Vastaus: Devil May Cry 4 [Hype]
Olisi mielenkiintoista tietää miten olisit parantanut peruspelaamista? Mitä hajoava ympäristö olisi peliin muka tuonut?? Minusta ainakin Devil Bringer on täydellinen lisä tappelusysteemiin.
Ehkä porukka hypettyi vain liikaa niistä välidemoista ja trailereista. Kyllähän kaikki gameplay-matskua mitä pelistä ollaan nähty, on jo kertonut, että DMC3:HD:han sieltä on tulossa.
Pelaajan arvostelussa muuten väitettiin, että tunti menisi siinä pelin asentelussa.
No, selvennetään vielä sinulle vielä, että minä en ole pelikehittelijä. Minä vain pelaan niitä pelejä.
Rehellisesti sanottuna odotin kuitenkin interaktiivisempaa ja avoimempaa ympäristöä, joka olisi tuonut lisää hauskuutta pelaamiseen. Kadulta alkanut taistelu voisi päätyä kerrostalon katolle, joka hetken riehuntaa kestettyään romahtaisi sisään ja tappelu voisi jatkua sisätiloissa, missä olisi interaktiivisemman ympäristön puolesta demonilaumaa saisi piestä irtaimistolla. Noja tuoli tyrmää yhden, irti potkaistu ovi toimii "skeitti"lautana rappusia alas mentäessä. Kun vihollisen ylivoima alkaisi käydä ikäväksi, voisi ikkunasta hypätä takaisin kadulle, tai vaikkapa takapihalle ja näin saisi pienen hengähdystauon. Tässä nyt sitä kaipaamaasi esimerkkiä.
Päähenkilöstä olisi oikeasti voinut tehdä melkein mitä tahansa muuta, kuin Dante-kloonin.
Olisi ollut kiva huomata, että vihujakin olisi kehitetty (laittaisivat sitten vaikka ihmisiä välillä, tai eri tyylisiä "demoneita"). Nyt ne ovat niitä samoja tuttuja örvelöitä uudella kermalla kuorrutettuna.
Devil Bringer ei ole minulle megauudistus, pienoinen lisä, mutta riittämätön.
Toki faneja pitää muistaa ja sarjan pitää kunnioittaa itseään, mutta eikö jo olisi aika mennä hieman konkreettisemminkin eteenpäin. DMC:n tyyliinsopisi varmasti, vaikka asioista otettaisiin enemmän irti (nyt kun siihen on laitteiden puolesta mahdollisuus). Toki ymmärrän, jos DMC4 on tehty wii-porttaus mielessä, mihin tarvitsee sitten laskea vain hieman ulkoasua.
Uutta DMC:tä vaivaa omalla kohdallani sama asia, kuin Ninja Gaiden Sigmaakin: Vain pinnalta korea...
Edelleen pidän naurettavana, jos pelimediat eivät rokota pelisarjaa, joka menee ties monennessako osassa ja uutta ei saada aikaan. Monissa FPS-peleissä onneksi jo uskalletaan (/ymmärretään) sanoa, että "Ei kiitos, tämä on jo ollut, hieman heikommalla ulkoasulla tosin..."
Mainittakoon aiheen vierestä, että Final Fantasy -sarja jäi allekirjoittaneelta jäihin jo ekalla pleikkarilla. Seiska oli hyvä mahtava kokemus. Kasista pidin jopa enemmän (maailman ja teemojen vuoksi). Kasi oli kuitenkin erilainen ja FFVII:n fanit eivät siitä pitäneet . Ysissä lähdettiin sitten selkeästi takaisin tutuun ja turvalliseen (seiskan) suuntaan.
Myös MGS3 tökki. Eka ja toka jees, kolmas alkoi maistua puulta. GTA-sarjan III ja VC olivat mahtavia, SA jäi kesken, ei jaksanut enää sitä.
Makuni ja mielipiteeni ovat omia, mutta haluan kritisoida myös kriitikoita, jotka ovat omiin näkemyksiini verraten mielestäni välillä sokeita.