Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT 2 [PS3]

Vastaus: DiRT 2 [PS3]

eipä onnistu sillei.mutta itse olen kavereitten kanssa vetänyt ihan time trialia ja aika paperille aina maaliin tullessa ja restart race sit aina vaan ja seuraava pelaaja puikkoihin..toimii ihan jees mutta helpottaisi jos ei tarttis kirjotella :S

Harmin paikka ettei onnistu kavereiden kanssa pelailu samalta koneelta ja koko ruudulta kuin kynän ja paperin avulla.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Totta, ilmeisesti eivät pitäneet sitä kovin tärkeänä ominaisuutena. Muistelen kuitenkin McRae-ralleissa sen aiemmin olleen. Ainakin PC-versiossa.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

No ei se kyllä tärkeää olekaan.

Moniko muka pelaa kuin silloin tällöin kalja iltoina moninpeliä samalta ruudulta?

Ihan sama paprulle ottaa tulokset ylös, jos kaveri porukassa kisaa ottaa.

Parempi vaan, että nettipeli toimii ja muutenkin on hyvin tehty peli ilman turhuuksia.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Montakos kisaa teillä näkyy yksinpeli tourissa ajettuna kun olette päässeet läpi??Itellä on 232 kisaa ajettuna,mietin vaan kun ei näytä auki olevan enää mitään et onko dirt tour nyt läpi vai aukeeko kisoja vielä jotenkin??

Edit.94% näkyy olevan suoritettuna,mistä ihmeestä mä taion niitä kisoja lisää?vai tarkoittaako 100% että kaikki kisat pitää olla voitettuja?
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

millonkas sitä sais niitä suomiprivoi pystyyn? ei oo varmaan viikkoon näkyny kovin montaa pelaajaa yhtäaikaa onlines tai sit niitä ei vaan oo mun listalla, mut ei sinne kaikki mahdukkaan! joten oisko mitään tietoo millon sitä seuraavan kerran ois suomiprivaa pystys?
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Kaikki kunnia lehtien peliarvostelijoille, erityisesti suomalaisille sellaisille, mutta jotenkin tuntuu etteivät osaa arvostaa yhteisöllisiä aspekteja tarpeeksi painavalla osuudella kokonaisarviota. Ehkä syynä on usein se ettei testivaiheessa ole vielä verkkopuolta avattu tai sitten siellä on vain vastaavia kaiken nähneitä kyynikkoja, ajamassa ilman headsettejä yksinpelin puutteista myrkyn nielleinä.

Hyvä esimerkki nousee Pelit-lehden arvostelusta (09/09, Tuukka Grönholm, 78/100). Verkkopuolta tarkasteltu puhtaasti demon pohjalta ja loput tsekattu paperilta.. Kun kyse on kuitenkin pelistä jossa verkko-osuus on hoidettu esimerkkillisen hyvin, jopa niin että sen puuttuminen arviosta melkeimpä mitätöi annetun arvosanan. Jättäisivät arvostelun seuraavaan numeroon tai avaisivat serverit ajoissa ja demoa jokaiselle riittävän online-kokemuksen takaamiseksi ammattitoimittajille.

Näin on jo tehty, kun MAGin beta-illat muuttuivat hetkeksi beta-päiväpelaamiseksi jotta pelitoimittajille saatiin peliseuraa.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Hyvät rallit oli iltasella, jouduin harmikseni poistumaan kesken kaiken.

Nyt tyhmä kysymys. Miten on mahdollista, että yksinpelissä ainoa vaikeustaso jolla saa mitään haastetta on Savage, mutta moninpelissä olen melkeinpä aina vihoviimeinen. Ja vielä kaiken kukkuraksi tavallisesti parikymmentä sekuntia voittajan takana, vaikken ajaisi edes puskaan matkalla. Saako yksinpelissä etenemällä parempia autoja käyttöön myös moninpeliin, vai oletteko te muut vain yksinkertaisesti niin pirun kovia?

Tai siis olen kyllä huomannut ne jotkut pari erikoisautoa joillakin tyypeillä nettipeleissä, jotka ilmeisesti saadaan yksinpelin kautta avattua, mutta saako noista "vanhoistakin" kaaroista viritellyt versiot nettipeliin jotenkin mukaan? Ajattelin vain, kun eilisen rälläyksen alkaessa olin tasolla 13 ja suurin osa porukasta muistaakseni yli kolmenkymmenen.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Tai siis olen kyllä huomannut ne jotkut pari erikoisautoa joillakin tyypeillä nettipeleissä, jotka ilmeisesti saadaan yksinpelin kautta avattua, mutta saako noista "vanhoistakin" kaaroista viritellyt versiot nettipeliin jotenkin mukaan?

Aika-ajossa on monen pätkän ykkösajat on ajettu vanhakoppasella Escortilla. Ei kulje kovaa, mutta pysyy tiellä kuin nakutettu.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Kaikki kunnia lehtien peliarvostelijoille, erityisesti suomalaisille sellaisille, mutta jotenkin tuntuu etteivät osaa arvostaa yhteisöllisiä aspekteja tarpeeksi painavalla osuudella kokonaisarviota. Ehkä syynä on usein se ettei testivaiheessa ole vielä verkkopuolta avattu tai sitten siellä on vain vastaavia kaiken nähneitä kyynikkoja, ajamassa ilman headsettejä yksinpelin puutteista myrkyn nielleinä.

Harvinaisen totta. Eilen juuri katselin Inside Sim Racingin arvostelun. Tykkäsivät pelistä todella paljon ja kun tuli verkkopelin arvosanan aika, niin se oli 2,5/5. Vielä jossain vaiheessa arvostelua höystivät erikseen kommentilla, että peliä ei kannata nettipelin takia hommata, mutta yksinpeli on suurta hupia. Argh, taidan mennä kirjoittelemaan arvostelijoille vähän palautetta..

Saako yksinpelissä etenemällä parempia autoja käyttöön myös moninpeliin?

Jep, taitaa olla niin, että periaatteessa joka luokassa missä saa erikoisautoja, niin ne ovat parempia kuin normaalit. Siksi henk. koht. suosin sitä, että jos omalla suomipartyllä ajetaan, niin ei käytettäisi noita palkintoautoja. Niitä ei kaikilla ole, ja sitten on vähän tylsän näköisiä kisoja jos on kahdeksan samaa autoa viivalla joka kisassa. Olen ruvennut ajamaan enemmän normi autoilla myös onlinessa itsekseni ajaessa. Eilenkin oli mukavaa kun oli Trailblazer kisassa 7 kuskia viivalla, kaikilla muilla Dallenbach ja itsellä Subaru. Kaiken lisäksi jätin kaikki muut taakseni :p No, aika hyvin pitää kisat onnistua että pystyy noita erikoisautoja pieksemään, mutta kyllähän se tuntuu sitten kaksin verroin paremmaltakin. Harmi etten eilen ehtinyt mukaan ajeluihin, joku toinen kerta taas.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Oukkidoukki, pakko kai se on sitten uskoa että tyypit on vaan niin helkutin kovia kuskeja ;) Raastoi vain eilenkin sielua se, että rallitaipaleella tulee myöhemmin matkaan lähteneitä tyyppejä ohi, vaikka ajelisi talla pohjassa ilman mitään suurempia virheitä. Serious-tasolla yksinpelissä taas ohittelee kaksi edeltä lähtenyttä tyyppiä parin metsäreissunkin jälkeen. Kyllä kai se on pakko alkaa reenaamaan aamut ja illat! :D
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Itse diggailen kovasti tuosta Escort MK2:sta ja en muuta rallipätkillä käytäkään jos vain mahdollista. Mutta ei se minusta nyt mikään ylivoimainen auto ole niihin muihin rallikosliin verrattuna. Suuren maailman verkkopeleissäkin sitä tulee muiden käytössä vastaan aika harvoin.

Esco sopii ajotyyliini kuin hanska käteen ja mielestäni on hieman työläämpi auto ajaa (kuljettajan tulee ajaa hallitusti sladissa enemmän) kuin ne monet uudemmat.

Tapaus Dallenback onkin sitten ihan eri juttu. Inhoan sitä autoa sydämestäni ja toivon aina että Trailblazer osuuksilla jengi käyttäisi jotakin muuta kuin sitä. :)
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

No näytti eilen se Esco aika hyvin taittuvan. Ihmettelin et miten helkkarissa se esko kiihdytyksissäkin painuu edelle kunnes tajusin ajavani "rookia" nissania joka hyytyy jo nelosvaihteella..

Itse en ole vielä tuota escoa masteroinut. Liian usein ne neulansilmät päättyy siihen sisäkurvaan kun painan kakkosvaihteella liian paljon kaasua ja auto spinnaa.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

No näytti eilen se Esco aika hyvin taittuvan. Ihmettelin et miten helkkarissa se esko kiihdytyksissäkin painuu edelle kunnes tajusin ajavani "rookia" nissania joka hyytyy jo nelosvaihteella..

Tätä mie lähinnä meinasinkin. Eli kun yksinpelissä päivittää rookie-autoja "pro-muotoon", niin pitäisikö noiden päivitysten siirtyä myös onlineen? Kun en ole ainakaan tähän mennessä verkkopelin valikoissa hoksannut kuin noita rookie-autoja?
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Eli kun yksinpelissä päivittää rookie-autoja "pro-muotoon", niin pitäisikö noiden päivitysten siirtyä myös onlineen? Kun en ole ainakaan tähän mennessä verkkopelin valikoissa hoksannut kuin noita rookie-autoja?

Tämähän on helppo kokeilla, katsot jonkun auton mikä on rookie-tasolla, käyt ajamassa online-kisan varmistaaksesi asian, sen jälkeen käyt päivittämässä autoa ja uudestaan onlineen. Itse naputtelin kaikki autot korkeimmalle tasolle aikani kuluksi kun sain yksinpelin läpi, joten en ole moista seikkaa huomannut enkä voi sitä itse enää kokeilla. Mutta noissa omissa sessioissa host pystyy myös määrittämään autojen tason, eli sekin voi olla yksi syy miksi on näkynyt rookie-autoja valikoissa.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

siis online pelissä varsinkin privassa kaikillahan on sama taso autoissa! sen voi laittaa säännöistä et millä luokalla ajetaan! ja kyllä minustakin pitäisi nuo rs200 ja dallenbach kieltää ainakin privassa tuo rs200 kun lähtee mutkasta sen huonosti ajettuaan tulee siitä huolimatta ohi sen verran kovasti lähtee! ja yksinpeli kanpanjassa kyllä savagella menee suoraan ekaks jos ei koheltele monesti mut sit hardcore on semmonen et saa ajaa jos meinaa voittaa! varsinkin nyt kun ratilla ruvennut ajaa niin tahtoo auto karata helpommin hanskasta niin tulee ajettuu varovammin!
eilen oli paritkin eri privaatit käynnissä mut sit porukka katosi ihan yhtääkkiä! ja harmillista et toisessa privassa kenelläkään ei ollut mikkiä ainakaan päällä! ja välillä tuo ärsyttävä pugi et jotkut on mutena kun tulee partyyn ja niitä ei saa poistettuu!
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Vai ratilla menee huonommin.

Mulla kyllä ihan päinvastoin. Heti rupes ratilla ajat paranemaan ja tielläkin pysyy paremmin.

Kannattaa muuten niitä ratin säätöjä tehdä.
Itselläkin oli oletuksena vähän outo, kun ei ollut ohjauksessa keski "tyhjää" tarpeeksi niin seilasi kokoajan.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Nämä pelin omat online tournamentit ovat kyllä ihan turhia, jos Codemasters ei tee jotain "huijareille". Äsken testasin tuota meneillään olevaa turnausta. Hioin siinä vähän ajolinjoja ja säätelin autoa niin että haamut oli pois päältä ja ihmettelin kun neulansilmään asti pääsin tasapäin maailmanennätyksen kanssa, mutta siinä jäin reilusti. Kokeilin sitten erilaisia ajotapoja ja linjoja, mutta aina jäin jälkeen. Sitten viimeisessä mutkassa huomasin kun maailmanennätyksen pallukka meni paljon ulompana kuin oman parhaan ajan. Pistin haamut päälle ja totuus paljastui, kaveri vetelee aivan surutta jarruttamatta ulkomutkan seiniin nojaamalla parissa paikassa. Pisti vähän korpeamaan. Tuota tällä hetkellä olevaa ennätystä olen edellä ensimmäisessä ja toisessa sektorissa, mutta lopussa missä kaveri ajelee seiniä pitkin häviän lähes 2 sekuntia. Ei sillä, ei oma aikani varmasti kärjen tuntumaan yllä muutenkaan, esim. kaveri joka on (oli kirjoitushetkellä) kymmenentenä, on jollain ulkomaisella foorumilla manannut noita seiniä pitkin ajajia. Joten voisin olettaa hänen ajavan reilusti, ja hänestä olen sekunnin perässä, eli kaukana. Mutta nuo jotka ajelevat seiniä pitkin, pilaavat muilta peli-ilon ja vääristävät tuloksia. Codemastersin pitäisi todellakin puuttua tähän jotenkin, eihän noissa nopeus tournamenteissa ole muuten mitään järkeä.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

ei tuo vielä mitään.
edellisessä turnauksessahan piti ajaa mahdollisimman paljon pro tour kisoja netissä.
homma oli vaan kustu sillä että vaikka et pääsisi maaliin asti niin se kisa lasketaan silti ajetuksi joten porukka jättää koneen päälle ja tekee koko päivän jotain muuta kun ajettuja kisoja kertyy ihan itsekseen.

itse pelaan boxilla ja turnaus taisi alkaa perjantaina ja jo sunnuntaina oli ekalla yli 700 kisaa "ajettuna".
vertauksena minä olen tahkonnut levelini tasolle 43, pelannut ihan ajamalla yli 20t, tosin tuohon aikaan on laskettu aulassa roikkumiset ja lataustauot jota peli ei ilmeisesti laske statseihin ja olen ajanut netissä vasta 216 kisaa.

samoin drifti turnauksessa vedeltiin jotain kahden kilometrin slaideja.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Niin, eihän toi nojaamalla kaahaaminen ole mistään kotoisin, mutta minkäs teet. Kun nähnyt vierestä miten Suomen parhaimmat PGR-kuljettajat ajavat ja vieläpä julkisesti SM-Finaaleissa, niin paha mennä kovin suurin kirjaimin tälläistä tämänkään kohdalla tuomitsemaan. Ilmeisesti kaikki on sallittua kunhan vain maaliin tullaan muuten rataa pitkin ajamalla.

Taktiset kopautukset radan reunaan kuuluu lajiin. Pelintekijä voisi tietysti rakentaa vahinkomallennuksen tästä sakottamaan..
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Täytyy tässä nyt vähän mainostaa pientä 2D-ajopeliä. Turboslidersia on tullut joskus väännettyä kohtuuttoman paljon ja siellä on myös ranking kierrosaikojen perusteella. Peli itsessään tukee sellaista toimintoa, että jos kierroksella osut toiseen autoon, tulee kierrosajan perään pieni "c", esim. 34,123c, eikä kierrosaika ole virallinen. Tätä ei ole valitettavasti radalla oleviin objekteihin osumisessa, mutta kun tällaista objekteista kimpoilua alkoi ilmestyä, niin ne vaan poistettiin rankingin listoilta ja ilmoitettiin ettei niitä tultaisi hyväksymään. Rankingiin siis pitää lähettää nauhoitus omasta ajasta, eli kuka tahansa pystyy helposti tarkistamaan onko aika tehty ns. laillisesti. Mutta pointti on siis se, että en uskoisi tuon "c":n käyttämisen hyväksi olevan kohtuuton vaiva pelin kehittäjille. Tämä vaan niin, että myös seiniin osumisesta napsahtaisi. Toki, olisihan se vähän raju veto, jos mutkasta ulos tullessa auto osuisi vähän kaiteeseen, olisi aika hylätty. Mutta olisipahan ainakin pelisäännöt selvät kaikille. Paras vaihtoehtohan olisi tietysti se, että seinät imaisevat sen verran hyvin auton, että on turha yrittää kimpoilla seiniä pitkin. Onkohan kyseessä joku pelitekninen seikka vai mikä, että niin useasti autopeleissä seinät ovat sellaisia että niihin nojaamisesta ainoastaan hyötyy?

Mutta tuo vielä mitä pelle kirjoitteli, niin on kyllä tosiaan koko systeemissä häikkää, kun ei ole tainnut olla vielä yhtään turnausta jonka olisi voinut voittaa ilman jonkun sortin huijausta, tai kuinka näitä tekevät itse asiaa kutsuvat, "pelin ominaisuuksia hyödyntäen".
 
Ylös Bottom