Dirt Rally 2.0

Gunslinger

Well-Known Member
Tänään julkaisussa tehokkaita etuvetoisia, kun 90-luvun puolivälin Peugeot 306 ja Seat Ibiza ovat tulleet jakoon ja erikseen ostettaviksi myös niille, joita kiinnostaa. Pösö ainakin tuntui ensitestien perusteella hauskalta ajettavalta, vaikka parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkarilta.

Täytyy myös kehua tuota World Championshipsin kautta saatua BMW M2:ta! Se on siis Rally GT-luokan peli ja on kyllä huomattavasti mukavampi ajettava kuin perästään vikuroiva Porsche 911. Bemarissa on selvästi tasaisempi painojakauma, joka on varmasti yksi pääsyy sille, että se menee paremmin ennakoitavasti pitkin mutkia. Itse olen sillä nyt ajellut noin 150 EK-kilometriä kahden viikkohaasteen verran Uudessa-Seelannissa ja USAssa ja nuo kilometrit ovat menneet ilman yhtäkään spinnausta. Se on mielestäni aika hyvin Rally GT-luokan autolla. Tosi päheät ja mureat äänet myös Bemarissa ja kaikenkaikkiaan tosi mukava ajella.

Niin ja sen Bemarin siis saa careerin puolelle sillä, että ajaa hyväksytyt ajat niihin viikoittaisiin World Championships-haasteisiin. Tosin autoa joutunee odottamaan seuraavaan tiistaihin asti.
Itte kävin tyyppaamassa Bemmiä testialueella, hauskan oloinen vehje ajaa. Tuli heti omaksi suosikiksi GT-luokaan, jos vaan kello tykkään EK:lla.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Nyt alkaa mitta täyttymään tämän Dirt Rallyn beta testaamiseen...
Joka helvetin päivityksessä menee jotain rikki ja nyt meni sitten äänet ps4 prolla.

 

JiiVee-

Well-Known Member
Nyt löytyi tuohon bugiin keino mikä auttaa.
Moottorin äänet oli nyt ihan jatkuvasti kadoksissa ja äänet palautuu ohjaamon kuvakulmaa vaihtamalla...
Hyvin nuo näyttää koodaavan...puuh
 

Fabre#4

Well-Known Member
Tänään tuli ulos Yas Marinan rallycross-rata ja ihan hauskahan se oli. Ajelin viikkohaasteen siellä B-ryhmän 4WD Lancialla ja olihan se vähän kiikkerää menoa, mutta rata on kyllä ihan kiva.

Jos nyt katsoin oikein, niin kahden viikon päästä pitäisi tulla VW Golf kitcar-luokkaan ja se Grönholmin mestaruuspösö 206 nelivetoisiin. Jälkimmäistä odottelen ihan mielenkiinnolla, koska edellisen kerran olen tainnut sillä ajaa missään pelissä joskus Colin McRae Rally 2:n aikoihin, että joku 15+ vuotta on jo siitäkin. Ihan mielenkiintoista päästä testailemaan, millainen ajettava se on tällaisessa nykypäivän simulaatiomaisemmassa ympäristössä.
 

Juzatus

Member
Flying Finn H2 rwd on edennyt pari kisaa viime päivityksestä ja näyttää siltä, että Ford ja Fiat taistelevat valmistajien mestaruudesta tosissaan.


TalliKokonaistilanne
Ford
131​
Fiat
132​
Opel
98​
 

Ac3way

Well-Known Member
Ketterä on Bossen 206, mutta helposti yliohjaa tai lähtee poikittain. Soralla kestää oppia se tai sitten pitää odottaa GTR Technicalin säätöjä.

Ruotsissa aivan superhauska menopeli, ajelin Stor-jangen Sprint pätkää. Muilla autoilla ehkä pääsee lujempaa, mutta on hauskaa sekä antaa erillaisen vaihtoehdon.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Ketterä on Bossen 206, mutta helposti yliohjaa tai lähtee poikittain.
Vahva sama tähän. Testailin laitetta Walesissa ja tosiaan vähän kiikkerä on verrattuna esim. saman autoluokan Subaruihin, mutta silti kiva ajettava. Vaatii vaan vähän erilaisen otteen kuin Imprezat. Ketterä kyllä ja mahtuu vähän ahtaammistakin väleistä menemään vähän rohkeammalla ja ronskimmalla ajolla. Bossella ollut varmaan aikanaan ihan oikeasti hommia tuon auton peräpään hallitsemisen kanssa, kun on lyhyehkö akseliväli.

Testasin myös sitä VW Golf kitcaria ja se oli muuten hauska peli ajaa! Ei ollenkaan niin vetelevä kuin esim. saman ryhmän Pösö. Lisäksi Volkkarissa on aika kivat äänet myös.
 

Aksu

Well-Known Member
Pitihän se ostaa tuo Peugeot 206, on se sen verran legendaarinen auto, eikä ollut kuin 1,99€ Steamissa.
Sitten vielä Suomi kunhan se tulee ja taitaa itelle piisata, jos ei tule 5 seasonia ja uusia ralleja.
 

Jakke44

Member
Mulle ihan uus tuttavuus tämä peli. Ilta meni peliin tutustuessa. Saako uusia autoja/ratoja /maita avattua ajamalla. Vai ainoastaan playstation storesta ostamalla?
 

Gunslinger

Well-Known Member
Mulle ihan uus tuttavuus tämä peli. Ilta meni peliin tutustuessa. Saako uusia autoja/ratoja /maita avattua ajamalla. Vai ainoastaan playstation storesta ostamalla?
1. Jos ajat uraa, tai eventtejä, niin rahaa keräämällä saat ostettua pelin sisällä autoja, viritettyä niitä ja kehität tiimiä.

2. Klubi-kisoissa, kaikki on valmiiksi auki ja viritettynä/kehitettynä.

3. DLC autoja ei saa pelissä auki, ellei osta niitä, tai season passia storesta.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Ketterä on Bossen 206, mutta helposti yliohjaa tai lähtee poikittain. Soralla kestää oppia se tai sitten pitää odottaa GTR Technicalin säätöjä.

Ruotsissa aivan superhauska menopeli, ajelin Stor-jangen Sprint pätkää. Muilla autoilla ehkä pääsee lujempaa, mutta on hauskaa sekä antaa erillaisen vaihtoehdon.
Testasin yhden pätkän Pösö 206:sta USA:ssa ja kolme napsua aurausta taakse (0,60’) rauhoitti hyvin perää.

Lisäkis laitoin vähän enemmän lukkoa ja pehmensin hiukan perän jousitusta ja vakaajaa. Mutta toi aurauksen lisääminen taakse, perus säätö Pösölle, niin ei oo niin kiikkerä.
 
Viimeksi muokattu:

Jakke44

Member
Mistä napista saa asetuksista nuo näytössä olevat suuntanuolet pois, että mihin suuntaan seuraavat mutkat ja eri väreillä. Ei kai erkkikään noita kerkiä katsomaan jos meinaa kunnolla ajaa ja pelata...
 

Cobis

Active Member
Suomessa et voi ajaa sateessa tai märällä tiellä, mutta Kreikassa kyllä sataa. Hienoa työtä Codemasters!
 

Ac3way

Well-Known Member
Suomessa et voi ajaa sateessa tai märällä tiellä, mutta Kreikassa kyllä sataa. Hienoa työtä Codemasters!
Oletko varma? Siinä Codemastersin perjantain videolla oli ainakin Suomen ralli märällä tiellä, kun Mitsuun Evo 6:lla ajoivat.
 

Cobis

Active Member
Oletko varma? Siinä Codemastersin perjantain videolla oli ainakin Suomen ralli märällä tiellä, kun Mitsuun Evo 6:lla ajoivat.
Olet oikeassa, mutta sekin on pimeällä, itse en ainakaan tykkää pimeässä ajella. Olisi hyvä jos olisivat lisänneet vaikka vesisateen keskipäivälle tai edes märät tiet. Olisi erilailla haastetta kuivaan pintaan verrattuna.
 
Ylös Bottom