Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deus Ex: Human Revolution

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dimppis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Nyt kyllä alkaa toden teolla pelottamaan omasta puolesta, mutta antaa nyt sitten mennä vaan.. . Miten peli voi olla muka valmis kun kerran tekijät itse kertovat jo ennen pelin julkaisua, että "hei rakkaat kuluttajat, me leikkasimme pelistä sisältö pois, että voimme julkaista sen sitten myöhemmin ja rahastaa teitä aivan huolella".

Link please?

Minä en ainakaan huomannut että peli olisi ollut jotenkin epätäydellinen, lopputeksteissäkin Jensen filosofoi kovin syvällisiä aivan kuin peli olisi ollut elämää suurempi ja nyt se on paketissa. Jos jotain tulee perästä niin se on minulle pelkkää plussaa. Olen pelannut luvuttoman määrän pelejä joissa rahalla on saanut paljon vähemmän.

Otetaan nyt vaikka batman: arkham Asylum, joka vaikka olikin loistava peli, muistaakseni sen läpipeluun kului minulta alle puolet ajasta joka meni human revolutioniin. Nopeamminkin olisi varmaan päässyt, mutta nuohosinkin paikkoja tarkoituksella enemmän.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Olen pelannut luvuttoman määrän pelejä joissa rahalla on saanut paljon vähemmän.

Tämän voitaisiinkin ottaa yleiseksi viestiksi joka iskeytyy kirjoittajan ruudulle ilmoitusluontoisesti, aina kun jonkun "hyvän pelin" viestiketjuun haluaa kirjoittaa :D
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Tänään(eilen) räpsähti läpi ja tuli kyl mukavat MGS -vibat peliä pelates(ei lainkaan huono asia). Ei pelistä pahemmin valitettavaa löydy, vähän ehkä enemmän olisin kaivannut aug -kykyjä ja muutenkin rope -elementtejä. Lataustauot rassasivat välillä aika huolella, varsinkin eri kaupunginosissa rempatessa ja bossitaisteluissa, joissa tuli kuoltua muutamia tuhansia kertoja "give me deus ex" -vaikeusasteella. Huikee juoni ja muutenkin varsin päräyttävä kokemus. OST saa myös erityismaininnan, aivan uskomattoman kova soundtrack. Yksi vuoden peleistä, ehdottomasti.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Kaiken hehkutuksen innostamana menin sitten ostamaan tämän, vaikka olin vannonut, että odotan hinnanalennusta. Vasta ekan tehtävän lopussa käppäilen, mutta onhan tämä jo nyt osoittautunut yhdeksi tunnelmallisimmista peleistä, mitä tällä konsolisukupolvella on ollut tarjota. Hieno meininki ja jatkuvasti jännäkakka housussa saa hipsutella, kun menin masokistina aloittamaan suoraan give me deus ex -vaikeustasolla ja totaalipasifistina.

Mitä augmentteja muuten suosittelette tällaiselle aloittelevalle hiipparininjalle? (Ihan vaan siksi kyselen, että vaikka en ole mikään min/maxaaja, mutta valittu pelityyli ei ole ihan omiaan minulle. Yleensä menen tykit soiden läpi harmaasta kivestä. :p )
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Mitä augmentteja muuten suosittelette tällaiselle aloittelevalle hiipparininjalle? (Ihan vaan siksi kyselen, että vaikka en ole mikään min/maxaaja, mutta valittu pelityyli ei ole ihan omiaan minulle. Yleensä menen tykit soiden läpi harmaasta kivestä. :p )

Se seinänläpinäkö-hommeli helpottaa hommaa jonkin verran ja on muutenkin ihan mukava lelu. Voi tietysti olla että kovat jätkät vetää ilman, mutta itse en ainakaan kuulu tähän porukkaan.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Augmentteja voi jakaa pariin kategoriaan, esim. ne jotka avaavat uusia reittejä ja siten auttavat hiippailussa, niitä jotka helpottavat vihujen nuijimista, ja niitä jotka helpottavat bossitappeluita.
Boostihyppykyky ja raskaiden esineiden siirtely avaa mukavasti reittejä pelin alussa. Myöhemmin on hyödyksi sitten näkymättömyys, jolla voi hiippailla läpi laserporteista ilman hälytystä, ja juosta paljon populaa sisältävien alueiden läpi huomaamatta. Näkymättömyys imee energiaa aika paljon joten sillä ei pääse kovin helposti tainnuttamaan vihuja (koska tainnutus vie yhden palkin).
Seinien läpi lyöminen avaa suht paljon reittejä, mutta en nyt muista yhtäkään erityisen kriittistä paikkaa jonne ei olisi muuta reittiä ollut. Aika monta kertaa oli esim niin että pääsit huoneeseen joko hakkeroimalla oven tai tekemällä seinään reiän. Lisäksi seinien rei'ittäminen pitää meteliä joten sillä voi vetää turhaa huomiota itseensä.

Suosittelen refleksiboostia jolla voit tainnuttaa kaksi vihua samalla kertaa. Sille tuli aika paljon käyttöä.

Hakkeroinnista on ylipäätään erittäin paljon hyötyä, muunmuassa siksi että voit kytkeä kameroita, turretteja ja robotteja pois päältä. Kannattaa lähes aina yrittää napata niitä datastoreja hakkeroidessa niin saat niitä apuohjelmia, ei kuitenkaan epäonnistumisen uhalla. Ja tietysti hakkeroida monta nodea samalla kertaa sekä mennä sieltä mistä aita on matalin eli pienimmät mahdollisuudet joutua havaituksi. Hakkerointi on toteutettu aika onnistuneesti minun mielestäni. Niin ja tietysti hakkeroiduista kohteista saa experienceä, siinä myös yksi syy hakkeroida kaikki mikä on mahdollista.

Turhia augmentteja ei juuri ollut. Kaasusuodatinaugmentista oli muutaman kertaa hyötyä, Icarus-augmentin joka takaa turvallisen laskeutumisen hankin ihan vain hermoja rauhoittaakseni jotten kuolisi ekaan virheaskeleeseen katoilla. Ainakin yhden selkeän oikotien icarus avasi loppupäässä peliä. Melko varmasti minulta jäi huomaamatta paljon reittejä ekan läpipeluun jälkeen.

Vaikka arvostelu sanoi että kaikkia augmentteja ei voi saada, täytyy sanoa että minun Jenseniltäni ei montaa pistettä jäänyt vajaaksi. Johtuu varmaan siitä että nuohosin kaikki paikat, levitin unihiekkaa kaikkialle ja hakkeroin kaiken. :)
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Huh kun on hieno peli! Tuntuu todella tuoreelta nykypäivän peleihin verrattuna, paljon avattavia ovia ja tykkään myös pitkästä aikaa piilotella ruumiita.
Erittäin nätti peli, teknisesti tuskin mikään huikea mutta mitä väliä kun on näin hieno taidesuunnittelu. Hahmot ovat myös mukavia vastineita geneerisille murisiville kaljupäille.
Muutaman tehtävän ehdin menemään ja heti alusta asti peli vetäisi sisäänsä, tuntuu todella että olisi itse tuolla.
Augmented Edition on myös tosi hieno, taidekirja on nätti mutta tuota dokumenttia en ole vielä katsonut. Plussaa tuhdista pakkauksesta.
Nyt pelaamaan lisää.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

No voihan einari...

Poliisiasemalla:
Yritin hiippailla kaiken taiteen sääntöjen mukaan poliisiasemalla, mutta meno meni väistämättä Terminaattori ykkösen kaltaiseksi räiskimiseksi. Siinä vaiheessa kun listin toimistossa päivystäneen vanhan alaisen, jonka elämän olin ilmeisesti jo muutenkin pilannut totesin, ettei tämän varmaan näin pitänyt mennä ja sitten aloitin alusta :D

Lopulta pääsin ruumishuoneelle ja sieltä ulos... Matkalla ulos ollessani olin välillä piilossa alakerran vessan ilmastointihornissa hälyjen vilkkuen punaisena ja jokaikisen aseman poliisin päivstäessä käytävällä "where did he go?". Taisivat ne peräänkin ampua :rolleyes: Tämän piilottelun jälkeen kakkoskerroksen uloskäynnin kautta ulos tyrmäten nyrkillä pari poliisia matkan varrella hälyytyskellojen kirkuessa ympärillä punaisena ja ulkona sitten viemäreiden kautta hiippailen vapauteen raivotuneiden poliisien reittäessä minut muuten. En voisi väittää kovin stelthina selvinneeni...

Huoh, onko mahdollista päästä puhumalla sisään ja jos ei, niin sössinkö hiippailut muuten vaan?
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin viemäreiden kautta päästä hakkeroimalla sisään, mutta itselläni ei hakkerointikyvyt vielä ihan siihen reittiin riittäneet vai saako supliikkimies tähän koodin jostakin?
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

No voihan einari...

Poliisiasemalla:
Huoh, onko mahdollista päästä puhumalla sisään ja jos ei, niin sössinkö hiippailut muuten vaan?

On mahdollista päästä puhumalla sisään kun antaa vanhalle parilleen/alaiselleen vähän ymmärrystä


On kyllä erittäin hieno peli. Yksi paljon valitettu asia on nuo hahmojen animoinnit ja kasvojen liikkeet. Valitus ei sinänsä yllätä, mutta on jännä havaita miten äkkiä ihmiset ovat unohtaneet millaisia pelit olivat ennen LA Noirea. Jos se jätettäisiin pois laskuista niin eipä tuo eroa kovinkaan merkittävästi normaalista tasosta.

Toinen kritiikkiä saanut osa saa sen sijaan valtaisaa kritiikkiä myös minulta: Pomotappelut. Voi miksi ne on pitänyt laittaa peliin mukaan? Ensimmäinen pomotappelu oli ainoastaan tylsä, mutta toinen sen sijaan oli suorastaan raivostuttava. Hiippailu/hakkerihahmolle taistelu vaati useampia yrityksiä (lähemmäs 20) ja lopulta voitto tuli ilmeisesti glitchin avulla kun vastustaja ei reagoinut hyvään toviin mihinkään. Tappo vaati kaksi lipasta rynnäkkökivääristä ja muutaman lippaan parannellusta pistoolista. Kohdan vaikeus ei sinänsä ole se ainoa ongelma, kyllähän tuohon omat niksinsä löytyy. Suurin ärsytys aiheutuu siitä illuusion hajoamisesta jota muu peli niin hienosti rakentaa. Tuossa taistelussa korostuivat lisäksi pelin enginen suurimmat puutteet, inventorysähläämistä kesken taistelun, aseiden pikavaihto ei toimi joka kerta jos ase sattuu olemaan tyhjä jne.

Vaikka tuo kohta aiheutti lähes sanoinkuvaamatonta ärsytystä on peli silti edelleen loistava :)
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Poliisiasemalla:
Tjaah: hitto, vaikka kuin empthizeisin kaveriani, niin ovi pysyi sitkeästi kiinni. Onneksi tämän pelin voi pelata uudestaan, niin kokeillakin voi uudestaan. Pääseekö sillä luvalla muuten ruumishuoneelle alakertaan saakka?

Minua ei tulevat pomotaistelut haittaa ollenkaan. Olihan se Gunther Hermannkin eräänlainen "pomotaistelu" siinä alkuperäisessä, sekä sitten ne supermiehiin verrattavissa olevat MIB:t. Ja olihan siellä sitten joku valtavan kokoinen turvallisuusbottikin, joka oli kuin Robocopista konsanaan.

Mikä minusta on hienoa,
että Joseph Manderley toimii hyvänä takapiruna juonen alussa. Menderleyhan oli alkuperäisessä Deus Ex:ssä UNATCO:n pomo, joten nämä linkkittyvät hienosti toisiinsa.
Hitto ei malta odottaa kun juoni kehittyy eteen päin. Tämän jälkeen on_pakko_tulla HD-versio alkuperäisestä kun itselläni ei ole enää edes PC:tä pyörittämään sitä.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Ensimmäinen pomotappelu oli ainoastaan tylsä, mutta toinen sen sijaan oli suorastaan raivostuttava. Hiippailu/hakkerihahmolle taistelu vaati useampia yrityksiä (lähemmäs 20) ja lopulta voitto tuli ilmeisesti glitchin avulla kun vastustaja ei reagoinut hyvään toviin mihinkään.

Bossithan oli suht helppoja. Spoilerissa on mitenkä ite tapoin ne.
1. Cloakilla juoksin toiseen päähän huonetta, ammuin suojasta ja kun vihollinen oli lähellä vetäsin taas cloakilla toiseen päähän huonetta jne.
2. Akka kun juoksi kohden niin ammuin stun gunilla, sitten kunnon pyssy kouraan ja lippaallinen tyhjäksi. Latasin pyssyt ja odotin vaan että tulee taas päälle.
3. 2 frag grenadea ja gas grenade bossin jalkoihin ja sitten ammuin laser riflellä päähän yskivää herrasmiestä. Kesti ehkä minuutin tämä taistelu.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Ei se vaikeus/helppous se minua ärsyttävä juttu ollut. Ne eivät minusta vaan sovi muuten peliin teennäisine ja erittäin pelimäisine mekaniikkoineen.

Lisäksi niissä kohdissa riistetään se valinnanvapauden illuusio pois.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Ihan totaalista valinnanvapautta ei koskaan ole kuitenkaan ollut Deus EX:ssä. Itse olisin alkuperäisessä halunnut aikoinaan olla totaalisen uskollinen UNATCO:n porukoille, mutta peli "pakotti" minut kääntymään entisiä kavereitani vastaan, kyynel :)
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Poliisiasemalla:
Tjaah: hitto, vaikka kuin empthizeisin kaveriani, niin ovi pysyi sitkeästi kiinni. Onneksi tämän pelin voi pelata uudestaan, niin kokeillakin voi uudestaan. Pääseekö sillä luvalla muuten ruumishuoneelle alakertaan saakka?
Pääsee.
Itse tallensin ennen tuota kohtaa ja latasin uudestaa jos meni monkään. Loppujenlopuksi sisälle pääsee aika helposti. Viskoo vaan Absolvea ja välillä heittää Pleadin, niin kyllä se ovi aukeaa.
CASIE:tä käyttämällä sisälle pääsee varmasti, kun ottaa hyökkäävään kannan. Mutta Haas ei kyllä enää sen jälkeen ole BFF sun kanssa.

Bossit kuolee kaikkein helpoimmin Typhoonilla, vaatii vaan kolme osumaa. Otin ite Typhoonin jo heti alussa ihan pomoja varten, vaikka pelasin läpi non-leathalina ja hiiviskellen.

Kolmas pelikerta menossa, ja kaikki Achievementit saatu.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Täytyy myöntää että itsekin olisin halunnut vähän enemmän vaihtoehtoja bossien tappoon, esim. joku konsolista apuun häkättävä tykkitorni tai vaikka joku laatikoita liikuttelemalla aikaansaatava ansa.

Itse menin ekan bossin tällä taktiikalla:
[video=youtube;hVe2Jlq4FiE]http://www.youtube.com/watch?v=hVe2Jlq4FiE[/video]

Ja toisen metodilla
stun gun + haulikkoa naamaan sätkivälle naiselle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Täälläkin oli ongelmia tuon poliisiaseman kanssa.

En päässyt puhumalla sisään, enkä hakkeroimailla viemäristä, koska olisi vaatinut level 3. hakkerointi taidon. Tätä ennen olin jo hakannut päätä seinään käytettyäni Praxis-pisteet mihin sattuu, kun ne olisi kannattanut käyttää vasta silloin kun tietää mitä tarvitsee.

No löysin kuintenkin viemärin ja onnistuin hiippailemaan ensimmäiseen kerrokseen. Kerros on kuitenkin, niin täynnä poliiseja, että ilman cloakkia niiden ohi ei olisi päässyt. Löysin myös tämän pienen vessan ilmanvaihtokanavan, mutta sen toista ulos käyntiä tuijottaa kaksi poliisia. No lopulta sitten juoksin ruumishuoneelle ja tapoin minua seuranneet. Ulos sitten juoksemalla suoraan pääovesta ja toivoen parasta.
Tämä ei kuitenkaan ollut se tapa, jolla olisin halunnut alkupään tehtävästä selviytyä ja se vaikutti pelin tunnelmaan negatiivisesti. Toisaalta vähän mielikuvitusta mukaan ja voin ajatella, että se oli vain yksi tehtävä, joka ei mennyt suunnitelman mukaan.

Myös vaikeusaste kikkailulla saattoi olla jotain tekemistä poliisiaseman ongelmien kanssa, sillä katsottuani videon poliisiaseman läpäisystä, oli siellä paljon vähemmän poliiseja.

Poliisiasemasta selviämiseen meni varmaan 4 tuntia ja voisin sanoa sitä kovaksi kouluksi pelaajille, joilla ei ole kokemusta tämän lajityypin peleistä. Itsellä oli ainakin aluksi vaikeuksia hahmottaa kaikkia mahdollisuuksia ja alussa kaikkea muutakin tuntui pursuavan, joka suunnasta. Tutorial-videot eivät todellakaan miellyttäneet minua ja asiat pääsikin opettelemaan vasta poliisiasemalla, jossa sai sitten näpäillensä kunnolla. Ainakin muistaa nykyään tallentaa koko ajan.

Nyt olen kuitenkin päässyt pelin kanssa paremmin sinuiksi ja kyllähän se maistuu. Jotain niin erilaista mihin olen tottunut. Uudelleen peluuarvoa pelillä on kyllä huimasta, ainakin ensikertalaiselle, sillä vaihtoehtoja toimia kyllä löytyy ja ensimmäinen pelikerta menee vasta opettellessa asioita.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Täytyy myöntää että itsekin olisin halunnut vähän enemmän vaihtoehtoja bossien tappoon, esim. joku konsolista apuun häkättävä tykkitorni tai vaikka joku laatikoita liikuttelemalla aikaansaatava ansa.
Eidoksen foorumeilta luin kyllä, että joku oli kantanut turretin hissiin ja oli vienyt sen mukanaan bossiin asti. Pitää varmaan ite kokeilla kans :F
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Meikäläisellä ei ollut hirveästi vaikeuksia poliisiasemalle pääsemiseen, joskin on kiva tietää että puhumallakin sinne pääsee. Itse jo ajattelin että ei pääse. Hyvä esimerkki Human revolutionin ideasta: jos teet jotain nyt, niin siitä on sinulle hyötyä myöhemmin, eiks niin?

Meikän poliisiasemavisiitti:
Takakujalla hyppäsin boostihypyllä aidan yli, jolloin takapihalta löytyy selkeät tikkaat joista pääsee kahteen eri kerrokseen poliisiasemalla. Loppu hoitui perinteisellä hiippailulla, näkymättömyyttä minulla ei vielä tuossa vaiheessa ollut.

Vaikka myönnän että pomotaistelut eivät sinänsä sovi peliin, eivät nuo olleet nyt erityisen ikäviä. Joskin AI:n heikkoudet tulevat noissa pomotaisteluissa aika ikävästi esille, olisivat voineet edes vähän käyttää aivoja, nyt ne käyttäytyivät aika suoraviivaisesti mikä teki voitosta aika helppoa.
Garrettia vastaan lähinnä juoksin suojasta toiseen ja ammuin sillä mitä inventaariosta silloin sattui löytymään. Fedorova oli hankalin, koska jos sen päästi lähelle niin kuolin. Totaalisesti. Instakill. Minulle on yhä vähän epäselvää mihin tarkalleen ottaen kuolin mutta eipä sillä niin väliä. Koska Fedorova kiersi aina myötäpäivään niin laitoin EMP-miinan odottamaan, ja sen lauettua tyhjensin heavy rifleä kohti niin kauan kuin ehti. Sitten uusi miina jne. Pomotaistelut kuitenkin pistivät minut kanniskelemaan raketinheitintä suuren osan peliä ihan turhaan mukanani, mikä oli vähän meh. Sitä vikaa venäläistä vastaan ei sitten muuta tarvittukaan kuin rakettia suojasta, koska se ei halunnut yrittääkään kiertää kimppuun. Se, että olin siinä vaiheessa peliä immuuni EMP:lle varmaan auttoi.

Eidoksen foorumeilta luin kyllä, että joku oli kantanut turretin hissiin ja oli vienyt sen mukanaan bossiin asti. Pitää varmaan ite kokeilla kans :F

Aika hilpeää. :D
Hienoa että on vaihtoehtoja! Meikän pomotaisteluja lähinnä vaikeutti se, etten tiennyt milloin ne pomotaistelut tulee vastaan.

Spoilerikysymys liittyen Malikiin:
Voiko Malikin pelastaa niin että se selviää hengissä sen pakkolaskun jälkeen? Ajatteli että voi, koska siinä tuntui kestävän niin kauan ennenkuin pyyhe heitettiin kehään, mutta minulla oli siinä vaiheessa peliä aivan väärät aseet mukana siihen tilanteeseen, niin en halunnut jäädä jynssäämään sitä kohtaa.
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Poliisiasemasta selviämiseen meni varmaan 4 tuntia ja voisin sanoa sitä kovaksi kouluksi pelaajille, joilla ei ole kokemusta tämän lajityypin peleistä. Itsellä oli ainakin aluksi vaikeuksia hahmottaa kaikkia mahdollisuuksia ja alussa kaikkea muutakin tuntui pursuavan, joka suunnasta. Tutorial-videot eivät todellakaan miellyttäneet minua ja asiat pääsikin opettelemaan vasta poliisiasemalla, jossa sai sitten näpäillensä kunnolla. Ainakin muistaa nykyään tallentaa koko ajan.

Se keskustelu-augmentaatio on osoittautunut kultaakin kalliimmaksi esim. juuri tuolla pollariasemalla, jossa minulla taisi kulua parisen kymmentä minuuttia kokonaisaikaa. Feromoneja tussauttelemalla tie asemalle avautui helpohkosti, vaikka taisinkin poltella tiettyjä siltoja niin tehdessäni. Lähes kaikkiin oviin oli tunnusluvutkin valmiina, koska olin käyttänyt feromoniterapiaa keskustelukumppaneihin. :rolleyes:
 
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Se keskustelu-augmentaatio on osoittautunut kultaakin kalliimmaksi esim. juuri tuolla pollariasemalla, jossa minulla taisi kulua parisen kymmentä minuuttia kokonaisaikaa. Feromoneja tussauttelemalla tie asemalle avautui helpohkosti, vaikka taisinkin poltella tiettyjä siltoja niin tehdessäni. Lähes kaikkiin oviin oli tunnusluvutkin valmiina, koska olin käyttänyt feromoniterapiaa keskustelukumppaneihin. :rolleyes:

Jottei asiat olisi liian yksinkertaisia, minusta on hienoa että pelissä on ainakin yksi taho joka toteaa Jensenin pheromonisuihkusta: "Kiva lelu sulla. Harmi että se ei toimi muhun." :)
 
Ylös Bottom