Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 4 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Orin:
Juuri tämä mahdollistaa näennäisesti naurettavat ja epäuskottavat aluemuuntelut (DMC4-demon "italialaistyylisestä kylästä jäiseen solaan" -siirtyminen), yksityiskohdista karsitut ympäristöt (vertaa Ninja Gaidenin zeppeliinitason huoneet vs. Half Life 2:n mikä tahansa sisätila) ja lineaarisen etenemisen.

Voi olla, että tuo oli demoa varten saksittu tuolla lailla.

pziuz:
Sarjan "tosi" fanit varmaan pelaavat tätäkin mielellään. Itselleni tämä on valitettavasti alelaari- tai kertaalleenkäytetty-hankinta.

Minä olen sellainen "tosi" fani että ostin DMC3:menkin kaksi kertaa. Heti kun alkuperäinen ilmestyi ja samantien kuin Special Edition tuli myyntiin.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

TIlasin sitte äsken hetken mielijohteesta Kyseisen pelin collectors editionin :D toivottavasti tuun viihtymään.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Olisi mielenkiintoista tietää miten olisit parantanut peruspelaamista? Mitä hajoava ympäristö olisi peliin muka tuonut?? Minusta ainakin Devil Bringer on täydellinen lisä tappelusysteemiin.

Ehkä porukka hypettyi vain liikaa niistä välidemoista ja trailereista. Kyllähän kaikki gameplay-matskua mitä pelistä ollaan nähty, on jo kertonut, että DMC3:HD:han sieltä on tulossa.


Pelaajan arvostelussa muuten väitettiin, että tunti menisi siinä pelin asentelussa.

No, selvennetään vielä sinulle vielä, että minä en ole pelikehittelijä. Minä vain pelaan niitä pelejä.

Rehellisesti sanottuna odotin kuitenkin interaktiivisempaa ja avoimempaa ympäristöä, joka olisi tuonut lisää hauskuutta pelaamiseen. Kadulta alkanut taistelu voisi päätyä kerrostalon katolle, joka hetken riehuntaa kestettyään romahtaisi sisään ja tappelu voisi jatkua sisätiloissa, missä olisi interaktiivisemman ympäristön puolesta demonilaumaa saisi piestä irtaimistolla. Noja tuoli tyrmää yhden, irti potkaistu ovi toimii "skeitti"lautana rappusia alas mentäessä. Kun vihollisen ylivoima alkaisi käydä ikäväksi, voisi ikkunasta hypätä takaisin kadulle, tai vaikkapa takapihalle ja näin saisi pienen hengähdystauon. Tässä nyt sitä kaipaamaasi esimerkkiä.

Päähenkilöstä olisi oikeasti voinut tehdä melkein mitä tahansa muuta, kuin Dante-kloonin.
Olisi ollut kiva huomata, että vihujakin olisi kehitetty (laittaisivat sitten vaikka ihmisiä välillä, tai eri tyylisiä "demoneita"). Nyt ne ovat niitä samoja tuttuja örvelöitä uudella kermalla kuorrutettuna. :(

Devil Bringer ei ole minulle megauudistus, pienoinen lisä, mutta riittämätön.

Toki faneja pitää muistaa ja sarjan pitää kunnioittaa itseään, mutta eikö jo olisi aika mennä hieman konkreettisemminkin eteenpäin. DMC:n tyyliinsopisi varmasti, vaikka asioista otettaisiin enemmän irti (nyt kun siihen on laitteiden puolesta mahdollisuus). Toki ymmärrän, jos DMC4 on tehty wii-porttaus mielessä, mihin tarvitsee sitten laskea vain hieman ulkoasua.

Uutta DMC:tä vaivaa omalla kohdallani sama asia, kuin Ninja Gaiden Sigmaakin: Vain pinnalta korea...

Edelleen pidän naurettavana, jos pelimediat eivät rokota pelisarjaa, joka menee ties monennessako osassa ja uutta ei saada aikaan. Monissa FPS-peleissä onneksi jo uskalletaan (/ymmärretään) sanoa, että "Ei kiitos, tämä on jo ollut, hieman heikommalla ulkoasulla tosin..."

Mainittakoon aiheen vierestä, että Final Fantasy -sarja jäi allekirjoittaneelta jäihin jo ekalla pleikkarilla. Seiska oli hyvä mahtava kokemus. Kasista pidin jopa enemmän (maailman ja teemojen vuoksi). Kasi oli kuitenkin erilainen ja FFVII:n fanit eivät siitä pitäneet . Ysissä lähdettiin sitten selkeästi takaisin tutuun ja turvalliseen (seiskan) suuntaan.
Myös MGS3 tökki. Eka ja toka jees, kolmas alkoi maistua puulta. GTA-sarjan III ja VC olivat mahtavia, SA jäi kesken, ei jaksanut enää sitä.

Makuni ja mielipiteeni ovat omia, mutta haluan kritisoida myös kriitikoita, jotka ovat omiin näkemyksiini verraten mielestäni välillä sokeita.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ne joita mietityttää ja huolestuttaa DMC4:jän haastavuus, niin tässä olisi vähän infoa aiheesta. Tuosta päätellen demo oli asetettu "Human" vaikeusasteelle.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ymmärrän Pziuz kantasi, mutta se ei vain olisi toiminut noin. Peli on oikeasti pohjimmiltaan vain sinä ja vihollinen ja taistelusysteemi. Fanit olisivat lynkanneet tekijät jos timanttisesta pelattavuudesta olisi luovuttu elokuvamaisuuden edestä. Sitä varten on jotain muita pelejä. DMC on lähempänä mättöpelejä, joissa peli masteroidaan ja vihut tapetaan pahimmillakin tasoilla yhdellä kombolla.

Toki ymmärrän, jos DMC4 on tehty wii-porttaus mielessä, mihin tarvitsee sitten laskea vain hieman ulkoasua.

I lol'd.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ymmärrän Pziuz kantasi, mutta se ei vain olisi toiminut noin. Peli on oikeasti pohjimmiltaan vain sinä ja vihollinen ja taistelusysteemi. Fanit olisivat lynkanneet tekijät jos timanttisesta pelattavuudesta olisi luovuttu elokuvamaisuuden edestä. Sitä varten on jotain muita pelejä. DMC on lähempänä mättöpelejä, joissa peli masteroidaan ja vihut tapetaan pahimmillakin tasoilla yhdellä kombolla.

Yllä DMC kiteytettynä sujuvasti muutamaan lauseeseen. Kaikkia asioita ei vain tarvitse eikä sovi kopeloida.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ymmärrän Pziuz kantasi, mutta se ei vain olisi toiminut noin. Peli on oikeasti pohjimmiltaan vain sinä ja vihollinen ja taistelusysteemi. Fanit olisivat lynkanneet tekijät jos timanttisesta pelattavuudesta olisi luovuttu elokuvamaisuuden edestä. Sitä varten on jotain muita pelejä. DMC on lähempänä mättöpelejä, joissa peli masteroidaan ja vihut tapetaan pahimmillakin tasoilla yhdellä kombolla.



I lol'd.

No, me ei sitä saada selville, ennen kuin Capcomilla on munaa uudistaa sarjaa. :)
Ehkä se olisi virhe, mutta itse halajaisin jo pidemmälle vietyä meininkiä. Itse ronkkisin mekaniikkaa rajusti. Ja uskon, että peli toimisi noin.
Onhan RE sarjakin suosittu, kuitenkin RE4:ssä oli toimintaa muutettu paljonkin ja kansahan suoraa sanoen rakasti sitä peliä, arvostelijoita myöten.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

No, me ei sitä saada selville, ennen kuin Capcomilla on munaa uudistaa sarjaa. :)
Ehkä se olisi virhe, mutta itse halajaisin jo pidemmälle vietyä meininkiä. Itse ronkkisin mekaniikkaa rajusti. Ja uskon, että peli toimisi noin.
Onhan RE sarjakin suosittu, kuitenkin RE4:ssä oli toimintaa muutettu paljonkin ja kansahan suoraa sanoen rakasti sitä peliä, arvostelijoita myöten.

Resident Evil 4 olikin poikkeuksellisen onnistunut uudistus sarjassa. Silti useat ressafanit - kuten esimerkiksi minä - pitävät nelososaa "toisenlaisena ressana". Neljättä osaa ikään kuin ei hyväksytä siihen old school -kaanoniin, mihin sarjan muut pelattavuudeltaan kömpelömäiset osat kuuluvat. Sama FFXII:n kanssa; se on Final Fantasy, se on hyvä, mutta se on jotain, jotain hieman muuta. Kyse on lähinnä siitä, haluaako perusvarman ja vanhoillisen Devil May Cryn vai uudistushenkisen vastaavan. DMC-fani varmasti nielee molemmat, mutta vain toinen jättää uudistushenkisille jatko-osille tunnusomaisen tyhjän tilan vatsaan. Yleensä juuri näiden jatko-osien jälkeen pelaajat, vaikka tyytyväisiä ovatkin, tahtovat silti ripeästi julkaisuun sarjalle tyypillisemmän osan.

DMC X Havok-moottorilla ja vapaalla pelialueella? Kyllä! Kunhan muistatte vain tehdä pikapikaa myös perinteisen DMC:n.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Täytyy nyt ottaa kriitikoiden mollaamisia hieman takaisin.
Luin juuri Pelaaja-lehdestä Tero Lehtiniemen arvostelun ja samoihin asioihinhan kaveri oli kiinnittänyt huomiota, kuin minäkin. Valitteli myös juurikin sarjan paikallaan junnaamisesta. Propsit siitä!
Itse arvosana oli sitten taas hieman metsään. Omilla kokemuksilla antaisin pelattavuuden ym. perusteella jotakin 6 ja 7 välimaastosta. Täytyy tietenkin muistaa, että herra Lehtiniemi on pelannut täysversiota ja minä vain demoa. Kyllä se minunkin pääni voi tästä kääntyä, kunhan pelin joskus saan (varmasti tämä tulee, sen verran kova DMC-fani minäkin olen). Demon aiheuttama turhaantuminen vain oli kova. Ja ei, se ei johtunut mistään hypestä. En ole paljoa hehkutusta pelistä kuunnellut, pari videota ja muutama kuva on tullut ihmeteltyä netistä, ei muuta.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Itse tykkäsin demosta, joskin suurin osa viehätystä lienee upea grafiikka. Pelattavuudeltaa tuntui suht samalta kuin DMC1, johon kyrpiinnyin aika rasittavan napintakomisen ja ylivaikeiden pomovastusten takia. Tosin DMC4 tuntui tuohon verrattuna sujuvammalta.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Itselleni tämä peli oli ensinmäinen Devil May Cry jota olen pelannut. Itse en ole viime aikoina päässyt oikeen pelaamaan mitään kovin haastavaa ja siksi pidän tästä pelistä (ainakin demon perusteella.) Ennakkoon meni.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Danten Bloody Palace matskua. Näyttää aivan mahtavalta, vaikkakin tuo pelaaja vaikuttaisi käyttävän Dantea vain 40% tehoilla. Harmittaa muuten ainakin meikäläistä, että tuo Yamato on yleisessä käytössä. Olisi saanut olla miekan alkuperäinen omistaja käyttelemässä sitä. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, tulevana viikonloppuna tuokin mysteeri ratkeaa.

Cavalera:
Itse tykkäsin demosta, joskin suurin osa viehätystä lienee upea grafiikka. Pelattavuudeltaa tuntui suht samalta kuin DMC1, johon kyrpiinnyin aika rasittavan napintakomisen ja ylivaikeiden pomovastusten takia. Tosin DMC4 tuntui tuohon verrattuna sujuvammalta.

Häh? DMC sarjan ideahan on juuri nuo napintakomiset ja ylivaikeat pomovastukset! Sitäpaitsi jos se DMC 1 tuntui niin vaikealta, niin löytyihän sieltä helpompiakin vaikeusasteita. Tosin sarjan pelit todella loistavat vasta DMD! tasolla.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Häh? DMC sarjan ideahan on juuri nuo napintakomiset ja ylivaikeat pomovastukset! Sitäpaitsi jos se DMC 1 tuntui niin vaikealta, niin löytyihän sieltä helpompiakin vaikeusasteita. Tosin sarjan pelit todella loistavat vasta DMD! tasolla.
Toiset ihmiset käyvät vaikkapa töissä, eikä ole aikaa hanskata jotain yberkomboa 24h treenin jälkeen, mutta haluaisivat silti nauttia sujuvasta ETEENPÄIN menevästä miekkaseikkailusta. Niinkuin RE4 teki näille survivalhorroreille.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Toiset ihmiset käyvät vaikkapa töissä, eikä ole aikaa hanskata jotain yberkomboa 24h treenin jälkeen, mutta haluaisivat silti nauttia sujuvasta ETEENPÄIN menevästä miekkaseikkailusta. Niinkuin RE4 teki näille survivalhorroreille.

No ei ole mitään järkeä valittaa pelistä, jonka idea on tuo masterointi, pitkät kombot ja korkea vaikeustaso jos ei aika riitä. Vaihtoehtoja varmasti löytyy. Ei kaikkien pelien pidä olla sellaisia, että ne vetää ilman kuolemia läpi no sirree.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

tsinivuo sanoi:
Toiset ihmiset käyvät vaikkapa töissä, eikä ole aikaa hanskata jotain yberkomboa 24h treenin jälkeen, mutta haluaisivat silti nauttia sujuvasta ETEENPÄIN menevästä miekkaseikkailusta. Niinkuin RE4 teki näille survivalhorroreille.

Totta, mutta silloin on pidettävä mielessä. että DMC ei ole tarkoitettu casual-peliksi. Turha peliä on syyttää siitä, jos ei ole aikaa. Erilaiset pelit on tehty erilaiset kohderyhmät mielessä. Jos kaikki pelit muutettaisiin God of Warien tai Heavenly Swordin tapaiseksi burgerimätöksi niin sitten taas ne, jotka hakevat haastetta ja opettelua vaativia "taitopelejä" jäisivät paitsioon.

pziuz sanoi:
Rehellisesti sanottuna odotin kuitenkin interaktiivisempaa ja avoimempaa ympäristöä, joka olisi tuonut lisää hauskuutta pelaamiseen. Kadulta alkanut taistelu voisi päätyä kerrostalon katolle, joka hetken riehuntaa kestettyään romahtaisi sisään ja tappelu voisi jatkua sisätiloissa, missä olisi interaktiivisemman ympäristön puolesta demonilaumaa saisi piestä irtaimistolla. Noja tuoli tyrmää yhden, irti potkaistu ovi toimii "skeitti"lautana rappusia alas mentäessä. Kun vihollisen ylivoima alkaisi käydä ikäväksi, voisi ikkunasta hypätä takaisin kadulle, tai vaikkapa takapihalle ja näin saisi pienen hengähdystauon. Tässä nyt sitä kaipaamaasi esimerkkiä.

Mikä ettei. Kyllä minuakin kiinnostaisi toimintamättö, joka olisi kuin Jackie Chanin parhaat "tavaratappelut". Mutta miksi kyseisin pelin pitäisi olla nimenomaan DMC? Tosin nuo mainitsemasi jutut eivät minun mielestäni mitenkään DMC:ta pilaisi mutta kuitenkin... Capcom osaa tehdä hyviä toimintapelejä erilaisilla mekaaniikoilla (mm. Onimushat). Annetaan DMC:n pitää valitsemansa tie (pelaaja + haastavat viholliset + taistelusysteemi) ja mikäli halutaan jotain muuta niin sitten pelataan jotain muuta.

Kuten Sandy Petersen totesi Quake (ykkösen) kehityksen aikaan niille, jotka halusivat Quakeen rpg-elementtejä: "Se on vähän kuin joisi teetä ja sanoisi, että tämä kahvi on skeidaa. Sen ei pidäkään olla roolipeli. Me emme halua roolipeliä. Me haluamme toimintaa!"
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

Ei voi muuta sanoa, kuin että loistava peli! Neljä missionia vedetty, ja lisää tekee mieli. Alku on kyllä ehkä pikkaisen turhan helppoa, kun Devil Hunter -vaikeusasteellakaan ei ole tarvinnut käyttää kuin kerran Vital Starin. Vastukset sitten ovat aivan eri tasoa, ja niihin täytyy ottaa säkillinen vitaleita mukaan.

Paljon mahtavia välivideoita, loistavaa asennetta ja monipuolista pelaamista eli tuttua DMC:ta paranneltuna.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

No ei ole mitään järkeä valittaa pelistä, jonka idea on tuo masterointi, pitkät kombot ja korkea vaikeustaso jos ei aika riitä. Vaihtoehtoja varmasti löytyy. Ei kaikkien pelien pidä olla sellaisia, että ne vetää ilman kuolemia läpi no sirree.

Täysin samaa mieltä!En koskaan ole kokeillut, mutta eikös tuo easy-taso kuitenkin DMC3:ssa anna jo aika paljon enemmän anteeksi kuin, normal? DMC:n yksi nautinnoista on sen haastavuus! Ei siinä tarvitse mitään masteroida, kunhan vain löytyy hermoja ja halua oppia..

Ardean, kyllä vaikutti Danten vehkeet mukavilta. Ainoastaan nuo hirvittävän kokoiset tussarit, varsinkin se naurettavan näköinen "sotamuna" sai ihmettelemään hyvän maun rajoja jopa DMC:n kohdalla ja tuo Yamato...voin kuvitella jo äänimaailman tiukkuudeen noita liikkeitä tehdessä:)

Niin, ja miksei DMC:ssa voisi hyppiä ikkunoiden läpi, laskea kaidetta jne , kuten Pzius sanoi! Hyvin toteutettu interaktiivisuus ympäristön kanssa voisi olla välillä mukavaa vaihtelua, kunhan se ei pelattavuutta huononna. Itsekkin soisin pelin kenttäsuunnittelun hieman vaihtelua. Täydellinen pelattavauus+ hienot ja toimivat interaktiiviset kentät ei kuullosta huonolta yhdistelmältä
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]

No ei ole mitään järkeä valittaa pelistä, jonka idea on tuo masterointi, pitkät kombot ja korkea vaikeustaso jos ei aika riitä. Vaihtoehtoja varmasti löytyy. Ei kaikkien pelien pidä olla sellaisia, että ne vetää ilman kuolemia läpi no sirree.

No mutta miksi mukana ei voisi olla vaikeusaste, jolla peli ei ole tajuttoman vaikea? Keneltä se olisi pois? Itseä kyllä kiinnostaisi pelailla DMC:n kaltaista peliä, mutta yleensä viimeistään puolessa välissä peliä vaikeus menee vaan yli, eikä jaksa/ei ole aikaa/kiinnostusta tahkota samaa örkkiä hengiltä kahta päivää.

Noh joo, ehkä ei vaan jaksa enää näin vanhempana stressata pikselihirviöiden takia, kun pienempänä tuli tahkottua Probotectorit ym. vaikeimmalla läpi, jotta olisi edes nähnyt parhaat loppukuvat...
 
Ylös Bottom