Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Group B 4WD HC kausi käynnistyy tänään kello 13.00. 12 kisaa 7 päivää aikaa ajaa kisa. Huoltoja on kolme per kisa. Juna hajosi Lapinlahdelle niin oli aikaa väsätä kausi :)

Nonni hyvä homma, pääsee taas ajamaan Cheekkiä mukaillen, äärirajoilla. Onko muuten kaikki rallit täyspitkiä, eli pelin 12EK? Alkuhuoloto ja 2xvälihuolto?
 
On kaikki 12ek:n kisoja. Alkuhuolto ja kolme mediun huoltoa. Jospa saatas porukkaa innostumaan ajamaan kun on noita huoltoja enemmän.

Sarja jää kiireiden ja reissun takia valitettavasti torsoksi mutta yritän ajella jotain valikoituja kisoja aitoon 80-luvun tyyliin.. :(

EDIT: Ai tämä kausi onkin B-ryhmän takavedoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo tainut täältä porukka hirveesti ajella tuota Codemastersin omaa sprinttikisaa? Kävin äsken ajamassa huvin vuoksi, kun oli niin hyvä luokka, H3 ja Puola. Kolme harjoitus rundia otin Bemarilla ennen varsinaista kisavetoo. Jokusia virheitä tuli ja jäin 15s kärjestä, sijoitus 42.
 
Suomi-Sarja Jämsä BMW M3

Voi hyvää päivää, kun meni tämä kisa vaikeeksi!:D
Tänään sain kiinni ton uuden käsijarrun ja tietysti harjoittelemaan H-kaavio vaihteistolla ajoa.
Välillä ei tahtonut kädet ja jalat keritä mukaan!:D

Virheitä vähän joka pätkällä, mutta maalissa ilman haavereita.

Muuttu ajaminen kertaheitolla!:)
 

Liitetiedostot

  • 2B022538-EF5C-458F-AC25-BEA7939E0679.jpeg
    2B022538-EF5C-458F-AC25-BEA7939E0679.jpeg
    2,7 MB · Lukukerrat: 23
Suomi-Sarja Jämsä BMW M3

Voi hyvää päivää, kun meni tämä kisa vaikeeksi!:D
Tänään sain kiinni ton uuden käsijarrun ja tietysti harjoittelemaan H-kaavio vaihteistolla ajoa.
Välillä ei tahtonut kädet ja jalat keritä mukaan!:D

Virheitä vähän joka pätkällä, mutta maalissa ilman haavereita.

Muuttu ajaminen kertaheitolla!:)

Eikös olekin siistiä! Harmi kun en ehtinyt ajamaan FlyingFinn B RWD rallia. Yhdet testit kävin Lancialla ajamassa H-vaihteistolla ja kytkin käytössä, niin meni yllättävän hyvin ja sillä vedolla olisi tullut pohjat sarjassa.
Siinä on mukavasti tekemistä ja joutuu keskittymään tekemiseen aivan erilailla.

Täytyy yrittää löytää tuota aikaa nyt vielä tuohon Stuxin sarjaan. Hädin tuskin riittänyt aika edes yhteen sarjaan viime aikoina.
 
4WD Suomi-Sarja /"SUOMENMESTARI", Kisa 2 - BMW

EK1-3 meni ilman tilanteita, ehkä turhankin varman päälle. Huollossa oli joku pikku lommo oikaistavana, joten tiputin vararenkaan turhana kyydistä. EK4 auto tuntuikin paremmalta ja meni ilman kummempia, mutta EK5:lla tuli nopeessa oikeessa leikkausvirhe ja lipsautin korjausliikkeen jälkeen ulos, spinnaten puuhun. Onneksi ei tullut mitään isompaa vauriota. EK6 meni ilman tilanteita. Kokonaisuutena ajorytmi oli ihan ok, virheitä siellä täällä ja olisin voinut puristaa vähän kovempaa, mutta paremmin meni kuin eka kisa etuvetoisilla.
 
4WD Suomi-sarja H3

Lähdin Stratoksella hämmentämään bemareiden sekaan, jonkin verran yritin autoa säätää ja muuten tuntui menevän ihan ok, mutta joissain paikoissa lähti heittelehtimään turhan herkästi.
EK1 muuten ihan ok varovaista ajoa, mutta lopun molemmissa risteyksissä tuli vähän möhlittyä. EK2 tuli nopeassa paikassa hipaistua sähkötolppaan ja siitä pyörähti ja vauhti piti hakea nollilta. EK3 alussa pääsi yksi mutka vähän yllättämään ja perä karkasi alta ja auto pyörähti. Lopussa sitten nypyn yli vasurissa ulkomutkan kivikkoon, eturengas ja syyläri rikki, nilkutin maaliin, ja eroa tuli paljon.
Huollossa auto quick fixillä pääosin kasaan.
EK4 tuli suht ok, vähän vääriä linjoja. EK5 tuli sammutettua Kakariston risteyksessä. Vikalla vielä lopussa pyörähdys nopeassa paikassa.
 
4WD Suomi-Sarja 2000/ Ford Focus

Sama taktiikka kun edelliskisassa Bemarilla, eli riskittömästi varmat pisteet kotiin tyyli.

Aajiikoon kanssa oli liki tasoissa EK7:lle lähdettäessä ja sen yritin tulla vähän reippaammin. Yritys kostaantui onneksi vasta pätkän lopussa, kun viimeisessä taitossa hilppasi kiveen ja siitä spinni ja vauhti nollaan, kaiken hyvän lisäksi meni vielä vasen takarengas. No alku tuli hyvin ja maaliin enää 200-300m joten suhteellisen vähillä selvittiin.

Kyyti tulee olemaan kylmää..:confused:
 
4WD Suomi-Sarja 2000/Sitikka
EK1-3 aika kivasti meni,pientä sählinkiä paikoitellen,EK2 en jäänyt nyt kärjessä olevalle kun 10s. 3 pätkällä lepikkoon,auto pysyi ehjänä,mutta siitä tuli +9s.
EK4 sitten liian varomattomasti hyppyyn,liian vähän jarrua ja ei tarpeeksi vasemmalla alas tulossa. Keula puuhun ja terminal damage.
Eipä siis ollu pitkä kisa omalla kohdalla,mutta vauhti oli yllättävän hyvää. :D
 
4WD Suomi-Sarja /"SUOMENMESTARI", Kisa 3 - Ford Focus RS 2007

Ei juma, mikä kisa. EK1 auto toimi ja ralli lähti liikkelle ihan ok. EK2:lla oli hyppysuoran päässä läheltä piti tilanne, mutta onneksi selvisin siitä säikähdyksellä. EK3:lla lopussa tuli pari ajovirhettä, mutta niistä selvisin ja siirryin kärkeen EK4&5 meni ilman isompia tilanteita. EK6 meni suhkot hyvin ja sain tehtyä vähän eroa. EK7 auto tuntui toimivan sateellakin ok, mutta sitten kaksoishypyssä tuli ajovirhe, korjausliikkeen jälkeen, nopee oikee leveeksi ja täysillä pöpelikköön. Terminal damange ja keskeytys, dam! Se siitä kisasta.

Koitin ekaa kertaa Pleikkarilla live-lähetyksen tekoa, niin saa oman ratin näkyviin. Harmittavasti PS4 Slimillä ja tällä netillä tulee noin suttuista videota.


Tuossa vielä edellisen kisan tulokset:
 
Viimeksi muokattu:
Suomi-Sarja Jämsä Ford Focus

Lyhykäistä raporttia pukkaa! :D

Ek:t 1-6 ilman mitään ohjelmaa, ja jopa huollot meni kisassa melkein ilman korjauksia.
Vikassa huollossa hiukan koria parilla minuutilla kuntoon.

Ek 7 yritin tulla, mutta toi pimenevä keli aiheuttaa vaikeuksia noilla -70 luvun
Cibie lisävaloilla.:p Näin ollen tuli pumppailtua ihan liikaa.

Tyytyväinen kuitenkin täytyy suoritukseen olla.:)
 
4WD Suomi-sarja, Citroen C4 (FInland)

EK1-2 meni hyvin, mutta sitten EK3:lla kuluneilla renkailla yhdessä mutkassa n. 3km ennen maalia linja valui leveäksi ja puu+penkka osumien kautta auto katolleen ja vasen takarengas puhki. Resetin kautta jatkoin vanteella maaliin asti mutta siinäkin menetin lisää n.50-60s koska autoa oli aika vaikea ajaa (vararengas oli mukana kaiklla ek:lla joten olisi ollut melkein sama vaihtaa se kun kuitenkin n. minuutin menetin aikaa). Sain korjattua kaiken huollossa ja paahdoin viimeiset 4ek:t ilman isompia varmisteluja.

Tässä viimeinen ek (auton setuppi löytyy videon tiedoista)
 
Huomenna taas Flying Finns 70-luvun Suomi höntsäkisa välikoppa escorteilla sun muilla c coupe kadeteilla ja mirafioreilla ja mitä niitä nyt olikaan.
Harmi kun puuttuu Datsunit, celicat ja Talbot lotukset vaihtoehdoista.
Ascona 400 kuuluis ehdottomasi tähän settiin.

Hämyn ajotyyli tuohon aikaan aikasnsa edellä Vatasen ja Erkki_Sladi_Pitkäsen rajuja vastaheittoja ja pitkää luisua tyyli sitä yleisöön menevänpää.

Se oli ennenvanhaan siinäkin suhteessa kaikki paremmin joten huomenna baanalle.

Siinä on sitä legendaarista Flying Finns henkeä kerrakseen, Alen, Vatanen, Mikkola, Salonen..

"Hirtti pedaali pohjaan, oli pakko tulla lujaa"

"Kulkee hyvin kun vaan jousituksen löytäis jostain vielä"



 
Viimeksi muokattu:
Huomenna taas Flying Finns 70-luvun Suomi höntsäkisa välikoppa escorteilla sun muilla c coupe kadeteilla ja mirafioreilla ja mitä niitä nyt olikaan.
Harmi kun puuttuu Datsunit, celicat ja Talbot lotukset vaihtoehdoista.
Ascona 400 kuuluis ehdottomasi tähän settiin.

Hämyn ajotyyli tuohon aikaan aikasnsa edellä Vatasen ja Erkki_Sladi_Pitkäsen rajuja vastaheittoja ja pitkää luisua tyyli sitä yleisöön menevänpää.

Se oli ennenvanhaan siinäkin suhteessa kaikki paremmin joten huomenna baanalle.

Siinä on sitä legendaarista Flying Finns henkeä kerrakseen, Alen, Vatanen, Mikkola, Salonen..

"Hirtti pedaali pohjaan, oli pakko tulla lujaa"

"Kulkee hyvin kun vaan jousituksen löytäis jostain vielä"




Talbot olis kyllä hieno saada peliin,aikoinaan semoista tullu ajeltua ja kartturina istuttua kyydissä kun F-cuppia ajeltiin. Ei tosin ollu b-ryhmän vehje mutta oli muuten tosi helppo peli ajaa ja viedä tiellä. Monessa tiukassa paikassa missä olis escortin kanssa ollu jo pihalla niin talbotti taipu vielä hyvin.
 
Ylös Bottom