Näin olen itse testaillut sekä lukenut muualta:
Self align torque säätää korin heilahtelusta tulevaa voimaa. Harmittavasti vain antaa enempi lujaa jäykkyyttä mutkissa kuin hienosävyistä palautetta. 30-50
Wheel friction tuo rattiin jäykkyyttä ja hitautta, lähinnä hitautta. Mitään positiivista en ole siitä löytänyt, että se antaisi jotain palautetta. DR1:ssä sillä sai asfalttiin perustuntuman jäykemmäksi. 0-20
Tyre Friction antaa voimaa, kun renkaat oikein kunnolla elävät. Esim. tehokkaissa jarrutuksissa. Sieltä puuttuu paljon sitä palautetta pikku liikkeistä mitä oli DR1:ssä. 60-100
Suspension tuo selvästi palautetta jousituksesta/alustasta. Kaikista nypyistä ja kaltevuuksista saa palautetta. 4WD autoilla tykittäessä alustat joutuu työhön ja sieltä tulee hyvää palautetta mutkissa. 80-100
Tyre Slip ja Engine, niitä ei jostain syystä pääse säätämään. 100/100
Collision on törmäyksien voima. 0-100
Soft Lock vaikuttaa ratin kääntösäteen lukituksen jäykkytteen. Kuinka jämäkkä ratti on kääntösäteen ääriasennossa. 100
Steering Center Force ei vaikuta ajamiseen ollenkaan, vaan on ratin keskittämisen voima auton ollessa paikallaan. 0-100
Itseltäni puuttuu ratista (T300RS/599FXX) tärinät kokonaan. Ainoastaan New Zelandissa, kun ajaa niiden porttien kohdalla olevien ojaritilöiden päältä niin ratti antaa tärinää. Missään muualla ei, vaikka ajaisi tien ulkopuolella.
Renkaista puuttuu pidon rajoista saama palaute, asfaltilla renkaat ei anna mitään voimaa tai tärinää. Vedit sitten lukkojarrun, luistossa tai puskien.
Soralla ei tule mitään palautetta renkaista, kun ajaa huono kuntoisella tiellä tai urista. Ainoastaan auton alusta voi antaa vähän tuolloin palautetta.
Olisi kiva tietää onko muilla tärinöitä tai jotain rengaspalautetta, oli sitten sama ratin merkki tai vaikkapa Logitech? Huomenna täytyy kokeilla PS4 ohjainta myös ihan mielenkiinnosta, koska se varmaan antaa kuitenkin ihan hyvää palautetta tärinän kautta.
Mielettömän hauska ajaa, vaikka FFB:tä ei saakkaan edes Dirt Rally 1:sen tasolle tällä hetkellä.