Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

B Kröönholmi

Well-Known Member
Monessa tiukassa paikassa missä olis escortin kanssa ollu jo pihalla niin talbotti taipu vielä hyvin.
Kai sitä täytyy lähtee koittaan miten viiatti taipuu :)

No joo, jotenkin kuvittelin että näillä vehkeillä saa tulla urku auki koko kisan mutta olin totaalisen väärässä :D

EK1:llä ja EK2:lla auto vei miestä, happipaikkoja oli joka pätkällä ja EK6:lla tuli puikkelehdittua metsikössä puita pujotellen ja sitten vielä lähellä maalia oli pyörät hetken aikaa ylöspäin:)

Hauskaa taas oli koska mahdollisimman kahvassa yritettiin tulla:cool:

EK5 sladittelua
 
Viimeksi muokattu:

HenkkaT Oivonen

Active Member
Huomenna taas Flying Finns 70-luvun Suomi höntsäkisa välikoppa escorteilla sun muilla c coupe kadeteilla ja mirafioreilla ja mitä niitä nyt olikaan.
Harmi kun puuttuu Datsunit, celicat ja Talbot lotukset vaihtoehdoista.
Ascona 400 kuuluis ehdottomasi tähän settiin.

Hämyn ajotyyli tuohon aikaan aikasnsa edellä Vatasen ja Erkki_Sladi_Pitkäsen rajuja vastaheittoja ja pitkää luisua tyyli sitä yleisöön menevänpää.

Se oli ennenvanhaan siinäkin suhteessa kaikki paremmin joten huomenna baanalle.

Siinä on sitä legendaarista Flying Finns henkeä kerrakseen, Alen, Vatanen, Mikkola, Salonen..

"Hirtti pedaali pohjaan, oli pakko tulla lujaa"

"Kulkee hyvin kun vaan jousituksen löytäis jostain vielä"


Täältä löytyy esim. tuon 1981 rallin reitti ja aikataulu.
Ennen oli rallit ralleja!
 
Flying Finn, H2 rwd Opel, Finland

Meni läpi isommitta virheittä, pariin kertaan tuli hinkattua valleja pitempään joissa meni 0,5-1s hukkaan per kerta.
En jaksanut nauhoittaa yhtään ek:ta mutta tässä Opelin setuppi jolla ajoin

Opel Kadett 16v GT/E, Finland
Alignment:Front: toe 0.00, camber -0.67 / Rear: no adjustment available
Brakes:1,960.00Nm, bias 66%
Differential:driving 72%, braking 40%, preload 50.00
Gears:0.415 / 0.544 / 0.692 / 0.865 / 1.040 / FD 0.180 (top speed 187km/h or 116mph)
Damping:Front: -1.00, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00
Springs:Front: rh 20.00mm, spr 59.24, arb 9.00 / Rear: rh 20.00mm, spr 37.83
 
Viimeksi muokattu:

HenkkaT Oivonen

Active Member
Suomi-Sarja Jämsä Lancia S4

Tuli ajettua tämä kylmiltään ilman viikon hinkkaamista pätkillä.

Näillä 4wd B-ryhmäläisillä vähemmän tullut ajettua ja ei oikein mieleistä
säätöä löytynyt, niin tultiin molemmat pätkät varman päälle.

Kisat tullut nyt ilman keskeytyksiä. Kunhan sais vielä jostain vauhtia nostettua ja tasasempia
vetoja, niin avot! :)
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Suomi-Sarja, Jämsä/Audi Sport quattro evoluutio II vai oliko toi jo laskentatavasta riippuen peräti evoluutio III? Taitaa se II olla.

Heti aamutuimaan unenpöpperössä 3. autona reitille ja ehdoton minimivaatimus omalle ajolle ehjä suoritus ilman hölmöjä virheitä ta turhia riskin ottoja.

Suhteellisen tyytyväinen täytyy olla koska melko puhtaasti tuli läpi, tosin melko pumppaamalla koska omalla kohdalla marginaali onnistumisen ja epäonnistumisen välillä on turhan kapea.

Keltaisen talon hyppysuoralla tuli pumppailtua aivan liikaa koska autossa ei taida olla jousitusta ollenkaan:D

Videoo EK2 pumppailuista tulossa jossakin vaiheessa.Desktop Screenshot 2019.11.17 - 17.17.31.98.jpg

 
Viimeksi muokattu:

DarkSide

Well-Known Member
Suomi-Sarja, Jämsä 205T16
Eipä ole tullut noilla B-ryhmän kotteroilla ajettua vissiin kun kerran aikasemmin ja sen saattaa huomatakin.. :D
EK1 aivan penkin alle.. Puolessa välissä pikku lipeeminen ja rengas rikki,uus alle. No ei aikaakaan kun uudestaan kolhua ja etutohveli rikki,eikä tietenkään ole enää varatossua. Nilkuttaen maaliin.
EK2 Edellisten tapahtumien takia 2 vara tossua mukaan. No eipähän niitä tarvinnu käyttää. Alta pätkä menosta,jostain syystä toi pätkä on vähän paskanlaatunen,mutta kyllä siitä jotain näkee. Voi olle että geforcen nauhotus asetukset on nollaantunu.
 

Gunslinger

Well-Known Member
4WD Suomi-Sarja "SM" Kisa 4, Lancia

Ennen kisavetoa, mietin Audin ja Lancian väliltä. Molemmissa on puolensa, mutta päädyin tuttuun Lanciaan. Sain tehtyä autoon ihan hyvät säädöt, mutta on nuo B-ryhmäläiset vaan hurjia vehkeitä, yhtään ei kestä keskittyminen herpaantua tai on pöpelikössä. EK1 ajo oli jäykkää, joten koitin vetää varman päälle pumppaillen, pätkän loppupuolella meni yksi kolmosen vasen vähän pitkäksi, mutta sain seivattua ja pääsin sen maaliin ilman isompia tilanteita. EK2, Olipa sumuista ja tilanteita riitti. Alkumatkasta meni oikee nopee pitkäksi ja kävin kunnolla pihalla. Keltasen talon suoralla jouduin pumppailemaan, ettei matka päättyisi petäjään. Puolenvälin tienoilla vetäisin sitten, eka ojaan ja sitten karkas toiselle puolelle tietä, kallioon, josta katon kautta, 180' spinnaus. Loppumatka meni onneksi ilman isompia. Oli tuolla näköjään ollut muillakin ohjelmaa, kun maaliin tullessa olin viidentenä.

Tuossa koko ajo, tällä kertaa 60fps, vaihteet H-kaviolla ja ratti laitettu näkymään oikeinpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
4WD Suomi-Sarja "SM" Kisa 4, Lancia

Ennen kisavetoa, mietin Audin ja Lancian väliltä. Molemmissa on puolensa, mutta päädyin tuttuun Lanciaan. Sain tehtyä autoon ihan hyvät säädöt, mutta on nuo B-ryhmäläiset vaan hurjia vehkeitä, yhtään ei kestä keskittyminen herpaantua tai on pöpelikössä. EK1 ajo oli jäykkää, joten koitin vetää varman päälle pumppaillen, pätkän loppupuolella meni yksi kolmosen vasen vähän pitkäksi, mutta sain seivattua ja pääsin sen maaliin ilman isompia tilanteita. EK2, Olipa sumuista ja tilanteita riitti. Alkumatkasta meni oikee nopee pitkäksi ja kävin kunnolla pihalla. Keltasen talon suoralla jouduin pumppailemaan kunnolla, ettei matka päättyisi petäjään. Puolenvälin tienoilla vetäisin sitten, eka ojaan ja sitten karkas toiselle puolelle tietä, kallioon, josta katon kautta, 180' spinnaus. Loppumatka meni onneksi ilman isompia tilanteita. Oli tuolla näköjään ollut muillakin ohjelmaa, kun maaliin tullessa olin viidentenä.

Tuossa koko ajo, tällä kertaa 60fps, vaihteet H-kaviolla ja ratti laitettu näkymään oikeinpäin.
Kyllä tuo oli helpon ja kliinisen näköstä suorittamista, itsellä on kyllä paljon enemmän ohjelmaa koko ajan vaikka vauhtia on paljon vähemmän. Teikäläinen vetää torvi auki ja auto pysyy koko ajan ihan hallussa. Suomassa on kyllä tärkeää, että on oikealla linjalla joka hypyn ja nypyn ylityksessä muuten on äkkiä ojan pohjalla. Täytyy vaan treenata vissiin enemmän.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Kyllä tuo oli helpon ja kliinisen näköstä suorittamista, itsellä on kyllä paljon enemmän ohjelmaa koko ajan vaikka vauhtia on paljon vähemmän. Teikäläinen vetää torvi auki ja auto pysyy koko ajan ihan hallussa. Suomassa on kyllä tärkeää, että on oikealla linjalla joka hypyn ja nypyn ylityksessä muuten on äkkiä ojan pohjalla. Täytyy vaan treenata vissiin enemmän.
No joo, nyt olin treenannut pätkää :D Säädöt auttoi myös paljon, oli ihan eri vakaa auto ajaa kuin oletuksena.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom