Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

2H/Puola/3H Bemmi

Olipah tehty kisa :D Lähdin ajaa suhkot varmanpäälle, kun Bemarilla ei paljoa kokemusta märällä. Ekassa huollossa tsekkasin, joko olis muitakin, mutta ei siellä paria keskeytystä lukuunottamatta ollut mitään tulosta. Pete oli kerinnyt välissä ajaa ihan hyvät pohjat ekalle pikikselle, mutta sitten keskeyttänyt. En viitsinyt ihan yksin pitkää kisaa ajaa loppuun, joten EK6:lle kokeilin vähän rajoja ja keskeytin suosiolla toisen rengasrikon jälkeen.

Sateella, noilla pitkillä ek:lla huomas, että softeista huononee pito aikasta paljon neljännellä pikiksellä. Oliskohan mediumilla pärjännyt paremmin?

Vähän tylsä kisa painaa koko ehtoo yksin, 12EK:ta, pelkkiä täysi-pitkiä pätkiä, takavetoisella ja vieläpä märässä :p
 
Viimeksi muokattu:
Ja lisätään tuohon vielä että eniten syö miestä omaista suorituksista riippumattomat ongelmat esim pelin klassiset bugit, äänien häviämiset, pelin tilttaamiset yms.

Ei siellä tosiaan kilpailuviettiä tyydytetä terveisiä ajelemalla, mutta kyllähän siellä nuo tietyt jantterit (jotka ei täällä ilmeisesti ainakaan kirjoittele liiemmin) ajaa ainakin paikoitellen vauhtia mihin ei mitään saumaa:rolleyes:

Onko pelikoneena pc, vai konsoli? Ja onko äänet hdmi, rca, vai optisella ulostulolla? Olen kullut, että optisella ulostulolla voi olla tekemistä äänien katoamisen kanssa, tässä DR2:ssa. Mulla alustana Ps4 slim, missä audio out, hdmi, tai ohjaimen kautta langattomasti, eikä äänet kolmen viikon pelaamisella vielä hävinnyt kertaakaan, kop kop kop.

Ittellä onneksi yleisin bugi on kosmeettinen, auton korin häviäminen, lähdössä, maalissa, tai uusinnassa. Ajan aina ohjaamosta, niin siinä ei oo onneksi näkynyt tuota bugia :)
 
Viimeksi muokattu:
PC, ulostulosta ei muistikuvaa ja koppa on täälläkin jopa aika usein hiema koomisen näköinen, joskus ollut pelkkät pyörät ja kuskit.

Ohjaamokuvakulma, oletus kääntösäde 900 astetta joka automaattisesti hieman muuttunee auton mukaan (soft lock?) Ratti Logitec G27, H-kaavio/läpsyt autosta riippuen.
Ajopenkki toimistotuoli.
Ei ajoapuja ja esim. B-ryhmä 4WD ei käsijarrua.

Näyttönä liian pieni 24" ruutu. Mahdollisuus toki olisi pelata myös tykin kautta koska pelaan "elokuvateatterissa" mutta en ole jaksanut viritellä..
 
PC, ulostulosta ei muistikuvaa ja koppa on täälläkin jopa aika usein hiema koomisen näköinen, joskus ollut pelkkät pyörät ja kuskit.

Ohjaamokuvakulma, oletus kääntösäde 900 astetta joka automaattisesti hieman muuttunee auton mukaan (soft lock?) Ratti Logitec G27, H-kaavio/läpsyt autosta riippuen.
Ajopenkki toimistotuoli.
Ei ajoapuja ja esim. B-ryhmä 4WD ei käsijarrua.

Näyttönä liian pieni 24" ruutu. Mahdollisuus toki olisi pelata myös tykin kautta koska pelaan "elokuvateatterissa" mutta en ole jaksanut viritellä..

Hyvä huomata, ettei tarvii olla täysi simukoppi kovaan vauhtiin :cool:

Täällä myös lähes vastaavaa setuppi. Tosin konsolijonnena koneena Ps4, muuten toimistotuoli, ei apuja, soft lock asetus päällä, G29 H-sifterillä, 32” töllö 15ms latensilla, känkkää kylläkin käytän B-ryhmässä, jos tarve vaatii.
 
Pelaan tätä PC:llä 4K 55" TV:llä, ajopenkkinä Playseat ja rattina T300, G25 modatuilla polkimilla, jäykempi jarrujousi ja yhdistetty jarru ja kytkin pedaali.
Sen verran mopo PC että pelin resoa ei pysty nostamaan yli 1440p jotta pysyy lukittu 60fps, taitaa olla PS4 Pro:lla nykyään myös 1440p.

Minut voi lisätä Steamissa kaveriksi niin voi vertailla aikoja, löytyy nimimerkillä Karppuuna.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä huomata, ettei tarvii olla täysi simukoppi kovaan vauhtiin :cool:

No ei kai ny, kunhan höntsäilen :)

Lisätään vielä että DR1:stä tuli muutamaan vuoteen hinkattua 849h jonka jälkeen iski rata-autoilu kipinä Assetto Corsa 1200h ja nyt näyttää julkaisupäivänä hankitussa DR2:ssa 249h.

Juurikaan en viitsi päätäni säätämisillä vaivata hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta esim kisoissa joissa huutaa pidempää välitystä tms.

Assettossa kisaan yleensä DTM kisoja BMW E30 M3:lla johon löytynyt toimivat perussäädöt ja kärkisijoista kamppaillaan yleensä joka kisassa.

Assetto tosin jäänyt tosi vähälle viime aikoina.
 
Viimeksi muokattu:
2H Saksa
Ekalla pätkällä risteys pitkäksi ja pakkivaihteen kautta jatkamaan. Muut pätkät menivät ihan ok, huollossa tuli valittua kuivan kelin renkaat, saa nähdä tuleeko hävittyä liikaa vitosella niiden takia.
 
2H Germany

Vetelin Wet:eilla puistikkoon aika huolella viitosella aikahukka varmasti yli 15sek ja EK6:lla ei sitten pitoa yhtään joten rengas kiveen ja poks. Vanteilla maaliin eli se siitä rengaslotosta:p

No ei haittaa, peilistä löytyy syyllinen.
 
2H/Saksa/cc2000

Sitikka alle ja menoks. EK1-3 ei ihmeempiä tilanteita, sen kulkki mitä uskalsi päästellä. Kärkeen noiden jälkeen ihan inhimillinen ero. EK4 sen muistin pätkästä, että mutkat tulee silmille, hyvä jos ilman kolhuja selviää. Niinhän ne tuli, wetit alla vielä kahta enemmän. Onneks känkällä sai pelastettua pahemmilta kolhuilta, kerran napsahti perä kiveen, mutta siitä meni korkeentaan renkaan kulma kenoon. Vauhdissa tosin näky luisuttelut, kärki tuntui päässeen karkuun. EK5 ison hypyn jälkeen pimee oikee pääs yllättää liukkaudellaan ja lähti jakamaa. Seuraavassa jyrkässä vetäsin keulan kiveen ja syyläri mäsäksi. Kärjessä oli paikat vaihtunut. EK6 arvasin ettei vauhti tuu riittämään, joten ajelin varmanpäälle maaliin, moottoririkkoisella autolla. Kärjestä oli Kröönholmi tippunu, mutta Pete pysyi edellä. Ero kärkeen tässä vaiheessa about 40s ja melkein selvisin romuttamatta autoa, ihan kohtuullisesti meni. Veikkaan että muutamat tulee vielä ohi, jos vaan ilmestyvät viivalle.

Edit. Katsoin tulospalvelusta, että suhkot ehjä suoritus riittikin kakkoseks.
 
Viimeksi muokattu:
2H Saksa ja siihen perään KonsoliFIN HC Ruotsi.

Saksa: Muutaman päivän ajotauon jälkeen tuntuma vähän kateissa, se kyllä huomasi. Täytyi ottaa aika varovasti pätkät eikä mitään isompia kohelluksia, pari risteystä pitkäksi ja vähän peruuttelua. Muilla vähän enemmän ohjelmaa jonka ansiosta taisin saada pari sijoitusta lopussa.

Ruotsi: Erot alkoi olemaan 5 EK:n jälkeen eteen ja taakse sen verran, että meni loppu vähän yksin ajeluksi. Jollain pätkällä Onnistuin auton kiupsauttamaan 360 astetta pituusakselin ympäri mutta keula pysyi menosuuntaan eikä isompia vaurioitakaan tullut. Vauhti osuuksilla tulee kovasti eroa kärkeen kun ei kantti kestä ja latu riitä.
 
Jaahas...olisikohan se tänään töiden jälkeen aikaa päräyttää HC/Ruotsi alta pois. Eilen illalla piti tehdä jo tuo ja ajelin pari testipätkää, että saisi tuntuman, mutta sitten muu illan ohjelmisto sotki suunnitelmat yllättäen.
A-ryhmän Lancia on yksi lempiautoistani ja pikaisilla testeillä tuo tuntui taas istuvan käteen heti ensimetreillä. Tosin Ruotsi ei kuulu suosikkeihini, mutta toivon mukaan hommaa helpottaa tuttu ja turvallinen Lancia, joka pääsääntöisesti menee sinne minne käsketään. :)

Lisäksi näyttäisi olevan Dirtissä myös Wales A-ryhmän peleillä...senkin haluaisin ehtiä kokeilemaan.
 
Nyt Walesia tullu tahkottua kun ajoin Officialin ja Expertin tänään läpitte. Ei mitään isompia vahinkoja, tosin Expertissä onnistuin ottaa varaslähdön mutta ei vaikuttanut loppusijoitukseen 10 sekunnin sakko. Molemmissa tässä vaiheessa 20 joukossa.
 
HC Ruotsi:

Eka pätkä tuli ajettua shake downina offline ja jysähti leaderboard kärkiaika.
Joten ei muuta kuin kisaan ja ajatuksella, että hieman voi rauhoittaa menoa.
Eka pätkä Ok ja toisella pätkällä taisi sitten tulla leadeboard kärkiaika, vaikka vähän varovaisesti tultiinkin.
Seuraavilla pätkillä ei mitään ihmeellistä, kunnes ekan huollon jälkeisellä yöpätkällä sitten kolisikin. Vähän nappasi penkkaan liiaksi ja kattokerho kutsui. Sen jälkeen vielä yksi spinnaus. Ehkä jotain hajosi autosta, kun tuntui yhtäkkiä oudolta ohjaus ja ajo. Huoltoon asti yritettiin vähän varovaisemmin ja pieniä virheitä siellä sun täällä. Tiukkaa sekuntitaistelua tuntui olevan B Kröönholmin kanssa ja vikalla pätkällä varmistellen ja hölmöilyjä vältellen maaliin.
Eihän se nyt niin pöljä maa olekaan ajaa rallia, kun alle saa auton joka tottelee käskyttäjäänsä.
 
Lancia tosiaan luokitusten vastaisena (rajusti alipainoisena) ylivoimainen A-ryhmässä ja omissa käsissä n 1,2sek/km nopeampi kuin seuraava suht tasainen parivaljakko.
Lanciaan toki itsekkin nyt lankesin koska Ruotsissa haluan yrittää ajaa voitosta;)
 
Viimeksi muokattu:
Lancia tosiaan luokitusten vastaisena ylivoimainen A-ryhmässä ja omissa käsissä n 1,2sek/km nopeampi kuin seuraava suht tasainen parivaljakko.
Lanciaan toki itsekkin nyt lankesin koska Ruotsissa haluan yrittää ajaa voitosta;)

Kovaa näytät menevän Ruotsissa(kin)! Kyllä ihan tosissaan saa ajaa ja Hamran pätkällä naureskelin väliaikoja, että taitaa olla BK:n aikoja johon tässä vertaillaan. Mentiin aika tasatahtia koko pätkä ja oli tunne ettei siitä paljoa voi kiristää, ilman että lepikko kutsuu :D
 
HC Ruotsi

Cossu Escorttiin hiukan säätöjä shake downissa ja aika hyvälle tuntui.
Ek:t 1 ja 2 tuli ihan ok suorituksilla läpi.
Tämän jälkeen alkoi tapahtua!
Kolmosen loppu päässä töksystä tippui valot keulilta, joten se tiesi nelospätkälle vaikeuksia.
Ek 4 tultiin kieli keskellä suuta ja yritti sihdata penkkojen välissä. Ei ihmeempää ohjelmaa, ja näköjään
tuli ihan kelvollinen aikakin.
Huollossa pientä kori ja valo korjausta, joten päästiin vitos pätkälle ehjillä valoilla.
Vitonen tuli ihan asiallisesti, mutta loppupään oikee ysikympissä leikkasin liian sisältä ja
auto kiepsahti hitaasti katolleen. Yleisön nosto kesti kauan ja siinä paloi se 30 sek.
Ihmettelin hiukan auton käytöstä jo vitosella kun tuntui aliohjaavan reilusti. Kutos pätkä
ihan ok suorittamista, mutta auto oli vikura ja vähän väliä lähti kirjoittamaan ja aliohjasi pahasti.

No huoltoon päästyäni pienet korjaukset ja renkaan vaihto. Siinä vaiheessa huomasin että alla olevat
oli ihan loppu. Olin siis unohtanut vaihtaa renkaat ekassa huollossa ja auton käyttäytyminen johtui siitä.:D

Pätkät 8 ja 9 ihan ok suorittamista. 10 pätkä sit lumi sateessa vaikeeta, kun ei oikein hahmottanut tietä ja
jarrupaikkoja.

Kuitenkin maalissa ja ilman ongelmiakaan ei olisi ranteet riittänyt kärkeen.:)
 
KonsoliFIN Aussi ajettu oli hyvää kisaa Kröönholmin kanssa ja välillä olin jo kakkosena jonkin aikaa, mutta sitten tuli pikku töksy puuhun joka sotki ajamista. Loppu tuli ilman pahempia virheitä mutta ei vauhti riittänyt, Pete survonu menee kyllä kovia aikoja noilla pärpättimillä, ei voi kun ihmetellä.
 
Tulihan sitten vedettyä se Dirt/Wales vielä perään.
On se vaan vaikea maa ainakin mulle ja nyt ei Lanciakaan tuntunut ollenkaan hyvältä. Jälleen kerran ulosajoja kertyi vaikka muille jakaa. Kolmannella pätkällä pudottiin kauas kärjen tuntumasta. Kyllä vetää kärki ihan käsittämätöntä kyytiä tuolla, kun heti ekalla splitillä olin yleensä jo sen 3-5sek perässä ja se sama tahti jatkui jokaisella splitillä.
Ek8 jälkeen huomasin, että Raidman on vielä tavoitettavissa, kunnes ajoin taas ulos. Eroa taisi olla 11sek vikalle pätkälle lähdettäessä ja siellä onnistuin sitten nousemaan Raidmanin ohi :)
 
Hc ruotsi
mitsul lähin ja en oikee tiedä et mil rusinal tulin maalin mut tulin kuitenkii 3ek maalin jälkee löysin tolpan mist moottori ei oikee tykänny mut onneks oli huolto suht lähel 6ek mentii sillan jälkee nopees mutkas katollee jäi vissii joku alle ku tuli nii nopeest takas tielle 8ek ei ollu ku 360 pyörähdys ja sit viel vikal pätkäl kuskin etutengas rikki ja sit sekää ei tuntunu riittävän ni viel apparin puolen taka rengas paskaks mutta maalii kuitenkii pääs se riittää
 
Ylös Bottom