Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 4 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

No mutta miksi mukana ei voisi olla vaikeusaste, jolla peli ei ole tajuttoman vaikea? Keneltä se olisi pois? Itseä kyllä kiinnostaisi pelailla DMC:n kaltaista peliä, mutta yleensä viimeistään puolessa välissä peliä vaikeus menee vaan yli, eikä jaksa/ei ole aikaa/kiinnostusta tahkota samaa örkkiä hengiltä kahta päivää.

Noh joo, ehkä ei vaan jaksa enää näin vanhempana stressata pikselihirviöiden takia, kun pienempänä tuli tahkottua Probotectorit ym. vaikeimmalla läpi, jotta olisi edes nähnyt parhaat loppukuvat...
Kyllä se nyt easyllä pitäisi mennä pahemmaltakin tumpelolta läpi :o
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ohhoh, ottipa fanipojat hernettä nokkaansa, kun kehtasin kritisoida.

No mutta miksi mukana ei voisi olla vaikeusaste, jolla peli ei ole tajuttoman vaikea? Keneltä se olisi pois? Itseä kyllä kiinnostaisi pelailla DMC:n kaltaista peliä, mutta yleensä viimeistään puolessa välissä peliä vaikeus menee vaan yli, eikä jaksa/ei ole aikaa/kiinnostusta tahkota samaa örkkiä hengiltä kahta päivää.
Nimenomaan tätä meinasin. Ei pelin pidä olla mitään kertaheitolla läpi -hutkimista, mutta jumaliste kun päivätolkulla pitää hieroa yhtä pomoörkkiä, niin hermot menee vähemmästäkin. DMC1:ssä muistaakseni oli vielä joku jippo, jolla sai vasta easy-tason käyttöön, vai muistanko ihan väärin?

Kyse ei ole siitä, että olisin tumpelo, mutta jos uhraan tuntitolkulla aikaa, niin toivoisin pääseväni edes vähän eteenpäin. Ei ole kovin palkitsevaa junnata samaa kohtaa yhä uudelleen. Moisesta tulee fiilis, että peliä on keinotekoisesti pidennetty tekemällä yksittäisiä kohtia pirullisen vaikeiksi. Tykkään kyllä vanhan koulun hankalista refleksitesti-peleistä, mutta jos pitää hakata nappia kuin viimeistä päivää, eikä sekään riitä, tuntuu aseet yksinkertaisesti munattomilta ja peli-ilo häviäää.

Toki ymmärrän, mistä DMC:n pelityypissä on kyse ja pidän kyllä tuon tyylisistä peleistä. Uusi osa teki minuun paremman ensivaikutelman (vaikutti erittäin siistiltä) kuin ykkösosa, joten ehkä annan pelisarjalle vielä mahdollisuuden.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

DMC1:ssä muistaakseni oli vielä joku jippo, jolla sai vasta easy-tason käyttöön, vai muistanko ihan väärin?
Kun Game Over on tullut ruutuun muutaman kerran, tarjoaa peli Easy-vaikeustasoa. Sama metodi on käytössä myös DMC3:ssakin, ja oletettavasti myös kakkososassa. Easylla tällainen keskivertoa huonompi pelaajakin pystyi vetämään DMC3:n läpi ilman lopullista turhautumista.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ihmetyttää kyllä tuo kitinä tuosta pelin asennuksesta, ei se kyllä kovinkauaa vie. Tietysti 40gt omistajilla voi olla pientä huolta pienen kapasiteetin takia hdd puolelta ja näillä jotka itkevät että vain pc pelit pitää asentaa. Konsolipelit ovat ainakin minulle konsolipelejä niin kauan kuin pelit toimii aina niin hyvin kuin mahdollista juuri sillä konsolilla jolle peli on tehty, ilman mitään säätöjä.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Cavalera sanoi:
Ohhoh, ottipa fanipojat hernettä nokkaansa, kun kehtasin kritisoida.

Mä olen faniMIES, tana! Jooh, kyllähän peliä saa kritisoida mutta pistänpä nyt epäfanipoikamaisesti vähän keskustelun tynkääkin. DMC1:n kohdalla oikeastaan ymmärrän vaikeuskritiikin koska 1) peli oli ensimmäinen sarjassaan jolloin kukaan ei voinut tietää systeemiin piilotettuja jippoja (mm. hyppy- ja rollikuolemattomuudet) kolmannen osan aikaan tiedettiin jo vähän mitä kannattaa kokeilla 2) pelissä ei ollut easya vaan ainoastaan EASY MOTHERFUKIN ALWAYS MOTHERFUKIN AUTOMATIC, jolloin sitä ei voinut käyttää mikäli halusi itse pelatakin. Näin ollen oli pakotettu pelaamaan normaalilla, jolloin peli kieltämättä kävi hiukan haastavaksi ainakin ensimmäisellä läpäisykerralla. DMC3 sen sijaan, vaikka omaakin samanlaisen "hahaa, kuolit n00b, tässä sulle easy vaikeusaste ku et muuten pärjää!" -systeemin, on jo huomattavasti inhimillisempi. Asiaan vaikuttaa myös se, että punaisten orbien keräily on helpompaa kun jo läpäistyihin tehtäviin voi palata aina uudestaan tappamaan helppoja rivivihollisia. Sen kuin päivittelee energiamittarinsa ja näyttää jumi-bossille närhen näreet.


Cavalera sanoi:
Tykkään kyllä vanhan koulun hankalista refleksitesti-peleistä, mutta jos pitää hakata nappia kuin viimeistä päivää, eikä sekään riitä, tuntuu aseet yksinkertaisesti munattomilta ja peli-ilo häviäää.

Ei se riitäkään. Olet ilmeisesti niitä jannuja, joiden mielestä mätkintäpeleissä vain hakataan helkutisti nappeja. Jos hakkaa nappia kuin viimeistä päivää niin turpaan tulee. Välillä on suosiolla hellitettävä ja varauduttava väistämään/torjumaan. DMC:ssa mitään ei tapahdu satunnaisesti. Kaikki vihollisten hyökkäykset on ennalta nähtävissä tai kuultavissa ja viholliset eivät hyökkää näkökentän ulkopuolelta paitsi jos kyseessä on selkeällä äänivihjeellä varustettu hyökkäys (ja se äänen ja iskun välinen aika on aina tasan sama).

Siinä olet kyllä oikeassa, että varsinkin DMD-vaikeustasolla normihyökkäykset tuntuvat tehottomilta mutta siihen on lääkkeensä: tyylimittarin pitäminen katossa (lisää tehoa, kasvattaa Devil-mittaria), Devil Trigger Explosionin käyttö isoihin laumoihin (tappaa tehokkaasti, vihollisille ei jää aikaa "Devil Triggeröidä"), tauntin käyttö luovien taukojen aikana (nostaa tyylimittaria), Nevan (Jam Session!, suojaa projektiileilta) ja viimeisimpänä, mikäli skillit riittää, Royal Guard (Level 3 Just Release + DTE = Major Pain)

Cavalera sanoi:
Toki ymmärrän, mistä DMC:n pelityypissä on kyse ja pidän kyllä tuon tyylisistä peleistä.

Ilmeisesti et. Mutta kiva jos tyyli miellyttää.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ihmetyttää kyllä tuo kitinä tuosta pelin asennuksesta, ei se kyllä kovinkauaa vie. Tietysti 40gt omistajilla voi olla pientä huolta pienen kapasiteetin takia hdd puolelta ja näillä jotka itkevät että vain pc pelit pitää asentaa. Konsolipelit ovat ainakin minulle konsolipelejä niin kauan kuin pelit toimii aina niin hyvin kuin mahdollista juuri sillä konsolilla jolle peli on tehty, ilman mitään säätöjä.

Konsolipelit ovat minulle pelejä, jotka lyödään koneeseen ja aloitetaan pelaamaan. Nämä päivitykset ja asentelut aiheuttavat lähinnä inhoa. Mutta samaan hengenvetoon sanottakoon, että ei kenenkään maailma siihen kaadu ja jos se olennaisesti parantaa peliä niin pakkokai se on niellä. Mutta vitutustaan on turha peitellä.

EDIT: Penny Arcadella on asiaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Nyt joku äkkiä laskemaan, kumpi vie enemmän aikaa: pleikkarin esiasennus vai XO:n pidemmät latausajat pelin aikana.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Nyt joku äkkiä laskemaan, kumpi vie enemmän aikaa: pleikkarin esiasennus vai XO:n pidemmät latausajat pelin aikana.

jotenkin epäilen ettei tossa boxi versiossa itse pelin aika pahemmin tarvisi odotella sen enempää verrattuna ps3 versioon
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

jotenkin epäilen ettei tossa boxi versiossa itse pelin aika pahemmin tarvisi odotella sen enempää verrattuna ps3 versioon

Sehän riippuu täysin siitä, mitä lähdettä uskoo. Jotkut sivustot(kuten IGN) väittävät eron olevan hyvinkin selkeä, toiset taas kertovat sen olevan mitätön. Se kumpaa se on,on mysteeri, mutta riippuu varmasti siitä mitä henkilökohtaisesti pitää pitkänä latausaikana, sekä siitä ovatko boksin latausajat myös lyhyitä, vaikka pleikkarin latausajat lyhyempiä ovatkin.

Jokatapauksessa tuo yllä oleva oli vitsi, mutta hittolainen kun unohdin hymiön taas kerran.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Olet ilmeisesti niitä jannuja, joiden mielestä mätkintäpeleissä vain hakataan helkutisti nappeja.
Tuohan oli yhtä ympäriolkaisesti päätelty kuin eduskunnassa... poliitikon ainesta? :)
Varsinkin kun en ole mätkintäpeleistä muuten puhunut mitään.

Itse koen DMC1:n suurimmalta osin raivopäiseksi ja ei-niin-taktiseksi napin hakkaamiseksi, halusit sitä tai et. Kiva jos sinulle ykkösen taistelusysteemi on riittävä, itse miellyin samassa lajityypissä enemmän esimerkiksi God of Warin vastaavaan, vaikkei pelissä ammuskellakaan.

DMC2:sta tai 3:sta ei ole hajuakaan, sillä ensimmäisen version täyttäessä ärsytyskynnykseni puolivälissä, en ole muita kahta muuta osaa edes kokeillut. Ehkä niissä meininki on paremmin balanssissa, tiedä häntä. Uusi ainakin vaikutti kivalta. Se siitä.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Voi piru. Tilasin vg+:sta Collector's editionina tämän ja nyt vasta aloin miettiä et onkohan peli aluekoodattu kun siinä tulee mukana se making of dvd ja ne 4 anime-jaksoa..
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Cavalera sanoi:
Tuohan oli yhtä ympäriolkaisesti päätelty kuin eduskunnassa... poliitikon ainesta? :)

Toivottavasti... Pääsis varmasti paremmille ansioille kuin nykyisellään. Kai äänestät minua kun asetun eduskuntavaaleissa ehdolle?

Cavalera sanoi:
Varsinkin kun en ole mätkintäpeleistä muuten puhunut mitään.

Et niin (ja voin taata, että minä jos kuka ymmärrän fighting gamen ja beat'em upin eron...) mutta tuli vain jotenkin sanavalinnastasi mieleen.

Cavalera sanoi:
Itse koen DMC1:n suurimmalta osin raivopäiseksi ja ei-niin-taktiseksi napin hakkaamiseksi, halusit sitä tai et. Kiva jos sinulle ykkösen taistelusysteemi on riittävä, itse miellyin samassa lajityypissä enemmän esimerkiksi God of Warin vastaavaan, vaikkei pelissä ammuskellakaan.

Tällöin minä taas väitän, että silloin systeemin tarjoamista mahdollisuuksista on osa mennyt ohi. Myönnettäköön, että pelin jipoista ei selitetä itse pelissä yhtään mitään. En minäkään tiennyt, että esimerkiksi tavallinen hyppy tekee Danten kuolemattomaksi (hahmolla ei ole hitboxia) tai sen, että enemy rebound mahdollistaa hauskoja asioita (shotgun hiking), ennen kuin nämä joskus netistä luin. Taistelusysteemeistä puhuttaessa minä kyllä viittasin pitkälti DMC3:een (oli vähän aivopieru kun tajusin jälkeenpäin, että sinä taisit puhua pääasiassa ykkösestä) mutta taunttaaminen ja muistaakseni DTE toimivat ykkösessäkin. Kolmonen on sitten kaikin puolin turboahdettu versio kaikilla juppiherkuilla verrattuna ykköseen. God of Warin systeemin muuten pilaavat hit stunnittomat viholliset, jotka pakostikin degeneroivat pelin siihen yhteen käyttökelpoiseen sarjaan jopa ihan normivaikeustasolla (lyönti, lyönti, vahvempi lyönti -> kieri pois vääjämättömän vastahyökkäyksen edestä -> toista n kertaa kunnes viholliset loppuvat).

Cavalera sanoi:
DMC2:sta tai 3:sta ei ole hajuakaan, sillä ensimmäisen version täyttäessä ärsytyskynnykseni puolivälissä, en ole muita kahta muuta osaa edes kokeillut. Ehkä niissä meininki on paremmin balanssissa, tiedä häntä. Uusi ainakin vaikutti kivalta. Se siitä.

Kakkosen olen minäkin jättänyt väliin mutta kolmonen on easylla kuin mikä tahansa muukin hack'n slashi. Juonen kyllä pääsee näkemään loppuun asti ilman että tarvitsee naama punaisena vääntää samaa kohtaa viikkokaupalla. Näin ainakin minusta (mutta mä oonki tosi pro-pelaaja...) Kyllä minä ymmärrän, jos joku ei jostain tykkää mutta ihan fakta on se, että DMC:n taistelusysteemi on genrensä monipuolisin. Mistään muusta pelistä ei ole löydetty vastaavaa määrää opeteltavia asioita ja tapoja tehdä vihollisista sekunnissa selvää ilman, että itse saa naarmuakaan. Jooh, se siitä. Ei täällä nyt herne nokassa ole tarkoitus juttua vääntää.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Kuinka monelta löytyy jo kokoversio?

Itse aloin tuossa juuri asentelemaan.

Tuossa asennuksen aikana tosiaan pyörii infoa luuppina aikaisemmista peleistä. Tosin tuossa ei kylläkään tule vastaan mitään uutta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom