Vastaus: DiRT 2 [PS3]
Täytyy tässä nyt vähän mainostaa pientä 2D-ajopeliä. Turboslidersia on tullut joskus väännettyä kohtuuttoman paljon ja siellä on myös ranking kierrosaikojen perusteella. Peli itsessään tukee sellaista toimintoa, että jos kierroksella osut toiseen autoon, tulee kierrosajan perään pieni "c", esim. 34,123c, eikä kierrosaika ole virallinen. Tätä ei ole valitettavasti radalla oleviin objekteihin osumisessa, mutta kun tällaista objekteista kimpoilua alkoi ilmestyä, niin ne vaan poistettiin rankingin listoilta ja ilmoitettiin ettei niitä tultaisi hyväksymään. Rankingiin siis pitää lähettää nauhoitus omasta ajasta, eli kuka tahansa pystyy helposti tarkistamaan onko aika tehty ns. laillisesti. Mutta pointti on siis se, että en uskoisi tuon "c":n käyttämisen hyväksi olevan kohtuuton vaiva pelin kehittäjille. Tämä vaan niin, että myös seiniin osumisesta napsahtaisi. Toki, olisihan se vähän raju veto, jos mutkasta ulos tullessa auto osuisi vähän kaiteeseen, olisi aika hylätty. Mutta olisipahan ainakin pelisäännöt selvät kaikille. Paras vaihtoehtohan olisi tietysti se, että seinät imaisevat sen verran hyvin auton, että on turha yrittää kimpoilla seiniä pitkin. Onkohan kyseessä joku pelitekninen seikka vai mikä, että niin useasti autopeleissä seinät ovat sellaisia että niihin nojaamisesta ainoastaan hyötyy?
Mutta tuo vielä mitä pelle kirjoitteli, niin on kyllä tosiaan koko systeemissä häikkää, kun ei ole tainnut olla vielä yhtään turnausta jonka olisi voinut voittaa ilman jonkun sortin huijausta, tai kuinka näitä tekevät itse asiaa kutsuvat, "pelin ominaisuuksia hyödyntäen".