Doctor Pepper
Well-Known Member
Meta buildit on ehkä se oudoin ilmiö Diablon kaltaisissa peleissä. Jokaisen pitäisi kehittää juuri samanlainen hahmo ja etsiä samat varusteet. Hauskuus vähenee, jos ei uskalla kokeilla itse eri vaihtoehtoja.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mmm mä en ihan näe tätä ongelmana, eihän täs nyt varsinaisesti ole mitään mitä ostat kullalla tai muullakaa resurssilla muilta pelaajilta?se on se ekonomia tässäkin pelissä kumminkin on jonkunlainen ekonomia jos siihen haluaa vaikuttaa niin sillon kannattaa olla 5-10% joukossa end gamessa eli mahdollisimman nopeasti, pätee myöskin arpg pelien lisäksi MMORPG peleissä, ja se on yleensä sillai että mitä nopeammin olet siellä end gamessa niin sitä vähemmän tarvii sitten grindailla, ainakin path of exilessä säästät monien päivien grindin kun upotat launch weekendiin sen 10-12 tuntia päivässä. uskoisin että tässä on sama että alussa kaikki jutut on tosia halpoja koska kaikki tarvitsee goldia mutta myöhemmin asiat sitten kallistuu. eli voi tehdä isojakin kaappauksia kun ekonomia ei ole vielä kunnolla asettautunut. eli jos säästän monien päivien grindin sillä että pistän vähä enemmän paukkuja launch weekendiin niin mielelläni teen sen.
itse olen kumminkin ARRPG pelaaja ja esim +5000h path of exileä yms, että todennäköisesti osaan itse tehdä Diablo 4 buildin millä pelailla, näin ainakin tein D4 Betassa, Diablo 4 buldien luominen ei ole kumminkaan mitään rakettitiedettä vaan kohtalaisen helppo pelissä on luoda omat buildit jos vertaan esim POE:n
Mmm mä en ihan näe tätä ongelmana, eihän täs nyt varsinaisesti ole mitään mitä ostat kullalla tai muullakaa resurssilla muilta pelaajilta?
Exilessa joo on toi kauppa isossa osassa mut täs D4:ssä ei tietääkseni ole tällasta, tai toivon ainaki ettei ole. Helvetin perseest ku Exilessä sun buildi on riippuvainen no lifereiden grindimaratooneist.
Diablo 4 Tradeable Items/Currency | Items & Currencies Not Tradeable in Diablo 4 |
Common items | Legendary items |
Magic items | Any Enchanted items |
Rare items | Quest items |
Elixirs | Unique items |
Gems | Any currency except for gold |
Gold |
Mutta tolla ei lopulta ole yhtään mitään merkitystä täs pelis Loottia on loputtomasti.joo se jää nähtäväksi miten tuo sitten tulee vaikuttamaan mutta kerta peli on myös kovassa path of exilen pelaajien suosiossa niin en ihmettelisi yhtään että joku Tytykiller tai joku muu speedrunner menee ja flippaa koko marketin. eli jos saat day one hydra +2 sinisen affixin sisältävän itemin 2000-3000 goldilla niin se voi olla seuraavana päivänä vaikka 40000-50000 goldia, näissä arpg peleissä on kumminkin yleensä myös trade guildeja joiden tarkoitus on mennä ja flippata itemien ekonomia, mutta jäänee nähtäväksi, en yllättäisi tosiaan mikäli näin tulee käymään.
Näinhän se on. Ja hyvähän se on, että tuollaista pelin sisäistä markkInaa on tarjolla sitä kaipaaville - ainakin niin kauan kuin siihen ei sotketa oikeaa rahaa mukaan. Henkilökohtaisesti ei voisi kuitenkaan vähempää kiinnostaa ostaa toisilta pelaajilta juttuja peleissä. Niillä mennään mitä peleissä itse löydetään tai kehitetään.Jotkut nauttivat pelin sisäisistä markkinoista eikä siinä ole mitään pahaa, jos tykkää sellaisesta. Diablo 4 on varmasti suunniteltu kasuaalit mielessä ja pelaaminen tuskin kaatuu, jos ei ole varaa ostaa jotain tavaraa toisilta pelaajilta. Joidenkin on vain pakko saada enemmän vaikka ei edes tarvitse.
Diablo 4 on saanut tästä jonkin verran kritiikkiä koska kehittäjien mukaan hahmon uudelleenspeksaus tulee olemaan melko kallista mikä hillitsee eri vaihtoehtojen testailua.Meta buildit on ehkä se oudoin ilmiö Diablon kaltaisissa peleissä. Jokaisen pitäisi kehittää juuri samanlainen hahmo ja etsiä samat varusteet. Hauskuus vähenee, jos ei uskalla kokeilla itse eri vaihtoehtoja.
Vaikka kova ARPG-fani olenkin niin varmaankin itselle käy samalla tavalla: Vaikka Diablo kolmostakin pelasin aivan älyttömän paljon tässä kymmenen vuoden aikana, ei lopputuloksena ollut kuin yksi kappale jokaista hahmoluokkaa non-seasonal puolelta.Itse tulen pelaamaan tätäkin peliä kyllä vain kerran läpi tarinan takia, enkä usko siis, että tässäkään Diablossa haluan alkaa mitään endgamea vääntämään.
yksi syy myöskin minkä takia ARPG pelaajat yleensä pelaavat uutta ARPG/MMORPG.ta mahdollisimman paljon launch weekendin aikana on myöskin se että eräät asiat saattavat olla reippaasti overtuned launchissa mutta seuraavana päivänä ne voi olla jo nerfed/fixed, eli vaikka joku arkku saattaa tiputtaa loottia enemmän kun sen pitäisi yms ja seuraavan 10 tunnin jälkeen se on korjattu. joten haluat kuulua siihen 5%-10% joka pystyi hyötymään tuosta edusta. Bugien/exploitin hyödyntäminen onkin sitten täysin eri juttu ja niitä ei kannata alkaa hyödyntymään ettei banni vasara heilahda, mutta jos tosin joku arkku nyt sattuu olemaan overtuned niin sitä ei luokitella exploitiksi.
tuossa hyvä esimerkki Diablo 3:n launchin aikoihin kunnes se nerffattiin. uskon että D4:ssa tulee myöskin olemaan tämmöisiä samanlaisia routeja launch weekendin aikana. esim tyyliin jossakin paikassa, voi olla joku major treasure chest vaikka sisäänkäynnin vieressä, kunnes Blizzard korjaa ja siirtää arkun kauemmaksi.