Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT 3

Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Omia mietteitä:

Pelkoni osottautui todeksi, eli lasten huttua koko peli.

Vääntelin vaikeudet tappiin ja helpottimet ajosta pois, peli tunnisti ratin oikeaksi (G27), mutta joku 2mm liike ratissa sai auton menemään laidasta laitaan.
Noh, sitä menyystä aikani ruuvailin nii sain hieman fiksummaksi, mutta siltikin noin 180ast liike ratissa on renkaat reunasta reunaan, vaikka ratti olis pyörimässä "ties kuinka monta kierrosta" fyysisesti vielä.

Ajossa äkkiä fysiikka tuntu olevan eri planeetalta, saa radan painaa nilkka suorana ja vähä sinnepäi käännellen, niin hyvä tulee.
Toistasataa taulussa sorarännillä ja auto kääntyy ku mikroauto pitoaineilla asfaltilla ja vielä pysyy tielläkin.
WTF?

Vaikkei tuo GT5 mikään Vatasen lahja ole kotipallikuskeille vikoineen ja puutteineen, niin on siinä sentään yritetty.

Puoli tuntia jauhoin ja oon valmis työntää levyn jauhettavaksi minkinrehuksi.
Ehkä tuota jossain neljän promillen kännissä vois arcadetyyliin pelata, mut tiäsi jaksaako sen enempää.
Aika näyttää, saako tuosta jotain irti ennen paalausta.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Omia mietteitä:

Pelkoni osottautui todeksi, eli lasten huttua koko peli.

Vääntelin vaikeudet tappiin ja helpottimet ajosta pois, peli tunnisti ratin oikeaksi (G27), mutta joku 2mm liike ratissa sai auton menemään laidasta laitaan.
Noh, sitä menyystä aikani ruuvailin nii sain hieman fiksummaksi, mutta siltikin noin 180ast liike ratissa on renkaat reunasta reunaan, vaikka ratti olis pyörimässä "ties kuinka monta kierrosta" fyysisesti vielä.

Ajossa äkkiä fysiikka tuntu olevan eri planeetalta, saa radan painaa nilkka suorana ja vähä sinnepäi käännellen, niin hyvä tulee.
Toistasataa taulussa sorarännillä ja auto kääntyy ku mikroauto pitoaineilla asfaltilla ja vielä pysyy tielläkin.
WTF?

Vaikkei tuo GT5 mikään Vatasen lahja ole kotipallikuskeille vikoineen ja puutteineen, niin on siinä sentään yritetty.

Puoli tuntia jauhoin ja oon valmis työntää levyn jauhettavaksi minkinrehuksi.
Ehkä tuota jossain neljän promillen kännissä vois arcadetyyliin pelata, mut tiäsi jaksaako sen enempää.
Aika näyttää, saako tuosta jotain irti ennen paalausta.

Tämänhän ei missään nimessä ole tarkoitus ollakkaan mikään simulaattori. Dirt 2 käsittääkseni oli paljon kauempana simusta, ja parhaat nettipelikokemukset ikinä siitä..

GT5 koittaa olla simulaattori myös rallipuolella ja epäonnistuu siinä todella pahasti, aivan kauheaa shaissea kyllä se. Jäällä on enemmän pitoa kitkarenkailla kun tuossa 40km/h vauhdissa soralla.

Mitä nyt arvosteluita on kauttaaltaan lukenut, niin nimenomaan fysiikoitahan tuossa juuri on kehuttu verrattuna aikaisempaan, ja se on hyvä juttu se.

Ja ei nyt ihan tallapohjassa voi suoraan ajella kokoaikaa, näkeehän sen tuosta nisupullan videostakin jo, että flashbackiä käytettiin kun perä lähti alta heti ekalla ek:lla...

Mut ei dirtien oo ollu tarkotus tähänkään asti ollu mitää simuja, vaan kivaa rallia, rallicrossia jne. Vauhti, fiilis ja rento meininki on se juttu, ei mikään hampaat irvessä simulaattori ajelu. RBR on toki parasta mitä on, mutta ei sitä kerralla kauaa jaksa, hermo siihen menee, kyllä juuri Dirtin tyyppisten kaahailujen kanssa on kiva mennä jopa nettiin ajelee.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Kertokaahan joku et miten tuo splitti toimii? Missä suunnassa se kuva on jaettu ja pystyykö siis jotain tournamentteja tai mitä onkaan niin puurtamaan kaksin läpi? Vai onko splitti tehty paskasti GT5 tyylin, että yksittäisiä kisoja 1vs1 tyylillä? Kiitos vastaajille. :)
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Kertokaahan joku et miten tuo splitti toimii? Missä suunnassa se kuva on jaettu ja pystyykö siis jotain tournamentteja tai mitä onkaan niin puurtamaan kaksin läpi? Vai onko splitti tehty paskasti GT5 tyylin, että yksittäisiä kisoja 1vs1 tyylillä? Kiitos vastaajille. :)

Katoin nopeesti tota splitscreeniä. Siinä oli vaakasuunnassa jaettu ruutu. AI:tä sai max 6, paitsi gymkhanassa ja head 2 head:issä myös, joissa ei saanu yhtään. Teamina sai jotain muutaman kisan (roundin) sarjoja ajettua, joissa tietty sit merkkaa yhteissijoitus.


Kaikinpuolin on hyvä peli. Aloin pelaamaan padilla, kun ei jaksanu rattia viritellä. Ohjaus oli hyvä padilla, kunhan sai kitkettyä pois turhat vastaohjaukset. Nyt myös pelannu vähän ratilla ja myös sillä tosi hyvä. Nyt täytyy mennä takas pelaamaan. ;):D
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Katoin nopeesti tota splitscreeniä. Siinä oli vaakasuunnassa jaettu ruutu. AI:tä sai max 6, paitsi gymkhanassa ja head 2 head:issä myös, joissa ei saanu yhtään. Teamina sai jotain muutaman kisan (roundin) sarjoja ajettua, joissa tietty sit merkkaa yhteissijoitus.


Kaikinpuolin on hyvä peli. Aloin pelaamaan padilla, kun ei jaksanu rattia viritellä. Ohjaus oli hyvä padilla, kunhan sai kitkettyä pois turhat vastaohjaukset. Nyt myös pelannu vähän ratilla ja myös sillä tosi hyvä. Nyt täytyy mennä takas pelaamaan. ;):D

Nii ei saa siis mitään tournamentin tyylistä settiä kaksin pelattua? Et ... valikoi vaikka 10-20 kenttää ja alkaa pelailemaan ja lopuksi katotaan sitten pisteytys jne?
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Nii ei saa siis mitään tournamentin tyylistä settiä kaksin pelattua? Et ... valikoi vaikka 10-20 kenttää ja alkaa pelailemaan ja lopuksi katotaan sitten pisteytys jne?

Saa siinä periaatteessa tournament tyylisen. Mut niitten kisojen/erikoiskokeiden max määrä on 5.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Vääntelin vaikeudet tappiin ja helpottimet ajosta pois, peli tunnisti ratin oikeaksi (G27), mutta joku 2mm liike ratissa sai auton menemään laidasta laitaan.
Noh, sitä menyystä aikani ruuvailin nii sain hieman fiksummaksi, mutta siltikin noin 180ast liike ratissa on renkaat reunasta reunaan, vaikka ratti olis pyörimässä "ties kuinka monta kierrosta" fyysisesti vielä.

Ajossa äkkiä fysiikka tuntu olevan eri planeetalta, saa radan painaa nilkka suorana ja vähä sinnepäi käännellen, niin hyvä tulee.
Toistasataa taulussa sorarännillä ja auto kääntyy ku mikroauto pitoaineilla asfaltilla ja vielä pysyy tielläkin.

Täytyy todeta samat, grafiikka on hienoa mutta ajotuntuma on ... aika kehno, odottellaan, josko säätämällä sais paremmaksi. Forcet aivan surkeat G27 menee tässä pelissä ihan hukkaan, toivottavasti päivitys korjaa tätä. Pahiten minua vaivaa nimenomaan se, että rattia ei juuri tarvitse kääntää, auto menee itsekseen vaikkei ajoapuja ole päällä ja todellakin pienellä liikkeellä auto heittelehtii sinne tänne.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Täytyy todeta samat, grafiikka on hienoa mutta ajotuntuma on ... aika kehno, odottellaan, josko säätämällä sais paremmaksi. Forcet aivan surkeat G27 menee tässä pelissä ihan hukkaan, toivottavasti päivitys korjaa tätä. Pahiten minua vaivaa nimenomaan se, että rattia ei juuri tarvitse kääntää, auto menee itsekseen vaikkei ajoapuja ole päällä ja todellakin pienellä liikkeellä auto heittelehtii sinne tänne.

Minulla on G25 ratti,ei mitään valittamista
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Täytyy todeta samat, grafiikka on hienoa mutta ajotuntuma on ... aika kehno, odottellaan, josko säätämällä sais paremmaksi. Forcet aivan surkeat G27 menee tässä pelissä ihan hukkaan, toivottavasti päivitys korjaa tätä. Pahiten minua vaivaa nimenomaan se, että rattia ei juuri tarvitse kääntää, auto menee itsekseen vaikkei ajoapuja ole päällä ja todellakin pienellä liikkeellä auto heittelehtii sinne tänne.

Vaikka nyt PC:llä itse ajelenkin niin ei tuo normaalilta kuulosta. Koita vaikka pätkän alussa ennen kun saat ohjauksen itsellesi niin kääntää rattia lukosta lukkoon josko kalibroituisi kunnolla.

Toisekseen asetukset suurinpiirtein näin (PC:llä mut luulis että on samat):

Steering saturation: 100%
Steering linearity: 0-2 (Mitä isompi + merkkinen sitä äkäisempi lähellä keskustaa)

Feedback: On
Vibration: 30-40
Strenght: 40-70 (oma maku kuinka paljon käsissä jerkkua)
Weight: 20-40 oman maun mukaan (voi jopa 0 laittaa, tällöin erittäin kevet ratti ja ehkä jopa paremmat forcet joidenkin mielestä)
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Onkos muilla ratin kanssa pelaavilla sellaista ominaisuutta, että kun kisan jälkeen palaa päävalikoon ja ilmestyy "saavutus ikkunat" ratti (DFGT) lähtee nykimään vasemmalle. Itseä moinen vähän ärsyttää. Muutaman pätkän ajaneena jäänyt hyvä fiilis pelistä. Suomen pätkille tosin olisin toivonut enemmän "piilokiviä" rajoittamaan oikomista.
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Onkos muilla ratin kanssa pelaavilla sellaista ominaisuutta, että kun kisan jälkeen palaa päävalikoon ja ilmestyy "saavutus ikkunat" ratti (DFGT) lähtee nykimään vasemmalle.

Saman se tekee täällä G25:lla eli kuuluu pelin tyylittelyyn pisteiden mukaan.

Ei oikein ota nuo stadionin taitokisat luonnistuakseen. Muuten kyllä varsin nautinnollista, erityisesti järvisuomen maisemissa. Huimaa päästellä ilman nuotittajaa pelkkien omien silmien perusteella. Onneksi nykypeleissä tuo piirtoetäisyys on joko kiitettävää tai naamioitu niin, että tälläinenkin suunnistaminen ~200 km/h nopeuksilla onnistuu. Iso käsi Codemastersille suomalaisen rallikansan huomioimisesta!
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Tuossa eilen tuli wheel stand pro ja dirt 3 tupaan ja hivenen on jo ehditty rällätä. Vähän tuntuisi ettei noi imput ja evot slaidaa ihan samaan tapaan ralleissa kuin kakkosessa. Sen sijaan ne renut ja pökötit sun muut fiatit tuo kyllä ihan tervetullutta vaihtelua noihin iänikuisiin ralliohjuksiin. Sitä vaan ihmettelen että kun yksinpelissä rallit ja rallicrossit menee intermediate tasolla helposti kullitetuksi niin trailblazereissä jään joka pätkällä 5-10 sekkaa voittajasta. Onkohan vaikeustasoissa jotain mätää vai enkö taaskaan osaa? Ja pitääkö niistä pyramidien kunkin sivun sarjoista saada tarvittavat pinnat finaaliin että pääsee eteenpäin tourilla?? Vituttais jos näin on kun ei juuri gymkhana-rälläykset nappaa.. Rallia vaan pitäis olla. :D
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Kyllä Time Trialia on aika hyvin vedetty ja siinä tuo online on toiminut... Toisaalta huiput on keksiny ne oikopaikat jo, missä saadaan 7 sek ajasta pois..
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Täytyy todeta samat, grafiikka on hienoa mutta ajotuntuma on ... aika kehno, odottellaan, josko säätämällä sais paremmaksi. Forcet aivan surkeat G27 menee tässä pelissä ihan hukkaan, toivottavasti päivitys korjaa tätä. Pahiten minua vaivaa nimenomaan se, että rattia ei juuri tarvitse kääntää, auto menee itsekseen vaikkei ajoapuja ole päällä ja todellakin pienellä liikkeellä auto heittelehtii sinne tänne.

Sama ongelma mulla DFGT:n kanssa. Vaikka kuinka säätäisi asetuksia niin rattia ei tarvitse paljoa kääntää, auto menee kuin urilla. Ainoastaan yli 90° mutkissa joutuu kääntämään kunnolla. Ohjaus paha pettymys ja tuli ihan puskista. Aiempien Dirttien ohjaukseen olin ihan tyytyväinen. Mitään simulaattoria en odotakkaan mutta tässä rattiohjauksessa on nyt jotain pahasti vialla.:(
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Sama ongelma mulla DFGT:n kanssa. Vaikka kuinka säätäisi asetuksia niin rattia ei tarvitse paljoa kääntää, auto menee kuin urilla. Ainoastaan yli 90° mutkissa joutuu kääntämään kunnolla. Ohjaus paha pettymys ja tuli ihan puskista. Aiempien Dirttien ohjaukseen olin ihan tyytyväinen. Mitään simulaattoria en odotakkaan mutta tässä rattiohjauksessa on nyt jotain pahasti vialla.:(

Komppaan.... Liian Helppoa vaik ois vaikeusaste tapissa
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Mikinho, skylobby, FOMOCO ja omenanraato ainakin varmuudella mukana nettitaistoissa. Uskoisin, että myös muita vanhoja on tulossa mukaan nettiskaboihin. :)

Loistava peli. Eilen muutaman tunnin vedin. Pari miinusta tähän hätään: en löytänyt kavereiden statseja mistään. Ehkä tulevat myöhemmin. Monia ne ei kiinnosta, mutta minua kiinnostaa. Toinen miinus siitä, että ainakaan vielä löytänyt itselleni hyvää vaikeustasoa. Joko liian helppo tai liian vaikea. No kattellaan tänään lisää. :)
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Tuli ratin säätöjen kanssa muutama hetki tuskailtua ja tällä hetkellä DFGT tottelee näitä säätöjä:

Advance Settings:

Steering DZ: 0
Steering SA : 100
Steering LN: -1
Throttle DZ: 0
Throttle SA: 100
Brake DZ: 0
Brake SA: 100


Force Feedback:

Vibration Strength: 50
Wheel Strength: 100
Wheel Weight: 50

Nyt tuntuu lelurattikin jo ihan asialliselta :)
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Äsken peli tuli ja 6-7 kertaa kakaristoa WRC:llä ajoin ja hyvältähän tää tuntuu. Ihan on kotonaan dirt2:n jälkeen.

Eikä kyl kiskoilla menny ku pyörähti aika tiuhaan tahtiin. Kytkimen kanssa hiukan ongelmia kun menee vapaalle herkästi, muut kytkin pelit antaneet anteeksi enempi...tosin ei nettiin taida viittiä kytkimen kera edes tulla, rattivaihteilla vaan silloin.

Toinen ongelma on nuotitukset, en jotenkin osaa tai pysty keskittymään niihin et kuulisin ne kunnolla. Koitin muita ääniä jopa pienentää, mut eiköhän se tosta.

Ratin säädöt vedin samaan kuin dirt2/F1 2010 eikä ongelmaa ja forcet tuntu hyvältä ja auto käyttäyty paremmin kuin kakkosessa. Tulee varmasti pelattua paljon.



Edit: tuli totaalinen repeeminen kun ajoin metsään Suomessa ja jäin siihen säätämään, niin tuli selvällä Suomen kielellä huuto: MITÄ OIKEIN PUUHAAT SIELLÄ :D
 
Vastaus: DiRT 3 [PS3]

Tuli ratin säätöjen kanssa muutama hetki tuskailtua ja tällä hetkellä DFGT tottelee näitä säätöjä:

Melko samoilla säädöillä mennään täällä, joskin FF-arvot on suuremmat, tykkään että on vastusta ratissa enempi. :)

On muuten hurjasti parannusta Dirt2:n ajoista tuntumassa rengasrikon sattuessa! Isoilla truckeilla ja rallycross-autoilla osunut rengasrikot eteen ja kyllä hienosti tietää heti mikä rengas on rikki, ja vaikuttaa myös ajamiseen. Dirt2:n ajoilta en muista että olisi ratti alkanut vetää sivulle kun eturengas menee rikki, mutta saatan muistaa toki väärinkin? Tuo olisikin ominaisuus jota kaipailisi esim GT5-tyyppiseen peliin... :)

Joku siitä kartturista mainitsi niin nuotit kuulee kyllä hyvin kunhan muistaa kääntää vahvarista riittävästi paukkuja käyttöön... ;) Ehdottomasti parasta herkkua ajaa sisäkuvakulmasta ja HUDi kokonaan pois käytöstä.

Musiikit on tämmöisellä 'rokkimiehelle' edellisen Dirtin jälkeen suuri pettymys. Siinä oli ihan rokkaaviakin raitoja, tässä vain jotain rinkutuksia. :)
 
Tuli ratin säätöjen kanssa muutama hetki tuskailtua ja tällä hetkellä DFGT tottelee näitä säätöjä:

Noi säädöt on hyvät, ehkä forceja isommalle, niin siinä meikän makuun. Nyt alkaa päästä jo ajotuntumaan kiinni Steering LN: -1 ansiosta.

Ratin säädöt vedin samaan kuin dirt2/F1 2010 eikä ongelmaa ja forcet tuntu hyvältä ja auto käyttäyty paremmin kuin kakkosessa. Tulee varmasti pelattua paljon.

Mäksä, mitkä sun säädöt on, sullahan on myös G27 ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom