Dirt Rally 2.0

Ac3way

Well-Known Member
Onko noi uudet autot maksullisia vaikka on kausipassi? Esim Focus 07
Ei, mutta pitää ladata erikseen ainakin konsolilla.

Ihan kiva ollut nyt ajaa uusilla FFB asetuksilla 4WD-autoja eri alustoilla. Uuden-Seelannin dailyssa 2. sija tällä hetkellä. Espanjan viikorallin vedin puhtaasti ja niin lujaa, kun pääsi. Ilman engine upgradeja oli kuitenkin tyytyminen sijaan 50.

codriver

New Member
Siis sellaisen jossa auto seisoo sivulla jossakin ja jätkä heiluttaa käsiään varoitukseksi? Tapahtuu edelleen välillä tuota, eipä se paljoa häiritse kun tosiaan ei tiellä ole auto. Minusta hieno ominaisuus, tuo aitouden tunnetta.
Eilen pitkästä aikaa ajelin pari rallia urassa päivityksien jälkeen niin ei kummassakaan näkyny keskeyttäneitä autoja pätkän varrella. Aikaisemmin mielestäni lähes joka kisassa oli 1-3 kertaa joku varoittamassa. Ei sikäli et se vaikuttais ajamiseen mutta tosiaan kiva lisä se on.

Itellä perusversio+kausipassi niin kyllä se Opel Kadett on tallissa ja käytössä vaikka storessa sen kohdella on jostain syystä hinta 1,49 €. Muiden kohdalla lukee "asennettu". Rallicrossissa huomasin että siinä pääluokassa on kyllä helpompi voittaa ja pärjätä kuin alemmissa, n. 10 sek voittoja alkuerissä täysin kehittämättömällä autolla. Muutenkin tuo moottorin kehitys... Täytyy testata onko sillä mitään vaikutusta, siinä alemmassa nelivetoluokassa rossissa auto kehitetty loppuun asti mut ei sillä muihin nähden kyllä mitään helpotusta saa.

JiiVee-

Active Member
Eilen pitkästä aikaa ajelin pari rallia urassa päivityksien jälkeen niin ei kummassakaan näkyny keskeyttäneitä autoja pätkän varrella. Aikaisemmin mielestäni lähes joka kisassa oli 1-3 kertaa joku varoittamassa. Ei sikäli et se vaikuttais ajamiseen mutta tosiaan kiva lisä se on.
Aika jännää, kun mulla ei ole tullut vastaan vielä ensimmäistäkään, että joku olisi ollut varoittamassa. Olen nähnyt muiden puhuvan tästä, mutta ei ole osunut vieläkään omalle kohdalle.

Ac3way

Well-Known Member
Itse olen varmaan joku 20 kertaa nähnyt tuollaisen tilanteen.

Huvittavaa on se, että jos shakedowneja ajaa useamman putkeen niin siellä voi olla lähes jokaisella yrityksellä auto pihalla. Mutta ei kaikilla kerroilla. Amatöörit ruttaa peltiä urakalla :D

XYU

Active Member
Audi quattro S1 E2 on kyllä perussäädöissään aikamoinen kivireki. Pitkän säätämisen jälkeen se jopa kääntyy mutkissa! Taitaa olla että osa autoista on ok suoraan paketista ja toiset ei?

ÄmVee

Member
Yhden näkemys sopivista tärinäasetuksista G29 / G920 ratille:

Täytyypä kokeilla, eilen ei jaksanut.
edit: Muutaman EK:n ajoin (Focus Rally, Australia) ja tuo ratin nakutus ei nyt ihan kauheasti säväytä. En tiedä miltä se tuntuu hihnavetoisissa tai DD paremmissa rateissa, mutta hammasrattaisessa G29:ssä ei mun mielestä ole ihan kauhean erikoinen.
edit2: Näemmä myös autosta kiinni...ajoin just Cosworthilla AI kuukausihaasteen läpi ja ihan hyvältä siinä tuntui tärinät.

Season 2 sisältö:
DIRT_RALLY_2.0-CONTENT_SEASON2-PEGI.jpg

Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Active Member
Yhden näkemys sopivista tärinäasetuksista G29 / G920 ratille:

Täytyypä kokeilla, eilen ei jaksanut.
edit: Muutaman EK:n ajoin (Focus Rally, Austraia) ja tuo ratin nakutus ei nyt ihan kauheasti säväytä. En tiedä miltä se tuntuu hihnavetoisissa tai DD paremmissa rateissa, mutta hammasrattaisessa G29:ssä ei mun mielestä ole ihan kauhean erikoinen.
edit2: Näemmä myös autosta kiinni...ajoin just Cosworthilla AI kuukausihaasteen läpi ja ihan hyvältä siinä tuntui tärinät.

Season 2 sisältö:
Näytä liitetiedosto 1857
Kokeilin eilen illalla ihan pikaisesti eri asetuksia ja en itsekään pidä liian suuresta tärinäpalautteesta, joka tulee suspensiota ylemmäs säätämällä. Mulle se 60 on ihan maksimi ja sen yli menevät ei tosiaankaan tunnu yhtään realistiselta. Ehkä se asettuu jonnekin 45-60 väliin itselläni, kun jaksan testailla enempi. Mieluummin sellainen pieni lisä, mutta se ei saa olla liian hallitseva.

Omenanraato

Well-Known Member
Se suomi sit ainut mikä jäi puuttumaan ja isoin syy koko pelin ostoon Saksan rallin kanssa. Todella iso pettymys.

pelle

Well-Known Member
Itse veikkaan, että siellä on kolmos kausi jo suunnitelmissa ja tajuttu, että eihän sitä kukaan osta jos se on pelkkää rallicrossia joten päättivät jättää ne loput kaksi rallia sinne.
Pettynyt olen itsekin, mutta onneksi rallicross ura on kokonaan aloittamatta joten nyt sinne tulee hieman vaihtelua.

Fabre#4

Well-Known Member
Ei tuo kakkoskausi ihan sellaisia hurraahuutoja herätä, mitä tämä ensimmäinen, mutta onhan sielläkin muutamia ihan mielenkiintoisia lisiä. Lähinnä tarkoitan Ford RS200, Walesin rallia ja Lancia 037. Edelleen olen sitä mieltä, että se 20 euroa, mikä Deluxeen meni extraa, on paras ylimääräinen kaksikymppinen, jonka olen tähän mennessä peleihin käyttänyt. Suomen ralli kun olisi tuossa ollut vielä mukana, niin olisi ollut aika täydellinen paketti, mutta ei kauheasti valittamista kuitenkaan. Puola ja Suomi ovat kuitenkin aika samanlaisia.

Ac3way

Well-Known Member
Pyh, CMR 2 sen monet eri Suomi pätkät rankkaan korkeammalle ja CMR3:ssakin oli ihan jees. RSRBR Ouninpohja on aidompi kuin DR1:ssä, mutta liian vaikea mulle.

Hyvähän Suomi oli DR1:ssä, mutta leveät tiet ja kuufysiikat verottaa arvostusta.

Omenanraato

Well-Known Member
Pyh, CMR 2 sen monet eri Suomi pätkät rankkaan korkeammalle ja CMR3:ssakin oli ihan jees. RSRBR Ouninpohja on aidompi kuin DR1:ssä, mutta liian vaikea mulle.

Hyvähän Suomi oli DR1:ssä, mutta leveät tiet ja kuufysiikat verottaa arvostusta.
Cmr ei tainnu olla aitoja pätkiä, eikä niiden fysiikat pääse lähellekään nykyisiä.
RBR en laske, koska on modi ja ei ole konsoleilla sitä. Modit ylipäätään on yleensä parempia.
DR1 fysiikat ontui ja siksi suurin syy olikin koko DR2 osto, koska tässä hypyt toimii paljon paremmin.

Sen mitä itse olen ajanut SimRacin simulla ouninpohjaa, niin ei se nyt niin järin kapealta siinäkään tuntunut, joten ei mua DR1:n leveys koskaan haitannut.

Ac3way

Well-Known Member
Cmr ei tainnu olla aitoja pätkiä, eikä niiden fysiikat pääse lähellekään nykyisiä.
RBR en laske, koska on modi ja ei ole konsoleilla sitä. Modit ylipäätään on yleensä parempia.
DR1 fysiikat ontui ja siksi suurin syy olikin koko DR2 osto, koska tässä hypyt toimii paljon paremmin.

Sen mitä itse olen ajanut SimRacin simulla ouninpohjaa, niin ei se nyt niin järin kapealta siinäkään tuntunut, joten ei mua DR1:n leveys koskaan haitannut.
Hyvät perustelut, mutta en voi ostaa mielipidettä koska omalla kohdallani muut on korkeammalla. :)

ÄmVee

Member
Sen suuntaista pelintekijän edustaja tässä taannoin kirjoitti että jos peli myy ja joku ostaa DLC paketteja, niin niitä voi tulla jatkossa enemmänkin, mutta jos peli ei myy kuten ilmeisesti melko huonosti myynyt tämä DR2 (?) niin en menisi takuuseen Season 3:sta.

Itse pelailen edelleen välillä ykköstä, pääsee siellä Suomea ja Kreikkaa tahkoamaan vaikkei sitten tähän kakkoseen tulisikaan.
Hyvä tosiaan että Wales tulee ja jos jossain vaiheessa saisivat säädettyä tuota AI tasoa, niin voisi jatkaa championshippiä rallycrossissa, en vaan pärjää siinä Elitessä vaikka rallin puolella Master tasolla parhaimmillaan pääsee 10 paremmalle puolelle.

Nyt ainakin vaikuttaa että AI-tasolle on tehty jotain.. Masters taso Careerissa on helpompi mutta ei liian helppo! :) Näin siis rallissa.

ÄmVee

Member
Nyt ainakin vaikuttaa että AI-tasolle on tehty jotain.. Masters taso Careerissa on helpompi mutta ei liian helppo! :) Näin siis rallissa.
Päivityslokissa ei ole näistä ollut mainintaa.
Koskeeko tuo kaikkia autoluokkia ja maita? Niissähän on ollut eroa.
Vaikkapa 2000cc Montessa oli kyllä melkolailla mahdoton päästä edes pisteille, mutta nyt siis ok?
Rallycrossin puolella huomannut että Mettet sellainen, jossa AI tuntuu olevan muita ratoja selkeästi parempi.

Leaderboardit tuntuvat sekoilevan 1.4 (1.07) päivityksen jälkeen.

MAINOS

Ylös Bottom