Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taitaa olla satunnaisgeneraattorilla nuo uran pätkien olosuhteet. Juuri ajoin kaksi 6 pätkän rallia, Argentiinan ja Espanjan, eikä siellä nyt voi sanoa olleen "jatkuvasti" sadetta tai yötä. Argentiinassa kaikki pätkät kuivalla ja yksi yöpätkä, Espanjanssa yksi lievästi kostea ja yksi yöpätkä. Ei mielestäni liikaa, mutta satunnaisuusgeneraattorin takia voi jossakin rallissa olla vähän turhan paljon vaikeita olosuhteita.
Juu satunnaisestihan nuo tulee aina. Olen viime viikosta asti oman uran ja daily haasteiden osalta tuota seurannut ja varmasti 65-85% pätkistä on joko ilta/yö, tai sade.
Mun mielestä noissa 6ek ralleissa 0-1 yöpätkää max ja 12ek rallissa max 2 pätkää.
Joku ralli voi olla vaikka kokonaan sadetta ja jossain uudessa seelannissa useammin. Mutta esim Argentiina/Australia pitäisi olla vähän toisinpäin, olisi poikkeus kun jollain pätkällä välillä sataa.

Enkä mun mielestä julkaisussa uran alussa tuota niin paljoa huomannut, mutta nyt viimeinen viikko on ollu ihan älytön. Ja sit ura jäikin vähän tauolle ka vedin haasteita, missä on aina pisin EK, yö ja sade. :D
 
Melko hyvin tulee rahaa noista daily kisoista, eilen ajelin 4 ja nyt kun käynnistin pelin niin 450,000 pamahti tilille.
Nyt saa taas mällätä autoa ihan surutta :D
 
Kyllä tää on Bug rally 2.0 ei dirt. En pysty vaan pelaamaan tätä 2 osaa ratilla.
Intoa täynnä ( 1 osasta johtuen ) satsasi 90€ PS storessa deluxeen. Plääh..
 
Tästä tais olla tuolla Dirt Twitter kanavalla, että aikovat katella algoritmin läpi tuon uran olosuhteiden osalta. Jospa siihenkin tulisi fiksiä piakkoin.

Itekki olen nyt enemmän ajellu, kun päivitin vähän kalustoa Playseat Evo ajopenkillä ja Fanatecin shifterillä, niin voi veljet onhan tämä hieno peli! Tullut enimmäkseen ajeltua noita päivä/viikkohaasteita ja vaikka sijoitukset on aivan surkeita, niin hauskaa on silti ollut. Ajomalli on parantunut entisestään ekasta osasta ja pidän tuosta, kun ostaa auton, että sitä voi kehittää eteenpäin ja siitä pitää ikäänkun pitää huolta. Se ei korjaannu automaattisesti ja näköjään osat kuuluvat pikkuhiljaa, eikä korjaaminen auta saamaan statseja enään tappiin asti. Mukavasti tuo sellaisen "oma auto"-fiiliksen tuohon.

Tuota sade/yöajojen määrää ku saisivat hiukan hillittyä ja ffb ykkösen tasolle, niin onhan tässä kaikkien aikojen kovin rallipeli kyseessä omasta mielestäni. :)
Mulla sama setti, mutta ostin tuohon vielä käsijarrun kylkeen, että pääsee kunnolla fiilikseen.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20190113_100035.jpg
    IMG_20190113_100035.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 22
Kyllä sä omppu pärjäät Pro tasolla, ainakin mun kaverilistalla itsellä haastetta pärjätä sulle. Kumminkin Pro tasolla olen toinen pisteissä tällä hetkellä ja kaksi kisaa ajamatta. Australian voiton hävisin alle puolen sekunnin erolla
Nuo yö ja hämärät kisat ärsyttää, niitä on avain liikaa tässä pelissä.
 
Melko hyvin tulee rahaa noista daily kisoista, eilen ajelin 4 ja nyt kun käynnistin pelin niin 450,000 pamahti tilille.
Nyt saa taas mällätä autoa ihan surutta :D

Ku olis vaan auto jolla ajaa niitä. Tänään arvoin open mestaruuden jälkeen, että ostanko b-ryhmän audin vai r2 opelin ja päädyin opeliin, ettei kaikki rahat mene.
Sain mä sillä yhden weeklyn ajettua ja huomenna aloitan clubmanin.
Ajattelin yrittää ottaa sellaisen asenteen, että ajan vaan uraa sen takia, että saan ostettua ja viritettyä uusia autoja. Sijoituksella ei väliä kunhan auto pysyy suht ehjänä jotta noista jotain tienaakin.

Aluksi koittaa hommata jokaiseen kategoriaan jonkun auton niin pääsee ainakin kaikkiin dailyihin ja weeklyihin osallistumaan. Sitä en ole vielä tutkinut, että käytetäänkö noita uran autoja myös perus online kisoissa. Tosin aina mä niissä turpaan ottaisin, mutta viritetyllä autolla kuitenkin vähemmän.

Ratin kanssa mulla ei ole mitään ongelmia, mutta olenkin niin vaatimaton, että mulle riittää se, että ratti on vaan sopivan jämäkkä kääntää.
En tiedä miten jotkut muka vikuroivasta ratista pystyy tuntemaan suurinpirtein sen kuinka iso kivi kävi renkaan alla ja miten renkaiden kumi taipuu kuten joku simu tyyppi sanoi project cars 2:n arvostelussaan. En minä tuollaisia tunne edes oikealla autolla :D
 
Mitenkäs tässä on toteutettu konsoleilla tuo multplayer jos haluaa kavereiden kanssa ajella pätkiä?
Onko vielä samanlaista säätöä mitä ykkösessä oli että täytyy PC:llä tehdä nuo turneet ja toivoa että kaverit pääsevät liittymään mukaan?
 
Mitenkäs tässä on toteutettu konsoleilla tuo multplayer jos haluaa kavereiden kanssa ajella pätkiä?
Onko vielä samanlaista säätöä mitä ykkösessä oli että täytyy PC:llä tehdä nuo turneet ja toivoa että kaverit pääsevät liittymään mukaan?
Freeplay valikon alla on custom Championship. Sieltä voit luoda haluamasi kisat yksittäisestä EK:sta kunnon sarjaan. Tämä siis AI kanssa oletuksena.
Mutta samaisella pelimuodolla on siellä alla lobby välilehti johon voit kutsua sit kaveris ajelee sitä custom Championshippiä.
 
Ensimmäistä kertaa sattui pelissä: kesken pätkän ukko tien vieressä näyttää varoitus merkkiä ja pienen matkan päästä toinen, hetken päästä onkin A1 auto ojassa savuamassa. Kuski ja kartturi ulkopuolella, oli kyllä aidon oloisesti toteutettu.
Matkan varrelle on sattunut kyllä savunneita autoja, mutta ei tämmöistä että ihmisiä on varottamassa ja auto on oikeasti pahaan paikkaan jäänyt pätkällä.
 
Tuo Audi Quattro tuolla Argentiinassa on kyllä aivan hirveä... Aivan kauhea kääntösäde tuossa autossa niin ei tuolla pääse meikäläinen ku kallioita pitkin ajamaan. :D
 
"Going forward, as we introduce competitive racing through more asynchronous events, Clubs and esports, the integrity of our leaderboards will be paramount to making sure the competition is both fair and monitored."

Tuollaisia tulossa jossain vaiheessa liittyen MyTeam/Careeriin. Toivottavasti noi Clubit käsittää myös Liigat(DR1 tyyliin).

Asynkroonisista eventeistä en ole ihan varma mitä meinaa tämän pelin kohdalla, mielestäni nuo päivähaasteet ja viikkorallit ovat jo semmoisia.
 
Eihän tätä pysty edes ajamaan!
Ei ole minkäänlaista fiilinkiä auton painon heittoon! FFB on suoraan sanottuna rikki. Sama pelata vaikka kapulalla.
Heti kun takapäästä katoaa pito (asfaltilla tai soralla), niin kädet vaan ristiin ja toivo luojalta että osaat oikeeseen paikkaan lotota ratin asennon että takapotku auto pysyy raiteilla. Ratilla ajettavuus on aivan katastrofaalisen tunnotonta.

Pysympä Richard Burnssissä siihen saakka Codies korjaa force feedbäkin.
 
Hei! Tää on pikkasen offtobic, eli poistakaa jos tarve. Onko täällä kenelläkään kokemusta Thrustmaster ratti ja poljin yhdistelmästä Xboxilla, että olisi kiinni sekä vaihdekeppi että käsijarru? Suoraan ei saa kiinni kun toisen, mutta jollakin jakajalla saisi.. Himoittais ralliin kovasti tuo käsijarru, mutta vaihdekeppin olis jees.

Eihän tätä pysty edes ajamaan!
Ei ole minkäänlaista fiilinkiä auton painon heittoon! FFB on suoraan sanottuna rikki. Sama pelata vaikka kapulalla.
Heti kun takapäästä katoaa pito (asfaltilla tai soralla), niin kädet vaan ristiin ja toivo luojalta että osaat oikeeseen paikkaan lotota ratin asennon että takapotku auto pysyy raiteilla. Ratilla ajettavuus on aivan katastrofaalisen tunnotonta.

Pysympä Richard Burnssissä siihen saakka Codies korjaa force feedbäkin.

Itse sain tuntuman kun säädin asetukset tappiin (xbox). Paitsi self Aligning Torque 60.
 
Hei! Tää on pikkasen offtobic, eli poistakaa jos tarve. Onko täällä kenelläkään kokemusta Thrustmaster ratti ja poljin yhdistelmästä Xboxilla, että olisi kiinni sekä vaihdekeppi että käsijarru? Suoraan ei saa kiinni kun toisen, mutta jollakin jakajalla saisi.. Himoittais ralliin kovasti tuo käsijarru, mutta vaihdekeppin olis jees.
Minä taas mietin tätä:

ainakin youtubessa näkee et porukka tuolla ajelee.

Meneehän se tuollakin että nopeesti oikeella kädellä näpäyttää T300RS ratin ympyrää niin saa käsijarrun päälle.
Nuo napit on siinä muuten vaan aivan hirveät. Muuta valittamista setistä ei ole.
 
Kannattaa muistaa, että pelissä käsijarru on kuulemma on/off ja analogisuus siitä puuttu. En sitten tiedä saako PC:llä jotenkin sen konfattua paremmaksi.

Luin noista Dirt 4 Clubeista, jotka tulee myös tähän 2.0:aan. On ilmeisesti käytännössä sama asia kuin Dirt Rally 1:sen Leaguet/Liigat, ehkä jotain pieniä parannuksia tai muutoksia. Kuulostaa hyvältä.
 
Minä taas mietin tätä:

ainakin youtubessa näkee et porukka tuolla ajelee.

Meneehän se tuollakin että nopeesti oikeella kädellä näpäyttää T300RS ratin ympyrää niin saa käsijarrun päälle.
Nuo napit on siinä muuten vaan aivan hirveät. Muuta valittamista setistä ei ole.
Joo itekkin oon miettyny tuota mutta ajattelin myös TH8 vaihdekepin lisäksi niin tuo boksi ei vissiin tunnista noita ilman rattia :O

Kannattaa muistaa, että pelissä käsijarru on kuulemma on/off ja analogisuus siitä puuttu. En sitten tiedä saako PC:llä jotenkin sen konfattua paremmaksi.

Luin noista Dirt 4 Clubeista, jotka tulee myös tähän 2.0:aan. On ilmeisesti käytännössä sama asia kuin Dirt Rally 1:sen Leaguet/Liigat, ehkä jotain pieniä parannuksia tai muutoksia. Kuulostaa hyvältä.
Jeps, mutta on se aika siistiä vetää käsijarrua kun painaa jotain nappia :D
 
Kaikilla kuskeilla ei ole aina ihan tuuri omalla puolella. Urassa oltiin ajamassa Espanjan rallia ja lähin uhkaaja menetti kolmannella pätkällä 50 sek aikaa. Katsoin syyn niin, oli vakava pölypilvi haitannut ajamista. Asfaltilla... sateisella ilmalla...

Rallissa uran alkuvaiheen helppo vaikeustaso ei niinkään haittaa, mutta Rally Crossissa on aika tylsä yksin kiertää rataa. Hyvin ovat kyllä mallintaneet rallycrossautot ja ajaminen Corsalla sekä RX2 Fordilla on hauskaa puuhaa. RX Supercarit vielä kokematta, mutta jo noi alemmat luokat on parempia sekä hauskempia ajaa kuin Dirt Rally 1:ssä tai Dirt 4:ssa. Ja hyvin Rallycross oli niissäkin tehty.
 
Oli vähän kaasujalka herkällä Australiassa, voitosta huolimatta tulos olisi jäänyt 45,000 Cr miinukselle mikäli olisi korjannut auton kaikki osat kisan jälkeen. Ei ihan viitsinyt vetää 100,000 Cr huoltoa tähän kohtaan, kun tilille olisi jäänyt enää 30,000 Cr. Jätin sitten osan vaihtamatta, kun ei niissä ole isoa vauriota mekaanikoiden mukaan.

Ennen Australiaa oli 74,000 Cr tilillä ja nyt Argentiinaan lähdettäessä 56,000 Cr. Tälläisestä tykkään, omalla ajamisella ja tallin pyörittämisellä on merkitystä. Kunnes ostaa Deluxe-passin ja saa jotain ilmaista rahaa Codemastersilta, no kaipa sen voi ajetella omassa päässä vaikka sponsorien antamaksi bonukseksi. :)
 
Oli vähän kaasujalka herkällä Australiassa, voitosta huolimatta tulos olisi jäänyt 45,000 Cr miinukselle mikäli olisi korjannut auton kaikki osat kisan jälkeen. Ei ihan viitsinyt vetää 100,000 Cr huoltoa tähän kohtaan, kun tilille olisi jäänyt enää 30,000 Cr. Jätin sitten osan vaihtamatta, kun ei niissä ole isoa vauriota mekaanikoiden mukaan.

Ennen Australiaa oli 74,000 Cr tilillä ja nyt Argentiinaan lähdettäessä 56,000 Cr. Tälläisestä tykkään, omalla ajamisella ja tallin pyörittämisellä on merkitystä. Kunnes ostaa Deluxe-passin ja saa jotain ilmaista rahaa Codemastersilta, no kaipa sen voi ajetella omassa päässä vaikka sponsorien antamaksi bonukseksi. :)
Täällä oli käydä eilen samalla tavalla. Aloitin tuolla A ryhmän Mitsulla tuon Clubman tason kauden. Eka kisa austraaliassa 11. sjia auto jo ekalla pätkällä lähes lunastukseen siinä sit melkein hajonneella autolla koko ralli läpi. Muun muassa ilman toimivaa turboa suuren osan ajasta. tuli semmonen 60K palkintorahaa mutta kun auton korjasi niin meni tuplamäärä rahaa. :D

Sitten tuo mun aikasemmin kiroama Uusi-Seelanti. 2 aivan surkeaa pätkää sijoitus siellä 20 huonommalla puolella mutta sen lisäks neljällä pätkällä vähintään toinen. Lopputuloksissa olin myös toinen. Ajoin muutenki paljon "varmemmin" ja isompia osumia ei tässä tullu rallin jälkeen korjauksiin meni 26K. Eli todella on väliä ajaako puhtaasti vai pitkin seiniä :D

Se vaan että samalla pitäisi olla nopea.
 
Ylös Bottom