Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Detroit: Become Human

Itsellä nyt muutama tunti on takana ja olen ainakin tähän mennessä tykännyt. Melkosen intensiivistä menoa ollut jo muutamassa kohtauksessa. Luulisin, että ainakin ne jotka quantic dreamin pelejä aiemminkin ovat pelanneet tykkäävät myös tästä. Mutta onhan tässä vielä monta pelituntia edessä, varsinkin itsellä kun pelityyli on, että kaikki asiat, esineet ja paikat tutkitaan mikä mahollista. Annetaan sitten lopullinen tuomio , kun peli on läpäisty. Ainakin tällä hetkellä luulisi olevan uudelleen läpi peluu arvoa, kun valintoja tuntuu kuitenkin olevan riittävästi. Ja noihin peliarvosteluihin en hirveästi ainakaan itse luota. Beyond two souls jakoi porukan todella kovaa kahtia, osa haukkui alimpaan helvettiin ja osa rakasti. Itse kuulun jälkimmäiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllähän Beyond jakoi porukkaa aikalailla ja itse tykkäsin kuin hullu puurosta, taitaa 3-4 kertaa olla peli menny läpi. Silti alelaari kaamaa tämä on valitettavasti meikäläiselle kun liikaa pelattavaa kesken, turhaa maksaa täyttä hintaa ja jättää peliä roikkumaan pelaamattomana. Vaikka varmasti hyvä peli onkin kyseessä.
 
Itselläkin nyt muutama tunti takana ja kyllä maistuu..Peli näyttää upealta ja tarinakin ihan kiinnostava..Ainut miinus, että ainakin oma Ps4 Pro pistää "pölynimuri vaihteen " päälle tätä pelatessa..;)

Tämänkin olisi mielellään ottanut digitaalisena, mutta hinta 69.95e verrattuna vpd fyysiseen 59.99e..10 euron ero, tätä en vaan käsitä..Miten fyysinen on näin paljon aina pelin ilmestyessä halvempi..Siksi tulee 95% peleistä ostettua fyysisenä..
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin kaks tuntia takana ja loistava peli kyseessä. Ite pelaan alkuperäisellä PS4 ja välillä tökkimistä havaitavissa selvästi. Alkuvalikon nainen uppoo kyllä omaan silmään, seksikäs. Suomeksi kun tekstit niin siitä iso plussa. Kun tarinnan pääsee läpi niin alkaa ''kohtauksien'' 100% metsästys. Kansikuva on yks huonoimpia mitä ikinä nähny. Tohon olis saanu hienon maiseman kaupungista androidien kanssa tai jotain.

Fyysisenä aina itekin ostan pelit. Mulla sama että en tajua miten voi käytännössä olla mahdollista, että digi versio on aina fyysistä kalliimpi. Ei mene minunkaan päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä en itsekään tajuu miten digitaalinen voi olla kalliimpi? Säästetään painokuluissa ja muovissa ja paperissa ja laitetaa älytön hinta, kiskooko sit sony välistä tai jotain? 30e uutuspelit storessa niin jäis fyysiset vähemmälle. Ite en ole vielä peliä korkannut, kuitenkin pienehkö varovainen Quantic Dreams fani olen ja aikasemmat osat on uponnut jo Fahnrenheitista asti, Beyond uppos itelleni enemmän kun heavy rain. Johtuu ehkä osittain siitä että, (vaikka tästäki ehkä on jotkut eri mieltä) heavy rainissa ääninäyttely todella surkeeta salkkarin tasoa, vei siinä beyond two souls 10-0. Myös tarina kiinnosti enemmän, saa nähä mille henkilökohtaiselle tasolle Detroit yltää.

Ite kyllä haluan nähää kaikki maholliset ratkaisut, aikoinaan heavy rainissa tuli tehtyä ja nähtyä kaikki loput ja maholliset yllätykset. Eka kerta mennään tietenkin ihan puhtaasti miltä sillä hetkellä tuntuu.
 
Tämänkin olisi mielellään ottanut digitaalisena, mutta hinta 69.95e verrattuna vpd fyysiseen 59.99e..10 euron ero, tätä en vaan käsitä..Miten fyysinen on näin paljon aina pelin ilmestyessä halvempi..Siksi tulee 95% peleistä ostettua fyysisenä..

Tätä hinnoittelua olen ihmetellyt myös ja eikös ennen ollut nämä Sonyn yksinoikeudet 59.95€, mutta ovat nyt viimeaikoina nostaneet hinnat tuohon 69€?
 
Sony vetää välistä ja reippaasti!!!
Juuri tästä syystä meikäläinen ainakin ostaa uusissa peleissä järjestään fyysisen kappaleen. Storesta sitten monta kymppiä halvemmalla joulu-, pääsiäis-, kesä- ja syysaleista sellaiset pelit, joita ei ole aivan kertakaikkisen pakko päästä pelaamaan heti julkaisussa.
 
Muutaman tunnin perustella todella hyvä. Juuri sitä mitä odotin.

Tosiaan miinusta tuosta Pro pleikkarin äänenkäytöstä lähinnä. Järkyttävä meteli.
 
Ennakkotilauksessa ainakin sai Heavy Rainin kaupan kylkiäisiksi. Itse yritin sillä selittää tuota 10€ hintaeroa digitaalisen ja fyysisen välillä.
 
Muutaman tunnin perustella todella hyvä. Juuri sitä mitä odotin.

Tosiaan miinusta tuosta Pro pleikkarin äänenkäytöstä lähinnä. Järkyttävä meteli.

Nyt en edes valehtele, mulla Pro pleikkari on täysin hiiren hiljaa. Äänitaso nousee hieman ainoastaan sillon kun kattoo jotain niitä extrojen videoita.

Itse pelistä, teema on erittäin mielenkiintoinen ja tähän mennessä tullut pari todella hienoa kohtausta. Ihmisten ja androidien välinen konflikaatio vie mukana ja huomaa miten saasta ja paska ihmiskunta voi olla, ristiriitaisia fiiliksiä, kumpi on oikeessa kumpi väärässä. Kumman puolella olet, voiko androidit ja ihmiset elää rauhassa sovussa? On tässä soppa valmiina, hieman terminator vivahteita, ehkä myös bladerunner, deus ex, lähitulevaisuudessa jopa ehkä täysin mahdollista eikä niin kaukaa haeuttua. Hieman tutkimista ja sitten vähän QTE, matkan varrelta löytää lehtisiä joissa kerrotaan joskus varsin mielenkiintoisia uutisia, joskus jopa täysin mahdollisia faktoja tulevaisuudesta. Ei kuitenkaan ehkä ihan 2030 vielä mahollista.

Mutta siitä huolimatta, joskus tuntuu että homma jotenkin ontuu ja laahaa, näyttelijän työssä hieman parantamisen varaa, on niitä parempia suorituksia vuosien varrella nähnyt, jotkut näyttelijät tuntuu olevan paremmin eläytyneitä kun toiset. Tosin ymmärrän että androideista ei ehkä haluttu tehdä turhan eläytyneitä ja jonkinlainen robottimaisuus piti säilyttää.

Siitä huolimatta aina halusi jatkaa ja nähdä miten se tarina jatkuu, kolmen hahmon seikkailut tuo vaihtelua. Ei mitään sen suurempia tunnetiloja vielä ole herättänyt mutta ei myöskään mitään haukotteluja, aihepiiri kun on mielenkiintoinen. Ensimmäisen kerran pelaan ihan sama mitä tapahtuu, sitten aletaan pelamaan peliä eritavalla, aloitin myös "extreme" vaikeustasolla joka ei tuo kai peliin mitään muuta vaikeustasoo kun sen että joku hahmoista voi kuolla.

Semmonen perusvarma ok 7/10 peli tällähetkellä, ei mestariteos, ei myöskään täysin pökäle. Katotaa muuttuuko vielä mielipide kun kaikki on koettu.
 
On kyllä rasittavia nuo qt kohdat, 1-2s aikaa yrittää hahmottaa mitä nappeja halutaan painaa, onko kosketus liuutusta vai ohjainen liike vai keinuttelu.. meni yksi kohtaus täysin plörinäksi kun heitettiin noita 10x peräkkäin. Jotenkin ihan turhia tattiliikkeitä ja liuutuksia peli läpeensä kun samat voisi hoitaa x nappia painamalla.
 
No hoituis joo, varmaa koko peli myös hoituis niinkin että ei painettais mitään nappuloita. Kyllä siinä aluks mun mielestä käydään tarpeeks yksinkertaisesti läpi mitkä on niitä liuutuksia ja mitä nappeja ja mitkä tatteja.
 
On kyllä rasittavia nuo qt kohdat, 1-2s aikaa yrittää hahmottaa mitä nappeja halutaan painaa, onko kosketus liuutusta vai ohjainen liike vai keinuttelu.. meni yksi kohtaus täysin plörinäksi kun heitettiin noita 10x peräkkäin. Jotenkin ihan turhia tattiliikkeitä ja liuutuksia peli läpeensä kun samat voisi hoitaa x nappia painamalla.

KonsoliFin arvostelun perusteella pelistä löytyy erillinen vaikeustaso, jos ei halua kärvistellä QTE kohtausten kanssa:

"Toiminnallisemmissa kohtauksissa aina yhtä ihanat quick time event -reaktiotestit määrittävät osaltaan tapahtumien suuntaa: hyvin alkanut operaatio saattaa mennä läskiksi nukahtamisen vuoksi. Systeemi on kuitenkin huomattavasti anteeksiantavaisempi kuin esimerkiksi Heavy Rainissa. Riittävällä skarppaamisella nuoli- ja näppäinkomentojen komboista selviää suhteellisen helposti. Aluksi voi toki valita puhtaasti tarinavetoisenkin kokemuksen, mikäli pleikkarin ohjain ei ole tuttu kaveri."

 
Kun aloittaa seuraavan kierroksen niin poistuuko aikasemmat valinnat pelistä, ettei tulisi uudestaan tehtyä samoja valintoja vai joutuuko seuraa tuota vuokaaviota tarkasti koko ajan? Jotenkin sekavan oloinen kun niin monta erilaista tietä tarinalla. Onko ketään mennyt jo läpi? Ite puolissa välein, luulisin noin 5h tullut pelattua. :)
 
Kun aloittaa seuraavan kierroksen niin poistuuko aikasemmat valinnat pelistä, ettei tulisi uudestaan tehtyä samoja valintoja vai joutuuko seuraa tuota vuokaaviota tarkasti koko ajan? Jotenkin sekavan oloinen kun niin monta erilaista tietä tarinalla. Onko ketään mennyt jo läpi? Ite puolissa välein, luulisin noin 5h tullut pelattua. :)

Kun alkaa seuraava jakso, kaikki aikasemmat valinnat säilyy. Kun peli on läpi/tai voi pelata jaksot myös heti uudestaan eri valinnoilla, mutta sitä ei suositella koska se vaikuttaa lopputulokseen. Joten peli ensin läpi, sen jälkeen voit pelata kaikki chapterit uudestaan eri valinnoilla, chaptereilla on myös checkpointit joten sitä ei tarvii kokonaan uusiksi pelata.

Ite en ehkä ole kauheen tyytyväinen tohon chapter juttuun, pieni asia sinänsä mutta se jotenki katkoo sitä tarinaa ja jää tunne ettei pääse kunnolla tarinaan kuten Beyond ja Heavy Rain. Tässäki olisi voinut kaikki mennä jotenki yhteen pötköön ja sit vaikka lopuksi kertoa tulos ja siitä sitten valitaan chapterit. Sanotaan nyt näin, Heavy Rainissa ja Beyondissa oli tunne että elit pitkän elokuvan, tässä vaikka tarina onkin yksi pötkö tuntuu että kattoisit/pelaisit lyhyttä sarjaa, koska sitä katkotaan joka hahmon jälkeen juurikin tuolla "mitä valintoja olet tehnyt tässä jaksossa."
 
Peli läpi..Huikea matka oli..Lopusta en pitänyt, jotenkin vesitti koko pelin..Onko loppuja muuten useampi?..8/10 peli itselleni..Maistui paljon paremmin kuin esim.God of war..
 
Peli läpi..Huikea matka oli..Lopusta en pitänyt, jotenkin vesitti koko pelin..Onko loppuja muuten useampi?..8/10 peli itselleni..Maistui paljon paremmin kuin esim.God of war..
Lukeman perusteella olen saanut käsityksen, että
peli sisältää ainakin kolme erilaista loppua.

E: Minkä takia loppu ei kolahtanut teikäläiselle? Oliko lopetus epälooginen/pöljä, eikö tämä ottanut huomioon tarpeeksi pelaajan aiempia valintoja/päätöksiä vai minkä takia loppu vesitti pelin?
 
Lukeman perusteella olen saanut käsityksen, että
peli sisältää ainakin kolme erilaista loppua.

E: Minkä takia loppu ei kolahtanut teikäläiselle? Oliko lopetus epälooginen/pöljä, eikö tämä ottanut huomioon tarpeeksi pelaajan aiempia valintoja/päätöksiä vai minkä takia loppu vesitti pelin?
Sanotaanko näin, että loppu oli looginen ja sopi kylllä tuohon..Olisi vaan halunnut onnellisemman lopun, jos näin voi sanoa.. ;D
 
Ylös Bottom