Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisin veikata, että oikea auto on helpompi ajaa, kun pelin versio. Perstuntuma on aina perstuntuma! :D Ja ainakin, kun nopeasti crosskarttiakin koitti, niin on kyllä aivan liian kiikkerä vekotin oikeeseen verrattuna. Spinnaa todella helposti, kun se on oikeasti juuri päinvastoin pitkine luistoineen.
Minulla ura menossa 131 fiiulla, alkuun oltiin kyllä perä edellä menossa kokoajan mutta painopisteen muutos taakse ja hieman pyöränkulmien säätöä niin meno rauhoittui kummasti :)
 
Pro kausi alkoi mukavasti, toinen sija Argentiinasta ja pari pohja-aikaakin sain tehtyä :). Yllättävän hyvä tuo Argentiina, vaikka onkin välillä melko syheröö.
 
Digital foundryn testi. PS4 pro 1080p ja xbox one x 1800-2160p.
Ainoastaan perus xbox one tippuu alle 60fps ja sekin vain rallicrossin puolella.


Katselin juuri tämän ja on kyllä outoa että PRO versiosta ei ole otettu enemmän irti kun kerta perus ps4 on 1080p60 FPS ja PRO on sama, on siellä toki PROlla jotain bonus nameja päällä mutta silti aika köykäsesti käytetty koneen tehoja hyödyksi, X versio taas näyttää upealta ja jättää kyllä muut nuolemaan näppejään.
 
Katselin juuri tämän ja on kyllä outoa että PRO versiosta ei ole otettu enemmän irti kun kerta perus ps4 on 1080p60 FPS ja PRO on sama, on siellä toki PROlla jotain bonus nameja päällä mutta silti aika köykäsesti käytetty koneen tehoja hyödyksi, X versio taas näyttää upealta ja jättää kyllä muut nuolemaan näppejään.

Joo, on kyllä naurettavaa että Dirt Rally ykkönen näyttää prolla paremmalta kuin tämä kakkonen. Parempi tämä muuten on, mutta tuo suttuinen grafiikka on suht iso miinus.
 
Osaisko joku sanoa, että miksi mulle ei näy ostettavien autojen listalla laisinkaan esim. Mini Cooper ja B-ryhmän Peugeot 205?

Haluisin mieluummin ottaa online haasteisiin osaa niillä.
Pitääkö siis Lancia Fulvia ja Audi Quatrro myydä ensin ja vasta sitten nuo tulevat näkyviin ostettavien listalle?
 
Osaisko joku sanoa, että miksi mulle ei näy ostettavien autojen listalla laisinkaan esim. Mini Cooper ja B-ryhmän Peugeot 205?

Haluisin mieluummin ottaa online haasteisiin osaa niillä.
Pitääkö siis Lancia Fulvia ja Audi Quatrro myydä ensin ja vasta sitten nuo tulevat näkyviin ostettavien listalle?
Se valikoima vaihtelee, siellä näkyy aika koska tulee uusi listaus tarjolle.
Tarjolla on käytettyjä ja uusia autoja. Näkee käytetyn auton startit, podiumit, romutukset jne.
 
Onkohan autolista henkilökohtainen vai kaikille sama? Minuutti sitten vaihtui autot ja ainakin itselläni näkyy nyt Mini sekä B-ryhmän Pösö.
 
Onko kukaan päivittänyt uran puolella tallinsa "staffia" vielä eteenpäin? Tarkoitan, että onko porukka palkannut uutta mekaanikkoa/insinööriä, joka maksaa luokkaa 250k+taitopäivitykset?

Itse en vielä ole, mutta mietin, että pitäisikö, kun nuo rallit kuitenkin nyt pitenevät. Mietin, että kuinka paljon korjausajat lyhenevät, jos palkkaa toisen mekaanikon ja kuinka käy korjausten hintojen, vaikuttaako niihin? Tällä hetkellä tilillä on joku 800k+, mutta ihan summamutikassa en viitsisi laittaa 300+k, jos jollain olisi laittaa vastausta.
 
Ottaako muilla tuo oma kartturi pikkuhiljaa päähän. Näyttää olevan aivan sama ajaako 40 vai 140. Se puhuu edelleen kun se olis kirkossa vaikka vauhtia olis mitä.

Eilen ajoin loppuun tuon R2 luokan kauden sillä Pösöllä millä kauden aloitin. Noh sijat oli 9, 30, 17, 27 (tässä kolme keskeytti eli olin viimenen maaliin pääseistä.) voitto ja toinen.

Eli alko se lopussa sujumaan.
 
Itse olen tykännyt kartturista, tulee nuotit selkeästi ja ainakaan vielä en ole huomannut virheitä tai jossain kohtaa tulisi joku nuotti myöhässä. Toki aina se ei korosta "caution" nuottia lujempaa, mitä ainakin itse kaipaisin.

Onkohan tuo bugi vai oikeasti auton ominaisuus, kun H2-luokan VW Golfissa on kierroslukumittari ylösalaisin? :D
 
Damagessa itsellä bugittaa joskusti, auto on ihan suorapeltinen ek:n maalissa mutta kun seuraavalle pätkälle mennään niin takapelti tai konepelti on hieman kurtussa lähdössä. Outoa.
Rengasfysiikat alkaa erottuun jo mukavasti Pro tasolla, renkaat kuluu selkeästi ja rengas valinnoilla on merkitystä.
Mites se nyt menikään Dirtissä jos en ole kauden päätyttyä Top 3:sessa niin jäänkö seuraavaksi kaudeksi Pro tasolle vai tipunko Clubmaniin?
Pro taso tuntuisi aika sopivalta ja rupee haastetta oleen.
Pari kisaa ajettu ja sijoitukset 2 ja 5. Kokonaispisteissä sijalla 2.
 
Perus pilvinenkin sää on tässä pelissä kyllä todella todella pimeä. puhumattakaan jos joutuu ajamaan jossain puun varjoissa niin silloinkaan ei näe.

Ehkä 1 kymmenestä on normaalissa säässä ajettava pätkä. Muuten saa ajaa todella hitaasti että on valot kun tulee pimeä EK.

En muista mille vaikeusasteelle ekassa osassa piti päästä että edes tuli pimeitä pätkiä.
Aika pitkälle sai urassa joka tapauksessa ajaa että edes joutu pimeässä ajamaan.

Ei varmaan saa asetuksista päälle että jokaisen pätkän jälkeen on huolto.
 
Ne lisävalot tippuu myös naurettavan herkästi kokonaan irti, ovat ilmeisesti parilla niitillä ja jesarilla puskurissa. Jos pimeä EK on kahdesta se jälkimmäinen, niin homma kusee tavalla tai toisella aika isolla varmuudella. Valojen tehoa aliarvioidaan muutenkin. Tuollaisilla, kun oikeasti ajelee yöllä metsätiellä, niin sen tien näkee ihan yhtä hyvin kuin olisi päivä.
 
Jos pimeä EK on kahdesta se jälkimmäinen, niin homma kusee tavalla tai toisella aika isolla varmuudella. Valojen tehoa aliarvioidaan muutenkin. Tuollaisilla, kun oikeasti ajelee yöllä metsätiellä, niin sen tien näkee ihan yhtä hyvin kuin olisi päivä.
En jaksa edes laskea montako kertaa mä oon ensin rikkonu valot ja sitten tulee pimeä EK.
Aina voi tietysti ajaa hitaammin mutta silloin ei ajeta voitoista.
 
Kokeilin ekaa viikkokisaa, Espanja vanhoilla takavetoisilla. Eihän se ihan putkeen mennyt ekalla pätkällä heti kaksi respawnia, +50 sek hukkaan ja sijoitus jossain häntäpäässä. Kyllähän se potutti, kun heti alussa mokailee. Kolmella pätkällä tuli mokailtua pahasti ja 6 meni puhtaasti. Abarth ei hirveästi kulkenut, kun ei siinä ollut yhtään moottoripäivitystä. Lopulta sijoitus rallin päätteksi oli 197.

Kokeilin myös Tommin Mitsua yhden pikaisen vedon Puolassa ja ei jumalauta mikä tappovehje, täysin kahjoa. Tykästyin kyllä autoon heti, aikamoista tykittelyä tuolla pääsisi, jos vain pysyy tiellä. Täytyy ajella sillä lisää, kunhan ehtii.
 
Noita 2000-2010 luvun Wrc autoja kaipaan kyllä tähän. Season 1 näyttäisi niitä tuovan onneksi, olisi saanut vain kaikki olla semmoisia mitä ei nähty DR1:sessä. Yksi uusi sentään on kun Fabia rally car näytti olevan tulossa ja oletan vahvasti että kyseessä on Fabia Wrc.
Tänään meni tiukalle Pro kauden Australian voitto kamppailu, hävisin A1:selle 0,246 erolla voiton. Hiukan harmitti.
Nyt on Puola menossa ja tuo on kyllä vaikein ja ehkä ärsyttävin ralli tällä hetkellä, pitäisi niin älytöntä nopeutta pudottaa tuleen ja samalla ajaa tarkalla linjalla.
 
Vähän off-topicia mutta te, jotka pelaatte ratilla, niin kuinka lähelle säädätte ratin rintaanne? Onko kädet ihan kunnolla koukussa vai enemmän suorassa?
 
Ylös Bottom