Dirt Rally 2.0

opelmanta71

Member
Itellä perusversio+kausipassi niin kyllä se Opel Kadett on tallissa ja käytössä vaikka storessa sen kohdella on jostain syystä hinta 1,49 €. Muiden kohdalla lukee "asennettu". Rallicrossissa huomasin että siinä pääluokassa on kyllä helpompi voittaa ja pärjätä kuin alemmissa, n. 10 sek voittoja alkuerissä täysin kehittämättömällä autolla. Muutenkin tuo moottorin kehitys... Täytyy testata onko sillä mitään vaikutusta, siinä alemmassa nelivetoluokassa rossissa auto kehitetty loppuun asti mut ei sillä muihin nähden kyllä mitään helpotusta saa.
 

JiiVee-

Active Member
Eilen pitkästä aikaa ajelin pari rallia urassa päivityksien jälkeen niin ei kummassakaan näkyny keskeyttäneitä autoja pätkän varrella. Aikaisemmin mielestäni lähes joka kisassa oli 1-3 kertaa joku varoittamassa. Ei sikäli et se vaikuttais ajamiseen mutta tosiaan kiva lisä se on.
Aika jännää, kun mulla ei ole tullut vastaan vielä ensimmäistäkään, että joku olisi ollut varoittamassa. Olen nähnyt muiden puhuvan tästä, mutta ei ole osunut vieläkään omalle kohdalle.
 

Ac3way

Well-Known Member
Itse olen varmaan joku 20 kertaa nähnyt tuollaisen tilanteen.

Huvittavaa on se, että jos shakedowneja ajaa useamman putkeen niin siellä voi olla lähes jokaisella yrityksellä auto pihalla. Mutta ei kaikilla kerroilla. Amatöörit ruttaa peltiä urakalla :D
 

XYU

Active Member
Audi quattro S1 E2 on kyllä perussäädöissään aikamoinen kivireki. Pitkän säätämisen jälkeen se jopa kääntyy mutkissa! Taitaa olla että osa autoista on ok suoraan paketista ja toiset ei?
 

JiiVee-

Active Member
Yhden näkemys sopivista tärinäasetuksista G29 / G920 ratille:

Täytyypä kokeilla, eilen ei jaksanut.
edit: Muutaman EK:n ajoin (Focus Rally, Austraia) ja tuo ratin nakutus ei nyt ihan kauheasti säväytä. En tiedä miltä se tuntuu hihnavetoisissa tai DD paremmissa rateissa, mutta hammasrattaisessa G29:ssä ei mun mielestä ole ihan kauhean erikoinen.
edit2: Näemmä myös autosta kiinni...ajoin just Cosworthilla AI kuukausihaasteen läpi ja ihan hyvältä siinä tuntui tärinät.

Season 2 sisältö:
Näytä liitetiedosto 1857
Kokeilin eilen illalla ihan pikaisesti eri asetuksia ja en itsekään pidä liian suuresta tärinäpalautteesta, joka tulee suspensiota ylemmäs säätämällä. Mulle se 60 on ihan maksimi ja sen yli menevät ei tosiaankaan tunnu yhtään realistiselta. Ehkä se asettuu jonnekin 45-60 väliin itselläni, kun jaksan testailla enempi. Mieluummin sellainen pieni lisä, mutta se ei saa olla liian hallitseva.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Se suomi sit ainut mikä jäi puuttumaan ja isoin syy koko pelin ostoon Saksan rallin kanssa. Todella iso pettymys.
 

pelle

Well-Known Member
Itse veikkaan, että siellä on kolmos kausi jo suunnitelmissa ja tajuttu, että eihän sitä kukaan osta jos se on pelkkää rallicrossia joten päättivät jättää ne loput kaksi rallia sinne.
Pettynyt olen itsekin, mutta onneksi rallicross ura on kokonaan aloittamatta joten nyt sinne tulee hieman vaihtelua.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Ei tuo kakkoskausi ihan sellaisia hurraahuutoja herätä, mitä tämä ensimmäinen, mutta onhan sielläkin muutamia ihan mielenkiintoisia lisiä. Lähinnä tarkoitan Ford RS200, Walesin rallia ja Lancia 037. Edelleen olen sitä mieltä, että se 20 euroa, mikä Deluxeen meni extraa, on paras ylimääräinen kaksikymppinen, jonka olen tähän mennessä peleihin käyttänyt. Suomen ralli kun olisi tuossa ollut vielä mukana, niin olisi ollut aika täydellinen paketti, mutta ei kauheasti valittamista kuitenkaan. Puola ja Suomi ovat kuitenkin aika samanlaisia.
 

Ac3way

Well-Known Member
Pyh, CMR 2 sen monet eri Suomi pätkät rankkaan korkeammalle ja CMR3:ssakin oli ihan jees. RSRBR Ouninpohja on aidompi kuin DR1:ssä, mutta liian vaikea mulle.

Hyvähän Suomi oli DR1:ssä, mutta leveät tiet ja kuufysiikat verottaa arvostusta.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Pyh, CMR 2 sen monet eri Suomi pätkät rankkaan korkeammalle ja CMR3:ssakin oli ihan jees. RSRBR Ouninpohja on aidompi kuin DR1:ssä, mutta liian vaikea mulle.

Hyvähän Suomi oli DR1:ssä, mutta leveät tiet ja kuufysiikat verottaa arvostusta.
Cmr ei tainnu olla aitoja pätkiä, eikä niiden fysiikat pääse lähellekään nykyisiä.
RBR en laske, koska on modi ja ei ole konsoleilla sitä. Modit ylipäätään on yleensä parempia.
DR1 fysiikat ontui ja siksi suurin syy olikin koko DR2 osto, koska tässä hypyt toimii paljon paremmin.

Sen mitä itse olen ajanut SimRacin simulla ouninpohjaa, niin ei se nyt niin järin kapealta siinäkään tuntunut, joten ei mua DR1:n leveys koskaan haitannut.
 

Ac3way

Well-Known Member
Cmr ei tainnu olla aitoja pätkiä, eikä niiden fysiikat pääse lähellekään nykyisiä.
RBR en laske, koska on modi ja ei ole konsoleilla sitä. Modit ylipäätään on yleensä parempia.
DR1 fysiikat ontui ja siksi suurin syy olikin koko DR2 osto, koska tässä hypyt toimii paljon paremmin.

Sen mitä itse olen ajanut SimRacin simulla ouninpohjaa, niin ei se nyt niin järin kapealta siinäkään tuntunut, joten ei mua DR1:n leveys koskaan haitannut.
Hyvät perustelut, mutta en voi ostaa mielipidettä koska omalla kohdallani muut on korkeammalla. :)
 
Nyt ainakin vaikuttaa että AI-tasolle on tehty jotain.. Masters taso Careerissa on helpompi mutta ei liian helppo! :) Näin siis rallissa.
 

Stux61

Member
No niin tulihan se ffb Fanatecin laitteille kans. Aivan eri tuntuma tiehen kun saa palautteen kunnolla. Ruotsissa heti yhdellä pätkällä 13s enkoista pois. Tästä on hyvä jatkaa
 
Päivityslokissa ei ole näistä ollut mainintaa.
Koskeeko tuo kaikkia autoluokkia ja maita? Niissähän on ollut eroa.
Vaikkapa 2000cc Montessa oli kyllä melkolailla mahdoton päästä edes pisteille, mutta nyt siis ok?
Rallycrossin puolella huomannut että Mettet sellainen, jossa AI tuntuu olevan muita ratoja selkeästi parempi.

Leaderboardit tuntuvat sekoilevan 1.4 (1.07) päivityksen jälkeen.

Ainakin 2000cc autoissa tuntuu helpommalta. Nyt pystyy hyvin tappelee Top 10 pätkäajoista ja kun tasaisesti ajelee voi sijotus olla yllättävän korkealla. Ennen päivitystähän pätkäajat oikeutti aina sijaan 30. :D Ja Monte on omasta mielestä aina ollut helppo, se on niin nopea ralli ja kun auton saa säätöihin on se nautinto kisata :)
 

Fabre#4

Well-Known Member
Kohtuullisen hassunhauska huomio omista ajeluista viime ajoilta on, että vähemmän tulee ruttua autoon, kun ajaa takavedoilla :D Viime aikoina tullut ajeltua nelikoilla aika paljon, kun se uusi Subaru tuli ja lisäksi A-ryhmän haasteita on ollut tarjolla. Ehkä sitä vaan tulee mentyä liian reteesti ja ajatellen, että nelikolla voi paiskoa melkein miten vaan ja sitten jossain kohtaa kolahtaa tai kaatuu auto :D Vastaavasti esimerkiksi tänään ajoin takaveto-Escortilla ja e30 M3:lla USAn haasteita ja molemmat tulivat niin puhtaasti ja kellokin tykkäsi aika hyvin. Johtunee varmaan siitä, ettei noilla vaan voi lähteä löysin rantein ajamaan, kuten välillä tuntuu käyvän nelikoiden kanssa. Escorttikin tuntuu mukavalta ajaa, kunhan siihen saa tuntuman.
 

JiiVee-

Active Member
Mites muut Masters tasolla olevat, oletteko huomanneet tekoälyn tasossa muutosta?
Ei ole tullut koskaan vielä aloitettuakaan Mastersia, niin ei ole vertailukohtaa...:D
Tullut vaan ajeltua aina välillä noita viikko ja päivähaasteita. Kesä kun tekee tuloaan, niin jää muutenkin tuo ajelu varmaan taas vähemmälle muiden aktiviteettien varjossa...
 

XYU

Active Member
A-ryhmän Lancia Delta Integrale tuntuu sopivan omaan käteen ku lateksihanska. Ilman totuttelua muutama EK top 100-listalle. Cockpit-näkökulmastakin jopa näkee jotakin!
 

rap

Active Member
Tuli vihdoin tämäkin ostettua levy versiona kun dirt rally oli loistava. Tässä uraakin ajettu ja history rallin yksi sarja ajettu ykkösenä maaliin. Tuli myös ostettua storesta heti lisäautot ja ek:t kun sai 16€:lla. Mitä muutamaa takavetoista autoa koittanut niin nehän on ajokelvottomia, vähänkin kosket kaasuun ne pyörähtää heti jos ei ole avustimia päällä.
 

MAINOS

Ylös Bottom