Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen koko ajan vähän ihmetellyt, että mistä FFB puutteista porukat oikein valittelee. Mä en oikeastaan huomaa kuin sen tärinän puutteen. Alkuperäisillä asetuksilla tosin ei ollut hirveästi tunnetta ja niiden lisääminenkään ei tilannetta parantanut. Tuntuu ettei porukat ole uskaltanut tehdä sitä päinvastaista, eli pudottaa niitä arvoja?
Mulla ainakin tuntuu ihan suht hyvältä nuo ratilta saadut palautteet noilla asetuksilla mitä täälläkin on laitettu kuvia just eilen. Yhdistelmänä siis Ps4Pro ja G29.
Kokeilkaa rohkeasti!
Tunnen ratissa röykyt, jousituksen elämisen, hypyt, irtoamiset ja ulosajot. Mitä muuta pitäisi siis tuntea? Sitä tärinääkö kaipaatte suorilla?
Toki paremmatkin nuo palautteet voisivat olla, mutta tosiasia on, ettei ne palautteet sieltä tosiaankaan täysin puutu (ei ainakaan itselläni).

Näillä asetuksilla mulla toimii ihan hyvin ja olen tyytyväinen näihin.
n64xOZT.jpg


Itellä on kyllä vähemmän noita säätöjä valittavana :O xbox
 
Okei, nyt mä ymmärrän! Eli eri pelialustoilla ja jopa eri rateilla on omat ongelmansa.
Olen vain lukenut myös G29 omistavien valittavan FFB puuttumista täysin ja sitä olen ihmetellyt, kun ei ne täysin puutu ainakaan itselläni.
Mutta niin kuin sanoin, niin toki vahvemminkin vois ne pidon menetykset ja eri pinnat tuntua.
 
Joo aika paljon tätä liiotellaankin jos sanotaan, että täysin puuttuu. Fanatecin ratilla ja perusasetuksilla ajellut ja ihan nautittavaa on ollut ja renkaiden irtoaminen tiestä töyssyt jne tuntuu kyllä ratissa. Tärinät vain puuttuu ja osa efekteistä on todella vaimeita.

Onko muilla muuten käynyt niin, että renkaiden kulumaa ei näy ollenkaan? Väittää urassa, että uudet renkaat alla vaikka juuri pari ek:ta noilla ajoin.
 
Onko muilla muuten käynyt niin, että renkaiden kulumaa ei näy ollenkaan? Väittää urassa, että uudet renkaat alla vaikka juuri pari ek:ta noilla ajoin.
Kyllä ne siellä on, mutta esim uusi seelanti on sellainen missä mulla ei kulumaa ole, joten voi yksillä renkailla vetää rallin läpi. Joten joku bugi siinä on. Mulla tosiaan tuo on ainut ralli missä ei toimi.
 
Okei, nyt mä ymmärrän! Eli eri pelialustoilla ja jopa eri rateilla on omat ongelmansa.
Olen vain lukenut myös G29 omistavien valittavan FFB puuttumista täysin ja sitä olen ihmetellyt, kun ei ne täysin puutu ainakaan itselläni.
Mutta niin kuin sanoin, niin toki vahvemminkin vois ne pidon menetykset ja eri pinnat tuntua.
Itellä oli oletusasetuksilla tuntuma täysin poissa, mutta kuvan mukaisilla melko radikaaleilla säädöillä on tuntumaa. Se tien antama tunne ratille kyllä uupuu, mutta jospa sen vielä saisi niin olisin todella tyytyväinen. Mukavaa on kyllä nytkin, mutta voisi olla parempi.
 
No on kyllä ihmeellistä, olisi noita kiva päästä ajamaan normi ura kautena ja toi si kausille vaihtelua kun siellä olisi uusia ralleja.
Saa nähdä on kuinka paljon uudistettu tuota Monttea, samat pätkät tuossa löytyy kun edellisessä. Luulisi että jotain uutta kumminkin, ajomalli varmaan tekee monttesta haastavamman.
Autot luistaa tässä enemmän ja jarrutusmatkat pidemmät niin tuo antaa jännistystä jäisille kohdille enemmän.
Joo, samat pätkät ja ne oli jo aikoinaan Dirt 3:ssa DLC:nä. Onhan niitä tullut hinkattua tässä jo 8 vuotta, kohta kolmessa eri pelissä. Ihan hyvältä näytti pikku päivitys Monteen videon ja kuvien perusteella, onhan sitä hauska ajaa vaikka tuttuja tiet onkin.

Dirt Rally 1:sen early access vaiheessa, kun Suomi, Saksa ja Ruotsi lisättiin jälkikäteen niin ne meni automaattisesti suoraan uraan muiden maiden joukkoon. Kyllähän se tosiaan tarvitsisi tässäkin mennä niin, typerä päätös Codemastersilta.
 
Kivan näköinen oli tuo traileri Montesta ja tulevista autoista. Speksien pohjalta näyttäisi siltä, että joutuu poikkeuksellisesti ottamaan tuon Citikan noista itselle ajoon, vaikka yleisesti olenkin sitä mieltä, että parhaat ranskikset saa nakkarilta...

Alkaa hiljalleen nuo wanhat takavetoisetkin pysyä näpeissä. Escort ja Stratos alkavat taipua siihen malliin, että päivähaasteissa ollaan puhtaalla ajolla siellä tier 2:n kärkipäässä. Kehittymisen varaa tietenkin on edelleen ja on aina, mutta nyt meno muistuttaa taas jo niilläkin vähän rallia sen sijaan, että ajo olisi mutkasta toiseen selviämistä. Tällä viikolla oli myös daily AI-haaste RGT-autoilla ja yllättävän hyvin tykkäsi kellokin, kun ajoin Porschella sillä vetäisin ihan pohjat tekoälyä vastaan sillä haastepätkällä ja jopa melkein 10 sekunnilla. Tuo RGT Porsche on sellainen, jolla haluan oppia tässä ajamaan ihan kunnolla, koska Porsche 911 Turbo S on itselle se unelma-auto, jonka ostaisin, jos olisin miljonääri.
 
Wohoo!
Asensin tänään G29 shifterin ja tuli testailtua Puolan Kopinaa kytkimen ja H-vaihteiston kanssa. Vähän yllättäen vedin uudet pohjat Pösön B-ryhmän autolla 3:53
Nyt on kyllä tosi hauska vetää ja peliin löytyi vähän lisää haastetta.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen koko ajan vähän ihmetellyt, että mistä FFB puutteista porukat oikein valittelee. Mä en oikeastaan huomaa kuin sen tärinän puutteen. Alkuperäisillä asetuksilla tosin ei ollut hirveästi tunnetta ja niiden lisääminenkään ei tilannetta parantanut. Tuntuu ettei porukat ole uskaltanut tehdä sitä päinvastaista, eli pudottaa niitä arvoja?
Mulla ainakin tuntuu ihan suht hyvältä nuo ratilta saadut palautteet noilla asetuksilla mitä täälläkin on laitettu kuvia just eilen. Yhdistelmänä siis Ps4Pro ja G29.
Kokeilkaa rohkeasti!
Tunnen ratissa röykyt, jousituksen elämisen, hypyt, irtoamiset ja ulosajot. Mitä muuta pitäisi siis tuntea? Sitä tärinääkö kaipaatte suorilla?
Toki paremmatkin nuo palautteet voisivat olla, mutta tosiasia on, ettei ne palautteet sieltä tosiaankaan täysin puutu (ei ainakaan itselläni).

Näillä asetuksilla mulla toimii ihan hyvin ja olen tyytyväinen näihin.

Kyllä ne efektit sieltä auttavasti läpi tulee kun säätää aikansa mutta koko "paketin" toiminta on epäloogista. Sitä olettaa että arvoja nostamalla saavansa enemmän efektiä mutta jonkin arvon nosto syökin toisen kokonaan pois. Tosin mun mielestä jokin tärinä tästä kuitenkin vielä puuttuu kokonaan. Olen kanssasi samaa mieltä siis , arvoja pitää reilusti laskea jotta kokonaisuutena toimii auttavasti. Mut kyllä tästä ajan kanssa varmaan helv. hyvä peli tulee kun kuntoon päivittävät.

Tuo ura tila rengas kulumineen + reilu rahan meno auton korjauksiin on todella hyvä uudistus . Joutuu puntaroimaan useita asioita ajaessa.
 
Wohoo!
Asensin tänään G29 shifterin ja tuli testailtua Puolan Kopinaa kytkimen ja H-vaihteiston kanssa. Vähän yllättäen vedin uudet pohjat Pösön B-ryhmän autolla 3:53
Nyt on kyllä tosi hauska vetää ja peliin löytyi vähän lisää haastetta.
Hyvä veto jätkältä. Kävin ite kokeilee, mutta 12.8s jäin pohjista.
 
Hyvä veto jätkältä. Kävin ite kokeilee, mutta 12.8s jäin pohjista.

Espanjan pätkät tuntui aika haastavilta tolla kombinaatiolla. Ei oikein tiennyt, että pitäisikö se vasen jalka pitää jarrulla vai kytkimellä.
Pääasiassa kuitenkin se hoitaa vain kytkimen ja oikealla jalalla tasapainoillaan kaasun ja jarrun kanssa. Pitäisi opetella se kaasun ja jarrun yhtäaikainen käyttö tuolla oikealla jalalla.
Mutta on tosiaankin ollut siistiä nyt käsivaihteiden kanssa!
G29 shifterin sai helposti myös sekventaaliseksi kuminauhan avulla.
 
Waimarama Sprint Reverse Tommin Mitsulla 4.55. 10sek kärjestä olen tuolla ajalla. Siellä olisi nyt helpolla listan kärkipaikka tarjolla, käykäähän ajamassa.

Edit. Todellinen haaste tuo päivän Daily AI Challenge, 1 min 40 sek päihin koneen parasta kuskia.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän noissa daileyssa saa vetää kuin reikäpää jos 100 sakkiin halajaa, ihmeen kovaa se aivan terävin kärki menee, tosin jos itse muistais EK ulkoa ja autot ois virtitetty maksimiin niin pääsis kyllä lähemmäs kärkeä.

Nyt on yleensä siellä vähän sadan huonommalla puolella, tulee liikaa virheitä kun joutuu ajamaan vielä nuotista ja siihen ei voi luottaa, välillä ihan eri mutkaa mitä pitäis olla. Eikä tuossa voi yhtään pelätä nuottia jos sinne 100 sakkiin halajaa, pakko painaa vaan riskillä.

Tulee kyllä olemaan todella mielenkiintoista ajaa DLC1 Monacossa, löytyy jäätä sun muuta niin pitää todennäköisesti vetää ihan kieli keskellä suuta, niin pahasti luistaa jo nyt hitaissa mutkissa, siihen vielä jäätä.
 
Kokeilin ekaa kertaa kunnolla R5 autoa. Aika pirun hauskaa puuhaa, eroaa aika paljon vanhemmista nelivedoista. Alusta toimii ja pitoa löytyy. Autoa voi sekä pitää heittää mutkaan, kun se lähtee melkein mistä tilanteesta vaan vetämään kaasulla. Aika lähelle noi R5-autot pääse fiilikseltä WRC-autoja jotka tänään ajoi Mexicossa. Vähän lisää kilometrejä alle niin eiköhän ajaminenkin tuosta vielä parane. Huikea peli!

 
Ylös Bottom