Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Montaa eri buildia on tullut kokeiltua, yleensä kahden elementin miksauksia tulen, jään ja salamoiden kesken. Nyt on kuitenkin löytynyt selkeä kärkibuildi, jossa on melko monta boostia varusteiden kautta.

Settinä Blizzard 5/5, Frost Nova 7/5, Ice Shards 7/5, Ice Armor 5/5, Arc Slash 5/5 ja ultimaattina Deep Freeze, passiivina Shatter.

Tyypillisesti kerään viholliset kasaksi, jäädytän kaikki ja pirston koko porukan jääshardeilla. Shardit kimpoilevat 100-prosenttisesti jäätyneistä kohteista, joten yhdellä laakilla saa hurjasti tuhoa. Jääarmor ja sähköruoska viimeistelevät tarvittaessa heikommat henkiinjääneet. Frost Nova laittaa myös viholliset vulnerable-tilaan, joka tehostaa vahinkoa paljon entisestään.

Pari isompaa aaltoa tuhoutuu helposti, mikäli tarvitaan myös "jäämyrskyn" apua novan ollessa cooldownilla. Joskus tarvitsen jeesiä suojakuplalta, joka ilmestyy pelastamaan tilanteen, mikäli liian moni juttu on cooldownilla. Lumimyrsky säestää tarvittaessa apuna. Lunta sataa myös automaattisesti pään päältä 15 sekunnin välein 6 sekunnin ajan kerrallaan.

Kyvyissä ja itemeissä on mahdollisimman paljon manalisäystä, barrieria ja erilaisia suojaavia/vahinkoa vähentäviä perkkejä. Deep Freeze palauttaa helaa ja manaa 10 % per sekunti ollessaan aktiivisena.

Vajaa viikko mennyt ja pelitunnit näyttävät jo 79:ää. Enpä ole pitkään aikaan ollut näin koukussa mihinkään videopeliin.
 
ekaa kertaa serverit kyykkäs nyt pelin kohdalla ja jonoa sellaisen 10 minuuttia, nyt ei tosiaan pääse edes serverille, mutta se suotakoon muutenhan omia lisenssi ongelmin jälkeen ollu suhteellisen smoothia menoa, tosin eilen esiintyi myös kuminauha efektiä mutta onneksi sitä on suhteellisen harvoin, onhan peli sitten myös 10 kertaa kaatunut, mutta tuntejakin on aika paljon vietetty pelin parissa. hahmo huitelee nyt levelillä 70 :), ja tier 4:lla pystyy operoimaan joten kuten, kokoajan tosin paremmin ja paremmin.

Isoin ongelma pelin kohdalla on tosiaan tuo storage, joka on aivan liian pieni 4 tabin jälkeenkin, legendaryjä tippuu kun sieniä sateella ja varmaan valehtematta mennään 250-300 legendary dropin kohdalla, tosin olen käyttäny kaikki mahdolliset farming/exploit spotit jotka on tosin suurinosa jo nerfattu niin niitä hyväkseen, olen tehnyt 4 eri storage hahmoakin joilla kaikilla inventory täynnä legejä, ku olen erittäin huono myymään niitä, pitäs varmaan tehdä jonkunlainen inventaario ja myydä/extract kaikki mitä ei tarvitse. uniikkeja sen sijaan on tippunut varmaan se 15 korkeintaan mut legejä tippuu keskimäärin 2-3 per zone.
 
Viimeksi muokattu:
Kolmesti jo koettanut kirjautua, ei onnistu. Noh, jääpä sitten nälkää huomiselle. Downdetector-sivulla on jo lähes 29 000 kirjautumisongelmista ilmoittanutta vajaan tunnin sisällä.

Strongholdit ovat tarjonneet kovaa vastusta jo veteran-tasolla, toivottavasti ne eivät lopu ihan heti kesken.

Crossplay-äänichat tuli testattua eilen, kun yksi Xbox-pelaaja liittyi tiimiin, se toimi oikein hyvin. Tarvitsee vain vaihtaa social-välilehdeltä partychat oman hahmon kuvan kohdalta, toimii heti ja kuuluu mainiosti.
 
Tässä on hyvä esimerkki miksi valitsen barbaarin mutta toivon mukaan blizzu ei nerfaa thornseja, muuten kun vaan vaikka disabloi ne tuolla pvp zonella, koska haluan tehdä thorns buildin mut pitäisi ensin saada se unique chest. haluan tehdä AFK farmerin :D, tietenkään pitää muistaa että Rob on ylivoimaisesti Diablo scenen, paras pelaaja ja kovin racer ainakin softcoren puolella, voittihan se ylivoimaisesti sen world first racenkin. se että miltä se oma versio tulee thorn buildilla näyttämään niin jää nähtäväksi.

 
Viimeksi muokattu:
Viikon verran tuossa meni että sai lopputekstit ruutuun, lvl49. Nyt sitten siihen paljon kehuttuun endgameen, josta ei ole vielä mitään käsitystä mitä kaikkea tuo tarkoittaa.

Pyrin käytännössä pelaamaan niin etten vilkuillut mistään vinkkejä, lähinnä taisin poimia tältä ketjulta pari vinkkiä jotka Hideo jakoi mm. tavaroiden purkamisen suhteen ja sitten tuo level50 capin suhteen joka suoraviivaisti pelaamista ettei lähtenyt jokaista dunkkua käymään läpi vaan keskittyin päätarinaan. Aika hyvin tuo sitten pysyi ettei expat menny hukkaan.

Luotin ensimmäiseen versioon jota lähdin rakentaa eli Rogue jolla on kattava shadowelementti-iskut. Ihan mukiinmenevä kun saa homman toimimaan jossa pääsee liikkumaan nopeasti puolelta toiselle ja katsella on tikarit viuhuu ryökäleiden läpi ja shadowelementillä saa vielä asiat räjähtelemään kappaleiksi.

Ihan kivaa oli rakentaa, mutta... jotenkin mä jäin odottamaan että tuo olisi ollut jotenkin koukuttavampaa oman buildin parantelu. Ehkä kun olin päättänyt jo alusta alkaen että tällä mennnään niin ei lähtenyt muita vaihtoehtoisesti edes kokeilee muita sivupolkuja. Ja tällä tavoin ei ainakaan harhaillut muilla kinttupoluilla ja ylimääräisillä dunkuilla.

Tunnelma, grafiikka ja musiikki täydentävät upeasti toisiaan, on tämä ihan täyttä AAA-luokkaa. On mukava pelata tälläisiä eepoksia joissa näkee että kaikki on mietitty viimeisen päälle. Tunnelma oli tosiaan paikoin ahdistava, ja oli itseasiassa ihan hyvä että puolet ajasta olen pelannut SF6 joka on tunnelmaltaan hieman kevyempää viihdettä.

Mutta katsotaan, vähän tyhjä olo jaksaako tuota vielä jatkaa eteenpäin. Ei ainakaan tee mieli aloittaa heti uutta hahmoa.
 
Kaveri lopetti 21 aikaan pelailun ja mä "vähän viel pyörin täällä". Sitten havahtuu klo 1 yöllä että ohho :D Nyt pääsi jotenkin tosi hyvin kyllä sisään kun sai yksin pelata. Rauhassa lukea ja tutustua kykyihin. Tuntui että oppi jotenki ihan uudella tavalla pelaamaan. Necromancerin minion buildi meinasi jo tuntua hiukan tylsältä, kun 2 kykyä menee vaan niiden summonien ylläpitoon. Mutta nyt selvisi että sille perus summonilla voi healata ja lisätä attack speediä, jos kaikki vielä elossa. Ja sitten monet niistä minioneja buffaavista kyvyistä vaatii että on +80% healthia jäljellä, niin nyt niissä taisteluissakin on erilailla tuntua kun yrittää käytännössä olla ottamassa yhtään damage, että minionit voi tykittää melkeen +100% attack speedillä rauhassa :cool: Ja kartta kanssa kyl mukavan kokoinen. 14h näyttää boxin pelikello ja vastanoin 20% tutkittu. Täytyy alkaa kyllä itsekin nyt niitä pääjuonen tehtäviä vääntämään, kun taitaa olla sinne kaupunkiin pääsyn jälkeen 1 tehty niitä.
 


Henkilökohtaisesti alkaa mennä vähä maku pelistä kun kokoajan nerffataan ja disabloidaan itemeitä, antaisivat ihmisten pelaa peliä, tämä että nerffataan pitkin viikkoa, tappaa peli-ilon, Korvaisivat vaikka tosiaan nuo resistit ja muut bugit enemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Noihin liittyi exploitteja millä ilmeisesti sai käytännössä triljoonia damageja tehtyä, niin ihan hyvä korjata asioita jotka ei toimi niinku on tarkoitus.

Tasapainottaminen kuuluu muutenki hommaan, ja aika hyvin taitaa kaikki classit pistää demoneja silpuksi "nerffeistä" huolimatta.
 


no nyt menee jo naurettavaksi, seuraava itemi disabloitu, tiedän että ihmisillä tosiaan menee kohta hermo. hirveellä työllä hankkinut itselleen lähes täydellisen Berserk ripping ancestral weaponin, et hyvä ku esim täydelliseen aseen rollamiseen voi mennä se +20-30milj niin blizzu päättää sitten disabloida sen, eniten tässä tökkii se että, tämä disablointi ei ole omasta mielestäni oikea tapa hoitaa näitä.

tässä on hyvä pointti joka Blizzulta menee pahasti ohi, esim omakaan buildi ei tosiaan ole mikään broken just ja just pystyn Tier 4:lla jotenkin operoimaan, niin nyt blizzu käytännössä rikkoi sen sen takia kun joku advantage player on kehitellyt Broken buildin joka ei ole vielä edes yleisesti ihmisten tiedossa. sen takia nämä asiat pitäisi hoitaa vaikka jossain keskiviikon maintenancessa eikä sillai että disabloidaan itemi ja hoidetaan asiat myöhemmin, isoin floppi tällä hetkellä pelissä on ehdottomasti tämä balance teami.

 
Viimeksi muokattu:
Puolensa ja puolensa, ymmärrän molempia leirejä. Ite toivoisin enemmän säätöä vihutiheyteen, tuntuu paikoitellen liian tyhjält esim helltidet. Niide pitäis olla demonien vyörymistä mutta ne on pikkumobeja siellä täällä.

Dunkkikset on kans ahterist täl hetkel. Sit jos vihitiheys ois kunnos ni pelaajien ei tartteis esim hinkkaa jotain Champions Demise dunkun yht käytävää repeatilla vaan vois nauttia koko pelin annista.

Itellä fiilis täl hetkel ku hshmo on lv61, niin mitä hittoa tekis ja kiinnostaako ylipäätään enää levelöidä. Se sisältö missä on edes vähä järkeä enää on helltide, muute tuntuu että progressio laahaa kun menee minne vaa muualle. Huisin jännää tappaa joku kolme vihua tossa ja seuraavat on 50m pääs.

End game on kyllä tosi epäonnistunut tässä, kun tätä on ny enemmä hakannu.
 
Mukautuminen on yksi elämän hienoja ja tärkeitä taitoja. Tokihan se aina vähän kirpaisee, jos omaa suosikkibuildia sekoitetaan jonkin asian nerfaamisella tai poistamisella. Näin kävi minulle aikoinaan useaan kertaan Elden Ringissäkin, mutta aina löytyi keinot saada buildista itselleni toimiva. Sen olen huomannut, että tämän nerfausongelman joutuu yleensä kokemaan useammin, jos käyttää kovasti massan suosioon tulleita buildeja tai jotain erittäin suosittua ja tehokasta yksittäistä asetta tai esinettä. Suosittelen tekemään buildit ihan itse, eikä suosittuja buildeja peesaten, jotta ei tarvitse niin usein harmistua näistä nerfauksista. Oma buildi, paras buildi, hiphiphurraa! :)
 
joo ei sillä itselleni ole merkitystä että kyseessä on se oma classi eli barbaari noiden nerffien kohdalla ja kyllähän Edgemaster aspectia käyttää myös Rogue. ihan yhtälailla vaikka joku muu classi olisi kohteena niin nostaisin kissan pöydälle. en vain tykkää itemin disablointi tavasta toimia, kun se perinteinen maintenance 2-3 päivää myöhemmin olisi se parempi ratkaisu.
 
joo ei sillä itselleni ole merkitystä että kyseessä on se oma classi eli barbaari noiden nerffien kohdalla ja kyllähän Edgemaster aspectia käyttää myös Rogue. ihan yhtälailla vaikka joku muu classi olisi kohteena niin nostaisin kissan pöydälle. en vain tykkää itemin disablointi tavasta toimia, kun se perinteinen maintenance 2-3 päivää myöhemmin olisi se parempi ratkaisu.
Samaa mieltä olen toki itsekin siitä, että disablointi ei sinänsä kuulosta oikein fiksulta, tai reilultakaan ratkaisulta.
 
End game on kyllä tosi epäonnistunut tässä, kun tätä on ny enemmä hakannu.
Eiköhän tuohonkin asiaan kuten kaikkeen muuhunkin muutoksia tule parempaan päin, itellä ainakin luotto siihen. Tämä on kuitenkin "live service" peli jossa muutoksia tehdään ja balancea päivitetään kokoajan pelaajien palautteen perusteella. Kun muistaa kuinka paljon diablo 3 muuttui julkaisun jälkeen vuosien aikana niin en olisi kovinkaan huolissani, nyt jo peli on täyttä timanttia.
 
Eiköhän tuohonkin asiaan kuten kaikkeen muuhunkin muutoksia tule parempaan päin, itellä ainakin luotto siihen. Tämä on kuitenkin "live service" peli jossa muutoksia tehdään ja balancea päivitetään kokoajan pelaajien palautteen perusteella. Kun muistaa kuinka paljon diablo 3 muuttui julkaisun jälkeen vuosien aikana niin en olisi kovinkaan huolissani, nyt jo peli on täyttä timanttia.
Toki, tällä hetken porukka alkaa pääsemään tuohon endgameen isommissa määrin niin myös se yhtenäinen ääni alkaa sieltä löytymään: Tämä ei toimi.

Lv50 jälkeen levelöinti on periaatteessa turhaa ja jokseenkin myös rikki. Kun sun taso nousee, niin samalla nousee vihujen taso, kaikki skaalaa sun mukaan. Et pysty koskaan olemaan oikeasti voimakas kun kaikki kuolee yhtä nopeasti tasolla 10 vs tasolla 80. Jotenkin oudosti vielä tässä käy välillä niin, että kun sun taso kasvaa, niin tulet heikommaksi, sillä kun vihujen taso kasvaa ja sun varusteet ei pysy perässä kun niitä ei vain tipu oikeanlaisia niin voit juosta mestoja läpi lv70 hahmolla jolla on lv50-60 varusteet -> et tee niin paljoa lämää ja otat enemmän vastaan mobeilta joita tapoit lv50-60 tasolla ollessa pikkusormea heiluttamalla.

Uusien kamojen respeccaus maksaa niin poskettoman paljon ettei niitä oikeanlaisia vaan saa aikaiseksi. Mullaki on viel jotain lv50 romppeita päällä ku niissä on oikeat kombot mitä tarvin, mut jos otan ne pois mun damagetuotto tippuu niin paljon etten saa enää mitää hengiltä, samalla alan kuolemaan nopeammin ja nopeammin johtuen noista alhaisen tason kamoista.

Tämän pelin mekaniikat vaatii tosi paljon uudelleen pohdintaa. Ja niinkuin sanoin, omasta mielestäni ainakin (ja monien mielestä mitä redditiä lukee) levelöinti tuntuu jotenkin tosi turhalta ja tosi tylsältä tällä hetken.
 
Täällä mennään hitaasti eteenpäin. 52 lvl ja oli aika hupaisaa kun ekan kerran tapoin world tier 3 vihun niin droppas uniikki sacred ase sorsalle jota tulen käyttämään pitkään, sen verran kova damage boosti oli.

Buildin vaihdoin toiseen joka keskittyy pelkästään tuliseinään. Hydra vaihtua frost novaan ja ice shield flame shieldiin. Tarkoitus on että teleportilla vihollislauman keskelle, frost novalla kaikki jäädyksiin ja sitten vaan firewallia niin perkeleesti. Jos tulee eliitti vihollisia niin tuli käärmettä vielä perään niin saa hetkeksi loputtoman manan. Tuntuu tekevän kovaa burst damagea kun iskee tuon frost novan joka tehostaa sitten firewallin damagea koska ne on jäässä.

Muutenkin paljon mukavempi buildi kun ei tarvitse keskittyä siihen et hydra on kokoajan ylhäällä vaan pelkästään spämmimään firewallia suurimmaksi osaksi.
 
Johan oli matka ja tarina! 46lvl ku lopputekstit rullas ja aikaa meni 34 tuntia. Menin pelkää tarinaa. Välillä tuli oikein kunnolla tukkapöllyä, mut se ei menoa haitannu. Kyllä tämä peli lunasti ne odotukset mitä olin asettanu ja vähän enemmänki.
 
Tuli eka hell tide eventti eteen. Hauskaa oli mättää mörköjä ja availla arkkuja. Tulee paljon enemmän actionia kun pelaajat tappaa samoja mörköjä porukalla. Muuten saa aika rauhassa pelata solona.

Paljon on kyllä tekemistä. Vasta yksi alue renown tasolla 5 ja aloitin seuraavan alueen. Menee aikaa kun etsii niitä Lilith patsaita ja tekee sivutehtäviä. Sit kun on aina pakko välillä vaan pakko pysähtyä tekemään random eventtejä niin meneehän tuota aikaa, nyt jo melkeen tuplaantunut peliaika mitä meni kampanjaan.
 
Ylös Bottom