutulta.
Diablot on tahkottu ja grindattu useampaan otteeseen puhki PC:llä vuosia sitten.

Ja onhan noita pelejä, mutta minulla Destiny on ensimmäinen konsolipeli, jossa co-oppia on tullut väännettyä illasta toiseen. Käytännössä koko peli tuli vedettyä läpi aina joku virtuaalikaveri remmissä. Vaikka co-opista tykkäisin kovasti niin eipä noita pelejä ole liiaksi, joissa suhteellisen helposti pääsee yhdessä räiskimään ja jutustelemaan. Ei sitä samoja pelejä kuitenkaan jaksa ikuisuutta ja hauska aika ajoin päästä uusiin maisemiin. Destiny oli tässä kohtaa puutteistaan huolimatta se peli, joka täytti tarpeen ja päästi uusiin maisemiin pakenemaan arkea. Tietty täytyy antaa ansiota tälle foorumille, joka on täyttänyt pelin sisäiset puutteet kaverien löytämisessä. Toivottavasti vastaavaa yhteisötoimintaa pyöritetään foorumilla tulevaisuudessakin verkkopeleissä.

Kannattaa suunnata katseet kohti tulevaa Assassin's Creed: Unityä. Siinä taitaa olla seuraava vähän merkittävämpi yhteistyökokemus tiedossa. Julkaisu kuukauden päässä. Neljään pekkaan veljeskunnan tehtäviä parin sadan vuoden takaisessa Pariisissa.
Pitääpä seurailla mitä tuosta tulee, sillä Black Flag oli varsin maistuva kertakäyttöpelattava.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kun jengi kirjoittelee täällä että ovat pelanneet pelin läpi. Tarkoitatteko että olette pelanneet "tarinan" läpi vai lvl 30 raid gear niskassa ja kaikki content nähty? Niinsanottu tarina tässä pelissä on lähinnä tutoriaali joka valmistaa lvl 20 jälkeiseen grindfestiin ;).

Loottipelihän tämä nimittäin on tyyliin diablo. Tarina on vaan sivuseikka ja pääpaino on hahmon varustelulla sekä vaikeemman contentin peittoamisessa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kun jengi kirjoittelee täällä että ovat pelanneet pelin läpi. Tarkoitatteko että olette pelanneet "tarinan" läpi vai lvl 30 raid gear niskassa ja kaikki content nähty? Niinsanottu tarina tässä pelissä on lähinnä tutoriaali joka valmistaa lvl 20 jälkeiseen grindfestiin ;).
Kyllähän sitä monen monissa muissakin peleissä on vielä paljon sisältöä kokematta varsinaisen tarinan läpäisyn jälkeen, mutta silti pelin läpäisemisellä lähes aina tarkoitetaan ihan sitä tarinaosuuden tai kampanjan pelaamista alusta loppuun. Sellaistakin olen kuullut, että on vieläpä ollut tapana tarjota tarinan läpäisyn jälkeen muutakin sisältöä kuin jo tarinan aikana suoritettujen tehtävien pelaamista uudestaan ja uudestaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllähän sitä monen monissa muissakin peleissä on vielä paljon sisältöä kokematta varsinaisen tarinan läpäisyn jälkeen, mutta silti pelin läpäisemisellä lähes aina tarkoitetaan ihan sitä tarinaosuuden tai kampanjan pelaamista alusta loppuun. Sellaistakin olen kuullut, että on vieläpä ollut tapana tarjota tarinan läpäisyn jälkeen muutakin sisältöä kuin jo tarinan aikana suoritettujen tehtävien pelaamista uudestaan ja uudestaan.
Lootgrind-tyyppisille peleille sisällön kierrättäminen ei ole mitenkään tavanomaista (Esim. Diablo 3 1.0). Destiny ei todellakaan ole jokaisen peli, mutta itseä grindaus kierrätetyissä tehtävissä ei haittaa kun itse toiminta on kuitenkin pirun viihdyttävää. Ja Vault of Glass oli ns. worth the grind. Tuntuu vain että iso osa pelaajia on lähestynyt tätä peliä täysin väärin perustein, odottanut huikeaa yksinpelikokemusta tarinoineen moninpelielementillä mutta pelistä paljastuikin Diablo with guns. Tästäkin voidaan vissiin syyttää harhaanjohtavaa markkinointia, vaikka itselle Destiny oli tasan sitä mitä odotinkin ennakkomateriaalin ja etenkin Betan perusteella. Onhan se sääli että pelin tarinassa on pirusti potentiaalia mutta sen kerronta on vesitetty tyystin, mutta kun tätä peliä lähestyy sillä ajattelumallilla että tämä on lootgrind niin ei haittaa yhtään ;).
 
Ylös Bottom