Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Druidi werewolf nyt testauksessa kun barbaarilla tuo tarina tuli vedettyä läpi ja nyt pääsi skippaan seuraavilla classeilla tarinanmoodin. Mountin saa heti käyttöön ja pääsee vapaasti levelöimään classeja sanctuaryssa. Peli on omalla kohdalla täyttänyt kaikki odotukset. Tulee kyllä uppoon melkonen määrä tunteja tähän kesän aikana että kyllä tässä pelaajan makuhermoja hemmotellaan. Peli on ollut myös suht bugiton, pyörii tasaisen 60 freimiä ja näyttää silmään todella hyvälle eli tämäkin puoli on kunnossa jopa Series S. Eipä tässä muuta eli takaisin Sanctuaryyn rellestään.

Halseyn musavideo aiheeseen liittyen

 
Hahmo kohta 65 ja meinaan koittaa lv70 capstone dunkkista tänään, katotaa kuin käy. Parempaa kamaa ei tunnu tippuvan millää joten noilla mentävä mitä nyt on :D
 
Hahmo kohta 65 ja meinaan koittaa lv70 capstone dunkkista tänään, katotaa kuin käy. Parempaa kamaa ei tunnu tippuvan millää joten noilla mentävä mitä nyt on :D
Eiköhän se läpi mene. Itsellä lvl 60 oli bossin kanssa vähän ähinää mutta muu dunkku meni ihan mallikkaasti, olettaisin että 65 kestää jo sen verran ettei yhdestä iskusta kuole.
Pelin tiedostoista on löytynyt world tier 5 ja uusia gemejä. Mahdollisesti season 1 juttuja.

Toivottavasti tässä ehtii saamaan buildin kuntoon ja nauttimaan siitä edes hetkellisesti ennen kuin oravanpyörä käynnistyy uudelleen. :p

Toki ymmärrettävää että näinhän on pakko käydä ettei pelaajakunta tylsisty, toivon että sieltä kuitenkin tulee samalla myös työkaluja (uniquet ja muutokset skilleihin) uusien buildien rakenteluun kun tällä hetkellä etenkin WT4 toimivia buildeja ei pelistä ihan hirveän montaa löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän se läpi mene. Itsellä lvl 60 oli bossin kanssa vähän ähinää mutta muu dunkku meni ihan mallikkaasti, olettaisin että 65 kestää jo sen verran ettei yhdestä iskusta kuole.
Juu meni läpi, dunkku-osiossa kuolin kolme kertaa niihin isoihin animus mölleihin kun pistivat jonkun ison iskun mut bossi kuoli 15 sekunnis. tein härskiä damagea kun laitoin slown päälle ja corpse tendrillä crittibonukset ja sitten bonespearia. Nyt mietin kannattaako lv65:na mennä wt4:een vai grindaanko hahmon lv70 ja sit vast

Kait se levu tuol nopsaa tulis ku kaikki on alkuun isompia
 
Juu meni läpi, dunkku-osiossa kuolin kolme kertaa niihin isoihin animus mölleihin kun pistivat jonkun ison iskun mut bossi kuoli 15 sekunnis. tein härskiä damagea kun laitoin slown päälle ja corpse tendrillä crittibonukset ja sitten bonespearia. Nyt mietin kannattaako lv65:na mennä wt4:een vai grindaanko hahmon lv70 ja sit vast

Kait se levu tuol nopsaa tulis ku kaikki on alkuun isompia
Kyllä WT4 pärjää jo ihan hyvin tuolla tasolla etenkin kunhan löytää parit ancestral-tavarat. Level 90 world bossin kanssakin kykenee jo siinä 68-70 tasoilla vääntämään aika kivuttomasti.
 
Ei tämä nyt toki mikään tarinallinen mestariteos ollut, mutta kerrankin silti oikeasti mielenkiintoinen seurattava. Toki jos ei ole sarjaa aikaisemmin pelannut eikä tunne hahmoja/paikkoja entuudestaan niin ei välttämättä koe yhtä mielenkiintoiseksi.

Tässä vasta ihan aloitellaan end gamea niin siitä vaikea sanoa mitään, mutta ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa lupaavalta ja tykkään kun aspecteilla saa tehtyä helposti toimivan buildin eikä tarvitse ensin odotella oikeita droppeja.
 
Nyt on tarina pelattu läpi, World Tier 3 unlockattu ja ensimmäinen hahmo on levelillä 52.

Tarina itsessään oli ihan viihdyttävä vaikkakin aika tasapaksua menoa. Ei ollut oikein sellaisia kohtia missä olisi ollut innoissaan tarinasta, mutta ei se mitenkään huonokaan ollut. Inarius vs. Lilith touhu oli vähän laimeaa ja tarinan loppu oli myös vähän ehkä lässähdys, mutta pitää katsoa miten expansionit tästä sitten vuosien mittaan jatkaa.

Aioin alunperin pelata puhtaalla Blood Necrolla, mutta koko tarinamoodin ajan tuli vain minionbuildiin sopivia legendaarisia niin nyt on koko ajan ollut itse keksitty Blood/Minion hybridibuildi päällä ja ihan hyvin on mennyt. World Tier 3:n unlockaaminen onnistui heti tarinan jälkeen ilman mitään ongelmia ja tällä vaikeusasteella pelaaminen on sujunut myös erittäin hyvin. Sain kyllä aika nopsaan sacred legendary droppeja melkeinpä joka slottiin niin nyt on vielä helpompaa. Täytyy sanoa että monien valittama vihollisten skaalautuminen on minusta vain hyvä juttu. Olen nyt tehnyt avoimen maailman juttuja tarinan jälkeen ja on ollut mukavaa että viholliset eivät kuole yhdestä iskusta ja kyllähän siinä saa levujakin ihan ok tahtia.

Oli muuten jotenkin huvittavaa kun eilen satuin olemaan pelissä kun Ashava spawnasi niin kävin sen World Tier 3:lla pieksemässä ja oli muuten paljon helpompi kuin Server Slamissä. Oltiin kaikki 50-60 levusia ja meitä oli vain 8, mutta silti piestiin Ashava alle viidessä minuutissa. Taisi yksi pelaaja kuolla kerran koko tappelun aikana.
 
Täällä ollaan yhden levelin päässä 60. En ole tehnyt mitään sen eteen että olisin varsinaisesti levelittänyt hahmoa, vain putsannut paikkoja. Enää yksi alue kokonaan putsaamatta ja yhdessä täytyy tehdä isokasa sivutehtäviä. World tier on ollut suhteellisen helppoa, mutta 99% ajasta se johtuu lähinnä siitä että ei näe jotain aoe damagea maassa kaikkien mötöjen ja efektien alta.
 
Nyt kun tässä pelaillu drudilla niin että skippas tarinamoodin niin menee ainakin itsellä pikkusen haahuiluksi sanctuaryssä. Ainakin itselle tuntuis paremmin sopivan kun seuraa tarina questeja ja siinä sivussa touhuaa muuta. No hyvä että tuo tarinamoodin skippaus optio on kuitenkin pelissä antaa vapauksia pelaajan itse päättää mitä tekee kun tarinan on kerran läpi vetänyt.
 
Olivat laskeskelleet mitä tarvii tehdä maksimi maineesen. Tämä ei tule olemaan joka kauden juttu koska Blizzard tietää ettei ihmiset halua joka tehdä samoja sivutehtäviä. Joten suunnittelevat muutoksia myöhemmille kausille. Taulukossa on otettu huomioon että pelaaja on tehnyt kaikki strongholdit ja waypointit. Mutta ne on helppo tehdä koska kartta on auki kokonaan kausilla jos avaat sen nyt kokonaan. Samoin Lilith patsaat on kerätty kaikki valmiiksi joka hahmolle jos ne kerää yhdellä hahmolla.

1000003249.png
 
Viimeksi muokattu:
WT2 tulee sen verran turpaan välillä, että tuntuu kohtuuttoman isoilta noi korjauslaskut tilin saldoon nähden. Siihen vielä päälle kunnon laskut aspectien laittamisista :D Lvl 52 taitaa olla nyt eikä tartte kyllä haaveillakaan vielä WT3, mut kai tää tästä hiljakseen etenee.
 
Noh, kyllähän tätä peliä on tullut jo hangattua enemmän kuin mitään muuta viime vuosina ja se satasen hinta on jo näillä pelitunneilla aivan helposti kuitattu.

Saa nähdä miten tuo live service-puoli lähtee pyörimään, epäilen että se ei tule kiinnostamaan ensimmäistä seasonia pidemmälle (passista on maksettu niin onhan se pelattava.)
 
Kuinkas moni täällä on kohdannu Mahjoobin. Aika törkeen ärsyttävä vihu world tier 3. Kuolin varmaan 5-6 kertaa ennenkuin sain sen tapettua stunnaamalla sen jatkuvasti.

Ohjeissa oli että pää muuttuu punaiseksi kun se imee healthia sulta mutta mulla se pää oli kokoajan punainen.
 
Level 70 saavutettu ja WT4 vaihtui suunnilleen tason 66 kohdalla, kun haaste alkoi loppumaan. Hyvin on pärjännyt tutulla kykysetillä, muutama ancestral jo käytössä. Hieman varovaisempi on joutunut olemaan, enkä ole enää käyttänyt ultimate-kykyä.

Puolustusmuuri on melkoinen: Mikäli vihulauma meinaa päästä lähellekään, pitää niiden ensin taivaltaa lumimyrskyssä (5/5). Mahdolliset lähelle pääsijät jäädytetään frost novalla (10/5) ja viimeistellään joko jääruoskalla (2/5) tai yleisemmin ice shardeilla (9/5). Kivana lisäominaisuutena hahmoni tikkaa automaattisesti jääshardeilla jäätyneitä vihollisia. Puolustuksesta huolehtii ice armor (10/5). Linjan tilapäisesti pettäessä suojakupla antaa 7,5 sekuntia aikaa koota puolustusmuurin ennalleen. Ultimaattikyvyn korvasi flame shield (5/5), joka pelastaa tarvittaessa kuolemalta (oletuksena) kahden minuutin cooldownilla.

+ Frost nova antaa barrieria
+ Jokainen cooldown antaa aktivointihetkellä +15 manaa
+ Eliittiviholliseen osuminen antaa 2700 barrieria 10 sekunnin ajaksi 30 sekunnin välein
+ 10 sekunnin aikana 10-20 % mahdollisuus saada jokin puolustuskyky takaisin millä tahansa hyökkäyksellä
+ Kaikki mahdollinen damageboosti ice shardeissa, jotka kimpoavat vihusta toiseen 100 % jos ne ovat jäässä
+ Avalanche-passive antaa välillä 10-20 % todennäköisyydellä ilmaisen käyttökerran jollekin cold-kyvylle +40 % damageboostilla
+ Mana palautuu 25 % nopeammin ice armorin ollessa käytössä
+ Liikkuvuusbonus 20,8 %, sama väistön jälkeen sekunniksi +75 % tai toiset kengät, jotka antavat +3 frost novalle, ice armorille ja flame shieldille
+ Vahinko -13 % jos olen lumisateeni läheisyydessä
+ Max. 30 % lisävahinkoa seuraavasta jäähyökkäyksestä jos huitaisen ensin jääruoskalla vihollisia (+14 % per osuma)
+ Parannuspulloja on 12

Vielä tuolla olisi paljonkin optimoitavaa, mutta esim. nämä 3x +3 tai +4 -varusteet oikeissa kyvyissä ovat todella harvinaisia. Isoimmat puutokset ovat hyökkäysnopeus (ei lisäystä), evade-lisäysten puuttuminen ja tiettyjen vahinkoboostien vähyys. Manan määrä on hyvä, samoin sen resursseja säästävät asiat, sekä palautuminen muutaman jutun kautta.

Kovimman dps:n tavoitan, kun vihollinen/viholliset ovat vulnerable/frozen/close combat ja ice armor aktiivisena. Tuolloin pääase, eli ice shardit tekevät hurjaa tuhoa lähimpään vihuun ja osuvat bonuksena myös muihin kohteisiin per laaki. Manaa saa nopeasti lisää jää- ja tulisuojat aktivoimalla jos jokin kohde pitää sulattaa nopeasti.

Vaan se on todettava, että on tässä muutaman kerran ollut karmeaa lagia ilmassa. Tuo on onneksi harvinaista, samoin kuin servereiltä tippuminen, mutta pelikaverille näitä sattuu päivittäin ainakin muutaman kerran. Siinä on lähtenyt monta virheraporttia eteenpäin.

Omat pelistä putoamiset ovat tapahtuneet välillä varustebokseja pengottaessa. Mahtaneeko serveri tulkita liian pitkän tutkimis- tai vertailusession idlaamiseksi? Ei näitä kuitenkaan liikaa ole ollut, 180 pelituntiin noin viidesti olen lentänyt ulos. Ruutu on jäätynyt jotakuinkin yhtä useasti. Merkittävää lagia ollut muutaman kerran. Legioona-eventti ei yhdellä kertaa edennyt ensimmäisten vihollisaaltojen tuhouduttua.

Nightmare-dungeon-esineet odottavat vielä käyttöä. Niiden kimppuun jossain vaiheessa.
 
Ylös Bottom