Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

4WD Suomi-Sarja /”Suomenmestari” - Volkkari Kit Car
On kyllä aika pomppua suomen maalla,montahan kertaa kartturi sanoo jump 7 EK:n aikana..? :D

EK1-3
Ei suurempaa draamaa,kolmosella pyörähdys.

Loput pätkät
EK4 Hypystä tolppaan ja hetkeä myöhemmin katon kautta ympäri,ei kuitenkaan kovin suuria vaurioita. EK5&6,pientä virhettä sielä täälä. EK7 Puoleen väliin meni aika kivasti ja sitten alkoin kyntäminen. Kertaalleen meni katon kautta ympärikin,mutta maaliin pääsin sentään.
 
Flying Finn Jämsä höntsää ajettavissa huomisiltaan asti B-ryhmän takavedoilla.

Ladun lähden auraamaan Porchella koska ei ole sillä juuri tullu ajettua.

Tavoitteena maaliin pääsy.

EDIT: Maaliin päästiiin, mutta lapasessa ei Porgge oikeen hypyissä pysynyt ennakko odotusten mukaisesti. 3,5 ja 6EK:lla liikaa ohjelmaa. Höntsä on höntsää, pääasia että on hauskaa ;)

Dirt Rally 2 Screenshot 2019.11.08 - 18.45.42.77.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn - Jämsä - Opel Manta 400

Perinteet velvoittaa ja Mantalla veteleen
pitkää leveetä.
Pätkät tuli läpi ilman mitään isompaa dramatiikkaa.
Välillä tultiin vaan liikaa kylki edellä ja siitähän
ei kello tykkää.
Puhtaasti kuitenkin pätkät läpi.
 
4wd suomi sarja

Ykkösellä puuhu mist syyläri rikki 3ek alko kone pätkimää mut ei onneks hirveest haitannu menoa huollos sai auton joten kuten kasaa ja hirvee hyökkäys päälle ni läheltä piti tilanteita tuli aika paljon vikas huollos sai auton jo kokonaa kuntoo ja oli saanu eron ajettu kakkos sijaa kiinni mut vauhtiripa oli jo karannu ni täys hyökkäys päälle et sais ajettuu ittensä kakkoseks mutta kärki paikalle oli tullukkii keskeytys ni sil hyökkäyksel pääskii ite sit kärkee
 
Flying Finn /Jämsä - BMW M1

Lähdin kisaan Bemarin vauhtihirmulla. Onhan siinä makeet äänet, mutta kieli keskellä suuta sai painaa. Varsinkin pompuista meinas perä lähtee alta. Muutamia ulosajoja ja pari spinnausta tuli, mutta yhtään rengasta ei hajonnut ja yleisön nostoapua tarvittiin vasta vikalla pätkällä, kun täräytin hypystä isoin kivikasaan. Auto oli parempi ajettava sateella, kuin luulin ennen kisaa. Hauskaa, sekä haastavaa oli ja maaliinkin pääsin.
 
Onko nämä liigan kärki kuskit ja aktiivi kirjottajat .töissä käypiä .vai ihan näillä aju töillä olevia ukkoja?
Tuntuu et ukot on aina ajussa?
Ei minulla riitä aika joka liigaa yrittää ajaa..en kyllä pärjääkkään ..mut onha tähä hommaan koukussa kyllä.ja perkele ku tekis mieli muitaki pelejä keretä pelaamaan
 
Onko nämä liigan kärki kuskit ja aktiivi kirjottajat .töissä käypiä .vai ihan näillä aju töillä olevia ukkoja?
Tuntuu et ukot on aina ajussa?
Ei minulla riitä aika joka liigaa yrittää ajaa..en kyllä pärjääkkään ..mut onha tähä hommaan koukussa kyllä.ja perkele ku tekis mieli muitaki pelejä keretä pelaamaan
Täällä ainakin painetaan yrittäjänä hommia ihan liiaksikin! Kyllä se aika tähänkin riiittää ja hyvää irti arjesta meininkiä! Unohtuu työ asiat!
Rouva kylläkin marmattaa tästä touhusta, mut olen ainakin kotona. Reilu 20 vuotta kun tätä touhusin IRL, niin sekään ei ollut rouvan mielestä hyvä!:D
Vaikka en ihan kärki kuskeihin lukeudukkaan,
niin pieni kommentointi omalta osalta.:)
 
Täällä ainakin painetaan yrittäjänä hommia ihan liiaksikin! Kyllä se aika tähänkin riiittää ja hyvää irti arjesta meininkiä! Unohtuu työ asiat!
Rouva kylläkin marmattaa tästä touhusta, mut olen ainakin kotona. Reilu 20 vuotta kun tätä touhusin IRL, niin sekään ei ollut rouvan mielestä hyvä!:D
Vaikka en ihan kärki kuskeihin lukeudukkaan,
niin pieni kommentointi omalta osalta.:)
Jep..juuri tälläista raporttia kaipaankin..ei nämä muijat aina ymmärrä tätä peli touhua.
 
Onko nämä liigan kärki kuskit ja aktiivi kirjottajat .töissä käypiä .vai ihan näillä aju töillä olevia ukkoja?
Tuntuu et ukot on aina ajussa?
Ei minulla riitä aika joka liigaa yrittää ajaa..en kyllä pärjääkkään ..mut onha tähä hommaan koukussa kyllä.ja perkele ku tekis mieli muitaki pelejä keretä pelaamaan

Sama täällä, leipätyö on ihan muuta, vapaa-ajalla nämä rallittelut ja vaimoke ei myöskään paljon supporttaa tätä harrastusta :D

Mut joo, ratin pitkästä, pitkästä aikaa hommattuani, hurahdin suorilta Dirt Rally 2 klubi-kisoihin, kun näitä voi ajaa milloin ittelle sopii. Sen jälkeen varmaan 95% peliajasta on mennytkin ralliin. Tosi vähälle jäänyt muu pelailu.

Itte en viitsi hinkata pätkiä. Yleensä ajaessa, teen autoon säätöjä tai ajan jonkun klubikisan, siinähän sitä oppii samalla. Toki välillä oon innostunut tahkoamaan jotain pätkää ja koittanut saada tehtyä ennätysaikaa, esim yhden Kreikan pätkän voin sanoa osaavani. Tunnin peliajalla ehtii kummasti. Toki en oo tässä pelissä sitä kovinta kärkeä, mutta ainakin aktiivinen.
 
Onko nämä liigan kärki kuskit ja aktiivi kirjottajat .töissä käypiä .vai ihan näillä aju töillä olevia ukkoja?
Tuntuu et ukot on aina ajussa?
Ei minulla riitä aika joka liigaa yrittää ajaa..en kyllä pärjääkkään ..mut onha tähä hommaan koukussa kyllä.ja perkele ku tekis mieli muitaki pelejä keretä pelaamaan
En oo lähelläkään kärkeä,mutta vastataampa silti. Mä oon opiskelija,kellä nyt on hitosti etäpäiviä. Niin tuon takia ehtii pelailemaan reilusti.
Tulee pelattua aika paljon muutakin kun tätä(esim Destiny2,FO76,ETS2). Ajan lähinnä clubi kisoja,kun niissä vaan on jotain hauskaa,vaikka ei kummosesti pärjääkään. :D Ainakin noiden "taisteluraporttien" kirjottelu on omasta mielestä hauskaa. :)

4wd suomi sarja H3 Bemmi E30 M3
EK1 alkoi ihan hyvin,mutta olikohan parin splitin kohdalla kun lähti tupla pompusta kirjottamaan ja mäntyyn. Etu töppönen atomeiks,syylarikin otti kipeetä. Nilkuttaen pätkän loppuun.
EK2 Muutama mutka lähdöstä ja kartturi ilmoittaa että mottivalo palaa. Suht nätisti kuitenkin lipulle asti.(Video saattaa tulla myöhemmin)
EK3 Muutama kämmi ja kerran lipes yleisön puolelle,siitä tuli +10s.
Huollossa auto kuosiin ja suht nätisti loput pätkät maaliin asti.
 
Viimeksi muokattu:
Teknisellä alalla on meikäläisen päivätyö ja ihan iltapuhteina tätä tulee harrastettua. Välillä aikaa on enemmän ja välillä ei. Viime aikoina ollut liikaa muuta elämää ja jäänyt pelailu vähemmälle/maksimissaan kerran tai kaksi viikkoon. Mitään muuta peliä ei tulekaan juuri pelattua. Välillä WRC8 ja änäriä.
Mulla emäntä ei ole vielä kertaakaan sanonut poikittaista sanaa tästä hommasta, mutta en istukaan tämän parissa joka ilta tai useita tunteja. Itseasiassa emäntäkin tykkää puuhailla omia juttujaan välillä ja silloin mulla on ollut hyvin omaa aikaa. Homma on pysynyt siis tasapainossa parisuhteen kannalta :)

Ja tottahan toki sitä kilpailuhenkisenä tulee otettua ”tosissaan” ne kerrat kun ajaa, mutta en osaa harmistua siitäkään, jos menee pieleen. Välillä sadattelen itselleni hölmöjä virheitäni ja nauran päälle. Mulla vauhti on hyvin vaihtelevaa. Välillä menee hyvin ja välillä ei niin hyvin. Tuntuu riippuvan paljon siitä millainen fiilis ja tunteeko pätkät kuinka hyvin entuudestaan.
Totuus on kuitenkin se, että aika harvoin siellä kärkikahinoissa ollaan ihan ”kylmiltään” ajaen. Toiset oppii niksit nopeammin ja toiset joutuu tahkoamaan enemmän. Luokittelen itseni tuohon nopeasti oppiviin ja hyvä kuvamuisti varmasti helpottaa sitä. Pari kertaa ajamalla uuden pätkän muistan jo melko hyvin mutkat ja pahat paikat.

Suomen rallissa ei ollut muistissa kovin hyvin pätkät ja tilanteita tulikin yltäkyllin. Olin ajanut kertaalleen nuo pätkät ja yhdellä tahkonnut säätöjä hakien. Kuvittelin muistavani pätkät vielä ekasta DR:sta, mutta en muistanutkaan niin hyvin tai sitten jotkut paikat ovat hieman muuttuneet edellisestä versiosta? Toki se tienpinnan kuluneisuus toi uudet lisämausteet tähän flat out-ralliin. Kovaa meni kärki tuolla ja pienen virheen jälkeen tippui aika nopeasti sijalta 3 -> 11. Tiukkaa sekuntipeliä ja välillä niistä hypyistä auto vaihtoi haluttua linjaa turhankin paljon. Niissä se ero tulee, kun ei auto pysy halutulla linjalla ja seuraavat mutkat menee pieleen tästä syystä. Tosin eipä olleet nuo säädötkään nyt ihan mieleeni ja olivat kaukana hyvistä. :)

Hyvää isänpäivää kaikille!
Itse siirryn nyt nauttimaan tyttärien tekemästä maittavasta ja runsaasta aamupalasta :)
 
Onko nämä liigan kärki kuskit ja aktiivi kirjottajat .töissä käypiä .vai ihan näillä aju töillä olevia ukkoja?
Tuntuu et ukot on aina ajussa?
Ei minulla riitä aika joka liigaa yrittää ajaa..en kyllä pärjääkkään ..mut onha tähä hommaan koukussa kyllä.ja perkele ku tekis mieli muitaki pelejä keretä pelaamaan

Meikäläinen on työkyvyttömyys eläkkeellä syövästä johtuen, noin pari vuotta sitten olin viikon koomassa ja hengenlähtö oli lähellä. Luustossa pitkälle edennyt lymfooma mm. aiheutti olkavarressa luun katkeamisen jonka huomasin kun olkapäässä tuntui olevan väljää kiwi hedelmää leikatessa, kipulääkitys oli niin kova että katkennut luu oli levossa kivuton.
Sytostaateilla luuston lymfooma saatiin jotenkin aisoihin mutta nyt syöpä on levinnyt maksaan ja pernaan eikä hoitoja ole enää tiedossa, joten kotona koitan pärjäillä mahdollisimman pitkään kunnes koittaa siirto terhokotiin.
Noin viikko sitten olin viimeksi viikon verran Meilahdessa hoidossa kun tuli kovat kivut ja ruoka ei pysynyt sisällä. Nyt tilanne taas hallinnassa kipulääkkeillä tosin niiden vaikutus haittaa myös hieman tätä pelaamista.
Aikaa olisi varmaan pelata enemmänkin mutta keskittyminen riittää max. yhden 12 ek:n rallin ajamiseen päivässä.
 
Meikäläinen on työkyvyttömyys eläkkeellä syövästä johtuen, noin pari vuotta sitten olin viikon koomassa ja hengenlähtö oli lähellä. Luustossa pitkälle edennyt lymfooma mm. aiheutti olkavarressa luun katkeamisen jonka huomasin kun olkapäässä tuntui olevan väljää kiwi hedelmää leikatessa, kipulääkitys oli niin kova että katkennut luu oli levossa kivuton.
Sytostaateilla luuston lymfooma saatiin jotenkin aisoihin mutta nyt syöpä on levinnyt maksaan ja pernaan eikä hoitoja ole enää tiedossa, joten kotona koitan pärjäillä mahdollisimman pitkään kunnes koittaa siirto terhokotiin.
Noin viikko sitten olin viimeksi viikon verran Meilahdessa hoidossa kun tuli kovat kivut ja ruoka ei pysynyt sisällä. Nyt tilanne taas hallinnassa kipulääkkeillä tosin niiden vaikutus haittaa myös hieman tätä pelaamista.
Aikaa olisi varmaan pelata enemmänkin mutta keskittyminen riittää max. yhden 12 ek:n rallin ajamiseen päivässä.

Kirjoituksesi ja avoin tarinasi kolahti meikäläiseen tosi vahvasti. Ihan meinaa sanattomaksi vetää...
Kuulostat tilanteeseen ja sairauteen nähden hämmästyttävän vahvalta. En osaa kuin toivottaa tsemppiä ja vahvuutta jatkossakin.
 
Meikäläinen on työkyvyttömyys eläkkeellä syövästä johtuen, noin pari vuotta sitten olin viikon koomassa ja hengenlähtö oli lähellä. Luustossa pitkälle edennyt lymfooma mm. aiheutti olkavarressa luun katkeamisen jonka huomasin kun olkapäässä tuntui olevan väljää kiwi hedelmää leikatessa, kipulääkitys oli niin kova että katkennut luu oli levossa kivuton.
Sytostaateilla luuston lymfooma saatiin jotenkin aisoihin mutta nyt syöpä on levinnyt maksaan ja pernaan eikä hoitoja ole enää tiedossa, joten kotona koitan pärjäillä mahdollisimman pitkään kunnes koittaa siirto terhokotiin.
Noin viikko sitten olin viimeksi viikon verran Meilahdessa hoidossa kun tuli kovat kivut ja ruoka ei pysynyt sisällä. Nyt tilanne taas hallinnassa kipulääkkeillä tosin niiden vaikutus haittaa myös hieman tätä pelaamista.
Aikaa olisi varmaan pelata enemmänkin mutta keskittyminen riittää max. yhden 12 ek:n rallin ajamiseen päivässä.
Yhdyn täysin Jiivee:n kirjoitukseen! Kyllä kolahti!
Toivotan sinulle kovasti tsemppiä!
 
Kiitokset tsemppi viesteistä, suurin huolenaiheeni on tietenkin perheen pärjääminen näin vakavan sairauden kanssa. Perheessä vaimo, 15 -vuotias tyttö ja 13 -vuotias poika onneksi perheen taloudellinen tilanne on turvattu pahimman sattuessa henkivakuutuksella, joten siitä ei tarvitse kantaa huolta.
Sen verran vielä sairaudestani, että tilanne voisi olla toinen jos olisin osannut vaatia sairaalalta oikeita tutkimuksia heti alusta alkaen. Olin noin vuoden verran pelkässä seurannassa ennen kuin vointi meni sitten suoraan siihen pahimpaan mahdolliseen tilaan. Jos syöpä olisi havaittu luuydinnäytteen otolla vuotta aikaisemmin voisi tilanne nyt olla paljon parempi. Tämä myös vinkkinä teille jos aihetta on muistakaa vaatia kaikki mahdolliset tutkimukset heti alusta lähtien.
Eipä enempää tämän asian tiimoilta ja hyviä vetoja kaikille ralliperunoille tuleviin kisoihin.
 
"Raidmanin" kertomus kosketti kovasti! Iso peukku miehelle ja jaksamisia ratin vääntöön

Todellakin pisti hiljaiseksi, tsemppiä!

4WD SS Jämsä H3/ BMW M3

Koska ensimmäisessä osakisassa tuli paljon keskeytyksiä näille "alieneille" joille ei vauhdin puolesta mitään jakoja lähdettiin Bemarilla hieman varmistelemaan varmat pisteet mielessä, silti varsinkin kakkosella oli hieman ohjelmaa jossa melkein jo katkon paikka mutta tuuri taas puolella.

Kerkesin ajamaan juuri ennen "Vauhtiripaa" ja yllättävän lähelle pääsin ajoissa kun pätkät tuli edes sinnepäin.

Kokonaisuuteen tyytyväinen, ja tyytyväinen myös jos sattuisi lopussa riittämään top5 mutta ei taida aivan siihen kyetä koska virheisiin ja varmisteluun ei juuri ole varaa näissä karkeloissa.

Hullulla riskillä tuolla saa mennä jos pärjätä aikoo, ja siinä on myös se toinen puoli että sitten kun lähtee niin se on yleensä sitten siinä :) .

EK1 Pumppailut




Mitä tuohon ylempään keskusteluun tulee niin käytännössä tulee ajettua näitä Clubeja (SS, FF ja B-ryhmä HC) ja en turhia reenaile vaan kokolailla kylmiltään koitetaan ajaa kisat alta pois mahdollisimman nopeasti kisan alettua, sitten onkin mukava siirytä tulosseurannan pariin ja seurata mahdollisuuksien mukaan ketkä ajavat ohi ja ketkä hinkaavat ohi ;)
Aikaa käytän ajopäivinä yleensä sen mitä kisa vaatii + mahdollinen lämmittely päälle eli käytännössä 45min-1,5h.

Nykyisin tulee ajettua yleensä kisan ensimmäinen pätkä kertaalleen läpi että pääsee rytmiin, aikaisemmin kun ei sitäkään viitsinyt tehdä niin ekalla tuli aina turpaan niin paljon että pahaa teki, varsinkin näin kävi yleensä hektisen työpäivän jälkeen kun kisa piti kuitenkin ajaa heti alta pois..:rolleyes:

Kohta tulee pelailuun pakollinen muutaman viikon tauko, mutta tämä kuukausi pystytään vielä kisailemaan koska hauskaahan tämä on:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom