Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deus Ex: Human Revolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dimppis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution [PS3/X360]

Tyhmän sunnuntaipelaajan yksinkertainen kysymys:

Avasin augumentaatioista mahdollisuuden hypätä korkealta alas ilman damagen kärsimistä, mutta tämä ominaisuus näyttäisi olevan "manual", joten mitenkäs tuon saa kytkettyä päälle, että voisi kokeilla näitä vaihtoehtoisia reittejä, jotka hyödyntävät tätä korkealta tiputtautumisen mahdollisuutta?

Hyppää vain tarpeeksi korkealta, niin systeemi toimii kyllä automaattisesti. Tai jos ei toimi, niin kyseessä on bugi.

Hyppää vain tarpeeksi korkealta, niin systeemi toimii kyllä automaattisesti. Tai jos ei toimi, niin kyseessä on bugi.

No samperi, katupitsaa on tullut kaverista tehtyä useampaan otteeseen :p Pitää kokeilla aiemmasta tallennuksesta, jos sen vaikka saisi myöhemmin toimimaan.

No samperi, katupitsaa on tullut kaverista tehtyä useampaan otteeseen :p Pitää kokeilla aiemmasta tallennuksesta, jos sen vaikka saisi myöhemmin toimimaan.

Kyllä sen todellakin pitäisi toimia automaattisesti. Tarkista nyt että sinulla on tallennus jossa olet ylipäätään ostanut sen?

Varmista myös, että ostit Icarus Landing Systemin, etkä Cybernetic Leg Prosthesis-augin Jump/Land Silently-modulia, joka manuaalisesti kytkettynä sallii äänettömän laskeutumisen, mutta ei estä vahingon syntymistä.

Varmista myös, että ostit Icarus Landing Systemin, etkä Cybernetic Leg Prosthesis-augin Jump/Land Silently-modulia, joka manuaalisesti kytkettynä sallii äänettömän laskeutumisen, mutta ei estä vahingon syntymistä.

Minun pitänyt koko päivä kysyä aivan samaa, voisin meinaan vannoa että tuo Icarus Landing System on merkitty automaticiksi... Täysin varma en kyllä voi olla kun en pääse tarkistamaan juuri nyt.

Kyllä se Icarus Landing System on automaattinen, aktivoituu kun hyppää/tippuu korkealta. Mitä nyt nopeesti tätä ketjua lueskelin ja ihmiset kyseli neuvoja pomotaisteluihin niin en huomannut että kukaan oisi maininnu sitä Typhoon Explosive System (Se 360 pyörähdys) jossa kaikki ympäriltäsi tuohoutuu, siihen vielä se PEPSI ase joka lamauttaa vihollisen, sit vaa siihen viereen ja Typhoon päälle nii ei ne pomot kauan kestä, kyseinen ominaisuus on muutenki kätevä jos ympärillä alkaa olee liikaa kaikenlaista. Pomotaistelut ei mulle vaikeuksia tuonut, lukuunottamatta se eka pelikerta ku oli napit ym viel hukassa. Itse peli mun kohdalla on toiminut ongelmitta, pelasin pelin läpi 4 kertaa jo ihan sen takia että halusin kokeilla kaikkia erilaisia reittejä ja kykyjä.

Kylläpäs tämä peli nyt tuntuu iskevän meikäläiseen lujaa. Markkinoilla olevista hiiviskelypeleistä olen pitänyt ainoastaan PS1:sen aikaisista Typhoon Filthereistä. Jotenkin ei ole MSG:t ja Splintercellit napanneet. Ajattelinkin, että ovat muistot kultaantuneet TF:ien suhteen.

Mutta... Tässä pelissä on kyllä ihan sama kontrollin fiilis ja omituiset taktiikatkin tuntuvat onnistuvan stealth-tyylissä. Pelimekaniikka stealthissa on melko yksinkertaista ja helppoa, mutta juuri siksi tämä varmaankin toimii. Sama oli Typhooneissa. Jumankauta sitä fiilistä, kun olet juuri rehaamassa vartijan ruhoa pöydän ympäri, yrittäen välttyä näyttäytymästä alert-moodissa olevalle vartijalle ja odottaen, että patterit latautuisi, jotta voit teilata viimeisenkin vartijan. Sydän hakkaa ja tilanne näyttää pahalta, mutta nou hätä. Pelimekaniikka on prikulleen kunnossa.

Ainut omituisuus oli alussa se, että mitenkä minä voisin edes kuvitella pelaavani tätä muussa kuin stealthissa. Stealthissa pisteitä ropisee ihan eritahtiin, eikä peli tuntunut pakottavan pakkoratkaisuihin. Lähinnä päinvastoin. Vartijoiden käskynjako turretin edessä on kieltämättä houkutteleva tilaisuus, mutta helkkari kun ghosti-palkinto estää nauttimasta tuosta tilanteesta. Alkoi tulla sellainen, "mikä hemmetin valinnanvapaus. Vapaasti valittavissa oleva kehityspojojen vähennys systeemi vai".

Edelleenkään ei ole sellaista tuntua, että eri pelityylit olisi tuettu tasapainoisesti ja se on kyllä mielestäni hemmetin iso miinus. Välistä huvittaisi kävellä Duke Nukemina portista sisään, vääntää parilta niskat nurin ja tuutata heavy rifflellä pienet sinfoniat seinille. Mutta ei...

Onneksi kuitenkin
kiina kentän lopussa tuli ensimmäinen vartija sumppu
josta ei helpolla päässyt huomaamatta ohi. Siinä kohtaa tartuin ekan kerran tappaviin aseisiin ja järjestin melkoista showta. Miina-> yksi delaa siihen ja muut tulee pällistelemään ruumista. Ruumiista löytävätkin kaasumiinan. Hehheh! Ja höyryn keskeltä ilmestyy mecha-käsi-Jenssen. Ja hemmetin hyvät fiiliksethän tuosta irtosi. Pakko vaan vissiin unohtaa pistemetsästys ja ottaa ilo irti, kun siltä tuntuu. Rasittaa vaan tuo, että praxix-horona tekee kokoajan mieli seurata stealthi-linjaa.

Ja sitä piti kysymän, että pelaako kukaan tätä oikeasti aseet jatkuvasti laulaen?

Ja sitä piti kysymän, että pelaako kukaan tätä oikeasti aseet jatkuvasti laulaen?

Viikonloppuna tuli pelattua tätä jotain viitisentoista tuntia varmaankin ja peli vielä kesken. Ihan kivasti pituutta pelissä näköjään. Vaikkei tämä olekaan varsinainen räiskintäpeli niin itse en jaksa hiippailla ellei ole pakko. Kiusaus ampua aseellisia vihuja on minulle liian suuri. Tosin panoksia aseisiin löytyy matkan varrella sen verran niukasti, ettei todellakaan ole varaa ammuskella harkitsematta, ja suojautúa täytyy. Shotgunista on löytynyt suosikkiaseeni. Sillä kun pamauttaa niin vihut lentää selälleen hyvin. Pari kertaa on joutunut juoksemaan henkensä edestä päästäkseen tulituksen alta esim. hissiin turvaan ja eteenpäin, tullut silloin hyvä selviytyjä-tunne. Peli luo mukaansatempaavan scifi-maailman, varsinkin iltamyöhäisellä hämärässä huoneessa pääsee hyvin pelin tummaan tunnelmaan.
Ääninäyttely on hyvää. Olen huomannut, että jos ääninäyttely on uskottavaa niin kasvojen ilmeikkyys ei ole niin tärkeää minulle. Jenseninkin äänestä olen alkanut pitämään, oikeastaan äänensävyistä, jotka vaihtelevat sen mukaan onko myötäilevä, hyökkäävä tms.
Tulee fiilis, että tässä on lähdetty hyvästä tarinasta ja siihen on sitten lisätty toiminta-elementit. Peli vaikuttaa myös varsin valmiilta, eteeni ei ole muistaakseni tullut mitään bugeja ja grafiikka toimii. Varsin kelvon pelin ovat tehneet.

Tarina itsessäänhän on ihan kohtuullisen mainio - vaikkakin tämä Patient X -kuvio olikin ennalta-arvattavissa pelin ensimmäisestä huoneesta lähtien, mutta itselleni ei muodostunut minkäänlaista tunnesidettä noita tärkeämpiä NPC:itä kohtaan.

Megan ei oikeastaan kiinnostanut yhtään, ihan vain sen takia että sen kolmen sekunnin aikana pelin alussa jona Megania nähtiin ko. henkilö ei ehtinyt muodostua minulle millään tavalla tärkeäksi. Suorastaan surkeaa käsikirjoitusta. Ei se nyt niin vaikeaa ole: parinkymmenen minuutin takauma onnen päiviin, silloin kun kaikki on vielä hyvin. Ei se oikein riitä, että Megan oli/on Adamille tärkeä, sen pitäisi olla myös minulle, prkl!

Samoin nämä bossit olivat suorastaan paperinohuita, oikeastaan karikatyyrejä. Ilmeisesti kaikilla oli oma agendansa, luonteensa ja syyt siihen miksi heistä on tullut sellaisia kuin he nyt ovat. Vaan kerrottiinko näistä minulle, ts. annettiinko minulle syytä vihata heitä - tai mikä olisi ollut vielä parempaa: tuntea sympatiaa heitä kohtaan? No ei!

Ilmeisesti näihin etäiseksi jääneisiin hahmoihin olisi auttanut sen Icarus Effect -romaanin lukeminen, mutta mun mielestä on melkoisen perseestä että tällainen kunnianhimoinen peli ei osaa taustoittaa hahmoja omin avuin. Vertailuna nyt vaikkapa Mass Effectin Alenko vs. Williams - valinta, joka oli varmaankin kiperintä mitä siihenastisessa pelihistoriassa oli tullut vastaan. Ja pelkästään sen takia, että peli taustoitti näitä hahmoja; antoi heille luonteet, tarinan, historian. Teki heistä epätäydellisyydessään ihmisiä.

Tuli aloitettua uusi pelikerta ja panostettua eri tavalla augmentointeihin, kiitos toisen pomon josta en päässyt kirveelläkään ohi.. samalla tuli huomattua että tämä on kärsivällisen stealth-miehen märkä uni, ainakin jos Praxis-pojoja kerää; toiseen pomoon mennessä joka tehtävästä tuli Ghost + Smooth Operator -bonukset, ja augmentoinneista oli hakkerointi täynnä, samaten Typhoon (tämä valittu ihan vain pomotaistelua ajatellen), Reflex Booster, Dermal Armor täynnä, Icarus Landing System, inventaario täysin käytössä, energiapalkkeja lisää ja niihin nopein lataus ja ties mitä. Toisaalta tuli myös reilusti kaluttua alueita, luettua kaikki Ebookit, hakkeroitua kaikki mahdollinen ja Traveller-pisteitä sai kätevästi Shanghaissa käväisemässä kauppojen takahuoneissa. Olisin kuvitellut lyönnin seinien läpi olevan enemmän toimintamiehen aug, mutta pätee näemmä myös stealth-hemmoille. Valitettavasti se helpottaa useita tehtäviä todella reilusti, etenkin Shanghaissa.

Tällä hetkellä mennään pelin loppusuoralla, ja Praxis-pointseja olisi kahdeksan käytettävissä mutta en ole löytänyt enää millekään augille tarvetta. Hyvähän noita on toki pitää varastossa, ei sitä tiedä mitä vielä tulee vastaan. Kolmas pomotaistelu pitäisi hoitaa alta pois, ja siinä onkin mielenkiintoinen haaste kiitos aiemmin tekemäni valinnan, jonka vuoksi
augmentaatiot eivät toimi ja näkökin vähän reistailee.
Tässä vaiheessa hivenen harmittaa, että jokainen tehtävä/osio yhtä lukuun ottamatta on mennyt Ghost + Smooth -bonuksilla, ja sekin vain siksi etten jaksanut ladata aikaisempaa tallennusta.

Ja vielä Limited/Augmented Editionin mukana tulevasta bonustehtävästä: buu!! On se mukavaa saada lisäsisältöä, ja oikein viiden minuutin tehtävän muodossa. Ja tuo viisi minuuttiakin taitaa olla liioittelua.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kylläpäs tämä peli nyt tuntuu iskevän meikäläiseen lujaa. Markkinoilla olevista hiiviskelypeleistä olen pitänyt ainoastaan PS1:sen aikaisista Typhoon Filthereistä. Jotenkin ei ole MSG:t ja Splintercellit napanneet. Ajattelinkin, että ovat muistot kultaantuneet TF:ien suhteen.

Melkein meni oikein...Syphon Filter.

Melkein meni oikein...Syphon Filter.

Joo, sekoitti vähän kun tässä pelissä on se syphoon taistelujär... Eiku... :)

Mut toi tliljan kuvaus stelthista tuo mieleen omat pelit. Jo ennen Kiinan loppumista mulla oli kaikki tarvittava kasassa ja 8-praksista varastossa. Vähän liian nopeasti sai kaiken haluamansa.

Mut toi tliljan kuvaus stelthista tuo mieleen omat pelit. Jo ennen Kiinan loppumista mulla oli kaikki tarvittava kasassa ja 8-praksista varastossa. Vähän liian nopeasti sai kaiken haluamansa.

Juu, kahdeksan Praxista on tosiaan varastossa. Ajattelin ensin käyttää niitä Rebreather-hommeleihin sun muihin, mutta eipä niistä olekaan tuossa kolmannessa pomossa mitään iloa kiitos aikaisemman juonivalinnan. Ja tietysti aikaisin tallennus on juuri tuon kohdan jälkeen.. on kyllä sitkeä hemmo kun kuusi frag-miinaa ja Damage Upgradella varustettu rynkky ei pistä hemmoa matalaksi.

Veikkaan, että laitan vielä kestävyyden tappiin noilla vapailla praxiksilla ja siinä taitaakin olla meikän Jönssi augmentatiivisen revoluutionsa huipulla. Vähän turhan nopeesti tosiaan ukko pumpattu täyteen teräänsä.

Tosin saa nähdä, et pääsenkö pomoista ohi pelkillä katkaistulla haulikolla, miinoilla ja kranuilla. Veikkaan, ettei ne paljoa muuta tartte.

Voihan emättimen emätin.

Tällä kerää-kaikki-ebookit-ja-stealth-achit-pelikerralla peli jäätyy. Se vain jäätyy.

Oon tuolla
Omega Ranchilla
ja lähestyessäni yhtä ovea mistä on pakko mennä peli jäätyy aina. Ei auta cloak, ei auta hiipiminen, ei auta autosaven lataaminen, ei auta mikään. Siinähän rapsahti sitten n. 30 tuntia hukkaan. Huli huli!

Hieno peli ollu kyllä. Ite veikkaan että oon kohta puoliin siinä vaiheessa että tulee bossi2. Sitä mä mietin että mistä tässä pelissä saa aseita ja ammuksia. Onko jossai kaupungissa esim asekauppaa? Aika huono asevalikoima ja vähän ammuksia täl hetkel, ja se boss1 teki jo aika tiukkaa, että saa nähdä miten pääsee läpi seuraavasta. Ja mikä ase tässä pelissä on paras, esim tommosii bosseja vastaa? mul on tyylii 10mm, shotgun ja machinegun.

Voihan emättimen emätin.

Tällä kerää-kaikki-ebookit-ja-stealth-achit-pelikerralla peli jäätyy. Se vain jäätyy.

Oon tuolla
Omega Ranchilla
ja lähestyessäni yhtä ovea mistä on pakko mennä peli jäätyy aina. Ei auta cloak, ei auta hiipiminen, ei auta autosaven lataaminen, ei auta mikään. Siinähän rapsahti sitten n. 30 tuntia hukkaan. Huli huli!

Huh, tuo olisi ketuttanut. Eikö löydy jotain aikaisempaa tallennusta, jos se toimisi? Meinasin itsekin kerätä nuo kirjat toisella pelikerralla, mutta onneksi en alkanut urakkaan, jos tuo on yleisempikin ongelma.

Onko jossai kaupungissa esim asekauppaa?
Ne muutamat ketkut siellä täällä ajavat asekaupan roolia. Ikävä kyllä tuliluikkuja ja panoksia niihin on heilläkin varsin rajallisesti.
Detroitissa myyjä on huoltiskan näköisessä talossa. Törmäät siihen kun matkaat LIMB:stä asuinhuoneistoihin.
Kiinassa yksi on Alice garden podsin alakerrassa, pienessä varastohuoneessa ja toinen siellä ilotalon alakerrassa.
Selkeä syy panosten loppumiseen sinulla on tuo haahuilun puute. Jos olet nuokin onnistunut missaamaan, niin olet melko suoraviivaisesti edennyt. Ainoat tavat pitää huoli panosten riittävyydestä on olla käyttämättä aseita, tai sitten kollata joka hemmetin soppi. Noita panoksia löytyy kyllä jokapaikasta ja varsinkin lukittujen ovien takaa. Häksäys taidot tappiin ja lukkoja sorkkimaan vaan...

Huh, tuo olisi ketuttanut. Eikö löydy jotain aikaisempaa tallennusta, jos se toimisi? Meinasin itsekin kerätä nuo kirjat toisella pelikerralla, mutta onneksi en alkanut urakkaan, jos tuo on yleisempikin ongelma.

Kiertotie: Tuolla oli parin tunnin päässä yksi tallennus josta sain vielä tarpeeksi expaa avatakseni sen seinienläpilyömis-augin.

Ylös Bottom