Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT 2 [PS3]

Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Jo pelin valikot tekivät selväksi sen etten kuulu tämän pelin kohderyhmään. En ole mielestäni vielä ihan ikäloppu (29) mutta ei tuollaista muka-cool valikko-oksennusta pysty aikuinen ihminen katselemaan.

Ajotuntuma oli tuttua TURDia. Jarrujen tehoa oli onneksi laskettu, mutta en muutamalla ajokerralla löytänyt minkäänlaista logiikkaa tai tuntumaa autoon. Eikä minulla ole mitään arcade-rallia vastaan; onhan Rallisport Challenge 2 edelleen hyvä esimerkki siitä, miten ajotuntuma voi olla kunnossa vaikkei peli tavoittelekaan realismia. Hemmetti, tykkäsin jopa V-Rally 3:n haukutusta pelattavuudesta enemmän kuin tästä.

Graafinen puoli Codemastersilla hyvin hanskassa, mutta pelattavuus on (edelleen) niin hukassa että tämäkin jää GRID:n kaveriksi kauppaan.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Jo pelin valikot tekivät selväksi sen etten kuulu tämän pelin kohderyhmään. En ole mielestäni vielä ihan ikäloppu (29) mutta ei tuollaista muka-cool valikko-oksennusta pysty aikuinen ihminen katselemaan.

Jaa-a, itse täytän kohta 34 ja minusta nuo valikkosysteemit olivat yybercooleja :D
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Onko minussa jotain vikaa, kun omasta mielestä tuo ajotuntuma ei ole aivan kauhea? Yleisesti olen siis enemmän realistisuuden ystävä kuin arcaden, arcadekin maistuu jos se on toteutettu hyvällä loogisella ajotuntumalla. Esim. Motorstormit on molemmat tullut kahlattua läpi. Mutta siitä tämän ajotuntumasta. Itse löysin ihan loogisen käyttäytymisen autolle. Moroccossa autoa täytyy kuitenkin tosissaan viedä, jos vie jotenkin silkkihansikkain eikä ota härkää sarvista, alkaa auto puskemaan mutkissa. Pyörähtäminen on hiukan hankalampaa, mutta siinäkin olen kuitenkin onnistunut. Ja muutamassa jarrutuksessa joissa sopivasti siirretään auton painoa puolelta toiselle juuri ennen mutkaa, olen saanut tehdessäni liian hätäisiä liikkeitä auton menemään pöpelikköön jarrutuksessa ilman, että sitä on siinä vaiheessa enää pystynyt korjaamaan. Ja sorapintahan tuossa ei vastaa sitä mitä suomessa on kovapintaisilla sorateillä, tuon kuuluukin olla huomattavasti liukkaampaa.

En mitenkään puolustele peliä tai ylistä sen tuntumaa, mutta mielestäni kuitenkin ykkösosasta on tultu aimo harppaus eteenpäin. Eikä tämä tietenkään vastaa lähellekään sitä mitä vanhat Colinit tarjosivat, mutta onko PS3:lle jotain parempaa tarjolla tässä genressä? Pelin valikot ja tunnelma on kaukana myös omasta kohderyhmästä, mutta ei typerät valikot ole ennenkään estäneet minua pelaamasta muuten ok peliä. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että mikä siinä ajotuntumassa on pielessä niin pahasti? Voihan se olla että omakin harkintakyky on heikentynyt, kun ei hyvää rallia ole ollut pitkään aikaan ja sen vuoksi rallihammasta kolottaa niin maan perusteellisesti :)

Se mikä itseä häiritsee eniten siinä, että tämän todennäköisesti hankin on se, että sillä tuen tätä flashboomshowbangcoolblingbling -genreä jossa sotketaan kaikki lajit silmäkarkin kera samaan kasaan ja sitä kautta kannustan tekemään sitä lisää. Iso moraalinen ongelma sellaiselle, joka haluaisi kuitenkin nähdä sitä aitoa rallia vielä konsoleilla.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Jaa-a, itse täytän kohta 34 ja minusta nuo valikkosysteemit olivat yybercooleja :D

30 itekkin olen ja valikkosysteemeissä on kerrankin hypätty aimo harppaus oikeaan suuntaan.Tuo perus huttu valikoissa alkokin jo puuduttaa.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

:) Viimeisimpiä kommentteja lukiessa huomaan ettei ikä ole ongelmani, vaan liian konservatiivinen asenne - ja ehkä jopa nostalginen kaipuu vanhojen Colin McRae -pelien aikaan. Itsestäni tuollainen interaktiivinen asuntovaunu, korviasärkevä musiikki ja graffiteilta näyttävät fontit tuntuvat rasittavilta.

En mitenkään puolustele peliä tai ylistä sen tuntumaa, mutta mielestäni kuitenkin ykkösosasta on tultu aimo harppaus eteenpäin. Eikä tämä tietenkään vastaa lähellekään sitä mitä vanhat Colinit tarjosivat, mutta onko PS3:lle jotain parempaa tarjolla tässä genressä?

Tuossa on juuri ongelman ydin: parempaa ei valitettavasti ole tarjolla. Ja onhan tuo toki parempi kuin ykkönen. Muistan kuinka moneen kertaan palasin Dirt1:n demon pariin toivoen ettei ajotuntuma olisi ollut niin huono kuin muistelin. Mutta ei siitä oppinut pitämään, eikä edes sietämään. Kakkosessakin ajotuntuma on minusta liian hätäinen. Kääntäessä eturenkaat tuntuvat pureutuvan salamana pehmeään hiekkaan ja auto tuntuu ihan liian kevyeltä.

Ehkäpä tuohon ajotuntumaan vielä tottuu. Kehujesi kannustamana täytyy vielä ottaa muutama erä kakkosen demoa :)
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Muistan kuinka moneen kertaan palasin Dirt1:n demon pariin toivoen ettei ajotuntuma olisi ollut niin huono kuin muistelin. Mutta ei siitä oppinut pitämään, eikä edes sietämään.

Itsellä oli ihan sama tilanne. Halusin kovasti pitää, mutta ei vain onnistunut. Buggy ja asfaltilla ajo vielä meni, mutta sitten se rallipätkä sitikalla. Tuntuma oli niin kauhea (autosta tolppa tungettu keskeltä läpi minkä varassa se kääntyi, autoa ei voinut viedä luistossa ollenkaan ja jarrut olivat fysikaalinen ihme tehokkuudessaan), että en ikinä tullut hommanneeksi ykköstä edes alelaarista. Koska tässä demossa oli kuitenkin vähän parempi tuntuma kun ykkösen demossa, otin rohkeasti riskin ja pistin tilauksen pelistä vetämään. Toivottavasti en pety kauhean pahasti.

Vieläkös julkaisupäivä pitää,eli 11.9??

Tuntuu olevan eri paikoissa eri aikoja, joissakin on ilmoitettu vasta 27.9. Verkkokaupassa on tuo 11. päivä, mutta ilmoitettu että julkaisu epävarma. Jenkeissähän tuon pitäisi tulla ulos 8. päivä, eli tänään. Jos sieltä kuuluu uutisia että peli on putkahtanut ulos, niin sitten voisi toivoa pelin ilmestyvän täällä perjantaina.

Edit: Verkkokauppa.com on näköjään muuttanut tuon "Alustava julkaisu 11.9. Julkaisu epävarma" tänään muotoon "Alustava julkaisu 10-11.9.2009. ". Eli hyvältä näyttää :)
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Tuntuu olevan eri paikoissa eri aikoja, joissakin on ilmoitettu vasta 27.9. Verkkokaupassa on tuo 11. päivä, mutta ilmoitettu että julkaisu epävarma. Jenkeissähän tuon pitäisi tulla ulos 8. päivä, eli tänään.
Ainakin vielä äsken pelin UK-kotisivuja katsoessani luki selkeästi September 11th. Toisaalta hieman hämmentävästi Codemastersin omilla sivuilla lukee vain "Autumn 2009".
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Ainakin vielä äsken pelin UK-kotisivuja katsoessani luki selkeästi September 11th. Toisaalta hieman hämmentävästi Codemastersin omilla sivuilla lukee vain "Autumn 2009".

Totta. Tuntuu vain että useasti kotisivujen päivittelyt jäävät lähellä pelin julkaisua vähän heikolle. Ja kun julkaisun pitäisi olla näin lähellä, niin tuntuu oudolta että monissa paikoissa mainitaan edelleen tuo 27. päivä. Luulisi että julkaisupäivä olisi selvillä myyjillä sillä viikolla kun peli on ulos tulossa. Mutta tosiaan kerkesin editoida tuohon omaan tekstiin jo tuosta että verkkokauppa.com oli muuttanut jo tietoa, että eiköhän se tosiaan putkahda tällä viikolla ulos täällä vanhallakin mantereella, kun myyjätkin rupeavat siinä uskossa olemaan.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Ykkönenhän oli ihan loistava peli. Päälle 900 GS:ää tuli otettua. Ajotuntuma parani, kun kuvakulman siirsi sisälle. Mulle kyllä maistuu tälläiset puoliharmittomat arcaderälläilyt. Toki Colin 1 oli PC:llä aikoinaan kova tapaus ja siitä remake ei tekisi pahaa. :D
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Toivottavasti tulee demoa PlayStation Storeen Dirt 2 ja NFS: Shift niin voisi verrata. Kummatkin vaikuttavat lupaavilta.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

9.9-09 klo. 9:53 tilasin tän Verkkokaupasta ja 11:47 tuli jo viestiä, että postitettu :)

Pääsee huomenna testimään.
Toivottavasti G25 ratti toimii tässä.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

9.9-09 klo. 9:53 tilasin tän Verkkokaupasta ja 11:47 tuli jo viestiä, että postitettu :)

Mielenkiintoista. Tilasitko ahvenanmaan kautta vai ihan suoraan? Itse laitoin ahvenanmaalle tilauksen sisään 7.9 ja tila on edelleen "odottaa tuotteita".
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Ykkönenhän oli ihan loistava peli. Päälle 900 GS:ää tuli otettua. Ajotuntuma parani, kun kuvakulman siirsi sisälle. Mulle kyllä maistuu tälläiset puoliharmittomat arcaderälläilyt. Toki Colin 1 oli PC:llä aikoinaan kova tapaus ja siitä remake ei tekisi pahaa. :D

Tuo ajo tuntuma on Ehdottomasti erinlainen sisä tai ulkokulmasta , oon esim ajanu wrc evolvedia todella paljon ja ulkokulmasta se on lähes naurettava mutta sisäkulmasta(hytti) täyttä rautaa,paras peli ikinä! tähän mennessä;)
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Mitä tota demoa testasin niin pakko kyl sanoo et aikamoista paskaa! tosin eihän Codemastersilta muuta voi odottaakaan mitä tulee ajo-peleihin. samaa arcade paskaa vuodesta toiseen, mut mikäs siin jos porukka tykkää :rolleyes:
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Mielenkiintoista. Tilasitko ahvenanmaan kautta vai ihan suoraan? Itse laitoin ahvenanmaalle tilauksen sisään 7.9 ja tila on edelleen "odottaa tuotteita".

Ihan suoraan ja näkyihän tuonne Verkkokauppaan niitä jo tulleen varastosaldojen mukaan. Ovat vaan kaikki jo ennakko myytyjä.
Oli näköjään hintakin noussut 10€.

Onneks kerkesin tilata just :D
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

samaa arcade paskaa vuodesta toiseen, mut mikäs siin jos porukka tykkää :rolleyes:
Kunnon rallimiehille DiRT 2:kaan ei ole se odotettu peli, mutta demon perusteella mie diggasin hyvinkin paljon. Ei arcadessa ole mitään, jos nimenomaan sitä odottaa saavansa. Se on tietysti totta, että tässä pelissä ole Colinia enää mukana kuin nimeksi, joten yhtä hyvin peli voisi olla ihan pelkästään DiRT 2.
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3 Hype]

Kajaanin pelikaupat kierretty ja yhtään peliä ei ollut missään varastossa eikä tälle viikolle tulekkaan.Kummallista.Siinäpä heilahti vituksi viikonloppu.
 
Ylös Bottom