Dirt Rally 2.0

tukholma

Member
Tuli ostettua deluxe content packin hinta nyt se 16 euroa. Ne tosiaan kaikki pitää ladata erikseen storessa. En ymmärrä miksi se näyttää että Opel olisi maksullinen kun se löytyi jo omassa autotallista ennestään. Eniten odotin noista ekan osan ralleista Suomea. Onko se varma ettei tule sitä?
 

tukholma

Member
Se suomi sit ainut mikä jäi puuttumaan ja isoin syy koko pelin ostoon Saksan rallin kanssa. Todella iso pettymys.
Eihän tässä kai Kreikkaa ole myöskään? Wales kai tulossa. Jos ne jätti Kreikan ja Suomen lisäämättä tähän että ihmiset ostais edelleen sitä ykkösosaa myös?
 

Omenanraato

Well-Known Member
Eihän tässä kai Kreikkaa ole myöskään? Wales kai tulossa. Jos ne jätti Kreikan ja Suomen lisäämättä tähän että ihmiset ostais edelleen sitä ykkösosaa myös?
Joo kreikkaa en tuolloin muistanut, mutta Argentiina on ”kreikka”, joten se ei ois itseä harmittanut.
 

Stux61

Well-Known Member
Ei kuulunut Saksa mun suosikkeihin DR1, eikä kenties tule kuulumaan tässäkään.
Mun mielestä aika tylsiä pätkiä, joissa mennään kaasu pohjassa - jarru tiukkaan shikaaniin - kaasu pohjaan jne.
Ajoin eilen päivähaasteen ja jotenkin nyt ekaa kertaa oli nuotit täysin hakusessa. Välillä ne tulee ihan liian myöhään tai sitten olin vain nukuksissa, kun useampikin tiukka käännös meni pitkäksi ja sen jälkeen aloin pumppailemaan, kun en voinut yhtään luottaa nuottiin :D
Ajoin myös eilen tuon päivähaasteen ja olipahan tilanteita. Tulee noi tiukat mutkat jotenkin silmille ja joutuu tekemään paniikki ratkaisuja että saa auton pysymään tiellä. Maaliin ajettiin sitten ilman toista eturengasta ku ei pysynyt auto ojien välissä
 

JiiVee-

Well-Known Member
Viimeisimmän ison päivityksen jälkeen myös Leaderboardit toimii jotenkin oudosti. Viikkorallissa näyttää aina pätkän ajan, eikä koko rallin aikaa näe enää vasta, kun kaikki on ajettu.
Onkohan tähän bugiin ja sen korjaukseen tullut mitään tietoa vielä?
Onhan tuo nyt aika ärsyttävää ajaa viikkohaasteita, kun joka pätkän jälkeen se näyttää yleensä sijoitusta 52, joka ei edes pidä paikkaansa. Sitten painat top, niin sieltä löydät itsesi ja jokaisen pätkän jälkeen sama juttu. Yhteisaikoja et näe ennen kuin vasta rallin ajettuasi.

Viikkohaasteet ovatkin menneet ihan mukavasti viime aikoina. Jossain olin toinen, jossain neljäs ja useimmiten kuitenkin top10 porukassa :)
Se voitto puuttuu vielä toistaiseksi.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Kaikilla alustoilla?
Hyvin kyllä sitten ajat

Itellä into lopahtanut täysin ja haasteissakin näyttää edelleen olevan eniten H-sarjaa, jotka ei niin kauheasti nappaa.
Saksa ei kolahda täälläkään, vähän kuin scalextricilla ajelisi.
Josko pitää kesän taukoa ja ottaa rattivermeet taas syksyllä esiin, sitten taas lisäsisältöäkin...harmi kun Suomi ei päässyt tähän kakkoseen.
Oikeastaan lähinnä vaan hiekalla olen ajanut viikkohaasteita ja lumella Ruotsia, silloin kun niitä vielä oli. Australia, Puola ja Argentiina on mun lemppareita.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Haha! Joo siis näyttää mulla vain PS4 alustalla ajetut. :D
En tiedä onko edes PC ja PS4 alustalla ajetut vertailukelpoisia.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Piti oikein tsekata tuo oma aika Chandlers Creek ja 2000cc.
Mulla näyttäisi olevan kaikilla alustoilla siellä sija 3 ja PS4 puolella se on 1.

Edit: Kun tuo kärkiaika kaikilla alustoilla oli niin lähellä, niin pitihän se pari kokeilua ottaa. Ei ihan riittänyt. 2sek kärkipaikkaan ja yhdellä sijoitus ylemmäs.
Pieniä alustan muutoksia tuli tehtyä ja ilmeisen hyvät säädöt löysin nyt.

En usko, että vaikuttaa krediitteihin haastepuolella...kai?
Jos mulla on ollut asetuksista tuo vain PS4, niin ainakin rallissa se näyttää pätkällä väliaikoja kaikkien alustojen mukaisesti. Nimittäin usein huomannut, että olen joitakin sekunteja koko ajan perässä ja maalissa sitten kuitenkin kärkiaika tai vastaavasti pienempi ero kärkeen mitä viimeisin väliaika näytti.
 
Viimeksi muokattu:

Fabre#4

Well-Known Member
Tänään oli kyllä varsin mukavaa ajella uudella Subarulla viikkohaastetta Saksassa. Jotenkin nuo Saksan tiet vaan sopii omiin sormiin ja nyt niitä pätkiä alkaa taas vähän muistamaankin parin vuoden tauon jälkeen, kun niitä on muutaman kerran ajellut. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta on kiva peli ajaa tuo hatchback-Impreza, vaikka muotoilultaan se vähän sellainen ruma ankanpoikanen monien mielestä onkin. Rallisubaru on kuitenkin aina rallisubaru.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Chandlers Creek tuli testattua @ÄmVee innoittamana ja pieniä säätömuutoksia auton alustaan. Lähti vajaa 8sek aikaisemmasta ajasta pois, vaikka pieniä virheitä tuli tehtyä ja muutamaan mutkaan tuli mentyä hieman liian kovaa ja joutui heittämään liikaa poikittain sen takia. Näyttäväähän se on vetää kunnon sladissa, mutta kello ei siitä tykkää :)

 

JiiVee-

Well-Known Member
Oon kyllä tahkonut tuota Chandlers Creekia niin paljon etten usko pystyväni parantamaan, mutta jos kerran noin kova aika ja oikein videon kera, ni pakkohan se on vielä yrittää tässä jonain päivänä :D
Muille myös pienenä haasteena, pistäkäähän paremmaksi :cool:

Tuossa lopussa on kyllä aina kylmä rinki hanurin alla että pysyykö pomppiva auto tiellä vai meneekö lepikkoon, usein on mennyt puuhun muutaman ärräpään saattelemana ;)
Tuolla pätkällä tuntuu olevan aika tärkeässä osassa alustan hyvät säädöt. Jousitus pitää saada säädettyä niin, että maakontakti pysyy mahdollisimman hyvin. Voin laittaa myöhemmin kuvat jousituksen säädöistä millä ajoin tuon, jos kiinnostaa. En tehnyt suuria muutoksia. Vähän kiristin reboundeja, löysäsin slow pumpeja ja nostin auton korkeutta.
Toki myös pitää jo muistaa pätkää, sillä puhtaasti nuotista vetämällä ei vaan voisi vetää noihin aikoihin ;)
 

N1NjAp0r0

New Member
Moro! Oon jo pidemmän aikaa lukenut palstaa ja vihdoin sain aikaseks tehä omat tunnukset. Historiaa löytyy Dirt Rallyjen kanssa siitä asti kun se ykkösosa pleikkarille ilmestyi. Originaalia tuli hakattua pelkällä padillä kunnes 2.0 lähestyessä päätin hommata ratin ja nyt on sit menty sillä puolisen vuotta. Otin ylempänä mainitun Chandlers Creek-haasteen vastaan ja Subaru lenteli melko vauhdikkaasti uusiin pohjiin. Videokin löytyy ja sen saa näkyviin jos kertoo miten se tapahtuu :D
 

Liitetiedostot

JiiVee-

Well-Known Member
Moro! Oon jo pidemmän aikaa lukenut palstaa ja vihdoin sain aikaseks tehä omat tunnukset. Historiaa löytyy Dirt Rallyjen kanssa siitä asti kun se ykkösosa pleikkarille ilmestyi. Originaalia tuli hakattua pelkällä padillä kunnes 2.0 lähestyessä päätin hommata ratin ja nyt on sit menty sillä puolisen vuotta. Otin ylempänä mainitun Chandlers Creek-haasteen vastaan ja Subaru lenteli melko vauhdikkaasti uusiin pohjiin. Videokin löytyy ja sen saa näkyviin jos kertoo miten se tapahtuu :D
Tervetuloa foorumille!

Kovan ajan heitit sitten kertarysäyksellä! Rispektit! Tuohon aikaan pitää vetää jo melkolailla virheittä koko pätkä. :)
 

Stux61

Well-Known Member
Piti käydä itekki testaa tää pätkä ja eipä oo yllätys että 26s kärjestä jäljessä. Ihan sairaan kova on toi ninjan aika. Respektit sille
 

Barca11910

Well-Known Member
Kokeilin tuossa taas omasta ilosta tuota ekaa DR peliä kun siinä pääsee VR lasit päässä ajamaan. Mikä voi aiheuttaa asetuksissa sen että ajat sitten suoraan tai mutkaan niin ratti heittää koko ajan puolelta toiselle?
 

N1NjAp0r0

New Member
Kokeilin tuossa taas omasta ilosta tuota ekaa DR peliä kun siinä pääsee VR lasit päässä ajamaan. Mikä voi aiheuttaa asetuksissa sen että ajat sitten suoraan tai mutkaan niin ratti heittää koko ajan puolelta toiselle?
Kannattaa tsekata steering linearity. Sillä on ainaki tollane vaikutus ratin toimintaan.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Perskutarallaa...eilen tuli ajettua A-ryhmän Lancialla päivähaaste ja pätkä lähti pirun hyvin käyntiin. Taistelin tiukasti nopeimmasta ajasta (kaikilla alustoilla) ja olin kärjessä vielä löhellä loppua, kunnes ihan lopussa lipsahti vasen etukulma tukkipinoon ja pyörähdin sekä jouduin kääntelemään autoa siinä. Hävisin silti vain 6,5sek kärkiajalle ja sijoitus oli näemmä lopulta seitsemäs päälle 4000 yrittäjän joukossa.
Tuosta suivaantuneena kävin sitten kokeilemassa saman pätkän TimeTrialin puolella ja pohja-aika siellä.

Sen jälkeen viikkohaaste Puolassa ja se sitten menikin ihan reisille useiden pyörähdysten saattelemana. Pari ekaa pätkää meni Ok ja sen jälkeen alkoikin sitten kohellus. Joillakin pätkillä tuli siis hyvä onnistuminen ja taisin olla toiseksi nopein niillä, mutta laiha lohtu kaiken kohelluksen keskellä :D
 

Fabre#4

Well-Known Member
Kun kerran A-ryhmäläisistä tuli puhe, niin mainitaan nyt sitten, että tuli itsellekin eilen aika nostalgiset fiilikset, kun tuli ostettua se viimeinen WRC Escort eli A-ryhmän Escort. Tuolla tuli ajeltua aikanaan Juha Kankkusen tallikaverina ensimmäisessä Colin McRae Rallyssa ja nyt paluu kyseisen auton rattiin Puolassa oli aika nostalginen juttu. Kiva ajettavahan tuo 7-vaihteinen laite on ja ilahduttavan erilaisen tuntuinen, kun vertaa vaikka saman ryhmän Imprezaan tai Mäkisen Evo 6:een.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Kun kerran A-ryhmäläisistä tuli puhe, niin mainitaan nyt sitten, että tuli itsellekin eilen aika nostalgiset fiilikset, kun tuli ostettua se viimeinen WRC Escort eli A-ryhmän Escort. Tuolla tuli ajeltua aikanaan Juha Kankkusen tallikaverina ensimmäisessä Colin McRae Rallyssa ja nyt paluu kyseisen auton rattiin Puolassa oli aika nostalginen juttu. Kiva ajettavahan tuo 7-vaihteinen laite on ja ilahduttavan erilaisen tuntuinen, kun vertaa vaikka saman ryhmän Imprezaan tai Mäkisen Evo 6:een.
Hauska peli tuo ja mietin eilen ensin ajavani sillä päivähaasteen. Se Mitsu on vähän ”tylsä” peli, kun se on niin äärimmäisen helppo ajettava.
 
Ylös Bottom