Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Kaikilla alustoilla?
Hyvin kyllä sitten ajat

Itellä into lopahtanut täysin ja haasteissakin näyttää edelleen olevan eniten H-sarjaa, jotka ei niin kauheasti nappaa.
Saksa ei kolahda täälläkään, vähän kuin scalextricilla ajelisi.
Josko pitää kesän taukoa ja ottaa rattivermeet taas syksyllä esiin, sitten taas lisäsisältöäkin...harmi kun Suomi ei päässyt tähän kakkoseen.

Oikeastaan lähinnä vaan hiekalla olen ajanut viikkohaasteita ja lumella Ruotsia, silloin kun niitä vielä oli. Australia, Puola ja Argentiina on mun lemppareita.
 
Haha! Joo siis näyttää mulla vain PS4 alustalla ajetut. :D
En tiedä onko edes PC ja PS4 alustalla ajetut vertailukelpoisia.
 
Piti oikein tsekata tuo oma aika Chandlers Creek ja 2000cc.
Mulla näyttäisi olevan kaikilla alustoilla siellä sija 3 ja PS4 puolella se on 1.

Edit: Kun tuo kärkiaika kaikilla alustoilla oli niin lähellä, niin pitihän se pari kokeilua ottaa. Ei ihan riittänyt. 2sek kärkipaikkaan ja yhdellä sijoitus ylemmäs.
Pieniä alustan muutoksia tuli tehtyä ja ilmeisen hyvät säädöt löysin nyt.

En usko, että vaikuttaa krediitteihin haastepuolella...kai?
Jos mulla on ollut asetuksista tuo vain PS4, niin ainakin rallissa se näyttää pätkällä väliaikoja kaikkien alustojen mukaisesti. Nimittäin usein huomannut, että olen joitakin sekunteja koko ajan perässä ja maalissa sitten kuitenkin kärkiaika tai vastaavasti pienempi ero kärkeen mitä viimeisin väliaika näytti.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli kyllä varsin mukavaa ajella uudella Subarulla viikkohaastetta Saksassa. Jotenkin nuo Saksan tiet vaan sopii omiin sormiin ja nyt niitä pätkiä alkaa taas vähän muistamaankin parin vuoden tauon jälkeen, kun niitä on muutaman kerran ajellut. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta on kiva peli ajaa tuo hatchback-Impreza, vaikka muotoilultaan se vähän sellainen ruma ankanpoikanen monien mielestä onkin. Rallisubaru on kuitenkin aina rallisubaru.
 
Chandlers Creek tuli testattua @ÄmVee innoittamana ja pieniä säätömuutoksia auton alustaan. Lähti vajaa 8sek aikaisemmasta ajasta pois, vaikka pieniä virheitä tuli tehtyä ja muutamaan mutkaan tuli mentyä hieman liian kovaa ja joutui heittämään liikaa poikittain sen takia. Näyttäväähän se on vetää kunnon sladissa, mutta kello ei siitä tykkää :)

 
Oon kyllä tahkonut tuota Chandlers Creekia niin paljon etten usko pystyväni parantamaan, mutta jos kerran noin kova aika ja oikein videon kera, ni pakkohan se on vielä yrittää tässä jonain päivänä :D
Muille myös pienenä haasteena, pistäkäähän paremmaksi :cool:

Tuossa lopussa on kyllä aina kylmä rinki hanurin alla että pysyykö pomppiva auto tiellä vai meneekö lepikkoon, usein on mennyt puuhun muutaman ärräpään saattelemana ;)

Tuolla pätkällä tuntuu olevan aika tärkeässä osassa alustan hyvät säädöt. Jousitus pitää saada säädettyä niin, että maakontakti pysyy mahdollisimman hyvin. Voin laittaa myöhemmin kuvat jousituksen säädöistä millä ajoin tuon, jos kiinnostaa. En tehnyt suuria muutoksia. Vähän kiristin reboundeja, löysäsin slow pumpeja ja nostin auton korkeutta.
Toki myös pitää jo muistaa pätkää, sillä puhtaasti nuotista vetämällä ei vaan voisi vetää noihin aikoihin ;)
 
Tässä säädöt Focukselle pienillä muutoksilla ja ainakin omaan ajotyyliin istuivat hyvin.
 

Liitetiedostot

  • 436348A9-343B-4B10-B8CB-8FAEAE818F20.jpeg
    436348A9-343B-4B10-B8CB-8FAEAE818F20.jpeg
    2,6 MB · Lukukerrat: 31
  • EF546B0E-3022-4A9D-A4FD-85596933A251.jpeg
    EF546B0E-3022-4A9D-A4FD-85596933A251.jpeg
    2,6 MB · Lukukerrat: 28
  • 7584EED8-4056-4DE0-801C-0CB775EF51A6.jpeg
    7584EED8-4056-4DE0-801C-0CB775EF51A6.jpeg
    2,5 MB · Lukukerrat: 21
Moro! Oon jo pidemmän aikaa lukenut palstaa ja vihdoin sain aikaseks tehä omat tunnukset. Historiaa löytyy Dirt Rallyjen kanssa siitä asti kun se ykkösosa pleikkarille ilmestyi. Originaalia tuli hakattua pelkällä padillä kunnes 2.0 lähestyessä päätin hommata ratin ja nyt on sit menty sillä puolisen vuotta. Otin ylempänä mainitun Chandlers Creek-haasteen vastaan ja Subaru lenteli melko vauhdikkaasti uusiin pohjiin. Videokin löytyy ja sen saa näkyviin jos kertoo miten se tapahtuu :D
 

Liitetiedostot

  • 1559130545264394548614492338316.jpg
    1559130545264394548614492338316.jpg
    3,5 MB · Lukukerrat: 38
Moro! Oon jo pidemmän aikaa lukenut palstaa ja vihdoin sain aikaseks tehä omat tunnukset. Historiaa löytyy Dirt Rallyjen kanssa siitä asti kun se ykkösosa pleikkarille ilmestyi. Originaalia tuli hakattua pelkällä padillä kunnes 2.0 lähestyessä päätin hommata ratin ja nyt on sit menty sillä puolisen vuotta. Otin ylempänä mainitun Chandlers Creek-haasteen vastaan ja Subaru lenteli melko vauhdikkaasti uusiin pohjiin. Videokin löytyy ja sen saa näkyviin jos kertoo miten se tapahtuu :D

Tervetuloa foorumille!

Kovan ajan heitit sitten kertarysäyksellä! Rispektit! Tuohon aikaan pitää vetää jo melkolailla virheittä koko pätkä. :)
 
Piti käydä itekki testaa tää pätkä ja eipä oo yllätys että 26s kärjestä jäljessä. Ihan sairaan kova on toi ninjan aika. Respektit sille
 
Kokeilin tuossa taas omasta ilosta tuota ekaa DR peliä kun siinä pääsee VR lasit päässä ajamaan. Mikä voi aiheuttaa asetuksissa sen että ajat sitten suoraan tai mutkaan niin ratti heittää koko ajan puolelta toiselle?
 
Kokeilin tuossa taas omasta ilosta tuota ekaa DR peliä kun siinä pääsee VR lasit päässä ajamaan. Mikä voi aiheuttaa asetuksissa sen että ajat sitten suoraan tai mutkaan niin ratti heittää koko ajan puolelta toiselle?

Kannattaa tsekata steering linearity. Sillä on ainaki tollane vaikutus ratin toimintaan.
 
Perskutarallaa...eilen tuli ajettua A-ryhmän Lancialla päivähaaste ja pätkä lähti pirun hyvin käyntiin. Taistelin tiukasti nopeimmasta ajasta (kaikilla alustoilla) ja olin kärjessä vielä löhellä loppua, kunnes ihan lopussa lipsahti vasen etukulma tukkipinoon ja pyörähdin sekä jouduin kääntelemään autoa siinä. Hävisin silti vain 6,5sek kärkiajalle ja sijoitus oli näemmä lopulta seitsemäs päälle 4000 yrittäjän joukossa.
Tuosta suivaantuneena kävin sitten kokeilemassa saman pätkän TimeTrialin puolella ja pohja-aika siellä.

Sen jälkeen viikkohaaste Puolassa ja se sitten menikin ihan reisille useiden pyörähdysten saattelemana. Pari ekaa pätkää meni Ok ja sen jälkeen alkoikin sitten kohellus. Joillakin pätkillä tuli siis hyvä onnistuminen ja taisin olla toiseksi nopein niillä, mutta laiha lohtu kaiken kohelluksen keskellä :D
 
Kun kerran A-ryhmäläisistä tuli puhe, niin mainitaan nyt sitten, että tuli itsellekin eilen aika nostalgiset fiilikset, kun tuli ostettua se viimeinen WRC Escort eli A-ryhmän Escort. Tuolla tuli ajeltua aikanaan Juha Kankkusen tallikaverina ensimmäisessä Colin McRae Rallyssa ja nyt paluu kyseisen auton rattiin Puolassa oli aika nostalginen juttu. Kiva ajettavahan tuo 7-vaihteinen laite on ja ilahduttavan erilaisen tuntuinen, kun vertaa vaikka saman ryhmän Imprezaan tai Mäkisen Evo 6:een.
 
Kun kerran A-ryhmäläisistä tuli puhe, niin mainitaan nyt sitten, että tuli itsellekin eilen aika nostalgiset fiilikset, kun tuli ostettua se viimeinen WRC Escort eli A-ryhmän Escort. Tuolla tuli ajeltua aikanaan Juha Kankkusen tallikaverina ensimmäisessä Colin McRae Rallyssa ja nyt paluu kyseisen auton rattiin Puolassa oli aika nostalginen juttu. Kiva ajettavahan tuo 7-vaihteinen laite on ja ilahduttavan erilaisen tuntuinen, kun vertaa vaikka saman ryhmän Imprezaan tai Mäkisen Evo 6:een.

Hauska peli tuo ja mietin eilen ensin ajavani sillä päivähaasteen. Se Mitsu on vähän ”tylsä” peli, kun se on niin äärimmäisen helppo ajettava.
 
On kyllä kova aika!
Et haluaisi jakaa säätöjä Subarulle?

Kokeilin JiiVeen säätöjä Focukselle ja sain aikaa parannettua, uusi enkka 6:26 ja risat, sijoitus 5.
Manuaali vaihteisto viiksillä, eikä ajoapuja. Konepeltikuvakulmasta, siinä FOV aika sopiva.
Jos saisi nappiajon, niin ehkä voisi päästä lähelle tuota 6:20, mutta Ninjaporon aikaan en usko pääseväni...ikinä :oops:
Parilla kertaa meni melko nappiin ja oisin ehkä päässyt melko samoihin JiiVeen kanssa, mutta sitten muutama metri ennen maalia siihen viimeiseen porttiin 210km/t ja terminal damage :eek:


Tosta löytyy suurinpiirtein säädöt mitä käytän. Muistaakseni avasin etupään lukkoja napsun tai kaks, mutta muuten samat. Kannattaa kokeilla ton kaverin setuppeja muihinkin autoihin. Ite oon käyttäny monesti niitä pohjana, joista sit lähteny muuttamaan omaan käteen sopivammaks.
 
En oo tähän mennessä koskenut autojen säätöihin ollenkaan kun ei oo mitään hajua miten rallivehkeitä pitäisi säätää. Täytyypä ottaa tuosta nuo säädöt talteen ja testailla saisiko nipistettyä jotain sekunteja ajoista pois.
 
Se vähän harmittaa, että Group A:n Subarussa mulla on Pro-sarjan jälkeen ollut differentialin performance melkein puolivälissä. Siitä on varmaan jo pari kuukautta aikaa. Se on ihan kiva, että on osien kulumaa ja sen huomaa, että lukko ei aina pidä ja vetoa ei tule verrattuna ehjään autoon Customin puolella. Saisi kuitenkin vaihtaa sen, kun kerran rahaa löytyy ja se vaikuttaa ajamiseen.
 
Se vähän harmittaa, että Group A:n Subarussa mulla on Pro-sarjan jälkeen ollut differentialin performance melkein puolivälissä. Siitä on varmaan jo pari kuukautta aikaa. Se on ihan kiva, että on osien kulumaa ja sen huomaa, että lukko ei aina pidä ja vetoa ei tule verrattuna ehjään autoon Customin puolella. Saisi kuitenkin vaihtaa sen, kun kerran rahaa löytyy ja se vaikuttaa ajamiseen.

Auttaisko asiaa päivitellä sitä tallin pääinsinööriä? Sen allahan on joku taito, jonka nimeä en nyt muista, jonka pitäisi parantaa sitä, kuinka ajoissa alkaa tulla ilmoituksia ja suosituksia osien korjaamista varten.
 
Auttaisko asiaa päivitellä sitä tallin pääinsinööriä? Sen allahan on joku taito, jonka nimeä en nyt muista, jonka pitäisi parantaa sitä, kuinka ajoissa alkaa tulla ilmoituksia ja suosituksia osien korjaamista varten.
Se kyky on mulla täysin kehitetty jo.

Voihan tuo kyllä olla bugi, en tiedä onko muilla näkynyt tuollaista pitkän ajan kulumaa auton osissa. Pitää varmaan seuraavaksi Dailyssa ajaa auto rusinaksi ja katsoa, jos se antaisi sen sitten vaihtaa.
 
Ylös Bottom