Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

se on se ekonomia tässäkin pelissä kumminkin on jonkunlainen ekonomia jos siihen haluaa vaikuttaa niin sillon kannattaa olla 5-10% joukossa end gamessa eli mahdollisimman nopeasti, pätee myöskin arpg pelien lisäksi MMORPG peleissä, ja se on yleensä sillai että mitä nopeammin olet siellä end gamessa niin sitä vähemmän tarvii sitten grindailla, ainakin path of exilessä säästät monien päivien grindin kun upotat launch weekendiin sen 10-12 tuntia päivässä. uskoisin että tässä on sama että alussa kaikki jutut on tosia halpoja koska kaikki tarvitsee goldia mutta myöhemmin asiat sitten kallistuu. eli voi tehdä isojakin kaappauksia kun ekonomia ei ole vielä kunnolla asettautunut. eli jos säästän monien päivien grindin sillä että pistän vähä enemmän paukkuja launch weekendiin niin mielelläni teen sen.

itse olen kumminkin ARRPG pelaaja ja esim +5000h path of exileä yms, että todennäköisesti osaan itse tehdä Diablo 4 buildin millä pelailla, näin ainakin tein D4 Betassa, Diablo 4 buldien luominen ei ole kumminkaan mitään rakettitiedettä vaan kohtalaisen helppo pelissä on luoda omat buildit jos vertaan esim POE:n
 
Viimeksi muokattu:
Itse tulen pelaamaan tätäkin peliä kyllä vain kerran läpi tarinan takia, enkä usko siis, että tässäkään Diablossa haluan alkaa mitään endgamea vääntämään. Ei ole koskaan vielä minulle avautunut tämän endgame-pelaamisen viehätys. Minulle kun se on vain kovasti saman toistoa, jota en peleissä ylipäätään jaksa kauaa. Samaan tapaan ovat itselleni pannassa kaiken maailman new game plussat ja vastaavat pelin läpäisyn jälkeiset jatkokuviot. Ok, varsinaisen tarinan jälkeiset laadukkaat DLC:t voivat toki minuakin kiinnostaa. Mutta ne tuovatkin sitten yleensä peliin jotain uutta.

No tähänkin asiaan toki pätee se, että makunsa ja tapansa kullakin. Itseäni ei siis joka tapauksessa kiinnosta samojen alueiden ja vihollisten uudelleen ja uudelleen läpikäyminen. En siis pelaa todellakaan minkään looppien takia pelejä, vaan nimenomaan uusien kokemusten ja elämysten takia. Myös hahmojen kehittäminen kiinnostaa, kunhan se ei ole jatkuvan monotonisen grindauksen takana pelkästään.
 
ihmiset on erilaisia jotkut pelaa pelinsä easyllä ja jotkut taas sitten hardilla jotkut taas ei pelaa kesällä ollenkaan mutta nyt ku sattui kelit kohilleen eli niin sanotut paskat kelit, niin nyt aion ainakin itse nauttia pidemmän kaavan kautta, todennäköisesti joku pelaa peliä kuukauden kun itselle arpg pelit on yleensä semmoisen 2-3 viikon sprintti, riippuen siitä että kauan mielenkiinto nyt pysyy pelin parissa niin sen aika näyttää. Itselle aika on erittäin kallista, joten jos pystyn omalla toiminnalla vähentämään sitä ajankäyttöä pelin parissa niin sen myös teen.

ARPG pelien pelaaminen on itselleni samanlaista kun oman kropan kehittäminen salilla. molemmat vaatii pirusti toistoja, ja itse tykkään kilpaillla tai lähinnä haastaa itseni molemissa, Henry cavill on myös hyvä esimerkki siitä että pelaamisen ja treenamisen voi yhdistää ja osa youtuben fitness staroista ovat myöskin gamereita, koska molemmat vaatii paljon toistoja kehittyäkseen ja kun olet tottunut niiihin toistoihin vaikka nyt ARPG pelissä niin hyvin helposti pystyt sitten tottumaan siihen myös salitreenissä. molemmat vaatii myös sitä omaa lujaa tahtoa

Eli itse en henkilökohtaisesti pidä siitä että nyt hittipelejä julkaistaan kesällä, koska en yleensä kesällä pelaile mutta nyt kun pelit tulee niin it is what it is, ja sen mukaan mennään, eli yleensä talvisin gamer ja kesäisin body builder mutta nyt kun FFXVI ja Diablo 4 sattuu tulemaan kesällä joutuu olemaan molempia, ainakin vähä aikaa, se että jos pystyn pelaamaan itseni pois 2 viikon lisään D4: julkaisusta niin se on vain pelkkää plussaa.
 
Viimeksi muokattu:
se on se ekonomia tässäkin pelissä kumminkin on jonkunlainen ekonomia jos siihen haluaa vaikuttaa niin sillon kannattaa olla 5-10% joukossa end gamessa eli mahdollisimman nopeasti, pätee myöskin arpg pelien lisäksi MMORPG peleissä, ja se on yleensä sillai että mitä nopeammin olet siellä end gamessa niin sitä vähemmän tarvii sitten grindailla, ainakin path of exilessä säästät monien päivien grindin kun upotat launch weekendiin sen 10-12 tuntia päivässä. uskoisin että tässä on sama että alussa kaikki jutut on tosia halpoja koska kaikki tarvitsee goldia mutta myöhemmin asiat sitten kallistuu. eli voi tehdä isojakin kaappauksia kun ekonomia ei ole vielä kunnolla asettautunut. eli jos säästän monien päivien grindin sillä että pistän vähä enemmän paukkuja launch weekendiin niin mielelläni teen sen.

itse olen kumminkin ARRPG pelaaja ja esim +5000h path of exileä yms, että todennäköisesti osaan itse tehdä Diablo 4 buildin millä pelailla, näin ainakin tein D4 Betassa, Diablo 4 buldien luominen ei ole kumminkaan mitään rakettitiedettä vaan kohtalaisen helppo pelissä on luoda omat buildit jos vertaan esim POE:n
Mmm mä en ihan näe tätä ongelmana, eihän täs nyt varsinaisesti ole mitään mitä ostat kullalla tai muullakaa resurssilla muilta pelaajilta?

Exilessa joo on toi kauppa isossa osassa mut täs D4:ssä ei tietääkseni ole tällasta, tai toivon ainaki ettei ole. Helvetin perseest ku Exilessä sun buildi on riippuvainen no lifereiden grindimaratooneist.
 
Mmm mä en ihan näe tätä ongelmana, eihän täs nyt varsinaisesti ole mitään mitä ostat kullalla tai muullakaa resurssilla muilta pelaajilta?

Exilessa joo on toi kauppa isossa osassa mut täs D4:ssä ei tietääkseni ole tällasta, tai toivon ainaki ettei ole. Helvetin perseest ku Exilessä sun buildi on riippuvainen no lifereiden grindimaratooneist.

Kyllähän tässä pystyy Trademaan kaikkea muuta paitsi niitä Legendaryjä ja uniikkeja, näin se trade toimii. eli todennäköisesti trade tulee pyörimään discordin kautta, eli sinne porukka postailee non legendary itemeitä ja niitä voi sitten halutessaan ostella. eli mainitaan nyt vaikka esimerkkinä +2 meta skill gems tässä tapauksessa vaikka Hydra sininen itemi todennäköisesti tulee myymään alussa vaikka ihan kivasti ja goldi on tosiaan todella arvokas valuutta tässä pelissä sen osoitti jo nuo betat, kyllähän porukka myi itemeitä jo tuossa betassakin Discordissa.

  • Invite the person you want to trade with to your party. This allows both players to be in the same World State in Diablo 4.
  • Head to the trading destination of choice as agreed upon by both parties. We suspect that Kyovashad, the starting town, will become a trading hub.
  • Get close to the character you want to trade with, and open the action wheel, then select "Invite to Trade".
  • The other party must now accept the request to trade.
  • Once a trade request has been accepted in Diablo 4, you can add items to the trade window.
  • Once both parties are happy with the items in their respective trade windows, they can click on the button saying "Lock in Offer".

tossa on lista

Diablo 4 Tradeable Items/CurrencyItems & Currencies Not Tradeable in Diablo 4
Common itemsLegendary items
Magic itemsAny Enchanted items
Rare itemsQuest items
ElixirsUnique items
GemsAny currency except for gold
Gold
 
Viimeksi muokattu:
No joo joo tiedän miten trade toimii mutta pointti oli lähinnä että miksi on pakko olla niiden ekojen joukossa? Onko resursseja rajatusti jne? Tuskin on, siksi en näe mitään pointtia juosta hitonmoisella vauhdilla kun niitä resursseja ja mitä ikinä tarviikaan, saa varmasti ihan riittämin. D2:ssa ja D3:ssa ei ollu koskaa mitään ongelmaa tehdä törkeitä buildeja pienellä vaivalla ja ns. normaalilla pelaamisella.
 
joo se jää nähtäväksi miten tuo sitten tulee vaikuttamaan mutta kerta peli on myös kovassa path of exilen pelaajien suosiossa niin en ihmettelisi yhtään että joku Tytykiller tai joku muu speedrunner menee ja flippaa koko marketin. eli jos saat day one hydra +2 sinisen affixin sisältävän itemin 2000-3000 goldilla niin se voi olla seuraavana päivänä vaikka 40000-50000 goldia, näissä arpg peleissä on kumminkin yleensä myös trade guildeja joiden tarkoitus on mennä ja flippata itemien ekonomia, mutta jäänee nähtäväksi, en yllättäisi tosiaan mikäli näin tulee käymään.
 
joo se jää nähtäväksi miten tuo sitten tulee vaikuttamaan mutta kerta peli on myös kovassa path of exilen pelaajien suosiossa niin en ihmettelisi yhtään että joku Tytykiller tai joku muu speedrunner menee ja flippaa koko marketin. eli jos saat day one hydra +2 sinisen affixin sisältävän itemin 2000-3000 goldilla niin se voi olla seuraavana päivänä vaikka 40000-50000 goldia, näissä arpg peleissä on kumminkin yleensä myös trade guildeja joiden tarkoitus on mennä ja flippata itemien ekonomia, mutta jäänee nähtäväksi, en yllättäisi tosiaan mikäli näin tulee käymään.
Mutta tolla ei lopulta ole yhtään mitään merkitystä täs pelis :) Loottia on loputtomasti.
 
Jotkut nauttivat pelin sisäisistä markkinoista eikä siinä ole mitään pahaa, jos tykkää sellaisesta. Diablo 4 on varmasti suunniteltu kasuaalit mielessä ja pelaaminen tuskin kaatuu, jos ei ole varaa ostaa jotain tavaraa toisilta pelaajilta. Joidenkin on vain pakko saada enemmän vaikka ei edes tarvitse.
 
Jotkut nauttivat pelin sisäisistä markkinoista eikä siinä ole mitään pahaa, jos tykkää sellaisesta. Diablo 4 on varmasti suunniteltu kasuaalit mielessä ja pelaaminen tuskin kaatuu, jos ei ole varaa ostaa jotain tavaraa toisilta pelaajilta. Joidenkin on vain pakko saada enemmän vaikka ei edes tarvitse.
Näinhän se on. Ja hyvähän se on, että tuollaista pelin sisäistä markkInaa on tarjolla sitä kaipaaville - ainakin niin kauan kuin siihen ei sotketa oikeaa rahaa mukaan. Henkilökohtaisesti ei voisi kuitenkaan vähempää kiinnostaa ostaa toisilta pelaajilta juttuja peleissä. Niillä mennään mitä peleissä itse löydetään tai kehitetään.
 
Meta buildit on ehkä se oudoin ilmiö Diablon kaltaisissa peleissä. Jokaisen pitäisi kehittää juuri samanlainen hahmo ja etsiä samat varusteet. Hauskuus vähenee, jos ei uskalla kokeilla itse eri vaihtoehtoja.
Diablo 4 on saanut tästä jonkin verran kritiikkiä koska kehittäjien mukaan hahmon uudelleenspeksaus tulee olemaan melko kallista mikä hillitsee eri vaihtoehtojen testailua.

Toivottavasti lopulta kuitenkin päästään lähemmäs D3:n loistavaa taitojärjestelmää, itse en ole juurikaan kiinnostunut rakentelemaan kymmentä eri versiota samasta barbaarista.
Itse tulen pelaamaan tätäkin peliä kyllä vain kerran läpi tarinan takia, enkä usko siis, että tässäkään Diablossa haluan alkaa mitään endgamea vääntämään.
Vaikka kova ARPG-fani olenkin niin varmaankin itselle käy samalla tavalla: Vaikka Diablo kolmostakin pelasin aivan älyttömän paljon tässä kymmenen vuoden aikana, ei lopputuloksena ollut kuin yksi kappale jokaista hahmoluokkaa non-seasonal puolelta.

Seasoneihin en ottanut osaa kertaakaan kun "peruspelissäkin" oli aivan tarpeeksi viihdettä. Kolmen kuukauden välein uusittava hahmo tuntuu aivan irvokkaalta ajatukselta kun on tottunut vaihtamaan hahmoa kolmen vuoden välein: Kuin katsoisi tv-sarjan kolme ensimmäistä tuotantokautta, jättäisi sen kesken ja aloittaisi taas ekasta jaksosta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei siinä, en minä sillä että tuomitsisin tuollaisen pelitavan, ehkä vaan vähä tyhmillä kysymyksillä yritin päästä jyvälle tuosta ekonomiasta ja ylipäätään tästä logiikasta "grindaan nyt paljon jottei mun tartte grindaa myöhemmin". Ite tuun pelaa tätä kuitenkin hyvin hyvin kauan ihan kuten D3:stakin on tullut pelattua.

D3:ssa en koskaan käyttänyt mitään marketplacia saatikka joutunut vaihtamaan mitään muiden pelaajien kanssa, silti buildit oli kohtuu helppo tehdä, pääsin siis hyvin vähällä tai normaalilla grindillä ihan julkkariviikonlopun jälkeenkin. PoE olen pelannut kanssa niin siellä tämä toki on isommassa roolissa, en esim saanut koskaan mun buildia tehtyä koska vaadittavia juttuja ei tippunut ja kauppapaikalla hinnat oli ihan järjettömiä, plus konsolin kauppapaikka oli joteenkin kuollut.

No mutta, eiköhä tämä hivele ihan kaikkien pelinystyröitä juuri oikealla tavalla :)
 
Onhan se siitä hyvä nämä ARPG pelit että ne tarjoaa niin monenlaista tyyliä pelata näitä pelejä. Jotkut välittää loresta, jotkut välittää lootista ja jotkut välittää siitä että ne voi kiirehtiä pelin läpi ja keskittyä muihin asioihin.

Ei ole väärää tapaa pelata, on vain erilaisia makuja.
 
yksi syy myöskin minkä takia ARPG pelaajat yleensä pelaavat uutta ARPG/MMORPG.ta mahdollisimman paljon launch weekendin aikana on myöskin se että eräät asiat saattavat olla reippaasti overtuned launchissa mutta seuraavana päivänä ne voi olla jo nerfed/fixed, eli vaikka joku arkku saattaa tiputtaa loottia enemmän kun sen pitäisi yms ja seuraavan 10 tunnin jälkeen se on korjattu. joten haluat kuulua siihen 5%-10% joka pystyi hyötymään tuosta edusta. Bugien/exploitin hyödyntäminen onkin sitten täysin eri juttu ja niitä ei kannata alkaa hyödyntymään ettei bannivasara heilahda, mutta jos tosin joku arkku nyt sattuu olemaan overtuned niin sitä ei luokitella exploitiksi.

tuossa hyvä esimerkki Diablo 3:n launchin aikoihin kunnes se nerffattiin. uskon että D4:ssa tulee myöskin olemaan tämmöisiä samanlaisia routeja launch weekendin aikana. esim. tyyliin jossakin paikassa, voi olla joku major treasure chest vaikka sisäänkäynnin vieressä, kunnes Blizzard korjaa ja siirtää arkun kauemmaksi.

 
Muokkaus sääntöihin koska siitä nousi niin iso haloo. Arvostelijat ja muut jotka saivat ennakkoversion testiin eivät saa osallistua kisaan.



Syy tähän on se että heillä olisi liian iso etu niihin nähden jotka aloittavat vasta julkaisussa. Tietysti vielä on ongelmana tämä p2w elementti jonka ne saavat jotka ostavat kalliimman version koska pääsevät aloittamaan 4 päivää etuajassa. Tosin tällehän Blizzard ei tee mitään koska se tietää enemmän rahaa.
 
Ajattelin ostaa pelin, pelata sen ihan itsekseni rauhassa läpi ja ehkä nauttia joskus myöhemmin tuttujen kaverien kanssa pelin yhteistyöelementeistä. Ei ole aikomusta vilkaistakaan mihinkään pelaajien väliseen markkinaan Discordin kautta tai syytä rahaa pay to win -elementteihin. Teenkö näin pelatessani jotain väärin? Keskustelu antaa vähän sellaisen kuvan, ettei tätä voi pelata kuin mitä tahansa toimintaroolipeliä. :)
 
yksi syy myöskin minkä takia ARPG pelaajat yleensä pelaavat uutta ARPG/MMORPG.ta mahdollisimman paljon launch weekendin aikana on myöskin se että eräät asiat saattavat olla reippaasti overtuned launchissa mutta seuraavana päivänä ne voi olla jo nerfed/fixed, eli vaikka joku arkku saattaa tiputtaa loottia enemmän kun sen pitäisi yms ja seuraavan 10 tunnin jälkeen se on korjattu. joten haluat kuulua siihen 5%-10% joka pystyi hyötymään tuosta edusta. Bugien/exploitin hyödyntäminen onkin sitten täysin eri juttu ja niitä ei kannata alkaa hyödyntymään ettei banni vasara heilahda, mutta jos tosin joku arkku nyt sattuu olemaan overtuned niin sitä ei luokitella exploitiksi.

tuossa hyvä esimerkki Diablo 3:n launchin aikoihin kunnes se nerffattiin. uskon että D4:ssa tulee myöskin olemaan tämmöisiä samanlaisia routeja launch weekendin aikana. esim tyyliin jossakin paikassa, voi olla joku major treasure chest vaikka sisäänkäynnin vieressä, kunnes Blizzard korjaa ja siirtää arkun kauemmaksi.


Viimeisimmässä testissä oli ainakin yksi alue jossa ilman mitään tappamatta voi saada parin minuutin rundista useampi 20+ legendary itemiä
 
Olihan tuo porvariversio pelistä pakko hommata et pääsee tämän 4 päivää aikaisemmin pelaan. Aika hyvin saanut pidettyä kuumotukset peliä kohtaa aisoissa, mutta nyt early accessiin enää muutama päivä niin voi alkaa jo kuumotella.
Roguella lähden liikkeelle hahmoluokka toimii niin läheltä kuin kaukaa. Buildeja en nyt mieti kuin sitten vasta pelaamisen aikana. Myöskin eka pelin läpäisy mennään täällä rauhassa kaikki cutscenet ja muut tulee katseltua kun tuohon tarinapuoleenkin on panostettu.
Peli näyttäisi pyörivän nextgen konsoleilla ja PC;llä loistavasti, myöskin peli näyttää graafisesti todella hyvälle.
Peli tulee varmasti myymään kuin se kuuluista leipä ja voipi pelistä tulla jopa arvostelu menestyskin. Mutta demonit varokoon täältä tullaan....
 
Ylös Bottom