Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

4WD SS: Tarkalla linjalla, ilman turhaa revittelyä, menee Lancia kovaa. JiiVeen koko USA:n ralli katsottavissa.

On kyllä tosiaan hienon näköistä. Ajaako täällä muuten kukaan muu kepillä (H vaihteisto) ja kytkimellä? Tuli hommattua toi TH8A ja pahasti loppuu koordinaatio kesken, kun täydestä vauhdista lyö kytkimen pohjaan ja ihmettelee, kun ei pysähdy vehje millään. Lisäks noihin neulansilmiin sammuu auto melkeen joka kerta. :rolleyes: Lisää reeniä perkele!
T: Nimim. Kaks pätkää kesti B-ryhmän Audi

ps, Eipä A-ryhmän Subarullakaan kauaa leikki kestänyt, vaikka oli ykkösestä tuttu ralli kyseessä.
 
Itse tulee ajeltua aina välillä kepillä ja H-kaaviolla, mutta nykyisin mulla on valjastettu se vaihdekeppi käsijarruksi, niin olen kaikki club-kisat ajanut vaihteet ratin läpysköillä.

Jos vain saisi käkkärin jostain tuolle G29:lle, niin ajaisin ehkä enemmänkin H-kaaviolla.
Joillakin autoilla se H-kaavio tuntuu jopa nopeammalta, kun voi heittää tiukassa jarrussa/mutkassa esim. suoraan neloselta kakkoselle tai ykköselle jne.
H1 ja H2 luokkien päivä ja viikkohaasteita olen ajanut netissä myös H-kaaviolla, mutta niitä ei ole tullut ajettua juurikaan enää clubien myötä.
 
On kyllä tosiaan hienon näköistä. Ajaako täällä muuten kukaan muu kepillä (H vaihteisto) ja kytkimellä? Tuli hommattua toi TH8A ja pahasti loppuu koordinaatio kesken, kun täydestä vauhdista lyö kytkimen pohjaan ja ihmettelee, kun ei pysähdy vehje millään. Lisäks noihin neulansilmiin sammuu auto melkeen joka kerta. :rolleyes: Lisää reeniä perkele!
T: Nimim. Kaks pätkää kesti B-ryhmän Audi

ps, Eipä A-ryhmän Subarullakaan kauaa leikki kestänyt, vaikka oli ykkösestä tuttu ralli kyseessä.

Ajan H-kaaviolla, jos autossa oikeesti se käytössä. Tosin ilman kytkintä, väli-kaasulla ja kaasun nostelulla, kun kytkinpoljin yhdistetty, myös känkkään.
 
4WD Suomi-sarja

Lanciallalle lähdettiin vähän kylmänä kisaan työviikon jälkeen mutta lopputulos oli omasta mielestä parempi kuin osasin kuvitella.
Ensimmäisillä parilla pitkällä ek:lla pari spinniä liian vahvan hyökkäyksen takia mutta ei se mitään, himmasin pikkusen pitkiin mutkiin ja lopputuloksena kisan päätteeksi oltiin ensimmäinen 13:lla sekunnilla. Saa nähdä tuleeko kukaan vielä perästä kovempaa.

Edit: Pakko vielä antaa pisteitä suomi-sarjan pitäjälle hyvästä aikataulusta. Reissutöiden takia muutama kisa monissa clubeissa jää välistä mutta tämän aikataulu sopii täydellisesti.
 
Ajan H-kaaviolla, jos autossa oikeesti se käytössä. Tosin ilman kytkintä, väli-kaasulla ja kaasun nostelulla, kun kytkinpoljin yhdistetty, myös känkkään.
Joo mietin, että pitäiskö jättää toi kytkin pois. Ei sitä muista, kun tullut automaattiautolla ajeltua viimiset 10 vuotta automaatilla ja ajopelit noilla viiksillä. :)
 
Ajan H-kaaviolla, jos autossa oikeesti se käytössä. Tosin ilman kytkintä, väli-kaasulla ja kaasun nostelulla, kun kytkinpoljin yhdistetty, myös känkkään.

Sama ja kääntösäde 900-astetta soft lock on.

Jostakin syystä kytkimen käyttö ei tässä itsellä luonnistu vrt esim Assetto corsa jossa kytkimen käyttö on todella luontevaa.
 
Sama ja kääntösäde 900-astetta soft lock on.

Jostakin syystä kytkimen käyttö ei tässä itsellä luonnistu vrt esim Assetto corsa jossa kytkimen käyttö on todella luontevaa.

Pleikkarilla ei voi laittaa asteita mistään G29:lle erikseen, mutta otin tällä viikolla tuon soft lockin veks ja laitoin saturaation 75:een, muuttui tuntuma paljon luonnollisemmaksi. Tähän asti tuskaillut liian verkkaisen ohjauksen kanssa, varsinkin vanhemmalla/takaveto-kalustolla. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
 
Onhan se verkkainen mutta myös realistinen. Itsellä saturaatio 100 jolla ratit näyttäisi kääntyvän samaa tahtia.

Kieltämättä sompailla saa hiki päässä mutta kikka kolmosia ei ole aikomus ruveta (pl kytkin) käyttämään autenttisuuden kustannuksella;)
 
Onhan se verkkainen mutta myös realistinen. Itsellä saturaatio 100 jolla ratit näyttäisi kääntyvän samaa tahtia.

Kieltämättä sompailla saa hiki päässä mutta kikka kolmosia ei ole aikomus ruveta (pl kytkin) käyttämään autenttisuuden kustannuksella;)

Mulle se taas tuntui liian hitaalta, versus normi-peltoauto :D nyt tuntuu enemmän samalta.
 
4WD Suomi-sarja

Lanciallalle lähdettiin vähän kylmänä kisaan työviikon jälkeen mutta lopputulos oli omasta mielestä parempi kuin osasin kuvitella.
Ensimmäisillä parilla pitkällä ek:lla pari spinniä liian vahvan hyökkäyksen takia mutta ei se mitään, himmasin pikkusen pitkiin mutkiin ja lopputuloksena kisan päätteeksi oltiin ensimmäinen 13:lla sekunnilla. Saa nähdä tuleeko kukaan vielä perästä kovempaa.

Edit: Pakko vielä antaa pisteitä suomi-sarjan pitäjälle hyvästä aikataulusta. Reissutöiden takia muutama kisa monissa clubeissa jää välistä mutta tämän aikataulu sopii täydellisesti.

Onnittelut tosi kovasta vedosta! En jaksa uskoa, että kukaan tulee enää takaa ohi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Konsolifin_1 Ruotsi/ Ford Focus

Irtolumet aurattu. Pötköön ajettiin ja taas lähti verkkaisesti liikkeelle, ei tilanteita, ei oikeen vauhtiakaan.

Viimeisen splitin 3 pitkää tuotti vähän ongelmaa mm kaato EK11, mutta se taisi olla ainoa mainitsemisen arvoinen tapahtuma koko kisassa.

Tollasella pumppaamisella ei asiaa TOP5, mutta Ruotsissa on silti mukava aina päästellä :)
 
Konsolifin_1 Ruotsi Ford Focus

Kröönholmin piirtämien linjojen perässä reitille ja hyvä yrkka päällä.
Perusvarmaa ajoa alusta loppuun. Vikalla pätkällä katonkautta pyörilleen ja aika menetys minimaallinen.
Jopa lumisade pätkät tuli ihan ok.

Tällä kertaa tuli Kröönholmi selätettyä 21 sekunnin marginaalilla.:cool:
Tiukkaa kisaa oli kuitenkin, mut sain lopun pitkillä pätkillä reuhattua eron.:)

Edit. Niin ja piti mainita, et putkeen kun ajoi kisan, niin hikee pukkas :D
 
Viimeksi muokattu:
4WD suomi sarja

Alusta asti ihan päin peetä ja lopulta kesketys onneks alkaa loma ja tulee lähettyy mökille ni pääsee pitää pienen tauon ku on tullu ajettuu ihan liikaa ja alkaa olee mitta täys rallia pitää viel koittaa rämppii toi fwd ja kfin1 läpi ja sit poistuu pelin parist vähäks aikaa
 
FWD

Suht ok ajoo yks rengasrikko ja siit 1min penaltii muuten ei kummempaa tapahtumaa kfin1 ajan huomen pitää kattoo jos ois oikee hurja ja laittas siks aikaa striimin päälle ni näkee halukkaat kunnon toilailuu
 
.
4WD suomi sarja

Alusta asti ihan päin peetä ja lopulta kesketys onneks alkaa loma ja tulee lähettyy mökille ni pääsee pitää pienen tauon ku on tullu ajettuu ihan liikaa ja alkaa olee mitta täys rallia pitää viel koittaa rämppii toi fwd ja kfin1 läpi ja sit poistuu pelin parist vähäks aikaa

Meinasitko pitää pitkänkin loman pelistä? tän testi-sarjan jälkeen tulee vielä yks, vähän erikoisempi juttu ja sitten about 3 viikon päästä aletaan ajaa kunnolla mestaruudesta, jos ajajia riittää :D
 
4WD Suomi-sarja USA

Meinas jäädä ajamatta, mutta kerkesin nyt sentäs aamukahvetta hörppiessä kurauttaa. Pari kolme shakedownia, hyvältä tuntui, eikun baanalle, 5 mutkaa ok, aukealle ja kaasu pohjaan, vähän väärä linja, imaisu aitaan ja Lancia katolleen. Siitäpä oli hyvä lähtee rytmiä ettimään :)

Nyt ei kyllä saanut itsestään parasta irti ja koko ajan tuli pikku virheitä, mutta eipä tuonne ihan kärkeen ois varmaan ollu asiaa parhaallakaan ajolla. Positiivista oli, ettei tullut isompia cräshejä eikä rengasrikkoja. Viides sija oli sinällään ihan jees.
 
4WD Suomi-sarja Puola/ Subaru impreza

Tie taas putsattu ja jäljet piirretty.

Lähdin impulla liikkeelle joka osoittautuikin Mitsun tapaan hyvin käteen sopivaksi mikä se tietenkään tarkoita sitä että kello tykkää tai että Integraleille pystyis kampoihin pistään ;)

EK3 oli surkeassa kunnossa ja auto vikuroi sinne tänne, puolivälin peltoaukealla liityin ensimmäisen kerran kattokerhoon.

Myös hämärässä ajettu pitkä sadepätkä oli paha ja todella varovasti piti tulla jotta tiellä pysyi, oliko nyt sitte EK6?

Kyllä toi Puolan 16,46km pätkä on vaan niin hankala minulle että ei uskalla lappua lattiassa pitää sillä raivolla että kello tykkäis.

Läpi kuitenkin tultiin ehjin renkain ja pienin vaurioin.
 
Ylös Bottom