Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Festareilta kotiuduttu...väsyneenä...:)
Nyt on pakko ottaa pienet ”päikkärit” ja katsoa josko illemmalla jaksaisi jotain ajella.
Huomenna ja ehkä tiistainakin pysyy vermeet poissa silmistä, kun tulee vieraita ja loppuviikosta taas pientä reissun tynkää ennen lomien loppumista.
 
2H Aussi

Periaatteessa EK1-4 tuli ihan OK, mitä nyt välikoppa escon "vääränpuoleinen ohjaus" ja äkkiväärä käytös vaati vähän totuttelua.
EK5:llä rupesi sitten tapahtuun hölmön mokan muodossa. Perä osui mutkassa ulkopenkkaan joka aiheutti pyörähdyksen poikittain tielle. Pakkia ja vauhdilla sisäpenkkaan->takarenkaat ilmaan ja liikkeelle pääsy vaati työntöapua:confused:
Virheet kertaantuivat EK6:lla kolmen spinnin muodossa jotka eivät työntö-/tai nostoapua vaatineet mutta aikaavievää vekslailua kyllä.
EK7-8 olikin sitten muutenvaan mukavan hankalissa olosuhteissa mutta ei tapahtumaa vaan varovaista etenemistä loppuunkuluneilla renkailla.

Olikin ihan mielenkiintoinen toi huoltoväli jossa siis huollon jälkeinen splttti pidempi. Aiheutti mukavan rengasloton:cool:
 
2H Aussi tulin mitä pääsin, aika pummpailua alussa ja kolmosella spinni. Seiskalla pakollinen suituminen puuhun ja nostotalkoot, sen jälkeen loppupätkä ihan kauheeta sohlailua.

Konsolifin Espaniaa lähdin vielä ajamaan 2H kisan jälkeen ja eihän siinä hyvin käynyt. Ei oikein laciaan löytynyt säätöja sen huomasi. Kolmosella rengasrikki ja auton poikittain kaiteen ja kallionväliin. Seiskalla useampi suistuminen ja nostotalkoot. Vikalle pätkällä vielä auto katolleen ja siitä sitten lopulta maaliin päästiin.

2H kisana huomenna Monte, R5-kalustolla ja 6EK:ta.

Teen huomenna aamupäivällä tuonne konsolifin HC-puolelle vaikka parin kisan mittasen sarjan ja ajoaikaa tulee 4 päivää/kisa.
 
Kfin_1 Espanja oli tosiaan haastava kun vain eka huoltoväli oli täysin kuivaa, muuten pitää sitten arvioida oikeita rengasvalintoja.
Sen verran oli pliukasta että nelosella mutkasta hiuksen hienosti väärälle puolelle kaidetta josta peli heitti takaisin tielle, aikasakko.
Vitosella sama, mutta rytäkässä meni rengaskin.

Kantsisko HC:lle tehdä nyt vain yksi 4pv kisa, ni viikonlopuksi saisi todennäköisesti Walesin?
 
Kfin_1 Espanja oli tosiaan haastava kun vain eka huoltoväli oli täysin kuivaa, muuten pitää sitten arvioida oikeita rengasvalintoja.
Sen verran oli pliukasta että nelosella mutkasta hiuksen hienosti väärälle puolelle kaidetta josta peli heitti takaisin tielle, aikasakko.
Vitosella sama, mutta rytäkässä meni rengaskin.

Kantsisko HC:lle tehdä nyt vain yksi 4pv kisa, ni viikonlopuksi saisi todennäköisesti Walesin?

Tehdään niin.

Nyt siellä on Konsolifin HC kisana saksa B-ryhmän nelivedoille tehty, aukeaa tänään klo.12.00.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt siellä on Konsolifin HC kisana saksa B-ryhmän nelivedoille tehty, aukeaa tänään klo.12.00

No pehfkele asiaa! Pitää heti käydä paukuttamassa Audilla pois:p

EDIT: HC Saksa rapsaa

Hankala kisa jossa luultavasti rengasvalinnat näyttelevät ainakin jonkinlaista osaa kun mielestäni hyviä vaihtoehtoja millä lähteä on enemmän kuin 1;)

Kisa lähti hapuilevasti liikkeelle ja EK1:llä jo pakiteltiin pyörähdyksin seurauksena. Valitsemani renkaat rupesi selvästi antautumaan jo EK4:lla ja huoltoon asti tultiin varmanpäälle.

Huollon jälkeen EK10:llä todella liukkaissa olosuhteissa karahti kivikkoon ja joutui renkaanvaihtohommiin:mad:
EK10,5-12 tultiinkin sitten sukkasillaan koska ainoa vararengas oli jo käytetty, silti Audi pyrki kokoajan tieltä ulos..

Yhteenvetona, jarrupaikat kovin hakusessa joka teki ajosta liian kulmikasta menestyäkseen. Katsotaan miten riittää Lancia teamia vastaan, veikkaan taas TOP6 ja veikkaan myös että kukaan ei tule täysin ongelmitta läpi näoissa olosuhteissa ja näillä voimavehkeillä:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Lähdin ajaa tota konsolifin hc saksaa niin kolmannella pätkällä hävisi lopussa jarrut. Onneksi pääsin maaliin asti. Täytyy ruveta purkamaan noi polkimet että mistä johtuu toi vika. Enpä olisi uskonu että joutuu ihan oikeisiin korjaus hommiin ku ajaa rallipeliä
 
HC Saksa tuli ajettua ja olihan siinä mukavasti haastetta. Spinnejä semmonen 6-7 kpl ei vaan kerkee millään mukaan kun on joku vähän keventävä mutka, onneksi sattui olemaan aina tilaa pöyriä niin pysyi auto suht ehjänä. Ilman pöyrähdyksiä olin välillä ihan mukavasti kröönholmin tuntumassa väliajoissa. Ek:10 kun pamahti aika minuutin vihreälle kröönholmin renkaanvaihdosta johtuen niin meni loppupätkällä pasmat ihan sekaisin;). Sadekelillä oli kyllä jarrupaikat hankala löytää ja vähän kun yritti tulla niin yleensä se oli paalissa tai risteys pitkäksi.
 
:D

Sellanen oma mielipide noihin kisoihin että jos noi vuorokauden aikojen vaihtelut menis sillai normi aikajanan mukaan (mistä ajasta sitten lähteekin).

Juu, itse tykkään noista B-ryhmän voimapeleistä ja Audilla mennään aina, kun sukunimikin niin velvoittaa:rolleyes:
Takapiikeissä vaan puskee aivan helkutisti (käsijarrua ei tietenkään näissä ole) myöskään "jarruja ei oo" ja kaasulla saa olla tarkkana. Märällä sutii joka vaihteella asfaltilla:cool:

Fiilistelyä-> Superautojen aika 84-86
 
Viimeksi muokattu:
:D

Sellanen oma mielipide noihin kisoihin että jos noi vuorokauden aikojen vaihtelut menis sillai normi aikajanan mukaan (mistä ajasta sitten lähteekin).


Juu, itse tykkään noista B-ryhmän voimapeleistä ja Audilla mennään aina, kun sukunimikin niin velvoittaa:rolleyes:
Takapiikeissä vaan puskee aivan helkutisti (käsijarrua ei tietenkään näissä ole) myöskään "jarruja ei oo" ja kaasulla saa olla tarkkana. Märällä sutii joka vaihteella asfaltilla:cool:
:D

Sellanen oma mielipide noihin kisoihin että jos noi vuorokauden aikojen vaihtelut menis sillai normi aikajanan mukaan (mistä ajasta sitten lähteekin).

Juu, itse tykkään noista B-ryhmän voimapeleistä ja Audilla mennään aina, kun sukunimikin niin velvoittaa:rolleyes:
Takapiikeissä vaan puskee aivan helkutisti (käsijarrua ei tietenkään näissä ole) myöskään "jarruja ei oo" ja kaasulla saa olla tarkkana. Märällä sutii joka vaihteella asfaltilla:cool:

Tuo on hyvä idea, täytyy jatkossa koittaa katsoa kun olosuhteita muuttelee, että aikajana olisi looginen.
 
Tässä pikku kysymys vähän aiheen ulkopuolelta eli onko kukaan kiinnostunut vanhoista rallivideoista (VHS) itsellä ei ko. laitteita ole ollut moneen vuoteen mutta en ole ko. kasetteja raaskinut roskiin heittää. Kasetteja on 15 kpl suurin osa 1992 -1995 ajalta rallizoomin tuotantoa mm. F-rallisarjaa. Mukana myös pari GTV-videota junnu-sm sarjasta -88 ja -89, jos en väärin muista taitaa toisella olla myös erään kröönholmin haastattelu pikku lipsahduksen jälkeen olisko kalustona ollut Ascona? Korjatkaa jos olen väärässä on tosiaan varmaan n.25 vuotta kun olen viimeksi niitä katsonut. Nauhat saa siis ilman korvausta ne todennäköisesti menee roskii syksyllä.
 
Lähdin ajaa tota konsolifin hc saksaa niin kolmannella pätkällä hävisi lopussa jarrut. Onneksi pääsin maaliin asti. Täytyy ruveta purkamaan noi polkimet että mistä johtuu toi vika. Enpä olisi uskonu että joutuu ihan oikeisiin korjaus hommiin ku ajaa rallipeliä
Löytyhän se syy jarrujen häviämiseen. Muutin tässä taannoin polkimien paikkaa hieman ja olin onnistunut jättämään piuhat jotenkin huonosti niin olivat nirhautuneet poikki. Onneksi sain ongelman ratkaistua kuten kuvista näkee.
 

Liitetiedostot

  • 1.jpg
    1.jpg
    5,6 MB · Lukukerrat: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    4,5 MB · Lukukerrat: 13
Tässä pikku kysymys vähän aiheen ulkopuolelta eli onko kukaan kiinnostunut vanhoista rallivideoista (VHS) itsellä ei ko. laitteita ole ollut moneen vuoteen mutta en ole ko. kasetteja raaskinut roskiin heittää. Kasetteja on 15 kpl suurin osa 1992 -1995 ajalta rallizoomin tuotantoa mm. F-rallisarjaa. Mukana myös pari GTV-videota junnu-sm sarjasta -88 ja -89, jos en väärin muista taitaa toisella olla myös erään kröönholmin haastattelu pikku lipsahduksen jälkeen olisko kalustona ollut Ascona? Korjatkaa jos olen väärässä on tosiaan varmaan n.25 vuotta kun olen viimeksi niitä katsonut. Nauhat saa siis ilman korvausta ne todennäköisesti menee roskii syksyllä.

Älä ihmeessä pois heitä! jos ei muille kelpaa niin minulle kelpaa. Löytyy itseltäkin reiluhkosti vielä VHS matskua pääosin 84-86 vuosilta jotain MM-koosteita, osa säilynyt ihan katselukelpoisinakin mutta osaan ilmestynyt raitaa ja häiriöä.

Myös toimiva VHS nauhuri vielä nurkissa, se on nostalgiaa se :cool:

Huom! Pitkään etsiskellyt 80-luvun lopun Rallin Maailmasta (YLE) ohjelman introa. Jos sellainen jostaan kotinauhoitus kasetista yms löytyy niin olen kiinnostunut. Ohjelma saattaa olla myös aivan 90-luvun alusta koska introssa mm Vatasen kaato RAC (89?)


EDIT: ->FLYING FINN clubissa B-ryhmän 4wd Monte carlo kisa auki pari pvä. 9 pätkää

Alkulämpönä-> Stig Blomqvist fiilistelee Turinilla
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin muuten HC saksaan niitä gtr-videon säätöjä lanciaan ja ei kyllä sopinut ollenkaan meikäläisen ajotyyliin. Perä oli vielä levotomampi kuin omilla säädöilläni, omat säädöt osin täysin päin vastaisia kun videolla:eek:
 
Konsolifin_1/Spain/A-ryhmä

Kävin ajaa ennen kisaa yhdellä pätkällä rengastestiä ja sattuin niin hyvä säkä, että keli oli sopivasti vaihtelevaa ja pääsin testaamaan yhdet satsit kuivan- ja märänkelinrenkaita. Kisa lähti hyvin käyntiin Ek1: ei tilanteita, varmalla ajolla vähän kärkeä jäljessä. Ek2: Lopussa yksi spinni, muuten ihan hyvin. Ek3: Alkupätkä hyvin, lopussa vähän kyntämistä, mutta ei vaurioita. Ek4: Ei tilanteita, ero pysyi kohtuu hyvänä kärkeen, tässähän on kaikki mahdollisuudet vaikka mihin, jos rengastaktiikka osuu nappiin. Ek5: puoleenväliin näytti vauhti hyvältä, sitten takakulma napsahti luistossa kevyesti kallioon ja vaikka rengas ei heti mennyt, niin pito hävisi. Sen jälkeen liukastellen, yksi spinni ja ulosajo/nosto, jonka jälkeen odotetusti rengas sökönä ja korjauksesta se minuutti sakkoo. Ek6: Eka märkä. Meikälle paha pätkä, melkein heti alussa pihalle ja nosto, sama paikka kuin ekassa Espanjan kisassa. Pistin nyt pätkän nimen mieleen ja käyn kyllä opettelemassa tuon mutkan. En osaa noilla nuoteilla varautua siihen yhtään. Pätkän loppuun vielä luisussa kallioon ja rengas edestä rikki ja menihän siinä syyläri, kone, turbo yms. Ek7: Liikaa jo yritystä ja sama homma, luisussa kallioon ja rengas rikki ja jotain muutakin hajoo samalla :D Ek8: toteen pätkän alussa auton olevan lunastuskunnossa, joten keskeytys.

Kisa lähti hyvin käyntii, mutta yhdestä virheestä ek5.lla lähti lumipallo pyörii ja kisa loppui kesken ek8:lle. Ehkä tuli kisa-huumassa ajettua hieman liian isolla riskillä, mutta hauskaa oli siihen asti.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäkää ihmeessä tämä sarja, samanlaisena jos saa toivoa. Itse vähemmän ajan niin kiva käydä kerran viikossa kisailemassa suomalaisia vastaan

Kummeleita mukaillen: ”Selvä!”

Laitan seuraavaksi mm. seuraavanlaisen sarjan, mutta ehkä hieman vaihtelua autoihin tällä kertaa (edellinen oli A-luokan sarjansa);
?
1. Monte
2. Ruotsi
3. Puola
4. Wales
5. Australia
6. Uusi Seelanti
 
Kummeleita mukaillen: ”Selvä!”

Laitan seuraavaksi mm. seuraavanlaisen sarjan, mutta ehkä hieman vaihtelua autoihin tällä kertaa (edellinen oli A-luokan sarjansa);
?
1. Monte
2. Ruotsi
3. Puola
4. Wales
5. Australia
6. Uusi Seelanti

vaikuttaa passelille ja mun puolesta, vaihtelua autoihin.
 
Tuli semmonen mieleen että vois tehdä herrasmies sopimuksen ja kaikki ajaisi samalla sovitulla autolla kisat. Ei tulisi aina valittua sitä omaa suosikki autoa. Mitä ootte muut mieltä?
 
Ylös Bottom