Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mä tykkään ajaa kaikilla, myös niillä etuvedoilla.
Tai no super gt luokka on siinä ja siinä. Ainakin se porsche on erittäin herkkä spinnaamaan, mutta kyllä mä silläkin varovaisella ajolla pääsin top tier tasolle viikko haasteessa.
Muiden takavetojen kanssa ei mitään ongelmaa joka saattaa ehkä johtua siitä kun käytän vain 270 asteen kääntösädettä ratissa joten sillä on erittäin nopeaa tehdä tarvittava vastaohjaus jos perse meinaa lähteä liikaa sivulle.
 
Kaikissa vetotyypeissä on kyllä puolensa ja komppaan edellä olevaa tässä, kaikilla tulee ajettua. Pääsyynä varmasti se, että Deluxen mukana tulivat Escort, Stratos ja 911, joten niitä tulee ainakin päivähaasteissa käytettyä. Hiljalleen se ykkösosan tatsi sieltä palailee ja ihan mukavaa noilla on pätkä silloin ja toinen tällöin ajella. Ihan tyydyttävää huomata, kuinka vähän kerrassaan menee paremmin noilla ja pystyy vähän perääkin silloin tällöin heittämään.

Etuvedoista Fulvia on nuhapumppumoottorinsa takia vähän tylsä, mutta on sillä tullut ajeltua päivähaasteissa ja otettua ilmaiset rahat pois. Vastaavasti se vanha Golf on etuvedoistakin ihan hauska ajettava, kun tehoa on vähän enemmän. Se on jo ihan rallia, kun sillä päästelee menemään ja ihan hauskaa.

Nelivedot tietenkin oma suosikki ja niillä ajelu on jo ihan täyttä rallia, kun saa luisutella ja paiskoa autoa ihan kunnolla. Niissäkin on kyllä eroa ihan huomattavasti, kun vertaa vaikka A-ryhmän Subarua, B-ryhmän Audia ja R5-Skodaa. Subaru ja Skoda eroavat toisistaan huomattavasti.
 
Puolassa minuutti 40 sek kärjestä, Uudessa-Seelannissa vauhti riittää voittoon mikäli vain loppuralli onnistuu. Ajaminen ihan samanlaista, ainoa ero engine upgrade vakio 1:stä - > 3:seen. Ei se ero kyllä mielestäni upgradesta johdu vaan AI:n tason heittelystä.
 
Kyllähän noita takavetoja ajaa kunhan malttaa harjoitella jonkin aikaa. Ei kyllä silti mielestäni kovin realistiselta tunnu tuo perän irtoaminen, tuntuu lähtevän sen verta äkäisesti pito. Varsinkin nopeissa mutkissa lähtee vieläkin aivan yllättäen auto käsistä.

Puolassa minuutti 40 sek kärjestä, Uudessa-Seelannissa vauhti riittää voittoon mikäli vain loppuralli onnistuu. Ajaminen ihan samanlaista, ainoa ero engine upgrade vakio 1:stä - > 3:seen. Ei se ero kyllä mielestäni upgradesta johdu vaan AI:n tason heittelystä.

Mitä luokkaa ajat?

Nyt aloitin elite championshipin WRC Fabialla, Argentiinasta yllättäen helppo voitto (1min+ eroa, ei tehnyt tiukkaa) ja Uudesta-Seelannista ekalla pätkällä n. 10 sekunnin pohjat (tosin tutulla pätkällä). Aiemmin koitin custom championshipissä omaa suosikki erikoiskoetta B-ryhmän Audilla, jäin ekalla sektorilla 7 sekuntia kärjestä täydelliselläkin vedolla o_O
 
Tullut hieman eventejä lisää. Nyt siellä on myös kolme monthly eventiä.
Onhan se kiva, että on ajettavaa, mutta oliko codemastersin pakko laittaa melkein kaikki H1 luokkaan. Noiden lisäksi taisi olla jopa kaksi 2000cc, kaksi rx 1600 ja yksi H3.
No tuleepahan juuri ostetulle minille kilometrejä ainakin.

Jossain oli myös mennyt bitti poikittain sillä sain vain yhdestä eilisen dailysta rahat.
 
Tjaah se on taitanut tänään loppua se Argentiina rallin (B) viikkohaaste. Siitä tulee ilmeisesti hyvin taas crediittejä, kun eilen illalla olin vielä sijalla neljä.

Ura moodissa Pro-tasolla sai mestaruudesta 770 000CR. Voi taas ostaa lisää menopelejä ja vähän viritellä siis.
 
Tullut hieman eventejä lisää. Nyt siellä on myös kolme monthly eventiä.
Onhan se kiva, että on ajettavaa, mutta oliko codemastersin pakko laittaa melkein kaikki H1 luokkaan. Noiden lisäksi taisi olla jopa kaksi 2000cc, kaksi rx 1600 ja yksi H3.

Joo ei kauheasti tuo Fulvia-Mini-luokka napostele täälläkään suunnalla. Vähän tylsää köröttelyä pidemmän päälle nuo. Ihan kiva kuitenkin, että olivat uusien DLC-autojen luokkaan laittaneet sekä dailyn, että weeklyn, niin pääsi noilla kisoilla alottelemaan uudella Citikalla ja vähän totuttelemaan. Tosin Argentiina ei lokaationa ole kyllä se optimaalisin noille, mutta kuitenkin. Saipahan ensityypit otettua, kilometrejä alle ja moottoripäivityksen ostettua, niin pääsee uran seuraavaa kautta aloittelemaan tällä viikolla sitten tuolla.
 
Tjaah se on taitanut tänään loppua se Argentiina rallin (B) viikkohaaste. Siitä tulee ilmeisesti hyvin taas crediittejä, kun eilen illalla olin vielä sijalla neljä.

4. globaalilla listalla? Ajelin itse tuon rallin eilen, pari-kolme ekaa pätkää tuli ajettua vähän liian varovaisesti, sitten yritin hiljalleen nostaa vauhtia. Huomasin edellä jonkun suomalaisen, jonka ajattelin jossain vaiheessa ohittaakin, mutta jäi haaveeksi. Vikat pätkät ajoin turhan kovaa... sen mitä vauhdissa voitti, virheissä hävisi... :)

Ero pysyi siis käytännössä samana, ja tulin maaliin sijalla 6. Ei tullut tänään katsottua mikä sija sieltä sitten lopulliseksi jäi.
 
4. globaalilla listalla? Ajelin itse tuon rallin eilen, pari-kolme ekaa pätkää tuli ajettua vähän liian varovaisesti, sitten yritin hiljalleen nostaa vauhtia. Huomasin edellä jonkun suomalaisen, jonka ajattelin jossain vaiheessa ohittaakin, mutta jäi haaveeksi. Vikat pätkät ajoin turhan kovaa... sen mitä vauhdissa voitti, virheissä hävisi... :)

Ero pysyi siis käytännössä samana, ja tulin maaliin sijalla 6. Ei tullut tänään katsottua mikä sija sieltä sitten lopulliseksi jäi.

Juu PS4 Global puolella.
Minäkin taisin vähän munia jossain vaiheessa, mutta vika pätkä taisi mennä muistaakseni ihan ok ja oli hyvä flow päällä.
Se kärjessä ollut on mennyt kyllä kovaa. Ei sen vauhtiin ehtinyt kuin ajoittain. Eli joillakin pätkillä aika lähelle, kunnes tuo taas onnistui repimään lisää eroa :)
 
Jos niitä DCL autoja ei tartte ostaa ja niitä ei Storesta* löydy niin miten ne saa ajettavaksi?

Pelin sisältä Storeen ja tulee ilmoitus "Tätä sisältöä ei voi nyt valita".

Kaikessa tällaisessa pitäis lähteä siitä että "käyttäjä on idiootti" ja tehdä se niin helpoks kun vaan mahdollista ettei voi edes tehdä väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos niitä DCL autoja ei tartte ostaa ja niitä ei Storesta* löydy niin miten ne saa ajettavaksi?

Pelin sisältä Storeen ja tulee ilmoitus "Tätä sisältöä ei voi nyt valita".

Kaikessa tällaisessa pitäis lähteä siitä että "käyttäjä on idiootti" ja tehdä se niin helpoks kun vaan mahdollista ettei voi edes tehdä väärin.

Itse menin manuaalisesti Storeen ihan Pleikkarin päävalikosta, hakutyökalulla(yläreunan "hae" tai "search") hain Dirt Rally 2.0 ja sen alta löytyi "lisäosat" tai "add-ons". Sieltä löytyi valittavaksi ne kaksi autoa ihan erikseen ilmaiseksi. X-nappulalla vaan kuittaa ne, niin se on siinä. Ne autot on ilmeisesti lisätty jo aikaisemmin jossain päivityksessä, koska ainakaan itsellä laite ei ladannut mitään, vaan kuittasi vaan, että asennettu. Sen jälkeen ne pitäisi löytyä garagesta muiden jo omistuksessa olevien autojen joukosta.

Omasta mielestä vähän typerästi toteutettu tapa tuo. Omasta mielestä, kun on Deluxe ostettu ja Deluxe-koodi Storeen kerran syötetty, niin sen koodin kaikki materiaali pitäisi latautua automaattisesti ilman, että pitää etsiskellä. Materiaali on kuitenkin jo etukäteen maksettu! Nyt ilmeisesti tilanne on se, että joutuu aina kyttäämään, milloin se materiaalin julkaisupäivä tarkalleen on ja itse käydä ruksimassa ja/tai lataamassa. Ja omaan makuun tuo Storen selaaminen konsolilla itsellään ei ole mitenkään kovin nautinnollista puuhaa.
 
Itse menin PS4 päävalikossa DR2.0 kohdalle, siellä ihan alas add-ons kohtaan klikkasin autoja ja sieltä download kummankin auton kohdalla.
 
Nii uudet autot on kyllä todella hienoja ajaa. Voi lähteä kylmiltään ja silti voi päästellä omien taitojen rajoissa.
Argentiinan viikkohaaste meni todella hienosti, kunnes toiseksi viimeisellä EK:lla...
Jälleen kerran pitkäksi. Olen tuossa mutkassa keskeyttänyt urassa kolmesti, viikko haasteessa kahdesti ja freeplayn puolella kerran. En vain keskity nuotteihin ja lopputulos on tässä mutkassa aina tämä. :D
 
Mä olin Omppu vähän pettynyt tohon, kun ei tullu mitään kuskin äänitehosteita. Ei mitään ragea pelaajalta, vaan aika tyynen oloisesti vaan pari nappulan painallusta ja tallenne loppu :D

Itsekin inhoan noita siltoja, syvästi!
 
Tuossa tulee nuotti aivan liian myöhään, itse olen siihen kerran keskeyttänyt ja eilen karik134 keskeytti striimissä weeklyn saman kohtaan kiroen paskaa nuottia. Varmaan aika moni muukin sieltä sillan vierestä itsensä löytänyt.
 
Omasta mielestä vähän typerästi toteutettu tapa tuo. Omasta mielestä, kun on Deluxe ostettu ja Deluxe-koodi Storeen kerran syötetty, niin sen koodin kaikki materiaali pitäisi latautua automaattisesti ilman, että pitää etsiskellä. Materiaali on kuitenkin jo etukäteen maksettu! Nyt ilmeisesti tilanne on se, että joutuu aina kyttäämään, milloin se materiaalin julkaisupäivä tarkalleen on ja itse käydä ruksimassa ja/tai lataamassa. Ja omaan makuun tuo Storen selaaminen konsolilla itsellään ei ole mitenkään kovin nautinnollista puuhaa.

Tästä tuli mieleen ehdottaa, että ketjun perustaja(Omppu) voisi, jos vaan mitenkään viitsii, muokata tuonne ketjun avausviestiin nuo päivämäärät, jolloin Season 1-materiaalia tulee ulos ja tietenkin aikanaan Season 2-materiaaliin myös. Sieltä Deluxe-porukka voisi sitten helposti ne päivämäärät tarkistella ja materiaalin yksityiskohdat olisivat siinä näkösällä ihan kaikille. Jos vaan siis onnistuu...
 
Mä olin Omppu vähän pettynyt tohon, kun ei tullu mitään kuskin äänitehosteita. Ei mitään ragea pelaajalta, vaan aika tyynen oloisesti vaan pari nappulan painallusta ja tallenne loppu :D

Itsekin inhoan noita siltoja, syvästi!
Kyl tuli ragea ja paljon..luojan kiitos ei ollu nyt mikki pääl. :D

Edit: lisätty aloitusviestiin season passin aikataulu.
 
Periaatteessa toi nuotti on ihan oikein kyllä. Mutkaan tultaessa sanoo Caution, narrow at the bridge tjsp. Ehkä se on aavistuksen myöhässä, muttei paljoa. Rallitermein vaan täydellinen runkipaikka, kun silmät sanoo että mutka aukee ja kaasu menee pohjaan.
 
Ylös Bottom