Detroit: Become Human

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Oonko mä ainoa joka tulkitsee pelintekijöiden vastauksen niin että heitäkin vähän huvittaa tuo rpg-palkinto?
Et ole. Jos tekijät joutuvat itsekin selittelemään, että hups tulikin saatua palkinto vähän kummallisesta kategoriasta, niin kyllähän se hieman huvittaa. Samalla myös ihmettyttää, että mitä ne on siellä Australian Games Awardeissa oikein miettineet. Mitä se kertoo gaalan ihmisten ammattitaidosta, kun menee näin pahasti hutiin.
 

Aksu

Well-Known Member
En nyt tiedä että mihin katekoriaan tämä kuuluu, ite laittaisin ehkä seikkailupeliksi, mutta kannattaa muistaa että ei tämä mikään telltale peli ole.
Tässä pystyy oikeasti vaikuttamaan tarinaan ihan perkeleesti, siinä mielessä tämä on roolipeli.

Mitä ite pelasin tätä niin lähtiin puoli vahingossa pahalle tielle, tarina muuttui ihan täysin.
Tämä ei todellakaan ole mikään telltalin peli, missä muka tehdään muutoksia.

Se kertoo jo jotakin että vain 2% on ollut sama loppu ku meikällä, pisti oikeasti mietityttämään, koska yritin tehdä ihmiskunnalle lopulta suotuisia ratkaisuja.
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Member
Tuore pleikkarin omistaja täällä ja tämä oli ensimmäisiä pelejä jotka otin käsittelyyn. Meni mukavasti kahden viikonlopun aikana läpi. Sen verran meni tunteisiin omat typerät valinnat, että joskus tämä on vielä pelattava uudelleen. Pari kertaa tuli ihan rehellisesti panikoitua ja tiukassa tilanteessa valittua aivan väärin ja tarina eskaloituikin sitten aivan kummallisiin suuntiin. Minulla tuli lopussa keskeisiä juonikuvioita, joita kaavion mukaan oli tapahtunut alle 10%:lle. Parissa kaaviossa oli jopa 1% ja ihan lopussa jossain kohtaa 0%. Että niin hienosti meni :D.

Markuksen hahmo ja tarina ei jostain syystä onnistunut itseäni nappaamaan otteeseen. Connor sen sijaan oli aivan parasta ja Karaakin ohjeisti ihan mielellään. Uudelleenpeluuta hieman lykkää se, kun pelissä oli makuuni hieman liikaa kaikkea pientä "turhaa" jota ei nyt heti kiinnosta käydä tekemään uudelleen. Esim. Karalla tapahtuvat roskien keräämiset ja pöytien siivoamiset. Minulla on Heavy Rainin pelaamisesta 5-6 vuotta ja vasta nyt on todella alkanut uudelleenpeluu houkuttelemaan, kun on mukavasti unohtanut suurimman osan. Mutta ehkäpä tämän pariin palaisi vähän nopeammin.

Sain Connorin seikkaileman Jerichoon metsästämän Markusta (kaavion mukaan 1% oli päätynyt tähän...) ja lopulta kaikki kolme päähahmoa Kara mukaanlukien törttöili siellä samaan aikaan ja tämä tarjosi muutamia melko intensiivisiä kohtauksia.

Lopussa ainoa valopilkku oli kun Markuksella sain rauhanomaisesti poliisit perääntymään ja Androidit saivat jatkaa elämäänsä.

Kara ja Alice saivat molemmat bussiasemalla kuulat kalloon, joka oli kyllä todella heikosti pelattu tilanne itseltäni....

Connorista yritin tehdä Hankin ystävää, mutta hienosti sain pelattua aivan päinvastoin ja Connor lopulta tappoi Hankin :D. Viimeisessä kohtauksessa sain kuitenkin Connorin "valistumaan" ja liittymään poikkeavaksi.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Detroit: Become Human meni läpi viikonloppuna. Kuten aikaisemminkin jo sanoin, ei tässä ollut ihan samanlaista imua kuin lafkan aikaisemmissa peleissä. Eritoten Heavy Rainissa. Nättihän tämä oli kuin mikä, vaikkakin vähän turhan kliininen, mutta tarina ja varsinkin loppua kohden turhan massiiviseksi yltyvä välienselvittely ei oikein iskenyt. Tällaiset interaktiiviset elokuvat toimivat hyvin välipaloina enemmän pelaamista vaativien pelien välissä. Oli ne sitten näitä Quantic Dreamin tekeleitä tai Telltalen tarinoita.

Oma toive on että firman seuraava multiplattaripeli sijoittuisi rosoiseen ja likaiseen nykyaikaan tai vaikka parikymmentä vuotta menneisyyteen. Jotenkin tuntuisi, että sieltä saisi ammettua enemmän luonnetta näihin juttuihin.
 

Miika_-

Well-Known Member

OMI3R

Well-Known Member
Ei tarvii, riittää että pelaat tietystä paikasta eri tavalla, sanotaan vaikka pelin puolesta välistä eri valinnoilla loppuun asti.
 

MAINOS

Ylös Bottom